[MOC] Trzecia Światowa

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Johan
VIP
Posty: 914
Rejestracja: 2013-05-28, 08:46
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Brak
Kontakt:

 

[MOC] Trzecia Światowa

#1 Post autor: Johan »

W tym roku postanowiłem zbudować coś specjalnie na Pyrkon (albo też Pyrkon stał się motywacją do zbudowania czegoś większego). Wiedząc, że w pierwszym kwartale 2015 nie będę miał za dużo czasu na budowanie, zebrałem się i uwinąłem w przerwie świątecznej.

Jako że MOC powstał z myślą o Pyrkonie, tematyka też musiała być odpowiednia. Padło na (post-)apokalipsę, jako chwytliwy temat, w którym jeszcze nie miałem okazji się zbytnio wykazać. Skoro apokalipasa, to oczywiście nuklearna, po co się ograniczać? A co się kojarzy przede wszystkim z wojną atomową? W moim przypadku padło na trzy rzeczy: schrony, ICBMy, atomowa zima. Forma pracy jest oczywiście zainspirowana Wielką Wojną autorstwa Ciamka, którą to budowlę (jak większość jego autorstwa) podziwiam i przyjmuję za pewien wzór, do którego dążę przy budowaniu. Jak mi się udała pogoń za ideałem sami oceńcie:

Obrazek
World War III by Czuwbaka


I. Znaleźć osłonę

Obrazek
World War III: Find cover by Czuwbaka

Wejście do schronu oczywiście zainspirowane klasycznym Falloutem, którego estetyka zawsze mi się bardzo podobała. Ludziki też starałem się umieścić pasujące do klimatu lat 50. choć i tak tego za bardzo nie widać.

Obrazek Obrazek Obrazek


II. Odpowiedzieć ogniem

Obrazek
World War III: Return fire by Czuwbaka

Tutaj chciałem jednocześnie pokazać moment odpalenia pocisku międzykontynentalnego na powierzchni oraz nastrój panujący w bunkrze dowodzenia. Nie ukrywam że przeszkadzać mogą mało pasujące mundury, będę się starał przed Pyrkonem wymienić je na sowieckie.

Obrazek Obrazek


III. Opatrzyć rany

Obrazek
World War III: Heal the wounds by Czuwbaka

I wreszcie jedyna z trzech scen, która jest prawdziwie postapokaliptyczna. Atomowa zima, obóz dla uchodźców czy też jeniecki (albo kwarantanna? sam nie wiem jak najlepiej interpretować), wszechobecne skażenie.

Obrazek Obrazek Obrazek



GALERIA

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania!

Awatar użytkownika
Mutran
Posty: 195
Rejestracja: 2014-03-16, 16:44
Lokalizacja: Gostyń/Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: Mutran »

Klimat z Fallout'a i Metra troszku :)
Świetny licznik Geigera.

Bardzo klimatyczna praca.
"Knowledge through... disintegration."
bacon pisze:Skończysz na Hero Factory i Bioniclach :)
Dark side of LugPol :D

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#3 Post autor: Jellyeater »

Przerażająca. I ładnie wymodelowana.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4 Post autor: SERVATOR »

Podoba mi się. :)
Najciekawsi są dla mnie żołnierze. Najmniej podoba mi się rakieta - bardziej przypomina racę odpalaną z patyka wbitego w ziemię niż broń o (jak mniemam) dużych możliwościach.

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#5 Post autor: glaz_pimpur »

Rakieta najsłabsza. Dopiero po chwili domyśliłem się, że to białe to nie człon rakiety tylko dym. Za to trzecia scena (mechy/ludzie w maskach/co to jest?) łącznie z grobami zrobionymi z 4 klocków wymiata. Wejście do bunkra też jest fajne.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#6 Post autor: Stelario »

Mi się bardzo podobają drzwi od schronu :) wyglądają bardz realistycznie :) i z tego co widze się nawet zamykają.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#7 Post autor: Kocur »

Fallout 2 jak wyjęty z gry, idealnie odwzorowany Vault, brakuje tylko numeru "13" (fani serii wiedzą o co chodzi ;) ).
A teraz dokładniej - scenka z kolejką do schronu super, rakieta średnio, ale dynamika postaci w podziemiu mi się podobała i mapka, wyglądają prekonująco. Uzbrojeni kolesie w pancerzach wspomaganych wyglądają super, groby super. Śnieg działa ;)
Masz tego więcej? :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#8 Post autor: Ciamek »

Świetna praca : o)

A mi właśnie druga scena podoba się najbardziej. Super detale: czerwony telefon, czerwony przycisk, spocony żołnierz. No i mapa - jeśli dobrze widzę to Londyn, Paryż, Warszawa i Moskwa świecą się na czerwono - nie wróży to dobrze : o)
Samą rakietę można by wydłużyć o 1 round bricka.

Pozostałe sceny też bardzo wymowne.
Gratulacje.
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
Toltomeja
VIP
Posty: 536
Rejestracja: 2011-06-04, 22:42
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Toltomeja

 

#9 Post autor: Toltomeja »

Faktycznie, aż włos się jeży. Bardzo pomysłowe, wykonanie też niezwykle udane.
Miałem napisać coś więcej, ale zobaczyłem mapę... Pomysł z nitką bije wszystko na głowę. Genialne!

Awatar użytkownika
Johan
VIP
Posty: 914
Rejestracja: 2013-05-28, 08:46
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Brak
Kontakt:

 

#10 Post autor: Johan »

Mutran pisze:Klimat z Fallout'a i Metra troszku :)
Świetny licznik Geigera.

