[MOC] ST48 PKP Cargo
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[MOC] ST48 PKP Cargo
Witam
Dzisiaj chciałbym zaprezentować mój pierwszy MOC. Jest to lokomotywa PKP Cargo ST48-003.
Oryginał
Newag 15D/16D – normalnotorowa (typ 15D, seria PKP ST48) lub szerokotorowa (typ 16D) lokomotywa spalinowa, produkowana przez Newag w Nowym Sączu w drodze głębokiej modernizacji (rekonstrukcji) lokomotyw serii SM48, z których pozostawiono jedynie ostoję, wózki jezdne, zbiorniki paliwa i silniki trakcyjne ED118A.
Źródło: Wikipedia
Model
Pracę nad MOC- em zacząłem na przełomie września i października 2015 kiedy to powstał model w LDD. Gotowa lokomotywa upiększyła moją półkę w połowie grudnia. Oczywiście model jeździ, pokonuje łuki jak i zwrotnice. Lokomotywa posiada nielegowe oświetlenie które można zmienić w zależności od kierunku jazdy. Aby je zamontować pozwoliłem sobie przewiercić klocki.
Zdjęcia
Za wykonanie i obróbkę zdjęć chciałbym podziękować mojemu bratu Marcinowi.
Dziękuje za uwagę i za komentarze.
Dzisiaj chciałbym zaprezentować mój pierwszy MOC. Jest to lokomotywa PKP Cargo ST48-003.
Oryginał
Newag 15D/16D – normalnotorowa (typ 15D, seria PKP ST48) lub szerokotorowa (typ 16D) lokomotywa spalinowa, produkowana przez Newag w Nowym Sączu w drodze głębokiej modernizacji (rekonstrukcji) lokomotyw serii SM48, z których pozostawiono jedynie ostoję, wózki jezdne, zbiorniki paliwa i silniki trakcyjne ED118A.
Źródło: Wikipedia
Model
Pracę nad MOC- em zacząłem na przełomie września i października 2015 kiedy to powstał model w LDD. Gotowa lokomotywa upiększyła moją półkę w połowie grudnia. Oczywiście model jeździ, pokonuje łuki jak i zwrotnice. Lokomotywa posiada nielegowe oświetlenie które można zmienić w zależności od kierunku jazdy. Aby je zamontować pozwoliłem sobie przewiercić klocki.
Zdjęcia
Za wykonanie i obróbkę zdjęć chciałbym podziękować mojemu bratu Marcinowi.
Dziękuje za uwagę i za komentarze.
- ELEMENT
- Posty: 542
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
- Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
- brickshelf: PP-ELEMENT
-
Bardzo imponujący debiut!
Jako całość podoba mi się bardzo, ale to bardzo. W niektórych miejscach mógłbyś się jednak nieco bardziej postarać - brakuje mi troszkę detali w okolicach odbojników i przy wózkach; jest tam troszkę zbyt 'fabrycznie' jeśli wiesz o co mi chodzi. Dodaj może jakieś kable ze sznurków? Przynajmniej na przodzie...
Mógłbyś też troszkę pokombinować z tą kabiną zamiast oklejać czarną taśmą standardową szybkę :)
Ale te uwagi to rzecz gustu.
Jako całość podoba mi się bardzo, ale to bardzo. W niektórych miejscach mógłbyś się jednak nieco bardziej postarać - brakuje mi troszkę detali w okolicach odbojników i przy wózkach; jest tam troszkę zbyt 'fabrycznie' jeśli wiesz o co mi chodzi. Dodaj może jakieś kable ze sznurków? Przynajmniej na przodzie...
Mógłbyś też troszkę pokombinować z tą kabiną zamiast oklejać czarną taśmą standardową szybkę :)
Ale te uwagi to rzecz gustu.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Ładna ciuchcia. :) Pomysł na barierki zapamiętam.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Z#$%bista ;) kolorki ładne, i wykonanie świetne, Gz!
ps. ale, żeby taką głupotę cenzurować -.- bitch please....
ps. ale, żeby taką głupotę cenzurować -.- bitch please....
Ostatnio zmieniony 2016-01-21, 08:11 przez Mlody, łącznie zmieniany 1 raz.
