[MOC] Most kolejowy
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Most kolejowy
Tym razem żadna lokomotywa, ani wagon - 4-przęsłowy most. Kolejowy rzecz jasna :)
Długość całkowita: 256 kropek (204,8cm)
Długość przęsła: 64 kropek
Szerokość: 15 kropek (maks. szerokość pociągu 12 kropek)
Wysokość całkowita: 28 klocków + 1 płytka
Wysokość podpory: 14 klocków
Liczba elementów: ~1950 (jedno przęsło około 450 części, podpora 30)
Most nie jest odniesieniem do żadnej konkretnej konstrukcji, jeśli ktoś potrzebuje takowej, najbliżej jest chyba do mostu w Wyszkowie: http://www.linia29.cal.pl/readarticle.p ... cle_id=233
Korzystając z wyjazdu dzieciaków przećwiczyłem most na różne sposoby, oraz podjazdy o których może napiszę w innym wątku. Ogólnie most sprawuje się dobrze, ma niezłą sztywność, nie rozpada się, można spokojnie pokonać z gazem do dechy :) Jest modularny, każde przęsło i podpora to osobny element konstrukcyjny, dlatego można zrobić 2-przęsłowy dla dwóch linii itp kombinacje.
Podpory jak widać nie do końca są koszerne... Każda składa się z 4 cylindrów (3x6x6) oraz 8 paneli (1x5x6) oklejonych folią z nadrukiem cegły (każdy element osobno) - dla większego realizmu pozwoliłem sobie na taką zmianę. Dodam, że mam w zapasie 3 skromniejsze podpory z cegiełek 1x2 spełniające warunki koszerności.
Klocki, które wstawiłem w przerwę między trapezoidalnymi elementami to produkty http://altbricks.com (mosty, drzewa, lampy etc). Tak na próbę zobaczyć jak się sprawią.
Pozdrowienia
M
Długość całkowita: 256 kropek (204,8cm)
Długość przęsła: 64 kropek
Szerokość: 15 kropek (maks. szerokość pociągu 12 kropek)
Wysokość całkowita: 28 klocków + 1 płytka
Wysokość podpory: 14 klocków
Liczba elementów: ~1950 (jedno przęsło około 450 części, podpora 30)
Most nie jest odniesieniem do żadnej konkretnej konstrukcji, jeśli ktoś potrzebuje takowej, najbliżej jest chyba do mostu w Wyszkowie: http://www.linia29.cal.pl/readarticle.p ... cle_id=233
Korzystając z wyjazdu dzieciaków przećwiczyłem most na różne sposoby, oraz podjazdy o których może napiszę w innym wątku. