8865 Test Car
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Witam, jakiś czas temu odkopałem tę recenzję i od razu zostałem przywołany do napisania czegoś od siebie na temat tego zestawu.
Tu chciałbym dodać, że jest to zestaw o którym marzyłem będąc dzieckiem i zawsze chciałem go mieć. Rodzice niedokładnie przeczytali chyba list to Mikołaja i kupili mi w 1992 zestaw 8862
8865 Test Car
Dane techniczne:
Seria: TECHNIC
Rok premiery: 1988r
Liczba klocków: 892 / 900
Liczba figurek: 0
Cena : Allegro ~250-300pln (ja zapłaciłem 260pln)
Pudełko:
Jest duże typowe i typowe dla zestawów Technic z owego okresu. Na przodzie widoczny jest główny model, z tyłu (u mnie wycięto) jest model B (Jeep). Po podniesieniu klapy pokazują się nam funkcje jakie model posiada
Wymiary wg Bricklink to 48 x 29 x 9,6 cm
Ciekawe klocki:
Zdecydowanie są to
Koła: 3739 + 3740
Elementy zawieszenia: 2738 , 2737 , 2739
Dyferencjał starego typu 73071
Kardany 4L w ilości 8 szt: 9244
Budowa:
Składanie modelu przebiega w miarę spokojnie i potrzeba na nie około 2-2,5 godziny. Nie mam zdjęć z etapu jego składania, ale są one widoczne na początku tego tematu. Dodam, że czasami trzeba się mocniej przyjrzeć aby dowiedzieć się gdzie idzie dany klocek. Nie zauważyłem żadnych błędów. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje instrukcji, w obu przypadkach chodzi o „zmotoryzowanie” modelu B – chodzi o silniki 4,5v oraz 9v
Analiza modelu:
Test Car jest duży i wiele osób uważa go za szkaradny, głównie z powodu, że koła mocno wystają po za obrys nadwozia – spowodowane jest to zastosowaniem 2x kardanów 4L po na każde tylne koło tak aby zawieszenie było niezależne.
Jeśli chodzi o zawieszenie to każde koło jest niezależne wsparte na dwóch amortyzatorach – przód dwa wahacze , tył można powiedzieć że cztery. Sprężystość jest dobra, ale wg mnie trochę za miękka. Skok jest spory co prezentują zdjęcia niżej.
Silnik oraz napęd :
Test Car jest “napędzany” przez mocarną jednostkę w układzie V4 której elementy stanowią:
• Kwadratowe tłoki
• Wał korbowy zrobiony z axel 4 oraz zębatek z24
• Niesynchronizowana liniowa skrzynia biegów o 3 przełożeniach
• Dyferencjał starego typu oparty na zębatkach z14 (które bardzo lubią pękać)
Całość działa bardzo topornie z charakterystycznym klepaniem tłoków. Toporność zespołu napędowego wg mnie głównie spowodowana jest zespołem 3 zębatek z8 oraz budową wału korbowego. Aby nasz samochód „płyną” po popchnięciu można zastosować dwa rozwiązania, które zresztą sam sprawdziłem;
• Usunąć half bush’a z wału korbowego i lekko poluzować łączenia miedzy zębatkami z24
• Użyć oleju sylikonowego (ja dałem W5 z Lidla) między ośkę łączącą dyferencjał z zespołem zębatek z3 i ośkę „wałka sprzęgłowego”
Po zastosowaniu wyżej „usprawnień” model płynnie „jeździ” po drogach
Układ skrętny:
Mamy tu ciekawy system połączenia kierownicy z „przekładnią” (3x z16), układ Ackerman’a i naprawdę dobry promień skrętu – dzisiejsze modele są mniej zwrotne.
Detale:
Model posiada podnoszone przednie reflektory, proste rozwiązanie na zasadzie dźwigni, przesuwane fotele, które latają niemiłosiernie w kabinie i to by było tyle... a mamy jeszcze imitację układu wydechowego.
Podsumowanie
Test Car 8865 był pierwszym dużym samochodem Technic , który posiadał “karoserię” . Na pewno był rewolucyjny w czasie kiedy powstał i stanowi duży krok na przód do Super Car’a. Mimo swoich wad (toporny układ napędowy oraz umiejscowienie kierownicy) jest bardzo bawialnym zestawem. Osobiście uważam, że konstruktorzy mogli by go trochę bardziej dopracować stylistycznie, szczególnie pród gdzie wydaje się jakby brakowało mu dwóch długich Technic Brick’ów po bokach.
