42036 Street Motorcycle [+VIDEO]
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 2016-02-02, 18:03
- Lokalizacja: Tychy
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
42036 Street Motorcycle [+VIDEO]
42036 Street Motorcycle - recenzja + speed build
Recenzja pochodzi z bloga legopo30.blogspot.com - nie tylko recenzje :)
Od tego modelu wszystko się zaczęło. Nieco ponad rok temu dostałem ten zestaw w prezencie od mamy. Trochę dziwnie się czułem - trzydziestoczteroletni chłop dostaje od rodzicielki klocki Lego. Jeszcze tego samego wieczora razem z dziewczyną złożyliśmy go do kupy. Budowa była średnio skomplikowana, za łatwo nie było. Raz że ostatnie klocki Lego składałem dwadzieścia kilka lat wcześniej, dwa znany mi z dzieciństwa Technic budowało się inaczej. Od tego momentu zacząłem w sklepach zwracać uwagę na klocki i co raz częściej łapałem się na tym, że lądują w moich rękach. Na kolejny zakup zdecydowałem się kilka miesięcy później, jednak 42036 stanowił iskrę zapalną do tego co teraz się ze mną dzieje.
42036 Street Motorcycle to zestaw pozwalający zbudować dwa motocykle (maniakiem jednośladów jestem dłużej niż Lego :) ) - "ścigacza" jako model główny i "nakeda" jako alternatywny.
Temat motocykli był przez TLG wielokrotnie wykorzystywany. Pierwszy z zestawów to 857-1 Motorbike with Sidecar z 1979 roku. Od tego czasu na rynek wypuszczonych zostało 26 modeli motocykli. Najbardziej zbliżony do recenzowanego pojazdu wydaje mi się zestaw z 2010 roku, czyli 8051-1 Motorbike. Wydaje się, że zeszłoroczny model jest zdecydowanie uboższy od swojego starszego brata (opieram się na zdjęciach, nie posiadam tamtego motocykla).
Seria: Technic
Rok: 2015
Numer: 42036
Elementów: 375
Cena za jeden element: 0,42 zł
Waga modelu: 333 g
Waga zestawu (pudełko z zawartością): 556 g
Model alternatywny: tak
Cena: £17,99 / $19,99 / 19,99€ / 159,99 zł
Spis części:
- Bricklink
- Brickset
Pudełko i zawartość
Pudełko ma wymiary 35 cm x 19 cm x 7 cm i waży niewiele ponad pół kilograma. Jak na zestaw składający się z 375 elementów to dość sporo. Pudełko utrzymane jest w charakterystycznej ciemnej kolorystyce. Front kartonu zawiera duże zdjęcie modelu głównego na tle jakiejś zagubionej w górach drogi. Poza tym widzimy loga Lego i serii Technic oraz informację o tym, że z zestawu można zbudować dwa pojazdy.
Tył pudełka jest ciekawy. Większą część zajmuje zdjęcie pięknego modelu opcjonalnego (jestem fanem "nakedów") oraz dwa zdjęcia prezentujące funkcjonalności motocykla, czyli ruchomy napęd oraz tłoki w silniku.
Jeden z dłuższych boków jak zwykle przedstawia jeden z elementów w skali 1:1. Tym razem trafiło na Medium Blue Technic, Panel Fairing # 3 Small Smooth Long, Side A with 'LT1' Pattern.
Co ciekawe nigdzie na pudełku nie ma nazwy modelu.
Recenzuję model zbudowany już ponad rok temu i nie pamiętam ile woreczków z elementami było w pudełku. Zawartość po wydobyciu części z woreczków to:
- klocki
- dwie instrukcje (jedna dla modelu A, druga dla modelu B)
- arkusz z naklejkami
Instrukcja to książeczka o wymiarach 21 cm x 16,5 cm i składa się z 80 stron. Spięta jest na dwoma zszywkami. Poza przewodnikiem budowy składającym się z 43 kroków, znalazło się miejsce na reklamy aplikacji Lego, strony internetowej Technic i trzech modeli z serii. Spis części znajduje się w instrukcji modelu B.
W zestawie nie znajdujemy nowych części, jedynie kilka w nowym kolorze - Medium Blue.
87080 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 1 Small Smooth Short, Side A - 2 szt
87080 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 1 Small Smooth Short, Side B - 2 szt
64393 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 6 Long Smooth, Side B - 1 szt
64681 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 5 Long Smooth, Side A - 1 szt
32192 Medium Blue Technic, Axle and Pin Connector Angled #4 - 135 degree - 2 szt
64683 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 3 Small Smooth Long, Side A - szt
64391 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 4 Small Smooth Long, Side B - 2 szt
Budowa i gotowy model
Jak już wspomniałem we wstępie budowa jest średnio skomplikowana. Przy filmowaniu zajęła mi nieco ponad godzinę, bez kręcenia video poszłoby znacznie szybciej. Instrukcja z procesem budowy jest czytelna i dobrze opisana, więc raczej nie ma miejsca na błędy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rIyQSbZbPrE[/youtube]
Tradycyjnie proszę o jutubowego lajka i subskrybcję.
Elementów zapasowych nie mam, leżą gdzieś w szufladkach. Z BL wynika, że zapasowych elementów powinno być osiem, same drobniutkie części.
Gotowy model
Podsumowanie
Zestaw 42036 jest udany. W pudełku znajdujemy dwa ciekawe modele (modelowi alternatywnemu poświęcę oddzielną recenzję) o atrakcyjnej budowie i kolorystyce. Motocykl jest bardzo dobrze zaprojektowany - na prawdę sprawia wrażenie mocnego "ścigacza". jedyny mankament to silnik V, nie spotykany w tego typu motocyklach. Pojazdy jak na zestaw za 160 złotych mają sporo funkcjonalności: poza jeżdżeniem (brum, brum) mamy tu amortyzowane oba koła, skrętną kierownicę, napędzany tylnym kołem czterocylindrowy silnik, ruchomą stopkę pozwalającą wyeksponować model na półce bez obaw, że się przewróci. Poza tym zestaw jest dawcą wielu części w ciekawych kolorach - błękitnych paneli, czerwonych liftarmów, kół z oponami i całej garści drobnicy technicowej. Model jest też solidnie zbudowany - zrzucenie na koła nawet z wysokości pół metra nie spowodowało najmniejszych uszkodzeń. Generalnie zestaw wart jest swojej ceny.
Plusy
+ dwa ładne motocykle
+ solidna konstrukcja
+ sporo części w nowym kolorze
+ dawca części
+ sporo funkcjonalności
Przeciw
- silnik V w "ścigaczu", ale to drobiazg, takie pół minusa
-------------------
42036 Model B - Retro Bike
We wczorajszej recenzji przedstawiłem model główny z zestawu 42036. Dzisiaj przyszła kolej na model B, czyli Retro Bike. Opis pudełka, zawartości i części znajduje się tutaj.
Model ten stylizowany jest na wzór dzisiejszych motocykli nawiązujący do swoich pierwowzorów z lat 40. i 50. ubiegłego wieku. I jest to stylizacja bardzo udana. Model musi się podobać. Kształt, proporcje kolorystyka są bardzo ładnie dobrane i odwzorowane. Pojazd ten jest nieco mniejszy i uboższy (ma jedną funkcjonalność mniej) od wersji podstawowej. Widać to przede wszystkim po częściach, które zostały po budowie. Jest też, oczywiście, lżejszy i waży 239 gram.
Z funkcjonalności znajdujemy w nim poza zwykłym jeżdżeniem, amortyzowane i skrętne przednie koło, atrapę silnika napędzaną tylnym kołem i ruchomą stopkę pozwalającą ustawić model w pozycji pionowej.
