Układ napędowy

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Damjan97
Posty: 216
Rejestracja: 2015-07-13, 19:32
Lokalizacja: Mikołów
brickshelf: damianple

 

Układ napędowy

#1 Post autor: Damjan97 »

Witam, mam pytanie czy zestawianie silników w taki sposób da więcej mocy napędowej niż zastosowanie tylko XL'a?
Czy taki układ nie szkodzi silnikom w żaden sposób?

Obrazek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

Re: Układ napędowy

#2 Post autor: M_longer »

Damjan97 pisze:Witam, mam pytanie czy zestawianie silników w taki sposób da więcej mocy napędowej niż zastosowanie tylko XL'a?
Czy taki układ nie szkodzi silnikom w żaden sposób?

Obrazek
A po co tak kombinować? Wsadź drugiego XLa zamiast dwóch eMek :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#3 Post autor: Kubrick »

To jest klasyczny sumator. Stare rozwiązanie, które kiedyś się stosowało. Jak wyjdziesz dalej z napędem przez dyfer, to będzie hulało elegancko :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Damjan97
Posty: 216
Rejestracja: 2015-07-13, 19:32
Lokalizacja: Mikołów
brickshelf: damianple

 

#4 Post autor: Damjan97 »

Kubrick pisze:To jest klasyczny sumator. Stare rozwiązanie, które kiedyś się stosowało. Jak wyjdziesz dalej z napędem przez dyfer, to będzie hulało elegancko :)
Z napędem przez dyfer tzn.?
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 20:07 przez Damjan97, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#5 Post autor: Backbone »

Np tak:
Załączniki
sum.jpg
sum.jpg (95.78 KiB) Przejrzano 4808 razy

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#6 Post autor: Filus »

Tzn. dodajesz bevela z20 na krawędź ramki (jak w zestawach serii Technic) i ośką przenosisz napęd dalej.

Awatar użytkownika
Damjan97
Posty: 216
Rejestracja: 2015-07-13, 19:32
Lokalizacja: Mikołów
brickshelf: damianple

 

#7 Post autor: Damjan97 »

Aaa to. Myślałem że chodzi o co innego

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#8 Post autor: Cieślu »

Kubrick pisze:Jak wyjdziesz dalej z napędem przez dyfer, to będzie hulało elegancko :)
Zależy, bo może też elegancko strzelać. Nie pchałbym tego ani do czegoś ciężkiego ani czegoś, co ma znosić duże obciążenia.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Corrado
Posty: 104
Rejestracja: 2016-03-29, 09:52
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: Corrado »

Przy takiej redukcji Mek nawet nie potrzeba dyfka wystarczy polaczyc osią silniki i do pędnika(koła) tylko trzeba pamietac zeby wpierw sprawdzic czy kierunki obrotu silnikow się zgadzają. ;)

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#10 Post autor: AOW »

To ja się podłączę.

Jakie rozwiązanie daje największą prędkość?
Wiem że motor buggy ale te są bardzo drogie wiec odpadają.

XL - ukręca ośki
L - mocna ale wolniejsza niż M
M - szybszy od L ale słabszy

Stary silnik 9V mega szybki ale słabiutki ...

Coś innego ? Jakieś regukcje, połączenia?

Corrado
Posty: 104
Rejestracja: 2016-03-29, 09:52
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: Corrado »

AOW pisze:To ja się podłączę.

Jakie rozwiązanie daje największą prędkość?
Wiem że motor buggy ale te są bardzo drogie wiec odpadają.

XL - ukręca ośki
L - mocna ale wolniejsza niż M
M - szybszy od L ale słabszy

Stary silnik 9V mega szybki ale słabiutki ...

Coś innego ? Jakieś regukcje, połączenia?
Jesli buggy odpadają to z pewnością 2XL dadzą spodziewany rezultat pod warunkiem że sa dobrze zamontowane wtedy nie wykrecą osi :)
Ostatnio zmieniony 2016-04-26, 13:35 przez Corrado, łącznie zmieniany 3 razy.

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#12 Post autor: AOW »

Corrado, dzięki :) powoli zaczynam "wchodzić" w PF i IR -> chciałbym "zmotoryzować" 42029, widziałem recenzje Sariel'a i bardzo pomocne :) Tylko zastanawiam się czy lepiej kupić dwie L czy jedną XLkę? Na chwilę obecną servo odpada :( Ale się zbiera środki :) :)
Ostatnio zmieniony 2016-04-27, 13:25 przez AOW, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