Ogólnie jest to zestaw warty ceny ale czy z serii „Must Have” to już nie powiem, ja zawszę chciałem go mieć 
Zalety:
• Legendarność i łatwość w kupieniu (co jakiś czas pojawia się na Allegro)
• Bawialność ,
• Wytrzymałość konstrukcji – mój syn (rocznik 2013) „katował” go wiele razy i wszystko się trzyma.
• 8 kardanów 4L
• Koła
• Zawieszenie(elementy)
Wady:
• Słynne kołeczki - kto je miał ten wie o czym mowa
• Trochę nie dopracowany stylistycznie
• Toporny układ napędowy (da się go poprawić we własnym zakresie)
• Brak HoG (da się go poprawić we własnym zakresie)
Galeria:
Test Car
Ps. Jak są błędy w linkach proszę o pomoc 
Dziękuję
Tu chciałbym dodać, że jest to zestaw o którym marzyłem będąc dzieckiem i zawsze chciałem go mieć. Rodzice niedokładnie przeczytali chyba list to Mikołaja i kupili mi w 1992 zestaw 8862
8865 Test Car
Dane techniczne:
Seria: TECHNIC
Rok premiery: 1988r
Liczba klocków: 892 / 900
Liczba figurek: 0
Cena : Allegro ~250-300pln (ja zapłaciłem 260pln)
Pudełko:
Jest duże typowe i typowe dla zestawów Technic z owego okresu. Na przodzie widoczny jest główny model, z tyłu (u mnie wycięto) jest model B (Jeep). Po podniesieniu klapy pokazują się nam funkcje jakie model posiada
Wymiary wg Bricklink to 48 x 29 x 9,6 cm
Ciekawe klocki:
Zdecydowanie są to
Koła: 3739 + 3740
Elementy zawieszenia: 2738 , 2737 , 2739
Dyferencjał starego typu 73071
Kardany 4L w ilości 8 szt: 9244
Budowa:
Składanie modelu przebiega w miarę spokojnie i potrzeba na nie około 2-2,5 godziny. Nie mam zdjęć z etapu jego składania, ale są one widoczne na początku tego tematu. Dodam, że czasami trzeba się mocniej przyjrzeć aby dowiedzieć się gdzie idzie dany klocek. Nie zauważyłem żadnych błędów. Co ciekawe istnieją dwa rodzaje instrukcji, w obu przypadkach chodzi o „zmotoryzowanie” modelu B – chodzi o silniki 4,5v oraz 9v
Analiza modelu:
Test Car jest duży i wiele osób uważa go za szkaradny, głównie z powodu, że koła mocno wystają po za obrys nadwozia – spowodowane jest to zastosowaniem 2x kardanów 4L po na każde tylne koło tak aby zawieszenie było niezależne.
Jeśli chodzi o zawieszenie to każde koło jest niezależne wsparte na dwóch amortyzatorach – przód dwa wahacze , tył można powiedzieć że cztery. Sprężystość jest dobra, ale wg mnie trochę za miękka. Skok jest spory co prezentują zdjęcia niżej.
Silnik oraz napęd :
Test Car jest “napędzany” przez mocarną jednostkę w układzie V4 której elementy stanowią:
• Kwadratowe tłoki
• Wał korbowy zrobiony z axel 4 oraz zębatek z24
• Niesynchronizowana liniowa skrzynia biegów o 3 przełożeniach
• Dyferencjał starego typu oparty na zębatkach z14 (które bardzo lubią pękać)
Całość działa bardzo topornie z charakterystycznym klepaniem tłoków. Toporność zespołu napędowego wg mnie głównie spowodowana jest zespołem 3 zębatek z8 oraz budową wału korbowego. Aby nasz samochód „płyną” po popchnięciu można zastosować dwa rozwiązania, które zresztą sam sprawdziłem;
• Usunąć half bush’a z wału korbowego i lekko poluzować łączenia miedzy zębatkami z24
• Użyć oleju sylikonowego (ja dałem W5 z Lidla) między ośkę łączącą dyferencjał z zespołem zębatek z3 i ośkę „wałka sprzęgłowego”
Po zastosowaniu wyżej „usprawnień” model płynnie „jeździ” po drogach
Układ skrętny:
Mamy tu ciekawy system połączenia kierownicy z „przekładnią” (3x z16), układ Ackerman’a i naprawdę dobry promień skrętu – dzisiejsze modele są mniej zwrotne.
