ELEMENT,
ELEMENT pisze:@Muszel:
Z ciekawości zapytam: W jaki sposób odwzorowywałeś kolory?
Ja robiłem tak, że z
TEJ stronki pobierałem sobie kod koloru w hexach, po czym tworzyłem w Inventorku nowy materiał o charakterystyce ABS i barwie z tego hexa.
W zasadzie tak samo ;) edytowałem materiał ABS już istniejący w bazie poprzez zmiany zabarwienia i kształtu elementu (można wybrać typ bryły, co mu chyba pomaga w odbiciach i załamaniach światła). Znajdowałem kolory w RGB bądź CMYKu (tu trzeba użyć konwertera do RGB) na stronach typu peeron, brickset itp, i wprowadzałem. No i w zależności od elementu, nadawałem typ i stopień połysku.
Muszę przyznać, że model jest bardzo, bardzo imponujący, ale wygląda troszeczkę 'kreskówkowo'. Próbowałeś pokombinować z charakterystyką materiału? Szczególnie mam tu na myśli stopień połysku?
Tak, kombinowałem, jak wyżej. Tutaj dużą rolę gra zabawa w oświetleniu Inventor studio. Nieograniczone możliwości: ustawiasz ile świateł chcesz w jakichkolwiek punktach, ich rodzaj (dzienne, lampa itp), moc, i wiele innych. Ja po prostu wybrałem jedno ze standardowych "szkiców" oświetleń i troszke je pod siebie podkręciłem.
Jeśli chodzi o odwzorowanie funkcji i nagrywanie filmów, to w Inventorze rzeczywiście jest z tym sporo zabawy. Dodanie sprężystości do amortyzatora to pestka, kilka kół zębatych też, ale żeby zrobić działającą atrapę V8 to już na prawdę musi Ci się chcieć...
Dość prostym obejściem jest zrobienie kilku renderów z zębatkami czy też innymi elementami w różnych pozycjach i złożenie z tego animacji poklatkowej.
Zrobienie symulacji atrapy to żaden problem ;) wręcz więcej problemów miałem ze sprężyną, bo po prostu muliło przy tym modelu i wyskakiwał błąd. "Siłownik" sam otwarty działał, w modelu nie bardzo chciał. Komp podczas zmiany długości sprężyny przelicza zwoje itp, zabiera mu to sporo pamięci. Bo rozumiem, że masz na myśli sprężynę zrobioną poprzez opcję "zwój" i zabawę wiązaniami i adaptacyjnością.
Co do filmu, to Inventor tak właśnie je robi, tj. jak zażyczysz sobie 10 s filmu 10 klatek na sekundę, to on po prostu zrobi kolejno 100 renderów i je połączy... Muszę do tego usiąść w wolnej chwili.
P.S. naklejki też sam robiłem :P