[MOC] Parowóz wąskotorowy Las47
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Parowóz wąskotorowy Las47
Las47_01 by solic -, on Flickr
Ciąg dalszy nadrabiania zaległości w publikacji kolejowych MOCy. Tym razem coś mniejszego, mianowicie parowóz wąskotorowy Las47.
Króciutko o pierwowzorze:
Las (oznaczany także Las47, Ty) - polski parowóz wąskotorowy przeznaczony do pracy głównie na kolejach leśnych. Parowóz został skonstruowany w latach 1947-48 w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Konstrukcyjnie bazował na niemieckim parowozie Ryś. Główną zmianą było zastosowanie trzech osi w miejsce dwóch, przez co nacisk na szyny zmniejszył się i mógł pracować na torach o słabszej podbudowie. Był produkowany w wersjach na tory o rozstawach: 600 mm (wersja podstawowa) oraz 700, 750, 760, 785 mm. Łącznie wyprodukowano około 640 egzemplarzy.
Źródła:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Las47
http://www.parowozy.pl/ekspozycja/lokom ... owe/las47/
Model
Przy budowie tego modelu miałem problem ze skalą. Gdyby przyjąć skalę minifig czyli ~1:44 to średnica kotła (walczaka) powinna być między 3 a 3,5 studa. Naturalną i najprostszą do zbudowania średnicą są 4 study, ale to już nijak się ma do ogólnie przyjętej skali minifig.
Dlatego zdecydowałem się cały parowóz przeskalować do około 1:40 i pozostawić 4 studowy kocioł. Można przyjąć, że jest to skala Jack Stone fig
Model jest typowym pułkownikiem, czyli brak napędu, koła obracają się, ale z oporem. A przy obrocie kołami cięgna i tak pozostają nieruchome.
Więcej zdjęć:
Las47_02 by solic -, on Flickr
Las47_03 by solic -, on Flickr
Las47_04 by solic -, on Flickr
Las47_05 by solic -, on Flickr
Las47_06 by solic -, on Flickr
Las47_07 by solic -, on Flickr
Las47_08 by solic -, on Flickr
Las47_09 by solic -, on Flickr
Las47_10 by solic -, on Flickr
Galeria Flickr
Galeria Brickshelf
Dziękuję za uwagę.
Ciąg dalszy nadrabiania zaległości w publikacji kolejowych MOCy. Tym razem coś mniejszego, mianowicie parowóz wąskotorowy Las47.
Króciutko o pierwowzorze:
Las (oznaczany także Las47, Ty) - polski parowóz wąskotorowy przeznaczony do pracy głównie na kolejach leśnych. Parowóz został skonstruowany w latach 1947-48 w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Konstrukcyjnie bazował na niemieckim parowozie Ryś. Główną zmianą było zastosowanie trzech osi w miejsce dwóch, przez co nacisk na szyny zmniejszył się i mógł pracować na torach o słabszej podbudowie. Był produkowany w wersjach na tory o rozstawach: 600 mm (wersja podstawowa) oraz 700, 750, 760, 785 mm. Łącznie wyprodukowano około 640 egzemplarzy.
Źródła:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Las47
http://www.parowozy.pl/ekspozycja/lokom ... owe/las47/
Model
Przy budowie tego modelu miałem problem ze skalą. Gdyby przyjąć skalę minifig czyli ~1:44 to średnica kotła (walczaka) powinna być między 3 a 3,5 studa. Naturalną i najprostszą do zbudowania średnicą są 4 study, ale to już nijak się ma do ogólnie przyjętej skali minifig.
Dlatego zdecydowałem się cały parowóz przeskalować do około 1:40 i pozostawić 4 studowy kocioł. Można przyjąć, że jest to skala Jack Stone fig
Model jest typowym pułkownikiem, czyli brak napędu, koła obracają się, ale z oporem. A przy obrocie kołami cięgna i tak pozostają nieruchome.
Więcej zdjęć:
Las47_02 by solic -, on Flickr
Las47_03 by solic -, on Flickr
Las47_04 by solic -, on Flickr
Las47_05 by solic -, on Flickr
Las47_06 by solic -, on Flickr
Las47_07 by solic -, on Flickr
Las47_08 by solic -, on Flickr
Las47_09 by solic -, on Flickr
Las47_10 by solic -, on Flickr
Galeria Flickr
Galeria Brickshelf
Dziękuję za uwagę.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Słodki.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-09-15, 10:57
- Lokalizacja: Krakow
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-