Detale:
Model posiada podnoszone przednie reflektory, proste rozwiązanie na zasadzie dźwigni, przesuwane fotele, które latają niemiłosiernie w kabinie i to by było tyle... a mamy jeszcze imitację układu wydechowego.
Podsumowanie
Test Car 8865 był pierwszym dużym samochodem Technic , który posiadał “karoserię” . Na pewno był rewolucyjny w czasie kiedy powstał i stanowi duży krok na przód do Super Car’a. Mimo swoich wad (toporny układ napędowy oraz umiejscowienie kierownicy) jest bardzo bawialnym zestawem. Osobiście uważam, że konstruktorzy mogli by go trochę bardziej dopracować stylistycznie, szczególnie pród gdzie wydaje się jakby brakowało mu dwóch długich Technic Brick’ów po bokach.
Ogólnie jest to zestaw warty ceny ale czy z serii „Must Have” to już nie powiem, ja zawszę chciałem go mieć 
Zalety:
• Legendarność i łatwość w kupieniu (co jakiś czas pojawia się na Allegro)
• Bawialność ,
• Wytrzymałość konstrukcji – mój syn (rocznik 2013) „katował” go wiele razy i wszystko się trzyma.
• 8 kardanów 4L
• Koła
• Zawieszenie(elementy)
Wady:
• Słynne kołeczki - kto je miał ten wie o czym mowa
• Trochę nie dopracowany stylistycznie
• Toporny układ napędowy (da się go poprawić we własnym zakresie)
• Brak HoG (da się go poprawić we własnym zakresie)
Galeria:
Test Car
Ps. Jak są błędy w linkach proszę o pomoc 
Dziękuję
Ostatnio zmieniony 2014-12-19, 15:19 przez AOW, łącznie zmieniany 9 razy.
AOW, bardzo dobra recenzja. Widzę, że to Twoja pierwsza recenzja, mam nadzieję, że się nie pogniewasz, jak pozwolę sobie ją ocenić.
Plusy:
+ Rzeczowy, ale nie syntetyczny opis
+ Ciekawe spostrzeżenia, którymi wzbogacasz wcześniejszą recenzję
+ Dokładne, sensowne i przede wszystkim ostre zdjęcia, jedynie odnoszę wrażenie, że nieco zażółcone, ale to pewnie przez oświetlenie
+ Pomysły na porawę konstrukcji
+ Przygotowałeś model do recenzji, wszystkie klocki są czyste. Brudne lub pogryzione klocki powodują, że często znacznie gorzej odbieramy dany model i jego recenzję
Minusy:
- Literówki, kilka ich się trafiło. Czasem warto przed opublikowaniem recenzji wrzucić ją do edytora tekstu, aby wyłapać błędy. Można też pokusić się o włączenie sprawdzania pisowni w przeglądarce, jeśli nie masz jej włączonej.
- W miejscu, w których piszesz o ciekawych/przydatnych elementach brakuje mi zdjęć, chociażby miniaturek tych elementów np. z bricklinka.
Co do samego modelu to marzyłem o nim w dzieciństwie i jest to jedyny z SuperCarów, którego jeszcze nie złożyłem, ale czeka już na swoją kolej. Dziś wygląda mocno pokracznie o można by rzec, że komicznie, ale w swoich czasach był niesamowity. Jeśli kupiłeś go za 260zł z pudełkiem to zrobiłeś świetny interes.
PS. Poważnie oliwiłeś klocki? :)
Plusy:
+ Rzeczowy, ale nie syntetyczny opis
+ Ciekawe spostrzeżenia, którymi wzbogacasz wcześniejszą recenzję
+ Dokładne, sensowne i przede wszystkim ostre zdjęcia, jedynie odnoszę wrażenie, że nieco zażółcone, ale to pewnie przez oświetlenie
+ Pomysły na porawę konstrukcji
+ Przygotowałeś model do recenzji, wszystkie klocki są czyste. Brudne lub pogryzione klocki powodują, że często znacznie gorzej odbieramy dany model i jego recenzję
Minusy:
- Literówki, kilka ich się trafiło. Czasem warto przed opublikowaniem recenzji wrzucić ją do edytora tekstu, aby wyłapać błędy. Można też pokusić się o włączenie sprawdzania pisowni w przeglądarce, jeśli nie masz jej włączonej.
- W miejscu, w których piszesz o ciekawych/przydatnych elementach brakuje mi zdjęć, chociażby miniaturek tych elementów np. z bricklinka.
