Witam serdecznie i przedstawiam MOC na konkurs "Konstrukcja technic" w kategorii II do 1000 elementów. Jest to koparka kołowa z jednym silnikiem i elementami pneumatyki.
Dane techniczne
Ilość elementów – 948 ( +/- 10 elementów)
1 silnik PF L do napędu pompki układu pneumatycznego
1 bateria
6 dużych siłowników pneumatycznych
1 mała pompka
Jest to moja pierwsza konstrukcja z wykorzystaniem pneumatyki i pierwsza moja koparka więc budując ją dopiero poznawałem w praktyce wady i zalety systemu pneumatycznego.
W założeniu MOC ma spełniać te same wymagania zestawu jak [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=346599#346599]spychacz[/URL] w kategorii III.
Funkcje koparki
- Jazda i skręt przednich kół za pomocą pokrętła na dachu.
- Obrót wieży na obrotnicy, ograniczony z uwagi na jeden wąż przechodzący przez nią.
- Pneumatycznie poruszane 2 podpory sterowane z tyłu pojazdu.
- Pneumatycznie poruszane ramię koparki w 3 punktach sterowane z wieży za kabiną.
- Łatwy w wymianie pojemnik na baterie umieszczony w wieży pod zaworami.
Konstrukcja testowana w grupie dzieci wytrzymywała sporo więc uważam ją za udaną.
Kilka uwag do systemu pneumatyki. Użyłem węży w kilku kolorach i oryginalnych długościach jakie miałem z różnych zestawów. Nie ciąłem ich pod ten MOC więc są przydługie. Posiadam tylko jedną pompkę więc wydajność układu oceniam na wystarczającą.
Zapraszam na film i do wyrażenia swojej opinii.
FILM
GALERIA
Więcej MOCy na moim kanale YouTube
[MOC] Koparka pneumatyczna
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
To chyba Twoja pierwsza konstrukcja z zastosowaniem pneumatyki. Tak mi się wydaje, ale może się mylę. Widać, że wszystko ładnie działa i konstrukcja jest dosyć solidna, mocno obudowana, bo po tych testach wstrząsowych nic nie odpadło. Dobrze, że nie rzuciłeś o ścianę ;) :D Zmieniłbym jednak 2 rzeczy, a mianowicie podpory na bardziej tradycyjne oraz obie osie skrętne. Jednak model udany i podoba mi się
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Zrobiłem takie podpory bo takich się raczej nie spotyka, oraz są bardziej wytrzymałe na szarpanie niż by były tradycyjne :)legosamigos pisze:Zmieniłbym jednak 2 rzeczy, a mianowicie podpory na bardziej tradycyjne oraz obie osie skrętne.
Drugiej osi skrętnej nie robiłem bo nie miałem pewności jaki będzie miała wpływ na współpracę skrętnej wieży i skrętu pojazdu :)
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
To co mi się podoba to to, że włączamy silnik, pracuje kompresor i mamy bawialny model tj.: nie trzeba machać ręczną pompką, tylko przechylamy dźwigienki.
A teraz cała lista tego, co mi się nie podoba :)
Nie czepiam się proporcji, bo powiedzmy, że w tym modelu nie o to chodzi, ale przeciągnięcie kabiny na całą długość nadwozia... Ja rozumiem, że tak jak w Wąchocku w PKS-ie wszyscy chcą siedzieć obok kierowcy :), ale tu uważam to za duże niedociągnięcie.
Podpory - bardzo fajnie to działa, ale podobnie jak kabina, jest zupełnie oderwane od rzeczywistości...
Obawiam się, że te 2 rzeczy w dużym stopniu dyskwalifikują Twój model jako zestaw, który mógłby opuścić fabrykę LEGO, jednak modele produkowane przez TLG w dużym stopniu są kopią istniejących pojazdów czy maszyn (no może z pominięciem 42038 :)
Dodatkowo z tego co widziałem przy złożonym ramieniu praktycznie nie ma pozycji, w których łyżka by o coś nie zawadzała. Wiem, że ta łyżka wyszła w oryginalnym zestawie, w koparce 8043, ale Twoja koparka jest chyba nieco mniejsza, z krótszym ramieniem, więc zastanowiłbym się nad założeniem tej łyżki lub gdzieś widziałem założone obok siebie 2 takie łyżki i wyglądało to całkiem zgrabnie.
Jeśli chodzi o sugestię legosamigos dotyczącą obu osi skrętnych to myślę, że nie byłoby to konieczne, koparki z jedną osią skrętną są w zdecydowanej większości.
Reasumując - przetarłeś szlaki jeśli chodzi o pneumatykę i mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mieli okazję podziwiać konstrukcję, która nie będzie musiała trzymać się ramowych max. 1000 elementów i będziesz miał okazję rozwinąć skrzydła :)
A teraz cała lista tego, co mi się nie podoba :)
Nie czepiam się proporcji, bo powiedzmy, że w tym modelu nie o to chodzi, ale przeciągnięcie kabiny na całą długość nadwozia... Ja rozumiem, że tak jak w Wąchocku w PKS-ie wszyscy chcą siedzieć obok kierowcy :), ale tu uważam to za duże niedociągnięcie.
Podpory - bardzo fajnie to działa, ale podobnie jak kabina, jest zupełnie oderwane od rzeczywistości...
Obawiam się, że te 2 rzeczy w dużym stopniu dyskwalifikują Twój model jako zestaw, który mógłby opuścić fabrykę LEGO, jednak modele produkowane przez TLG w dużym stopniu są kopią istniejących pojazdów czy maszyn (no może z pominięciem 42038 :)
Dodatkowo z tego co widziałem przy złożonym ramieniu praktycznie nie ma pozycji, w których łyżka by o coś nie zawadzała. Wiem, że ta łyżka wyszła w oryginalnym zestawie, w koparce 8043, ale Twoja koparka jest chyba nieco mniejsza, z krótszym ramieniem, więc zastanowiłbym się nad założeniem tej łyżki lub gdzieś widziałem założone obok siebie 2 takie łyżki i wyglądało to całkiem zgrabnie.
Jeśli chodzi o sugestię legosamigos dotyczącą obu osi skrętnych to myślę, że nie byłoby to konieczne, koparki z jedną osią skrętną są w zdecydowanej większości.
Reasumując - przetarłeś szlaki jeśli chodzi o pneumatykę i mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mieli okazję podziwiać konstrukcję, która nie będzie musiała trzymać się ramowych max. 1000 elementów i będziesz miał okazję rozwinąć skrzydła :)