Model bardzo mi się podoba, nawet pomimo przykrótkiego łańcucha. Wydaje mi się lepszy od modelu głównego.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HennyGKsIVQ[/youtube]
Części pozostałe po budowie
Gotowy model
Read more at http://legopo30.blogspot.com/2016/04/42 ... KXvW3OT.99
Recenzja pochodzi z bloga legopo30.blogspot.com - nie tylko recenzje :)
Od tego modelu wszystko się zaczęło. Nieco ponad rok temu dostałem ten zestaw w prezencie od mamy. Trochę dziwnie się czułem - trzydziestoczteroletni chłop dostaje od rodzicielki klocki Lego. Jeszcze tego samego wieczora razem z dziewczyną złożyliśmy go do kupy. Budowa była średnio skomplikowana, za łatwo nie było. Raz że ostatnie klocki Lego składałem dwadzieścia kilka lat wcześniej, dwa znany mi z dzieciństwa Technic budowało się inaczej. Od tego momentu zacząłem w sklepach zwracać uwagę na klocki i co raz częściej łapałem się na tym, że lądują w moich rękach. Na kolejny zakup zdecydowałem się kilka miesięcy później, jednak 42036 stanowił iskrę zapalną do tego co teraz się ze mną dzieje.
42036 Street Motorcycle to zestaw pozwalający zbudować dwa motocykle (maniakiem jednośladów jestem dłużej niż Lego :) ) - "ścigacza" jako model główny i "nakeda" jako alternatywny.
Temat motocykli był przez TLG wielokrotnie wykorzystywany. Pierwszy z zestawów to 857-1 Motorbike with Sidecar z 1979 roku. Od tego czasu na rynek wypuszczonych zostało 26 modeli motocykli. Najbardziej zbliżony do recenzowanego pojazdu wydaje mi się zestaw z 2010 roku, czyli 8051-1 Motorbike. Wydaje się, że zeszłoroczny model jest zdecydowanie uboższy od swojego starszego brata (opieram się na zdjęciach, nie posiadam tamtego motocykla).
Seria: Technic
Rok: 2015
Numer: 42036
Elementów: 375
Cena za jeden element: 0,42 zł
Waga modelu: 333 g
Waga zestawu (pudełko z zawartością): 556 g
Model alternatywny: tak
Cena: £17,99 / $19,99 / 19,99€ / 159,99 zł
Spis części:
- Bricklink
- Brickset
Pudełko i zawartość
Pudełko ma wymiary 35 cm x 19 cm x 7 cm i waży niewiele ponad pół kilograma. Jak na zestaw składający się z 375 elementów to dość sporo. Pudełko utrzymane jest w charakterystycznej ciemnej kolorystyce. Front kartonu zawiera duże zdjęcie modelu głównego na tle jakiejś zagubionej w górach drogi. Poza tym widzimy loga Lego i serii Technic oraz informację o tym, że z zestawu można zbudować dwa pojazdy.
Tył pudełka jest ciekawy. Większą część zajmuje zdjęcie pięknego modelu opcjonalnego (jestem fanem "nakedów") oraz dwa zdjęcia prezentujące funkcjonalności motocykla, czyli ruchomy napęd oraz tłoki w silniku.
Jeden z dłuższych boków jak zwykle przedstawia jeden z elementów w skali 1:1. Tym razem trafiło na Medium Blue Technic, Panel Fairing # 3 Small Smooth Long, Side A with 'LT1' Pattern.
Co ciekawe nigdzie na pudełku nie ma nazwy modelu.
Recenzuję model zbudowany już ponad rok temu i nie pamiętam ile woreczków z elementami było w pudełku. Zawartość po wydobyciu części z woreczków to:
- klocki
- dwie instrukcje (jedna dla modelu A, druga dla modelu B)
- arkusz z naklejkami
Instrukcja to książeczka o wymiarach 21 cm x 16,5 cm i składa się z 80 stron. Spięta jest na dwoma zszywkami. Poza przewodnikiem budowy składającym się z 43 kroków, znalazło się miejsce na reklamy aplikacji Lego, strony internetowej Technic i trzech modeli z serii. Spis części znajduje się w instrukcji modelu B.
W zestawie nie znajdujemy nowych części, jedynie kilka w nowym kolorze - Medium Blue.
