[MOC] Dziennik pokładowy Projektu Endor

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#211 Post autor: V1 »

Nieźle to wygląda (chociaż powoli i z Darthem Parkinsonem na pokładzie) i wyobrażam sobie, ile kombinowania wymagało, ale trochę się rozczarowałem, że się po starcie nie obrócił.

Będzie mu się coś świeciło?

To działa na komputer/NXT, czy ręcznie obsługujesz kolejne funkcje?
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 14:21 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
bonczyk85
Posty: 289
Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
brickshelf: bonczyk85

 

#212 Post autor: bonczyk85 »

Skrzydła działają nadspodziewanie szybko.
Nie to co w oficjalnym zestawie, gdzie trzeba się nakręcić tymi korbkami, a w dodatku cały model się przy tym trzęsie:).
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Awatar użytkownika
Dart Grellenort
Posty: 277
Rejestracja: 2010-07-13, 22:53
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: DartGrellenort

 

#213 Post autor: Dart Grellenort »

Mi też brakowało obrotu... W ogóle, to najbardziej zwalałby z nóg, gdyby się jednocześnie podnosił, chował nóżki, otwierał skrzydła i obracał, ale nie wymagam cudotwórstwa - i tak jest wyśmienicie.
Nobody expects The Spanish Inquisition!

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2787
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#214 Post autor: Ciamek »

A według mnie powinien po prostu odlecieć.
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#215 Post autor: dmac »

Chwilkę mnie tu nie było, więc przepraszam za spóźnioną odpowiedź i wyjaśniam:
- teoretycznie dałoby się dodać funkcję obracania modelu, ale całość stałaby się baaardzo niestabilna;
- skrzydła składają się i tak dwukrotnie szybciej, niż w pierwotnej wersji mojego wahadłowca, a to dzięki zmianom w przekładni. Jestem praktycznie pewny, że wersja trzecia będzie jeszcze szybsza, porównywalna z filmową :)
- w tej chwili wszystkie silniki są obsługiwane ręcznie. Jest ich zbyt dużo, żeby skorzystać z kości Mindstorms, a w dodatku - poza jednym - są to silniki w starym systemie 9V, co może stanowić problem. Myślę jednak o tym, żeby ten problem pominąć, budując prosty automat - właśnie sterowany przez NXT i z wykorzystaniem silników NXT - który fizycznie będzie przekładał wajchy w odpowiedniej kolejności, by np. podwozie chowało się jednocześnie z rozkładaniem skrzydeł itd. Istnieje jednak pewne ryzyko - mechanizmy, jak wspominałem, mają ograniczoną idiotoodporność, a NXT jednak jest idiotą i mógłby mi, dajmy na to, zakręcić ślimaki na amen. Ale myślę o tym :)
- wahadłowiec klasy Lambda powinien mieć migające żółte światła na końcówkach skrzydeł oraz dwa pod brzuchem. Mój model w tej chwili ich nie ma, gdyż doprowadzenie kabli do końcówek skrzydeł, choć jest możliwe, wymagałoby (co najmniej!) przecięcia owych kabli i lutowania, a to wydaje mi się nieco niekoszerne rozwiązanie. A migające światła pod brzuchem, jak najbardziej możliwe do wykonania, rodziłyby natychmiast pytanie: a gdzie te na końcach skrzydeł?! ;)


Ciamku, funkcja odlatywania jest chwilowo niedostępna ;) .
Ostatnio zmieniony 2014-03-11, 12:26 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#216 Post autor: 3dom »

dmac pisze:Ciamku, funkcja odlatywania jest chwilowo niedostępna ;) .
Uspokoiłes nas zaznaczając, że to tylko chwilowa niedostępność ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#217 Post autor: Żbik »

3dom pisze:dmac napisał/a:
Ciamku, funkcja odlatywania jest chwilowo niedostępna ;) .


Uspokoiłes nas zaznaczając, że to tylko chwilowa niedostępność ;)
To może chociaż efektowny lot pionowo w dół ;) Jak tu:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jUmQQrg3xSM‎[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2014-03-11, 15:30 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#218 Post autor: dmac »

Hehe, parę dni temu właśnie coś takiego zrobił mój wahadłowiec, szyją w dół (bo kokpit miał odpięty) gdy zapomniałem o przypięciu dwóch klocków zabezpieczających. O dziwo, przeżył, podobnie jak platforma, w którą walnął.
Ale wolałbym nie powtarzać tych tandetnych emocji ;) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#219 Post autor: Bricksley »

dmac pisze:Ale wolałbym nie powtarzać tych tandetnych emocji ;)
Jak nie masz z tego filmu to nie ma innej opcji jak replay :D
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#220 Post autor: dmac »

Nie, nie dobudowałem niczego ciekawego.
Nie, nie będziemy wyśmiewać żadnego projektu "konkurencji".

Po prostu chciałem zaznaczyć pewien punkt na osi czasu: dziś mija równo 10 lat od opublikowania przeze mnie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=200]wątku[/URL] o rozpoczęciu prac nad wirtualnym modelem wahadłowca klasy Lambda. Wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem, ale był to początek Projektu Endor. Najpierw sądziłem, że zbudowanie samego wahadłowca w realu będzie niemożliwe. Potem liczyłem, że zbieranie części zajmie mi 20 lat :) . A potem jakoś tak szybko poszło i przez chwilę zdawało mi się, że i cała reszta Projektu wkrótce ujrzy światło dzienne. Tymczasem minęło 10 lat. Ja pierdziu. Ile pracy. Ile kasy. Ilu kibiców zdążyło się wykruszyć :( .

Ale nie, nie straciłem nadziei. I nie powiem: "końca nie widać". Bo widać. Życzcie mi tylko wytrwałości z okazji tych osobliwych... urodzin :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#221 Post autor: 3dom »

Życzymy i trzymamy kciuki :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
bonczyk85
Posty: 289
Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
brickshelf: bonczyk85

 

#222 Post autor: bonczyk85 »

Życzymy wytrwałości.:)
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#223 Post autor: CamelXP »

dmac pisze:Ale nie, nie straciłem nadziei. I nie powiem: "końca nie widać". Bo widać. Życzcie mi tylko wytrwałości z okazji tych osobliwych... urodzin :) .
Czyli nie śpiewać "Sto lat"?
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1430
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#224 Post autor: Mestari »

Kibiców masz, tylko czekają w napięciu na ciąg dalszy i nie chcą przeszkadzać wywieraniem niepotrzebnej presji ;)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#225 Post autor: dmac »

Dziękuję za życzenia. "Sto lat" nie śpiewajcie; naprawdę wolałbym nieco szybciej skończyć ;) .
Naturalnie wiem i cieszę się, że wciąż mam kibiców, ale i o tych, których miałem, wypada wspomnieć. A ewentualna presja i tak nic by nie dała, bo prace postępują wolno nie dlatego, że mi woli brakuje, tylko z przyczyn niezależnych, jak się to eufemistycznie nazywa.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

ODPOWIEDZ