Bardzo klimatyczna praca.
Dzięki, Metra nie czytałem ani nie grałem, ale Fallout'em oczywiście się inspirowałem.
Jellyeater pisze:Przerażająca. I ładnie wymodelowana.
Dziękuję.
SERVATOR pisze:Najmniej podoba mi się rakieta - bardziej przypomina racę odpalaną z patyka wbitego w ziemię niż broń o (jak mniemam) dużych możliwościach.
glaz_pimpur pisze:Rakieta najsłabsza. Dopiero po chwili domyśliłem się, że to białe to nie człon rakiety tylko dym.
Właśnie z rakietą miałem najwięcej problemów, nie byłęm w stanie jej odwzorować w skali minifig (zdaje się, że musiałaby mieć ze 4 study średnicy i 20+ długości), bo by mi zdominowała malutką scenkę, a nie chciałem się jej całkowicie pozbywać. Spróbuję coś jeszcze wymodelować, ewentualnie dodać otoczenie dające lepszy obraz skali.
SERVATOR pisze:Najciekawsi są dla mnie żołnierze.
glaz_pimpur pisze:Za to trzecia scena (mechy/ludzie w maskach/co to jest?) łącznie z grobami zrobionymi z 4 klocków wymiata.
Jestem bardzo zadowolony ze zbroi żołnierzy, pierwotnie stał tam jeszcze dowódca ze zdjętą maską, ale uznałem że lepiej ich trochę odczłowieczyć ;) Pewnie pojawią się w mojej armii Brikwarsowej, może w większej ilości.
Stelario pisze:Mi się bardzo podobają drzwi od schronu :) wyglądają bardz realistycznie :) i z tego co widze się nawet zamykają.
Zamykałyby się, gdybym ich nie zablokował coby się nie ruszały. Ale sprawdzone, toczą się ładnie. Może kiedyś pójdę o krok dalej i dodam silniczek? ;)
Kocur pisze:Fallout 2 jak wyjęty z gry, idealnie odwzorowany Vault, brakuje tylko numeru "13" (fani serii wiedzą o co chodzi ;) ).
A teraz dokładniej - scenka z kolejką do schronu super, rakieta średnio, ale dynamika postaci w podziemiu mi się podobała i mapka, wyglądają prekonująco. Uzbrojeni kolesie w pancerzach wspomaganych wyglądają super, groby super. Śnieg działa ;)
Masz tego więcej? :)
Oczywiście starałem się naśladować Fallouta, ale uważny obserwator zauważy, że moje drzwi mają 10 "zębów", a falloutowe tylko 9, nie udało mi się tego akurat odwzorować. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Póki co więcej nie mam w planach, myślę że następne będzie coś w mocno odmiennych klimatach.
Ciamek pisze:Świetna praca : o)

A mi właśnie druga scena podoba się najbardziej. Super detale: czerwony telefon, czerwony przycisk, spocony żołnierz. No i mapa - jeśli dobrze widzę to Londyn, Paryż, Warszawa i Moskwa świecą się na czerwono - nie wróży to dobrze : o)
Samą rakietę można by wydłużyć o 1 round bricka.

Pozostałe sceny też bardzo wymowne.
Gratulacje.
Bingo, trafnie odczytałeś mapę :)
Rakietę wydłużyłem na próbę, jak dla mnie nie ma istotnej różnicy, ale na razie tak zostawię.
Toltomeja pisze:Faktycznie, aż włos się jeży. Bardzo pomysłowe, wykonanie też niezwykle udane.
Miałem napisać coś więcej, ale zobaczyłem mapę... Pomysł z nitką bije wszystko na głowę. Genialne!
Dzięki. Przyznaję, jestem dumny z tego rozwiązania, szczególnie że nie widziałem go nigdzie wcześniej. Najważniejsze że jest rozpoznawalne i czytelne.

Awatar użytkownika
Sirius
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 2012-09-09, 11:11
Lokalizacja: Olsztyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: Sirius »

Bardzo fajne scenki. Wszystkie mają klimat, najlepszy moim zdaniem ta ostatnia. Ta z rakietą też mi się podoba, poza tym jest jak dla mnie najbardziej estetyczna i pomysłowa (patent na mapę). Podoba mi się też płot z ostatniej, szczególnie ta górna część. Może tylko te plejty 1 x 3 trochę bym usunął, bo jakoś tak za ciężko tam wyglądają. Jako uchwyty może lepiej by pasowały takie clipy na barze (zapomniałem jak to się nazywa ;/).

spacelord
Posty: 951
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: spacelord
Kontakt:

 

#12 Post autor: spacelord »

Mi się najbardziej podoba wejście do schronu, zwłaszcza ten okrągły właz. No i te żołnierzyki ciemno ciemno-szare bardzo ciekawie się prezentują (a nie mają zdjęcia z bliska).

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#13 Post autor: Szerszen »

Bardzo klimatyczna praca. Tu aż ciężko coś dodać, bo już przedmówcy powiedzieli chyba wszystko.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Iwona
VIP
Posty: 388
Rejestracja: 2014-12-27, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: Iwona »

Krzyże (bez skojarzeń z TYM krzyżem) robią wrażenie... może jakaś czapka na nim? Ktoś stojący przy płocie wpatrzony w tych, których nie ma?

mw
VIP
Posty: 729
Rejestracja: 2015-05-31, 17:42
Lokalizacja: Mosina
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#15 Post autor: mw »

mnie też właz podoba się bardzo a na Pyrkonie nawet ładnie sie automatycznie otwierał i zamykał

ODPOWIEDZ