87080 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 1 Small Smooth Short, Side A - 2 szt
87080 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 1 Small Smooth Short, Side B - 2 szt
64393 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 6 Long Smooth, Side B - 1 szt
64681 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 5 Long Smooth, Side A - 1 szt
32192 Medium Blue Technic, Axle and Pin Connector Angled #4 - 135 degree - 2 szt
64683 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 3 Small Smooth Long, Side A - szt
64391 Medium Blue Technic, Panel Fairing # 4 Small Smooth Long, Side B - 2 szt
Budowa i gotowy model
Jak już wspomniałem we wstępie budowa jest średnio skomplikowana. Przy filmowaniu zajęła mi nieco ponad godzinę, bez kręcenia video poszłoby znacznie szybciej. Instrukcja z procesem budowy jest czytelna i dobrze opisana, więc raczej nie ma miejsca na błędy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rIyQSbZbPrE[/youtube]
Tradycyjnie proszę o jutubowego lajka i subskrybcję.
Elementów zapasowych nie mam, leżą gdzieś w szufladkach. Z BL wynika, że zapasowych elementów powinno być osiem, same drobniutkie części.
Gotowy model
Podsumowanie
Zestaw 42036 jest udany. W pudełku znajdujemy dwa ciekawe modele (modelowi alternatywnemu poświęcę oddzielną recenzję) o atrakcyjnej budowie i kolorystyce. Motocykl jest bardzo dobrze zaprojektowany - na prawdę sprawia wrażenie mocnego "ścigacza". jedyny mankament to silnik V, nie spotykany w tego typu motocyklach. Pojazdy jak na zestaw za 160 złotych mają sporo funkcjonalności: poza jeżdżeniem (brum, brum) mamy tu amortyzowane oba koła, skrętną kierownicę, napędzany tylnym kołem czterocylindrowy silnik, ruchomą stopkę pozwalającą wyeksponować model na półce bez obaw, że się przewróci. Poza tym zestaw jest dawcą wielu części w ciekawych kolorach - błękitnych paneli, czerwonych liftarmów, kół z oponami i całej garści drobnicy technicowej. Model jest też solidnie zbudowany - zrzucenie na koła nawet z wysokości pół metra nie spowodowało najmniejszych uszkodzeń. Generalnie zestaw wart jest swojej ceny.
Plusy
+ dwa ładne motocykle
+ solidna konstrukcja
+ sporo części w nowym kolorze
+ dawca części
+ sporo funkcjonalności
Przeciw
- silnik V w "ścigaczu", ale to drobiazg, takie pół minusa
-------------------
42036 Model B - Retro Bike
We wczorajszej recenzji przedstawiłem model główny z zestawu 42036. Dzisiaj przyszła kolej na model B, czyli Retro Bike. Opis pudełka, zawartości i części znajduje się tutaj.
Model ten stylizowany jest na wzór dzisiejszych motocykli nawiązujący do swoich pierwowzorów z lat 40. i 50. ubiegłego wieku. I jest to stylizacja bardzo udana. Model musi się podobać. Kształt, proporcje kolorystyka są bardzo ładnie dobrane i odwzorowane. Pojazd ten jest nieco mniejszy i uboższy (ma jedną funkcjonalność mniej) od wersji podstawowej. Widać to przede wszystkim po częściach, które zostały po budowie. Jest też, oczywiście, lżejszy i waży 239 gram.
Z funkcjonalności znajdujemy w nim poza zwykłym jeżdżeniem, amortyzowane i skrętne przednie koło, atrapę silnika napędzaną tylnym kołem i ruchomą stopkę pozwalającą ustawić model w pozycji pionowej.
Model bardzo mi się podoba, nawet pomimo przykrótkiego łańcucha. Wydaje mi się lepszy od modelu głównego.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HennyGKsIVQ[/youtube]
Części pozostałe po budowie
Gotowy model
Read more at http://legopo30.blogspot.com/2016/04/42 ... KXvW3OT.99
Ostatnio zmieniony 2016-04-12, 18:38 przez wesyr, łącznie zmieniany 1 raz.
- A.Brickovsky
- Posty: 179
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:42
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
-
Udało mi się go kupić za 115 zł i nie żałuję. Szkoda tylko, że najwyraźniej nie jest to najlepszy motocykl Lego (najbardziej "kompletny" wydaje się 8051, a najwięcej części ma 8420). Patrząc czysto z profilu wydaje się dziurawy, a przednie zawieszenie w zasadzie nie działa przy najechaniu na przeszkodę. Jeśli ktoś lubi motocykle a nie chce przepłacać, to można polecić. Innym bym odradzał, chyba że tak jak w moim przypadku byłby to czyjś pierwszy motocykl Lego.
