[WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] LIEBHERR 944C TUNNELING EXCAVATOR
Uwaga zróbcie miejsce bo wjeżdżam koparka ;)
Praca w toku. czekam na nowe cylindry z 42043 żeby uprościć i zmniejszyć ciężar ramienia. Podwozie tez jest do gruntownej przebudowy.
Napisze coś więcej o tym potworku wieczorem, jutro wrzucę więcej zdjęć.
Praca w toku. czekam na nowe cylindry z 42043 żeby uprościć i zmniejszyć ciężar ramienia. Podwozie tez jest do gruntownej przebudowy.
Napisze coś więcej o tym potworku wieczorem, jutro wrzucę więcej zdjęć.
Ostatnio zmieniony 2015-04-16, 13:46 przez Valiaur, łącznie zmieniany 1 raz.
dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)noniusz pisze:Proporcje to jedno, ale wydaje mi się, że odwłok zdecydowanie przeważa w nadwoziu konstrukcji i przy obrocie chyba na żyletki mija się z gąsienicami?
Ogólnie robi dobre wrażenie.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A co ma w środku?Valiaur pisze:dzieki :) Sory ze nie wspomnialem - nadbudowa nie jest obecnie przymocowana do podwozia a odwlok (swoja droga fajny termin) troche wazy wiec ciagnie go w dol... Jutro polacze obie czesci i wrzuce wiecej fotek (rowniez tego co jest w srodku). Jesli bedzie trzeba to sie to i owo przebuduje... ;)
Dzieki, postanowilem troche zaszalec z tym limonkowym, chyba sie oplacilo :)Kruk pisze:Ja czekam na coś więcej o tej maszynie bo powiem szczerze podoba mi się ale tylko tyle na razie powiem :).
Juz dodalem kilka fotek na flickerze:M_longer pisze:A co ma w środku?
W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy. Nie dziala to dobrze i jest to chyba najwieksza porazka calej konstrukcji. Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza. Dalem dwa turntable dla stabilnosci wiezy.
w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor . kompresor pompuje powietrze przez otwarte w danej chwili zaworki do cylindrow. Mozliwe jest wiec sterowanie kilkoma funkcjami naraz, nie trzeba tez miec kilku dodatkowych silniczkow i osobnych zamknietych ukladow pneumatycznych.
Od momentu wlaczanie baterii w odwloku (dostep jest cholernie trudny :/ ) wlaczaja sie dwie lampki LED oraz mikro silniczek na samym koncu ramienia. Chce to naprawic i dac gdzies przelaczniki do sterowania tymi funkcjami.
Od strony wizualnej widac ze moje skalowanie jest raczej kiepskie ;) Odwlok wystaje za bardzo za gaski o jakies 3 study (Mam w glowie pomysl na zmniejszenie wymiarow mechanizmu aktywujacego kompresor, wtedy bedzie mozna zmniejszyc odwlok). Oprucz tego brakuje mu wielu detali: lusterek, barierek itd...
Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?
To moj drugi pojazd w technicsie i musze przyznac ze troche zaluje ze od razu rzucilem sie na tak skomplikowany pojazd :/
edit - sorry zapomnialem o jednym silniku do ruchu lyzka - jest schowany w gaskach, tak wiec 4 silniki w podwoziu + 6 w wiezy: razem 10 silniczkow.
Ostatnio zmieniony 2015-04-16, 13:45 przez Valiaur, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A lemiesz jest opuszczany ręcznie?Valiaur pisze:W podwoziu za 3 silniczki - dwa do napedu i jeden do obrotu wiezy.
A z ilu pompek składa się kompresor?Valiaur pisze:ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor
Podstawę pod model masz dobrą, tylko trzeba to inaczej zbudować.Valiaur pisze:Tak wiec ramie i podwozie tez jest do przebudowy, odwok do przebudowy... - caly model jest do przebudowy XD tak sobie mysle kurcze to moze lepiej zaczne od nowa od zera tym razem bez powielania tych samych bledow?
Zapomnialem o czwartym silniku - upuszcza i podnosi lemiesz. Zbudowalem podwozie juz jakis czas temu i zdazylem zapomniec...
Kompresor to 4 pomki 6L, L motor pompuje na zmiane po dwie pompki, zeby nie meczyl sie z pompowaniem czterech naraz. Pompki chyba dobrze sobie radza ale podnoszenie ramienia trwa troche z powodu duzej wagi. Myslalem nawet zeby uzyc gumek laczacych ramie z odwlokiem zeby troche "pomoc"cylindrom.
Sory ze na zdjeciach tak niewiele widac. Mam to wszystko tak obudowane ze musialbym teraz duzo rozlozyc zeby Wam to dokladnie pokazac. Zdjec podczas budowy tez nie zrobilem:/
Kompresor to 4 pomki 6L, L motor pompuje na zmiane po dwie pompki, zeby nie meczyl sie z pompowaniem czterech naraz. Pompki chyba dobrze sobie radza ale podnoszenie ramienia trwa troche z powodu duzej wagi. Myslalem nawet zeby uzyc gumek laczacych ramie z odwlokiem zeby troche "pomoc"cylindrom.
Sory ze na zdjeciach tak niewiele widac. Mam to wszystko tak obudowane ze musialbym teraz duzo rozlozyc zeby Wam to dokladnie pokazac. Zdjec podczas budowy tez nie zrobilem:/
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Zamysł fajny jeśli chodzi o chowanie silniczków w gąsienicach, ale łańcuszek tak jak piszesz... kiepsko... Ja już dawno wyleczyłem się z przenoszenia napędu za pomocą łańcuszka, ostatnie do czego go użyłem to napęd atrapy silnika w mojej Tatra 813 i chyba tylko do tak "ciężkiej" pracy on się nadaje.Valiaur pisze: Uparlem sie ze silniki bede schowane w gaskach zeby podwozie mialo jakis przeswit wiec naped z silnika przenioslem lancuchem na slimaki obracajace wieze. Lancuch krotko mowiac sie nie sprawdza.
Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?Valiaur pisze:w odwloku sa 4 silniczki servo, jesli ktorekolwiek servo jest uruchomione naciska ono belke (to chyba najfajniejszy wynalazek tego modelu) ktora aktywuje silnik napedzajacy kompresor .
Jest dokladnie tak jak piszesz, tylko zamiast sprezynki jest gumka. W ten weekend zbuduje nastepny taki mechanizm z zamiarem uzycia w swoim JD 764 HSD. Zrobie mu kilka fotek i dam na forum - moze sie komus ten patent przyda :)noniusz pisze:Ooo... to mi się jeszcze bardziej podoba. Ta listwa to na jakiejś sprężynce jest czy jak? Rozumiem, że jak pracuje servo to te niebieskie połówki lifta 2L obracają się do pionu i naciskają listwę? Rozumiem, że serva z listwą nie są na stałe połączone, czyli, że listwa w jakiś sposób musi wrócić do pozycji wyjściowej po wyłączeniu serva?