[WIP] Mercedes Arocs hakowiec
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] Mercedes Arocs hakowiec
Zwykle nie robię tematów WIP, ale tym razem postanowiłem inaczej.
Chyba największym problemem jest to, że nie mam wszystkich klocków potrzebnych na kabinę, ale coś się pomyśli.
Mam nadzieję, że panele 1x6x5 zostaną dopuszczone, jak nie to będzie problem, bo nie mam wolnych paneli technikowych.
Układ osi to 6x2/4:
- 2 osie kierowane (1 i 3),
- 1 oś napędowa (2).
Zastanawiam się nad użyciem siłowników śrubowych lub pneumatycznych. Fajnie by było użyć siłowników z mietka, ale w tym roku nie ma szans, że go kupię.
Jeśli chodzi o sterowanie hakiem to będzie się to odbywać z pojazdu - wydaje mi się, że jest to trudniejsze niż podpięcie kilku silników do wież.
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Chyba największym problemem jest to, że nie mam wszystkich klocków potrzebnych na kabinę, ale coś się pomyśli.
Mam nadzieję, że panele 1x6x5 zostaną dopuszczone, jak nie to będzie problem, bo nie mam wolnych paneli technikowych.
Układ osi to 6x2/4:
- 2 osie kierowane (1 i 3),
- 1 oś napędowa (2).
Zastanawiam się nad użyciem siłowników śrubowych lub pneumatycznych. Fajnie by było użyć siłowników z mietka, ale w tym roku nie ma szans, że go kupię.
Jeśli chodzi o sterowanie hakiem to będzie się to odbywać z pojazdu - wydaje mi się, że jest to trudniejsze niż podpięcie kilku silników do wież.
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 23:33 przez Mrosik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Mrosik pisze: [WIP] Mercedes Arocs bramowiec
Ze zdjęcia wynika, że będzie to hakowiec, a nie bramowiec. To dwie różne konstrukcje.Mrosik pisze:Jeśli chodzi o sterowanie hakiem
Edit: czy poprzez zakładanie tematu WIP chcecie zarezerwować sobie jakąś zabudowę? :>
Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 22:54 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Fajnie, że budujesz hakowca, jestem ciekaw Twoich rozwiązań, tym bardziej, że sam jestem świeżo po budowie tego typu [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=23641&postdays=0&postorder=asc&start=0]pojazdu[/URL] i wiem z jakimi problemami przyszło mi się zmierzyć.
Najważniejsze to oczywiście mechanizm podnoszenia/opuszczania haka. Nowy siłownik pneumatyczny 11L (ten grubszy) na tą chwilę wydawałby się idealnym rozwiązaniem bo po pierwsze jest krótszy i ma większy skok niż duży LA, po drugie u mnie przy masie kontenera ok. 340 g 1 siłownik śrubowy miał problemy z jego podniesieniem, pneumatyka nie powinna mieć takich problemów.
Na tą chwilę widzę, że kontener wygląda już masywnie - na jednej ścianie masz 12 paneli 1x6x5, jak doliczyć do tego podłogę, drzwi, piny, plejty itp. zrobi się ciężko...
Konkurencja będzie zawzięta, zapowiada się bardzo ciekawie.
Ja jak tylko Longer się ujawnił, że startuje to konkurs oddałem walkowerem :)
Najważniejsze to oczywiście mechanizm podnoszenia/opuszczania haka. Nowy siłownik pneumatyczny 11L (ten grubszy) na tą chwilę wydawałby się idealnym rozwiązaniem bo po pierwsze jest krótszy i ma większy skok niż duży LA, po drugie u mnie przy masie kontenera ok. 340 g 1 siłownik śrubowy miał problemy z jego podniesieniem, pneumatyka nie powinna mieć takich problemów.
Na tą chwilę widzę, że kontener wygląda już masywnie - na jednej ścianie masz 12 paneli 1x6x5, jak doliczyć do tego podłogę, drzwi, piny, plejty itp. zrobi się ciężko...
Konkurencja będzie zawzięta, zapowiada się bardzo ciekawie.