Recenzja bajka. Zostało Ci tylko parę śmieci po HTMLu. Masz jakiś inny motocykl, żeby strzelić fotkę porównawczą?
Recenzja bajka. Zostało Ci tylko parę śmieci po HTMLu. Masz jakiś inny motocykl, żeby strzelić fotkę porównawczą?
Alonzo Brickovsky says hello!
Taka KOMPLETNA recenzja mi się bardzo podoba. :)
Wcześniej miałem crossowy 42007 ale ten motocykl miejski (w obu wersjach) podoba mi się znacznie bardziej.
A przy okazji wrzucę tu jeszcze moją ulubioną modyfikację tego zestawu (a w zasadzie jego dwóch sztuk). Więcej o tym modelu jest TU.
Sidecar1 by Hirnlego-lego-lego-lego, on Flickr
Wcześniej miałem crossowy 42007 ale ten motocykl miejski (w obu wersjach) podoba mi się znacznie bardziej.
A przy okazji wrzucę tu jeszcze moją ulubioną modyfikację tego zestawu (a w zasadzie jego dwóch sztuk). Więcej o tym modelu jest TU.
Sidecar1 by Hirnlego-lego-lego-lego, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2016-04-12, 21:24 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.
SERVATOR, piękny ten motocykl!
To pokazuje jak genialny jest model B jeśli doda się do niego raptem kilka dodatków jak choćby lampy.
Detale, które mają najstarsze modele. Osobiście bardzo lubię ten: 8422
To pokazuje jak genialny jest model B jeśli doda się do niego raptem kilka dodatków jak choćby lampy.
Detale, które mają najstarsze modele. Osobiście bardzo lubię ten: 8422
Dlaczego to jest minus? Połowa stawki w Moto GP ma silniki w układzie V i to V4.wesyr pisze:- silnik V w "ścigaczu", ale to drobiazg, takie pół minusa
Ostatnio zmieniony 2016-04-12, 23:38 przez Durzy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2013-12-30, 15:10
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dostałem ten model w prezencie - i mam pytanie na temat pracy przednich amortyzatorów.
Mianowicie pracują one w bardzo dziwny sposób - po naciśnięciu motocykla większość siły zdaje się przyjmować plastikowa część, któa wygina się w dość dziwny sposób - patrz zielona kreska na obrazku:
Dopiero po bardzo mocnym dociśnięciu zaczyna pracować sprężyna.
Tak ma być?
Mianowicie pracują one w bardzo dziwny sposób - po naciśnięciu motocykla większość siły zdaje się przyjmować plastikowa część, któa wygina się w dość dziwny sposób - patrz zielona kreska na obrazku:
Dopiero po bardzo mocnym dociśnięciu zaczyna pracować sprężyna.
Tak ma być?
Nie, ten sam problem był w poprzednim (8051 - choć przypuszczalnie w 42007 też to występowało). Wynika to z faktu, że legowe amorki L 9,5 są przystosowane do osiowego przenoszenia obciążenia. Z racji, że widelec jest pod kątem, toteż nacisk pionowy od góry (bo tak zazwyczaj ludzie się bawią) prowadzi do ugięcia samego amorka, a nie sprężyny. Zwykła mechanika z działu statyka wszystko by Ci w tej materii wyjaśniła - jeśli jesteś dociekliwy, to poszukaj. Jeśli chcesz, żeby lepiej to działało, to kieruj naciskiem współosiowo do sprężyn, czyli wzdłuż szarych axli, które te amorki mocują.
- DonBolano
- Posty: 345
- Rejestracja: 2016-02-29, 15:51
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Jakby figurka miały czarny lub ciemniejszy strój to trochę by wyglądał jak Kapitan Ameryka na swoim Harleyu ;)
Na świat spoglądam przez armatę! - www.atelierbolano.pl
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Wielkością ta figurka pasuje, ale wygląda jakby mu nogi ucięło przy stawach kolanowych :) Przynajmniej z tego ujęcia
Ostatnio zmieniony 2016-05-11, 13:02 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję