[MOC] MANY MANY MANY
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] MANY MANY MANY
MANy (Em AA EN y - jak to podkreślali zawsze w programie "Na Osi") będą trzy:
Pierwszy z nich to żuraw ratowniczy zabudowany na podwoziu MAN TGS.
MAN TGS by Smigol, on Flickr
W realu nie jest to pojazd straży pożarnej, ale z racji tego, że wrocławskie MPK go słabo wykorzystuje trafił na moją półkę jako samochód straży.
Zależało mi, jak zawsze, żeby był to kompromis między wyglądem a funkcjonalnością. Przy budowie ważne było, aby podpory nie latały sobie luźno tylko miały jakieś prowadnice. I tak się też stało:
Wszystko widać na zdjęciach :)
Galeria Flickr
Galeria BS
Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Ponadto kierowcą jednej z nich jest znany polski celebryta Janko Muzykant. Pomaga mu jego syn Franek oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
MAN TGS RALLY by Smigol, on Flickr
Żółta ciężarówka startowa ma wszystko, co mieć powinna (oprócz zawieszenia i napędu :))
W tylnej części znalazło się miejsce na koło zapasowe oraz specjalne najazdy pomocne przy wydobywaniu samochodu z piasku. W środkowej części znalazło się trochę narzędzi oraz zapasy jedzenia na nieprzewidziane zdarzenia.
Ciężarówka serwisowa to trochę miejsca na narzędzia, wysuwana rampa, rozkładane schodki i parę schowków.
Galeria Flickr
Galeria BS
Wszystkiego dobrego :)
Pierwszy z nich to żuraw ratowniczy zabudowany na podwoziu MAN TGS.
MAN TGS by Smigol, on Flickr
W realu nie jest to pojazd straży pożarnej, ale z racji tego, że wrocławskie MPK go słabo wykorzystuje trafił na moją półkę jako samochód straży.
Zależało mi, jak zawsze, żeby był to kompromis między wyglądem a funkcjonalnością. Przy budowie ważne było, aby podpory nie latały sobie luźno tylko miały jakieś prowadnice. I tak się też stało:
Wszystko widać na zdjęciach :)
Galeria Flickr
Galeria BS
Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Ponadto kierowcą jednej z nich jest znany polski celebryta Janko Muzykant. Pomaga mu jego syn Franek oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
MAN TGS RALLY by Smigol, on Flickr
Żółta ciężarówka startowa ma wszystko, co mieć powinna (oprócz zawieszenia i napędu :))
W tylnej części znalazło się miejsce na koło zapasowe oraz specjalne najazdy pomocne przy wydobywaniu samochodu z piasku. W środkowej części znalazło się trochę narzędzi oraz zapasy jedzenia na nieprzewidziane zdarzenia.
Ciężarówka serwisowa to trochę miejsca na narzędzia, wysuwana rampa, rozkładane schodki i parę schowków.
Galeria Flickr
Galeria BS
Wszystkiego dobrego :)
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
Ten dźwig strażacki jest super!
Szczególnie podoba mi się jak zgrałeś przednie błotniki z kształtem kabiny i schodkami.
W ogóle cały jest bardzo dopracowany. Piękny.
Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Dwa pozostałe mnie nie ruszają, ale dźwig jest naprawdę świetny.
Szczególnie podoba mi się jak zgrałeś przednie błotniki z kształtem kabiny i schodkami.
W ogóle cały jest bardzo dopracowany. Piękny.
Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
Dwa pozostałe mnie nie ruszają, ale dźwig jest naprawdę świetny.
\/1 ______________
Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?
Ale do rzeczy: kabina wyszła miodzio - najlepsza jaką widziałem w tej skali - od razu wiadomo, że chodzi em aa ena:)
Szczególnie dobrze wyszły światła oraz nadkola
Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.
Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
Ale do rzeczy: kabina wyszła miodzio - najlepsza jaką widziałem w tej skali - od razu wiadomo, że chodzi em aa ena:)
Szczególnie dobrze wyszły światła oraz nadkola
Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.
Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
Dzięki Panowie :)
W ogóle to na niektóre zdjęcia i film trafiłem trochę za późno.
Ganiałem za jakimś chłopczykiem z pierścionkiem :DMrosik pisze:Panie Smigu gdzie się Pan podziewał?
Wysięgnik trochę skopałem. W oryginale poszerzają go jedynie osłony, a sam podnośnik ma szerokość 2 kropek (widać to tutaj). U mnie jest trochę za masywny, bo chciałem ukryć mechanizm wysuwania... później jakoś to sobie odpuściłem. Mam pomysł jak to poprawić, żeby dalej pozostało bawialne i wyglądało dużo lepiej.V1 pisze:Wysięgnik strasznie szeroki, ale rozumiem, że taki jest w oryginale, żeby miał duży udźwig.