I will do what I must! -> You Will try......
http://brickset.com/sets/ownedby-Mlody
http://brickset.com/sets/ownedby-Mlody
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Piękna maszyna, szczególnie, że trafia w moje "MiKolskie" gusta :)
Dlatego, że jest taka ładna to pozwolę sobie zwrócić uwagę na kilka szczegółów:
1) część "silnikowa" wydaje się być zbyt ociosana, tj, te serki robiące za skos krawędzi zajmują 1/6 szerokości, w oryginale ten skos jest zdecydowanie mniejszy
2) przód lokomotywy wydaję się być również zbyt okrągły, rozumiem, że użyłeś najmniejszych curved slope, ale tak jak w pkt. 1 również ta krzywizna w oryginale jest zdecydowanie mniejsza
3) nie podoba mi się ten slope curver 2x1 na końcu szyby kabiny, tam niestety w oryginale są surowe proste linie
Tu przykład (akurat ST48-001): http://wrphoto.eu/data/media/45/ST48-001.jpg
Oczywiście nie czepiam się, bo model jest naprawdę ładny i w tej skali pewnych proporcji po prostu nie można zachować.
Gratuluję udanego debiutu!
Dlatego, że jest taka ładna to pozwolę sobie zwrócić uwagę na kilka szczegółów:
1) część "silnikowa" wydaje się być zbyt ociosana, tj, te serki robiące za skos krawędzi zajmują 1/6 szerokości, w oryginale ten skos jest zdecydowanie mniejszy
2) przód lokomotywy wydaję się być również zbyt okrągły, rozumiem, że użyłeś najmniejszych curved slope, ale tak jak w pkt. 1 również ta krzywizna w oryginale jest zdecydowanie mniejsza
3) nie podoba mi się ten slope curver 2x1 na końcu szyby kabiny, tam niestety w oryginale są surowe proste linie
Tu przykład (akurat ST48-001): http://wrphoto.eu/data/media/45/ST48-001.jpg
Oczywiście nie czepiam się, bo model jest naprawdę ładny i w tej skali pewnych proporcji po prostu nie można zachować.
Gratuluję udanego debiutu!
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dziękuje za komentarze.
Element Masz rację co do kabli ze sznurka (te przy odbojnikach myślałem żeby zrobić z tego). Szybki przy kabinie zostały specjalnie oklejone ponieważ nie chciałem korzystać z tych. Mają one pionowe słupki, a zależało mi, aby uzyskać efekt taki jak w oryginale, że maszynista nie ma dzielonej szyby.
Noniusz Problem serków wynika z tego, że w środku znajduję się pudełko na baterie i jest tam dość ciasno (ze wszystkimi kablami itd.). Lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie serków pionowo, ale to może jak lokomotywa dostanie silniki 9V. Nie zgodzę się co do przodu. W oryginale główne przegięcie jest na krawędzi, ale cały przód jest lekko pochylony więc wolałem użyć slopów i chociaż minimalnie zamodelować wygięcie całej kabiny niż końcówki (serki byłyby jeszcze bardziej problematyczne w tym miejscu). Odnośnie curved slopa przy kabinie też mnie on trochę drażni. Chciałem użyc szybki w kabinie (dlaczego opisałem wyżej) i został jeden stud nie wykorzystany. Oryginał ma drzwi z każdej strony więc postanowiłem je zamontować, a curved slope bardziej pasował mi od tego przy nich.
Element Masz rację co do kabli ze sznurka (te przy odbojnikach myślałem żeby zrobić z tego). Szybki przy kabinie zostały specjalnie oklejone ponieważ nie chciałem korzystać z tych. Mają one pionowe słupki, a zależało mi, aby uzyskać efekt taki jak w oryginale, że maszynista nie ma dzielonej szyby.
Noniusz Problem serków wynika z tego, że w środku znajduję się pudełko na baterie i jest tam dość ciasno (ze wszystkimi kablami itd.). Lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie serków pionowo, ale to może jak lokomotywa dostanie silniki 9V. Nie zgodzę się co do przodu. W oryginale główne przegięcie jest na krawędzi, ale cały przód jest lekko pochylony więc wolałem użyć slopów i chociaż minimalnie zamodelować wygięcie całej kabiny niż końcówki (serki byłyby jeszcze bardziej problematyczne w tym miejscu). Odnośnie curved slopa przy kabinie też mnie on trochę drażni. Chciałem użyc szybki w kabinie (dlaczego opisałem wyżej) i został jeden stud nie wykorzystany. Oryginał ma drzwi z każdej strony więc postanowiłem je zamontować, a curved slope bardziej pasował mi od tego przy nich.
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-