42056 Porsche 911 GT3 RS [VIDEO]

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#16 Post autor: Cieślu »

noniusz pisze:2) Geometria skrętu nie jest może jakaś fikuśna, ale za to dostajemy świetne felgi, dzięki czemu punkt obrotu koła jest zapewne gdzieś po środku szerokości opony jak w 8448.
Co do felg - pasują na nie opony PP?
Wcale nie są świetne. Po pierwsze, nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga więc nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek. Po drugie, nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast. Bardzo liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem, niestety nie będzie to możliwe. I dlatego dla mnie, pomijając inne względy, zakup Porsche jest bez sensu. Owszem, pudło jest miodzio i sprawia bardzo ekskluzywne wrażenie, ale to za mało żeby wysupłać na ten model tyle, ile wynosi cena katalogowa lub choćby supportowa. Za cenę Le Mans lub 15-20 % wyższą byłby naprawdę miodzio i z przyjemnością bym sobie go sprawił bo wizualnie podoba mi się bardzo, a na żywo robi jeszcze lepsze wow.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#17 Post autor: noniusz »

Cieślu pisze:(felga) nie wchodzi w nie (bez zastosowania dystansów) zwolnica z Unimoga[...]liczyłem na to, że będzie się dało zrobić na nich, odrobinę modyfikując wygląd felgi, model terenowy z nieco bardziej realistycznym i sensownym skrętem
No tak, tylko, że:
Sariel pisze:Na felgi nie pasuje absolutnie nic istniejącego
a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:
Cieślu pisze:nie można jej wykorzystać nigdzie indziej poza modelami wyścigówek
Nawet jeśli wcisnąłbyś unimogową zwolnicę do felgi to niewiele by to chyba zmieniło. Ponadto "łamanie" unimogowej zwolnicy jest tak oddalone od środka koła, że nawet przy tych felgach niewiele zbliżył byś się do czegoś realistycznego...
Cieślu pisze:nie ma wejścia na axla, co wymusza stosowanie legowych piast
Faktycznie, na to nie zwróciłem uwagi... Wejście na axla zostało pominięte chyba dlatego, że inaczej w żaden konwencjonalny sposób nie mogły by być założone te kapselki / tile 1x1.
Niemniej wejście na axla zamiast pin na pewno było by praktyczniejsze na przyszłość.
Ostatnio zmieniony 2016-06-01, 14:15 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#18 Post autor: Cieślu »

noniusz pisze:a na "Porszowych" oponach ciężko zbudować coś terenowego, więc jak sam zauważyłeś:
Myślałem raczej o oponach niekoszernych, takich jak używamy w trialu. Doprecyzuję jeszcze swoją poprzednią wypowiedź. Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice. Oczywiście nie gwarantuje to sukcesu, ale może dało by się zmotać coś lepszego niż obecnie mamy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#19 Post autor: noniusz »

W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Cieślu pisze:Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com/gallery/gkurk ... WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP
Ostatnio zmieniony 2016-06-01, 15:00 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#20 Post autor: Bricksley »

Dla tych co wolą tekst i obrazki: http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... 33688&st=0 jest też porównanie felg i opon do innych.
Pozdrawiam :)

BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#21 Post autor: BJ »

noniusz pisze:W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Cieślu pisze:Gdyby koło posiadało otwór na axla, można by się pokusić o customowe zwolnice
A tu akurat, jak już szpecić felgę, to od zewnątrz można założyć zwykłe koła pasowe http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... T=S&C=85&O i jest wejście na axla.
Swego czasu zbudowałem "trialówkę" na kołach PP z takimi zwolnicami: http://www.brickshelf.com/gallery/gkurk ... WIP/03.jpg i akurat ładnie mieściły się po tej głębszej stronie felgi PP

Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#22 Post autor: Cieślu »

noniusz pisze:W życiu nie zapuściłbym się w teren z tymi ślicznymi-unlimited-expensive felgami... :)
Jak będą w BOPie to zaraz przestaną być :) Poza tym twardym trzeba być, nie miętkim.
BJ pisze:Ale jak założysz koła pasowe to powracasz do sytuacji wyjściowej, czyli mocowanie felgi jest mniej więcej po środku, a nawet gorzej, bo na takim mocowaniu powstają ogromne luzy...
Otóż to.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#23 Post autor: noniusz »

Panowie, ale słowem kluczem, wręcz wytrychem przy mocowaniu kół pasowych jest "od zewnątrz" :) czyli, że w sensie w środku felgi pozostaje nam nominalna ilość przestrzeni :)
Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#24 Post autor: Cieślu »

noniusz pisze:Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.
No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#25 Post autor: Stelario »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZhLMLnJO4LY#t=23[/youtube]
czekam na 2 część jak ludziki otwierają pudełko wyciągają 1.3 kg instrukcje i wsadzają nową z 1 poprawioną stroną. :) Po czym zaklejają bez uszkodzenia plomb.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#26 Post autor: noniusz »

Cieślu pisze:
noniusz pisze:Jakby tak dać 2 kółka pasowe, do tego 3 czarne piny with friction to te znowu luzy nie powinny być jakieś wielkie, może porównywalne z tymi na "normalnej" piaście. Fakt, wychodziny poza obrys felgi / pojazdu, ale jest to chyba do zrobienia.
No fajnie, tylko jak wetkniesz w to axla skoro przez środek felgi przejdzie tylko bar?
aaaa.. To tam jest barowa dziurka? Myślałem, że pinowa... Dobra, nie ma tematu - te felgi to dziady :)

--------------

EDIT

Obejrzałem jeszcze raz recenzję Sariela, tam nawet otworu na bar'a nie ma, tam jest tylko stud'owy wypust bez dziurki...
Nie rozumiem, przecież można było zostawić normalną dziurę na pina, włożyć w nią Technic, Pin 1/2 i było by po sprawie...
Ehhh, magistry jego mać...
Ostatnio zmieniony 2016-06-01, 18:14 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#27 Post autor: Jellyeater »


Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
DonBolano
Posty: 345
Rejestracja: 2016-02-29, 15:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#28 Post autor: DonBolano »

Jellyeater pisze:

Z tym mi się skojarzyło. Kupujcie, a niedługo ceny będą analogiczne. Jest takie słowo wulgarne i kojarzące się ze stosunkiem seksualnym idealnie określające to co się dzieje w umysłach tych co to wymyślili i tych co to kupują. Bo cenzuralnych słów to tu trochę brakuje. :P

Le Mans był już ubogi pod względem funkcji. Tamten żuraw miał jednak więcej ciekawych możliwości. Samochody osobowe są nudne. Każdy ma koła, zawieszenie i drzwi. I na tym się kończy. Funkcjonalnie każdy będzie podobny.
Normalnie porno dla fotografów

:D
Na świat spoglądam przez armatę! - www.atelierbolano.pl

Awatar użytkownika
MarcinMK
VIP
Posty: 421
Rejestracja: 2013-11-01, 16:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#29 Post autor: MarcinMK »

Recenzja jak zwykle świetna. Oprócz wyglądu modelu, pudła i instrukcji nie ma w nim żadnego szału. Szkoda, że nie ma w nim pfów by nim pojeździć, by po prostu się nim pobawić...

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#30 Post autor: ELEMENT »

Krytykowałem zestaw od samego początku i dalej będę krytykował. Cena z kosmosu - kompletnie nieuzasadniona.

Jak mówiłem tak zrobiłem - t.j. zamiast tego rzęcha kupiłem sobie dwa Arocsy. Nie dość, że mam z tego przeszło 5,5 tys. części - w tym masę PF-ów i pneumatyki, to jeszcze została mi stówa w kieszeni (w porównaniu z ceną 911).

Większą porażką był do tej pory tylko tegoroczny Hoth.

ODPOWIEDZ