Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] MINI Zis e134 8x8 v2011
Autor Wiadomość
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2014-08-29, 20:22   [MOC] MINI Zis e134 8x8 v2011

Witajcie,
Oto nad czym pracowałem przez ostatnie kilka dni:



Jest to wersja mini Zis-a e134 naszego kolegi TT, lecz w odmianie „po liftingu” czyli na sezon 2011.



Budowanie pojazdu w takiej skali to dla mnie zupełna nowość, więc każdy jeden element użyty w trialówce dokładnie obejrzałem z każdej strony bo niektóre pierwszy raz na oczy widziałem :)
Generalnie powiem tak: nie spodziewałem się, że budowanie w tak małej skali może być tak męczące i pracochłonne. Myślałem, że taki pojazd to w jedną noc jest do ogarnięcia, ale w tym miejscu bardzo się pomyliłem. Nie dosyć, że zajmuje to kilka ładnych dni, to jeszcze nie łączy się dwóch klocków od tak i jest dobrze, tylko trzeba kombinować „co zrobić z tym plejtem żeby nie odpadł skoro nie ma się tutaj czego trzymać?”

Takich dywagacji miałem więcej ponieważ zupełnie nie wiedziałem od czego zacząć. Okazało się, że element, który do niedawna w moich "technicowych dziurawcach" robił za mało istotny skos, w tym przypadku spoglądałem na niego jak na element o tysiącu i jednym zastosowaniu i wielu sposobach przypięcia.

Przed ciężarówką wykonałem podstawkę imitującą kamienie oraz wszechobecne patyki i konary na trasach trialowych. Na końcu dodałem nierozłączny atrybut rajdów TrTr czyli flagi.



Jeżeli chodzi o konstrukcję miniaka nie jest ona jakoś specjalnie wyszukana, raczej starałem łączyć wszystkie klocki jak Bóg przykazał, a nie na naklejce. Dlatego trialówka jest względnie wytrzymała i można sobie nią pomykać po biurku czy innym terenie. Wszystkie kółka się kręcą, każde jest zawieszone na kolebce. Skorzystałem nie jeden raz z ogólnie przyjętej zasady dotyczącej bezkarności w przycinaniu flexów oraz węży pneumatycznych. Wał napędowy czy oś z flexa? Proszę bardzo. Ogółem nie jestem zadowolony tylko z jednej rzeczy – szerokość kabiny. Powinna być ona trochę węższa niż 4 study.
Jako że auto, na którym się wzorowałem ma zwłaszcza w tylnej części sporo „banerów reklamowych” więc aby w moim modelu nie było zbyt pusto i ponuro również wykonałem podobne. Starałem zachować wierność oryginałowi, dlatego uwzględniłem takie detale jak czerwone siedzenia w kabinie, rury ochronne, czarne krzyżyki na światłach, czy gaśnica wciśnięta między kabinę a klatkę ochronną. Oczywiście część z tych rzeczy nie trzyma wymiarów i nie jest w odpowiednich odległościach, ale nie sposób tego wykonać (albo ja nie potrafię).



Na upartego z racji tego, że osie trzymają się klipsów jest możliwość skręcenia przednich kół. Więc można uznać, że układ skrętu też posiada :)



Podwozie trzyma się głównie za pomocą flexów. Te imitujące osie mają po 4 study długości, dlatego sumarycznie koła wystają poza obrys kabiny po jakieś 1/4 studa na stronę.



Przy przednim i tylnym ślizgu, by je jakoś zamocować uciąłem kawałeczek węża pneumatycznego, nasunąłem na flexa i „voila” – plate trzyma się całkiem nieźle. Jak na to wpadłem nawet nie pytajcie, bo sam nie wiem…



Ogółem jestem zadowolony z modelu mając na uwadze to, iż pierwszy raz zabrałem się za taką skalę bez żadnych umiejętności w tym temacie, ale jak naprawdę wyszło musicie ocenić już sami.

Na koniec trzy zdjęcia autka w akcji.



Dzięki.
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 189
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-08-29, 20:33   

Z daleka całkiem fajnie wygląda :) Natomiast po bliższym przyjrzeniu koła są zdecydowanie za szerokie, niczym w monster trucku. I druga rzecz, na pace są naklejki, ale nie wspomniałeś, że zasłaniają niezłe dziury bo klocki których użyłeś nie są lite, a to wg mnie jest oszukiwanie ;)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2014-08-29, 20:43   

Karol napisał/a:
są zdecydowanie za szerokie, niczym w monster trucku.

Może i tak, zawsze można je lekko zsunąć do środka, w końcu są na flexach. Z kolei mniejsze kółka jakoś tak mi nie pasowały wizualnie.
Karol napisał/a:
zasłaniają niezłe dziury bo klocki których użyłeś nie są lite, a to wg mnie jest oszukiwanie ;)

Zwróć uwagę, że oryginał gdyby nie te banery miałby tylko szkielet więc nie narzekaj :P
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 189
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-08-29, 20:49   

Waler napisał/a:
Może i tak, zawsze można je lekko zsunąć do środka, w końcu są na flexach. Z kolei mniejsze kółka jakoś tak mi nie pasowały wizualnie.

