Bricklink Stud.io

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

Bricklink Stud.io

#1 Post autor: M_longer »

Bricklink wystartował z zamknięta betą nowego programu do tworzenia modeli, ma być połączony z bazą BLa, więc a w locie będzie informował o dostępnych kolorach itd.

Obrazek


http://www.bricklink.com/v2/article_view.page?id=1009

Zapisałem się, bo brzmi ciekawie. Pytanie czy będzie się z tego dało robić instrukcje.
Ostatnio zmieniony 2016-10-29, 10:16 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Bricklink Stud.io

#2 Post autor: dmac »

Ciekawy pomysł, o ile będzie co najmniej możliwość eksportu do formatów pozwalających na wykonanie ładnych renderów czy instrukcji.
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

dmac pisze:Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :D

Tak, to co proponujesz byłoby naprawdę fajne. Dziwnym zbiegiem okoliczności właśnie ustawiam znaczniki od Lsyntha w MLCadzie i będę generował węże. Jak to mówią Amerykanie - "Pain in the ass".

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#4 Post autor: Szerszen »

Wygląda na zrzutach ekranowych zacnie... też się zarejestrowałem.
Ostatnio zmieniony 2016-11-03, 11:24 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#5 Post autor: OmenGda »

Ciekawy temat. Dzięki za informacje. Też się zapisałem. Ciekawe czy się odezwą :-)
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#6 Post autor: Bricksley »

M_longer pisze: dmac napisał/a:
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)

Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :D
W CADowskim oprogramowaniu tworzenie wszelkich przewodów, węży itd. też jest czasochłonne więc... no nie ma łatwo :D
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#7 Post autor: Waler »

Mam nadzieję, że będzie się dało wreszcie zrobić porządną instrukcję za pomocą kilku kliknięć, albo choć łatwo budować i wstawiać stepy tak by do Licreatora wrzucić bo ten program jest akurat user friendly w przeciwieństwie do Lpuba..

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#8 Post autor: Jarema1980 »

Mnie osobiście marzy coś powstałe z połączenia LEGO Digital Designer z Brick Inventory z LEGO Instruction Book Creator.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#9 Post autor: M_longer »

Waler pisze:bo ten program jest akurat user friendly w przeciwieństwie do Lpuba..
Idzie przywyknąć, aczkolwiek zdecydowanie za bardzo pożera czas.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#10 Post autor: M_longer »

Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...
Ostatnio zmieniony 2016-11-14, 10:42 przez M_longer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Taausz
Posty: 363
Rejestracja: 2016-06-27, 14:04
Lokalizacja: Milówka
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: Taausz »

M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...
Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)
Buduję najczęściej oczami...

Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 547
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#12 Post autor: Kalais »

Strasznie jestem ciekaw tego softu. Jak by jeszcze robił dobre instrukcje... mmmm :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#13 Post autor: M_longer »

Taausz pisze:
M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)

EDIT:

Zaczyna się robić ciekawie:

Obrazek

Oczywiście antywirus świruje...
Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)
No niestety w tym tygodniu mam drugie zmiany, więc cały dzień wyjęty z życia, ale zaraz coś zobaczę ;)

Walimy z grubej rury, importuję TH550 (2,4k elementów) i... program się powiesił :)

Pozwolicie, że będę tu w miarę postępów dopisywał linijki....

Pierwszy fajny bajer - lista części jest chowana. Wybiera się po prawej typ elementów (albo według kształtu, albo według rodzaju), poziomo wyświetlają się tak plus minus dwa wiersze klocków. Naciska się TAB lista klocków zajmuje 3/4 ekranu (jak jest ich więcej, przesuwa się ją w dół). Wybieramy klocek który jest potrzebny, naciskamy TAB i lista się chowa. Jakie to jest fajne...

Kolory klocków wybiera się z menu po prawej stronie, dodatkowo jest tam też okienko ze wszystkimi kolorami użytymi do tej pory w modelu. Przy wyborze koloru klocka można ukryć kolory w których element nie występuje.

W zakładce Model Info są dwie kolejne zakładki, lista części (z wyszczególnieniem elementów w kolorach które nie istnieją) oraz wymiary (oraz waga!) modelu w studach, centymetrach i calach.

Można pracować nad kilkoma modelami naraz, po prostu przełącza się zakładki jak w programie graficznym.

Oprócz battery boxa nie ma części PF. Kpina...

Opcja export chyba nie działa.

No dobra, pobawiłem się chwilę, poprzeglądałem co to potrafi i... wracam do LDrawa i LDD. Nie ma opcji dotyczących węży ani kabli, przy próbie pracy na większych modelach wiesza się za każdym razem:

Obrazek

I styl graficzny jakoś mi nie leży, najlepsze ustawienia wyglądają tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-11-14, 22:29 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 547
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#14 Post autor: Kalais »

A jest generator instrukcji?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#15 Post autor: M_longer »

Kalais pisze:A jest generator instrukcji?
Raczej nie ma czegoś takiego jak LPub, zaraz się zbieram do pracy, jak wrócę to sprawdzę. Ale coś mi mignęło że żeby zrobić model z instrukcją w samym programie to go trzeba wrzucić na serwer BLa. Upewnię się wieczorem.

ODPOWIEDZ