W ogóle to na niektóre zdjęcia i film trafiłem trochę za późno.
Nie, czerwonych masek ci u mnie dostatek... po prostu uznałem, że tak będzie lepiej.Mrosik pisze:Nie czy przy żurawiu zabrakło Ci klocka (płaski dach), ale dach kabiny zdecydowanie lepiej wygląda w wersji terenowej.
Równie dobrze? :) Opony są w ogóle trochę za małe i jeszcze kombinowałem jak je powiększyć. Żadne naciąganie na siłę nie wchodzi w grę. Zostało tak i mi osobiście nie przeszkadza.M_longer pisze:Strasznie mi te Twoje oponki nie leżą. Jakby wyglądały z bieżnikiem w dobrą stronę?
To pytanie pojawia się zawsze przy moich wypocinach :) Otóż na 8 kropek wszystko wygląda inaczej. Lepiej - z pewnością, ale tak jak pisałem już wielokrotnie - mnie to nie bawi. Lubię budować na 6 i tak na razie pozostaje. Jak skończą mi się pomysły to będę się zastanawiał co dalej.Mrosik pisze:Pytanie: czy jednak jeszcze lepiej nie wyglądałby z kabiną na 8 studów zamiast 6?
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.V1 pisze: Wysięgnik strasznie szeroki (...) żeby miał duży udźwig.
Faktycznie, zdjęcia oryginału zdradzają, że Autor się zagalopował z grubością tych osłon :) . Ale reszta modelu bardzo fajna. Nawet opony, Longer ;) . Tylko że na takich łysych nie dopuściliby tego MANa do ruchu, ale nie czepiajmy się szczegółów.
Podobnie jak V1, pozostaję niewzruszony na wdzięki pozostałych, ale czerwony wóz - pierwsza klasa. I dobrze, że na 6 studów; przyda się kiedyś do Klocków-Zdroju ;) .
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Re: MANY MANY MANY
Media skupiają się tylko na czołówce. No a w ciężarówkach to co roku walczą Iveco i Kamaz :)SMIGOL pisze:Dwa kolejne MANy to już ciężarówki rajdowe... i bardzo dziwi mnie brak wcześniejszych medialnych informacji o nich, ponieważ z powodzeniem startują one w tegorocznym Dakarze.
Co do MANów to rewelacyjnie zrobiłeś.
Fajnie zrobione orurowanie w ciężarówkach rajdowych.
Czekam na kolejne produkcje :)
Dziękuje jeszcze raz :)
Poprawiłem trochę ramię:
MAN TGS by Smigol, on Flickr
Dzięki takiemu rozwiązaniu można pokusić się o jeszcze jedną sekcję wysięgnika.
Na upartego mógłbym też wepchnąć siłowniki po bokach, ale trochę psują zabawowość.
Poprawiłem trochę ramię:
MAN TGS by Smigol, on Flickr
Dzięki takiemu rozwiązaniu można pokusić się o jeszcze jedną sekcję wysięgnika.
Na upartego mógłbym też wepchnąć siłowniki po bokach, ale trochę psują zabawowość.
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Grubość jak grubość, możemy mieć cienką ale o odpowiednim przekroju belkę i wytrzymałość będzie lepsza :) Z tego powodu w wielu miejscach stosuje się różnego rodzaju kształtowniki czy też profile zamknięte gdzie belki w budowie maszyn o takiej konstrukcji określa się że mają konstrukcje skrzynkową :)dmac pisze:Jeden majster mnie kiedyś uczył, że szerokość znaczenia nie ma, że z punktu widzenia wytrzymałości liczy się - mówiąc potocznie - grubość belki.
Co do Em A eNów (tak taką wersję preferuję ;) ) to najbardziej chyba przypadła mi dakarowa żółta wersja, całkiem fajnie wymodelowany przód :)
Ooo to ktoś pamięta :)SMIGOL pisze:oraz polak z francuskim paszportem Pier Dzący.
Pozdrawiam
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
Żuraw ratowniczy pierwsza klasa.
II wersja ramienia jest lepsza - lżejsza jest. Spróbuj jeszcze, w pierwszej wersji, wymienić czarne bricki 1x8 na bricki technicowe - ramię od razu zrobi się lżejsze.
Całość psuje troche szerokość tego ramienia - gdyby zwęzić do 3 studów (ach na parzystość) - byłoby ok.
SMIGOL, Rajdowe MAny zasługują na oddzielny temat.
II wersja ramienia jest lepsza - lżejsza jest. Spróbuj jeszcze, w pierwszej wersji, wymienić czarne bricki 1x8 na bricki technicowe - ramię od razu zrobi się lżejsze.
Całość psuje troche szerokość tego ramienia - gdyby zwęzić do 3 studów (ach na parzystość) - byłoby ok.
SMIGOL, Rajdowe MAny zasługują na oddzielny temat.