Bricklink Stud.io
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Bricklink Stud.io
Bricklink wystartował z zamknięta betą nowego programu do tworzenia modeli, ma być połączony z bazą BLa, więc a w locie będzie informował o dostępnych kolorach itd.
http://www.bricklink.com/v2/article_view.page?id=1009
Zapisałem się, bo brzmi ciekawie. Pytanie czy będzie się z tego dało robić instrukcje.
http://www.bricklink.com/v2/article_view.page?id=1009
Zapisałem się, bo brzmi ciekawie. Pytanie czy będzie się z tego dało robić instrukcje.
Ostatnio zmieniony 2016-10-29, 10:16 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Bricklink Stud.io
Ciekawy pomysł, o ile będzie co najmniej możliwość eksportu do formatów pozwalających na wykonanie ładnych renderów czy instrukcji.
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :Ddmac pisze:Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Tak, to co proponujesz byłoby naprawdę fajne. Dziwnym zbiegiem okoliczności właśnie ustawiam znaczniki od Lsyntha w MLCadzie i będę generował węże. Jak to mówią Amerykanie - "Pain in the ass".
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
W CADowskim oprogramowaniu tworzenie wszelkich przewodów, węży itd. też jest czasochłonne więc... no nie ma łatwo :DM_longer pisze: dmac napisał/a:
Gdy już zaczniesz testować, bądź tak miły i naciskaj ich w sprawie ŁATWEGO przycinania i formowania fleksów i rurek pneumatycznych; to byłoby coś! Na przykład: zaznaczasz na fleksie dwa punkty (niekoniecznie początek i koniec) i ciągniesz myszą, tworząc między nimi dowolny łuk, w razie potrzeby powtarzasz to w innym miejscu fleksa, po czym przycinasz końcówki do żądanej długości i wstawiasz gotowy element do projektu. Albo: wskazujesz myszą punkty początkowe (np. clipy w modelu), a następnie myszą rozciągasz między nimi fleks w dowolnym kierunku... No co, nie można pomarzyć? ;)
Taaa, i moja wielogodzinna nauka Lsyntha będzie już nieprzydatna? :D
Pozdrawiam
- Jarema1980
- Posty: 207
- Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)
EDIT:
Zaczyna się robić ciekawie:
Obrazek
Oczywiście antywirus świruje...
Buduję najczęściej oczami...
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
No niestety w tym tygodniu mam drugie zmiany, więc cały dzień wyjęty z życia, ale zaraz coś zobaczę ;)Taausz pisze:Jak możesz to opisz w krótkim zdaniu wrażenia, bo jestem bardzo ciekaw :)M_longer pisze:Dostałem zaproszenie do bety, instaluje się :)
EDIT:
Zaczyna się robić ciekawie:
Obrazek
Oczywiście antywirus świruje...
Walimy z grubej rury, importuję TH550 (2,4k elementów) i... program się powiesił :)
Pozwolicie, że będę tu w miarę postępów dopisywał linijki....
Pierwszy fajny bajer - lista części jest chowana. Wybiera się po prawej typ elementów (albo według kształtu, albo według rodzaju), poziomo wyświetlają się tak plus minus dwa wiersze klocków. Naciska się TAB lista klocków zajmuje 3/4 ekranu (jak jest ich więcej, przesuwa się ją w dół). Wybieramy klocek który jest potrzebny, naciskamy TAB i lista się chowa. Jakie to jest fajne...
Kolory klocków wybiera się z menu po prawej stronie, dodatkowo jest tam też okienko ze wszystkimi kolorami użytymi do tej pory w modelu. Przy wyborze koloru klocka można ukryć kolory w których element nie występuje.
W zakładce Model Info są dwie kolejne zakładki, lista części (z wyszczególnieniem elementów w kolorach które nie istnieją) oraz wymiary (oraz waga!) modelu w studach, centymetrach i calach.
Można pracować nad kilkoma modelami naraz, po prostu przełącza się zakładki jak w programie graficznym.
Oprócz battery boxa nie ma części PF. Kpina...
Opcja export chyba nie działa.
No dobra, pobawiłem się chwilę, poprzeglądałem co to potrafi i... wracam do LDrawa i LDD. Nie ma opcji dotyczących węży ani kabli, przy próbie pracy na większych modelach wiesza się za każdym razem:
I styl graficzny jakoś mi nie leży, najlepsze ustawienia wyglądają tak:
Ostatnio zmieniony 2016-11-14, 22:29 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.