Co do samego modelu to marzyłem o nim w dzieciństwie i jest to jedyny z SuperCarów, którego jeszcze nie złożyłem, ale czeka już na swoją kolej. Dziś wygląda mocno pokracznie o można by rzec, że komicznie, ale w swoich czasach był niesamowity. Jeśli kupiłeś go za 260zł z pudełkiem to zrobiłeś świetny interes.
PS. Poważnie oliwiłeś klocki? :)
Ostatnio zmieniony 2014-12-19, 12:49 przez Jarząb, łącznie zmieniany 1 raz.
Problemem jest to coś co się (nie) pojawia po słowie pomoc i wyżej po "kołeczki". O jakie kołeczki chodzi?AOW pisze:Ps. Jak są blędy w linkach proszę o pomoc 
Pomimo, że w Twoim dzieciństwie były już dużo bardziej dopracowane wizualnie modele jak 8856 czy 8868, a chwilę później pojawił się 8880?Jarząb pisze:Co do samego modelu to marzyłem o nim w dzieciństwie
Ostatnio zmieniony 2014-12-19, 12:59 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarząb, dziękuję za opinię, zawszę mile widziana. Co do błędów postaram się je póżniej poprawić. Dodam też zdjęcia ciekawych kloców - bo wkońcu rozgryzłem jak je dodawać :) Co do "żółtego odcienia" robiąc zdjecia miałem ustawiony zły balans bieli, dopiero pózniej zobaczyłem to i już było za póżno na poprawę - najwyżej zrobię nowe :)
Tak "oliwiłem" przyznaję się bez bicia - ale muszę powiedzieć że w bardzo małych ilościach i tylko w kluczowych miejscach. Jak np. otwór gdzie przechodzi ośka. Działanie oleju sylikonowego uważam za mega plus - naprawdę się sprawdza.
Durzy, chodziło mi o "Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise WITHOUT Center Slots" czyli TO CUDO wyjęcie ich stanowi niezłe wyzwanie :)
Tak "oliwiłem" przyznaję się bez bicia - ale muszę powiedzieć że w bardzo małych ilościach i tylko w kluczowych miejscach. Jak np. otwór gdzie przechodzi ośka. Działanie oleju sylikonowego uważam za mega plus - naprawdę się sprawdza.
Durzy, chodziło mi o "Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise WITHOUT Center Slots" czyli TO CUDO wyjęcie ich stanowi niezłe wyzwanie :)
Ostatnio zmieniony 2014-12-19, 13:04 przez AOW, łącznie zmieniany 2 razy.
Podejrzewam, że katalogi docierały do mnie ze sporym opóźnieniem, dlatego jeszcze sporo przed pojawieniem się 8880 zdążyłem się niezle napalić na jego poprzednika. Oczywiście w czasach, gdy królował już 8880, jego czerwony poprzednik nie wyglądał już tak emocjonująco. Co do 8856 czy 8868 to były one jednak sporo mniejsze i nie stawiałem ich do porównań.Durzy pisze:Pomimo, że w Twoim dzieciństwie były już dużo bardziej dopracowane wizualnie modele jak 8856 czy 8868, a chwilę później pojawił się 8880?
Mój kumpel miał ten zestaw, jak miałem 6 lat to robił na mnie niesamowite wrażenie, później przez to namówiłem rodziców by mi parę techniców kupili, ale to była w mojej lego historii ślepa uliczka, jakoś piraci bardziej do mnie przemawiali.
O ile pamiętam to chyba on jest zachowany w wymiarze ludzików technic.
Recenzja fajna, miło się czytało, zdjęcia bardzo dopasowane do tematu, chyba obfociłeś wszystko co się dało. Gratuluję :)
O ile pamiętam to chyba on jest zachowany w wymiarze ludzików technic.
Recenzja fajna, miło się czytało, zdjęcia bardzo dopasowane do tematu, chyba obfociłeś wszystko co się dało. Gratuluję :)
Ostatnio zmieniony 2014-12-19, 16:35 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
Ale dało się bawić z ludzikami w środku :)
Masz rację, pamietam fotele dla Technic. Miałem parę takich, o rany, właśnie zdałem sobie sprawę jak ja dawno nie budowałem w takiej skali...
Masz rację, pamietam fotele dla Technic. Miałem parę takich, o rany, właśnie zdałem sobie sprawę jak ja dawno nie budowałem w takiej skali...
