[WIP] Drift car
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] Drift car
Po tym jak Sariel opublikował swojego [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=24485]mustanga[/URL] natchnęło mnie do budowy drift cara.
Na początku zbudowałem proste podwozie ze wszystkimi kołami plastikowymi z napędem na tył, efekt jednak nie był dla mnie zadowalający.
Postanowiłem użyć rozwiązania z driftu rc, mianowicie 4x4 w którym tylne koła mają większe obroty od przednich.
I tak o to powstało takie podwozie:
Kilka zdjęć:
Filmik(w słabej jakości)
Karoseria do tego podwozia powstanie za około rok.
Na początku zbudowałem proste podwozie ze wszystkimi kołami plastikowymi z napędem na tył, efekt jednak nie był dla mnie zadowalający.
Postanowiłem użyć rozwiązania z driftu rc, mianowicie 4x4 w którym tylne koła mają większe obroty od przednich.
I tak o to powstało takie podwozie:
Kilka zdjęć:
Filmik(w słabej jakości)
Karoseria do tego podwozia powstanie za około rok.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Zasadniczo na filmie kręcenie bączków wygląda bardzo efektownie, ale "auto" na samych felgach wygląda bardziej na jakiś łazik księżycowy...
Nie wiem, czy dobrze widzę, ale to są felgi 56x34mm?
Może gdyby na nie założyć te opony:
i delikatnie posmarować oliwą dało by się jednak driftować po tych panelach?
No i druga sprawa, jak już za rok pojawi się karoseria jak jej waga wpłynie na możliwości auta?
Nie wiem, czy dobrze widzę, ale to są felgi 56x34mm?
Może gdyby na nie założyć te opony:
i delikatnie posmarować oliwą dało by się jednak driftować po tych panelach?
No i druga sprawa, jak już za rok pojawi się karoseria jak jej waga wpłynie na możliwości auta?
noniusz, tak, są to felgi 56x34, niestety nie mam tych opon. Najprawdopodobniej po ich założeniu zdolności do driftu by znacznie spadły.
Karoserię chcę zrobić z giętkich axli, ponieważ zapas mocy jest niewielki. Chciałbym odwzorować auto, z polskich zawodów driftingowych np.
Oczywiście zmiana kół na mniejsze wchodzi w grę.
Karoserię chcę zrobić z giętkich axli, ponieważ zapas mocy jest niewielki. Chciałbym odwzorować auto, z polskich zawodów driftingowych np.
Oczywiście zmiana kół na mniejsze wchodzi w grę.
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 11:07 przez William, łącznie zmieniany 1 raz.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Oklej bieżnik śliską taśmą izolacyjną (czarną dostać to nie problem) Najpierw tylne. Powinno być miodzio :)William pisze:noniusz, tak, są to felgi 56x34, niestety nie mam tych opon. Najprawdopodobniej po ich założeniu zdolności do driftu by znacznie spadły.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Mussskkkowa E46 :D To jest legenda streetdriftu i jazdy na glebie, taki dowcip chodzi:
"Jedzie Musk swoim E36/E46*, hałas nie miłosierny, coś trze wygina, a on na to: "Spokojnie, spokojnie, to tylko liść pod zderzak wszedł."
Musk ma kilka furek, jednak E36 i E46 są najbardziej rozpoznawalne, w takim samym malowaniu, na takiej samej glebie. Jazda Bardziej Bokiem co afera w TVNie była ;)
W driftcie RC stosujemy opony które są mieszanką gumy i plastyku, przeważnie więcej plastyku niż gumy.
http://imge.pl/p/32967/n/32967690374.jpg
I jeździmy po wykładzinie lub jak w przypadku Drift Parku rozlanej farbie, Chlorokauczuk.
Swoją drogą zachowuje się dość dobrze, czy musisz kontrować czy nie? O ile szybciej kręci się tylna oś względem przedniej?
"Jedzie Musk swoim E36/E46*, hałas nie miłosierny, coś trze wygina, a on na to: "Spokojnie, spokojnie, to tylko liść pod zderzak wszedł."
Musk ma kilka furek, jednak E36 i E46 są najbardziej rozpoznawalne, w takim samym malowaniu, na takiej samej glebie. Jazda Bardziej Bokiem co afera w TVNie była ;)
W driftcie RC stosujemy opony które są mieszanką gumy i plastyku, przeważnie więcej plastyku niż gumy.
http://imge.pl/p/32967/n/32967690374.jpg
I jeździmy po wykładzinie lub jak w przypadku Drift Parku rozlanej farbie, Chlorokauczuk.
Swoją drogą zachowuje się dość dobrze, czy musisz kontrować czy nie? O ile szybciej kręci się tylna oś względem przedniej?
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 21:01 przez Yeti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Z systemem RC to nie był nigdy problem :) https://www.youtube.com/watch?v=v3J9A8YmhFcdirtzone pisze:Właśnie chyba jako pierwszy, zrobiłeś naprawdę driftujący samochód z lego :D
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Yeti, driftem interesuję się właśnie od afery z JBB, dla Muska JBB to już przeszłość.
Ciekawie wygląda również Nissan jego brata.