Ja jak tylko Longer się ujawnił, że startuje to konkurs oddałem walkowerem :)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Mhmm, nie.noniusz pisze:Najważniejsze to oczywiście mechanizm podnoszenia/opuszczania haka. Nowy siłownik pneumatyczny 11L (ten grubszy) na tą chwilę wydawałby się idealnym rozwiązaniem
Jest za krótki. Bez układu cięgien przedłużających jego zasięg i tak jest za krótki do samodzielnego wyłożenia ramienia o tyle ile (150 stopni?) trzeba.
Wiem bo sprawdzałem...
Konkurencja jeszcze nie wie co Longerowy pług będzie potrafił (A nawet sam Longer do końca nie wie), więc czemu walkower?noniusz pisze:Ja jak tylko Longer się ujawnił, że startuje to konkurs oddałem walkowerem :)
Dodatkowo ja nienawidzę budowania wyłącznie z paneli i liftarmów...
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Nie, no wiadomo, że cięgna i tak muszą być. Rzecz w tym, że jeśli skok siłownika jest większy to jest większe pole manewru z cięgnami. U mnie przy skoku siłownika 5L cięgna były na tyle krótkie, że bez zastosowania pneumatyki miałem efekt katapulty.M_longer pisze:Bez układu cięgien przedłużających jego zasięg i tak jest za krótki do samodzielnego wyłożenia ramienia o tyle ile (150 stopni?) trzeba.
E tam... pół roku temu Twój traktor [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=24395]wykosił[/URL] konkurencję :)M_longer pisze:Dodatkowo ja nienawidzę budowania wyłącznie z paneli i liftarmów...
Planuje zmieścić 2 siłowniki śrubowe, mam nadzieję, że wystarczy i że uda mi się je upchać..
Mimo, że kontener wygląda stosunkowo masywnie to jest relatywnie lekki - panele 1x5x6 robią swoje. Na pewno po konkursie model zostanie przerobiony na MT i wtedy wrócę do tych paneli. Na konkurs użyje paneli technikowych.
Mimo, że kontener wygląda stosunkowo masywnie to jest relatywnie lekki - panele 1x5x6 robią swoje. Na pewno po konkursie model zostanie przerobiony na MT i wtedy wrócę do tych paneli. Na konkurs użyje paneli technikowych.
Witam,
poniżej zdjęcia z tego tygodnia:
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on FlickrMercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on FlickrMercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Prace ustają na 7 dni, bo:
a) wyjeżdżam,
b) nie mam klocków - zostały mi np. 2 (słownie: dwa) czarne piny, brakuje zębatek z16, liftramów, itd.
Jak widać są duże braki klockowe, będę musiał wybrać się na zakupy (szczególnie widać brak małych paneli).
Co do do modelu: kabina będzie czerwona, nadkola zostały poszerzone o 1 stud (Longer dostał zgodę), tył siedzi, bo 3 oś nie ma połączenia z ramą (na razie).
Co do żurawia: ma całkiem niezły zakres, natomiast ramię przymocowane do obrotnicy jest za ciężkie wizualnie - będę musiał je przeprojektować.
poniżej zdjęcia z tego tygodnia:
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on FlickrMercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Mercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on FlickrMercedes Arocs - WIP by Mateusz Rosik, on Flickr
Prace ustają na 7 dni, bo:
a) wyjeżdżam,
b) nie mam klocków - zostały mi np. 2 (słownie: dwa) czarne piny, brakuje zębatek z16, liftramów, itd.
Jak widać są duże braki klockowe, będę musiał wybrać się na zakupy (szczególnie widać brak małych paneli).
Co do do modelu: kabina będzie czerwona, nadkola zostały poszerzone o 1 stud (Longer dostał zgodę), tył siedzi, bo 3 oś nie ma połączenia z ramą (na razie).
Co do żurawia: ma całkiem niezły zakres, natomiast ramię przymocowane do obrotnicy jest za ciężkie wizualnie - będę musiał je przeprojektować.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-