Ostatnio zmieniony 2014-12-20, 02:29 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
Dla mnie 8865 wyglądał jak duży blok powietrza obudowany pojedynczymi technicbrickami, stąd modele wypełnione szczelnie mechanizmami robiły na mnie większe wrażenie.Jarząb pisze:8868 to były one jednak sporo mniejsze i nie stawiałem ich do porównań.
Czy Test Car ma jakieś plusy, ciekawsze rozwiązania, czy funkcje niż 8880?
Fajnie się czytało. Pamiętam ten zestaw z katalogów z tamtych lat, ale jakoś nigdy nie był w kręgu moich must-have, wolałem zamki, piratów i mtron ;)
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2780
Z tymi 2780 jakoś nigdy nie miałem z problemów, używałem nawet wczoraj, a mają już dokładnie 23 lata.
P.S. Czemu recenzja jest w środku tematu z inna recenzją, a nie w oddzielnym wątku? Trochę to wygląda od czapy moim zdaniem... Jeśli tak nakazują zasady forum to... są trochę dziwne (te zasady) :D
A one jakoś znacząco się różnią od tego?AOW pisze:Durzy, chodziło mi o "Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise WITHOUT Center Slots" czyli TO CUDO wyjęcie ich stanowi niezłe wyzwanie :)
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2780
Z tymi 2780 jakoś nigdy nie miałem z problemów, używałem nawet wczoraj, a mają już dokładnie 23 lata.
P.S. Czemu recenzja jest w środku tematu z inna recenzją, a nie w oddzielnym wątku? Trochę to wygląda od czapy moim zdaniem... Jeśli tak nakazują zasady forum to... są trochę dziwne (te zasady) :D
Kalais, ten który Ty podałeś ma przecięcie pośrodku , a ten co jak tego nie ma , przez co kołek siedzi bardzo mocno w otworze i jest problem z jego wyjęciem :) to tak łopatologicznie opisane :) :)
A recenzja jest w środku, bo takie są zasady, tak to zrozumiałem z regulaminu
Burzy - ogólnie po za samymi klockami i "legendarnością" zestawu to nie.... 8880 był po prostu dużo uleprzoną wersją 8865... koncepcja jest ta sama ale nowe klocki umożliwiły wszystkie rzeczy które nie dokońca dobrze działały w 8865. Głównie chodzi tu o przeniesienie napędu, skrzynia biegów oraz nowe cylindry i tłoki. Dodatkowo 8880 ma AWD a 8865 RWD
A recenzja jest w środku, bo takie są zasady, tak to zrozumiałem z regulaminu
Burzy - ogólnie po za samymi klockami i "legendarnością" zestawu to nie.... 8880 był po prostu dużo uleprzoną wersją 8865... koncepcja jest ta sama ale nowe klocki umożliwiły wszystkie rzeczy które nie dokońca dobrze działały w 8865. Głównie chodzi tu o przeniesienie napędu, skrzynia biegów oraz nowe cylindry i tłoki. Dodatkowo 8880 ma AWD a 8865 RWD
Ostatnio zmieniony 2014-12-20, 02:29 przez AOW, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Dodatkowo 8880 ma obie osie skrętne. Tak na marginesie to i w tym zestawie można sporo poprawić ale co legenda to legenda. Mam na półce i strasznie się z tego cieszę. Chociaż nie ukrywam że i 8865 chciałbym posiąść :)AOW pisze:Burzy - ogólnie po za samymi klockami i "legendarnością" zestawu to nie.... 8880 był po prostu dużo uleprzoną wersją 8865... koncepcja jest ta sama ale nowe klocki umożliwiły wszystkie rzeczy które nie dokońca dobrze działały w 8865. Głównie chodzi tu o przeniesienie napędu, skrzynia biegów oraz nowe cylindry i tłoki. Dodatkowo 8880 ma AWD a 8865 RWD
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ma przesuwane fotele ;pDurzy pisze:Czy Test Car ma jakieś plusy, ciekawsze rozwiązania, czy funkcje niż 8880?
Akurat tylne osie skrętne to moim skromnym zdaniem są wadą 8880. Przy tak szerokich oponach powodują koszmarne opory przy skręcaniu. Kiedyś dla testu przerobiłem swojego Super Cara i ze sztywna tylną osią dla mnie by znacznie bardziej bawialny. Strata na promieniu skrętu nie była tak duża jak może się wydawać.Cieślu pisze:Dodatkowo 8880 ma obie osie skrętne.