Szkoda, że nie ma pomarańczowych giętkich axli bo najbardziej chciałbym zbudować karoserię Bmw Mateusza Włodarczyka, uwielbiam jego samochód za dźwięk silnika.
Trochę muszę kontrować, mógłbym próbować robić przekładki gdybym miał większy kąt skrętu kół, tylna oś ma przełożenie 1:1, przód ma nieco zmniejszone obroty- 1:1.667.
Kiedyś trochę czytałem o drifcie rc, lecz poszedłem w trochę inną dziedzinę modelarstwa.
Kubrick, każdy uważa za drift coś innego, moim zdaniem jest to kontrolowany poślizg, a nie tylko zawracanie jak przy użyciu ręcznego.
Ciekawie wygląda również Nissan jego brata.
Szkoda, że nie ma pomarańczowych giętkich axli bo najbardziej chciałbym zbudować karoserię Bmw Mateusza Włodarczyka, uwielbiam jego samochód za dźwięk silnika.
Trochę muszę kontrować, mógłbym próbować robić przekładki gdybym miał większy kąt skrętu kół, tylna oś ma przełożenie 1:1, przód ma nieco zmniejszone obroty- 1:1.667.
Kiedyś trochę czytałem o drifcie rc, lecz poszedłem w trochę inną dziedzinę modelarstwa.
Kubrick, każdy uważa za drift coś innego, moim zdaniem jest to kontrolowany poślizg, a nie tylko zawracanie jak przy użyciu ręcznego.
To na filmiku bardziej przypomina "piłowanie Golfa na ręcznym" :PKubrick pisze:Z systemem RC to nie był nigdy problem :) https://www.youtube.com/watch?v=v3J9A8YmhFcdirtzone pisze:Właśnie chyba jako pierwszy, zrobiłeś naprawdę driftujący samochód z lego :D
Bo drift to chyba polega na pokonywaniu zakrętów w kontrolowanym poślizgu. A William na filmiku właśnie kontroluje poślizg na niekończącym się zakręcie :D
Jeśli źle mówię, niech mnie ktoś poprawi, bo na drifcie znam się tyle co na youtubie filmiki z Keny Blockiem widziałem;]
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 22:32 przez dirtzone, łącznie zmieniany 1 raz.
Kubrick, tak wygląda drift modelami 4x4 z tzw. CSem (skrót od countersteer) ale sama modyfikacja polega właśnie na przyspieszeniu tyłu a spowolnieniu przodu, oczywiście należy też dobrać odpowiednią prędkość obrotową, korzystamy w tym celu z kalkulatora, jak ktoś chce, mogę go podlinkować, uwzględnia on moc silnika (ilość obrotów*napięcie jakie dostaje silnik, np 3500kV, stosuje się przeważnie pakiety Lipo 7,4V).
Sam ręczny pomaga zerwać przyczepność i pomaga przy ciaśniejszych zakrętach. Duża moc daje większe możliwości kontroli modelu samym gazem.
W modelach skręt kół działa bardzo szybko przez co gdy próbujemy je korygować, wygląda to nie realnie i śmiesznie, dlatego zawsze staramy się o perfekcyjny setup, dobranie kontry do mocy napędu tak by płynnie to wyglądało. Na filmie fioletowy Nissan Onevia ma w miarę dobrze to wszystko poustawiane i mimo dość dużego CS'a a małego skrętu daje radę, pozostałe modele poza białą onevią z atrapą silnika, mają niskie CSy i dość duże prędkości, stąd takie nerwowe ruchy. Aktualnie dość mocno przebudowaliśmy naszą flotę by latały jak najbardziej podobnie :)
https://www.youtube.com/watch?v=HSax4Vigp78
Sorki za offtopic, ale zdalny drift to zdalny drift i temu mocowi nie daleko już :)
Co do afery, no jak byk brał w tym udział więc coś tam ma wspólnego :)
Ken Block to Gymkhana :)
Sam ręczny pomaga zerwać przyczepność i pomaga przy ciaśniejszych zakrętach. Duża moc daje większe możliwości kontroli modelu samym gazem.
W modelach skręt kół działa bardzo szybko przez co gdy próbujemy je korygować, wygląda to nie realnie i śmiesznie, dlatego zawsze staramy się o perfekcyjny setup, dobranie kontry do mocy napędu tak by płynnie to wyglądało. Na filmie fioletowy Nissan Onevia ma w miarę dobrze to wszystko poustawiane i mimo dość dużego CS'a a małego skrętu daje radę, pozostałe modele poza białą onevią z atrapą silnika, mają niskie CSy i dość duże prędkości, stąd takie nerwowe ruchy. Aktualnie dość mocno przebudowaliśmy naszą flotę by latały jak najbardziej podobnie :)
https://www.youtube.com/watch?v=HSax4Vigp78
Sorki za offtopic, ale zdalny drift to zdalny drift i temu mocowi nie daleko już :)
Co do afery, no jak byk brał w tym udział więc coś tam ma wspólnego :)
Ken Block to Gymkhana :)
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 22:38 przez Yeti, łącznie zmieniany 1 raz.