Nie potrzeba mniejszej średnicy, można by dać te co Longer miał w swoim Oshkoshu :)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2014-08-29, 21:19   

Koła są beznadziejne, dwa razy za szerokie. Kabinę zdecydowanie dałoby się lepiej uchwycić, jest za wysoka. Poza tym największą robotę robią naklejki, a z powodzeniem snotem wydłubałbyś coś ciekawszego. Chciałbym zobaczyć ten modelik bez papierowych ozdobników.
Wężyk na flexie to tak zwany "fake stud" i od dawien dawna stosowany np. przez Jeraca. Ja w swojej pierwszej trialówce korzystałem z tego patentu.
Podobają mi się światła, bo są pomysłowe :)
Ostatnio zmieniony przez Mistakes 2014-08-29, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-08-29, 21:41   

Fajny:)

Bez dwóch zdań widać o co kaman! Nakleje tyż elegancko podkręcają miniaka - TT jakieś siano Ci odpalił? :P
Koła istotnie za szerokie. Zdumiewa mnie jednak obszerność prezentacji -hehe, garść klocków w sumie przemawia sama a tu tyle tłumaczenia.. co nie zmienia faktu, że model wzorowy:)
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
madlyR
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-29, 23:43   

Uncle Jaca napisał/a:

.. Zdumiewa mnie jednak obszerność prezentacji -hehe, garść klocków w sumie przemawia sama a tu tyle tłumaczenia..


Waler, nie słuchaj narzekań i tak trzymaj! To forum oglądają też po cichu mniej oblatani i często dodatkowe zdjęcie lub opis spijają jak motyl poranny nektar ;).

Gdy pokazałem swoim Synom Lugpolowe mini trialówki, zaraz polecieli do swojego pokoju i po kilku minutach po stole jeździły "na zgapionej zawieszce" rozwiązania w ich wersji.

Śliczności są praktycznie wszystkie mini trialówk z tego konkursu. Czasami ładniejsze od oryginałów ;-).
Ostatnio zmieniony przez 2014-08-29, 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3496
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 00:30   

Mam nadzieję, że nie wywołam burzy stwierdzeniem, że wyraźnie widać, iż to właśnie Waler włożył w swoją pracę najwięcej serca a myślę, że i czasu pracy.
Patrząc na podwozie widać, że próbował stworzyć coś oryginalnego i zdecydowanie innego niż pozostali. Pojazd ma sporo detali, z których mi najbardziej podobają się rury na dachu i czerwone akcenty (fotele) w szoferce. "Wyiksowane" światła oraz ciekawe i dobrze zrobione naklejki, to również duży plus tego modelu.
Fajny, szczegółowy opis i zdjęcia w plenerze może i nie musiały być ale dla mnie to dowód, że Waler chciał swoją pracę maksymalnie dokładnie i ciekawie nam przedstawić.
Mnie tym kupił. Patryk, masz mój głos.
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
Ostatnio zmieniony przez SERVATOR 2014-08-30, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2014-08-30, 11:15   

Hmm, no spróbuję zmienić opony na te:

oraz obniżyć kabinę o jednego platea. Zobaczę co wyjdzie i dam znać.
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2014-08-31, 18:31   

Niestety wczoraj nie dałem rady zrobić zdjęć, lecz dziś to zrobiłem i się z Wami podzielę.
Więc po usunięciu 1 plate-a z kabiny i zamienieniu kół na mniejsze wygląda to tak:

O ile kabina wygląda jeszcze jak cię mogę to te mikroskopijne kółka wyglądają co najmniej śmiesznie. Oczywiście można by zwęzić rozstaw kół, ale wiązało by się to ze skróceniem całego nadwozia, czyli ogółem przeróbka całego modelu od nowa.
Karol napisał/a:
Nie potrzeba mniejszej średnicy, można by dać te co Longer miał w swoim Oshkoshu :)

No to jak widzisz Karol, dałem te same. Problem w tym, że jednak mają one mniejszą średnicę:

Innych "pośrednich" opon nie mam.
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-08-31, 20:37   

Piękny, widać, że dopracowany w każdym szczególe.
Orurowanie wyszło Ci super.
Ale uważam, że początek nosa jest za bardzo cofnięty w stosunu do zderzaka.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3496
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 22:24   

Zostaw po staremu.
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
 
 
 
glaz_pimpur 
VIP
OLD SKULL


Wiek: 46
Dołączył: 13 Maj 2008
Wpisy: 1366
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 22:46   

Na tych nowych oponach rzeczywiście cienko wygląda. Za to stare jednak sporo wystająna boki. Może więc zastosować stary patent i nałożyć na felgi zwykłe "slicki" a potem naciągnąć na cie opony z bieżnikiem? O tak:
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 189
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-08-31, 23:43   

Waler napisał/a:
No to jak widzisz Karol, dałem te same. Problem w tym, że jednak mają one mniejszą średnicę:

Innych "pośrednich" opon nie mam.
Sorry, nie mierzyłem dokładnie, a na oko wyglądały zbliżone.
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 12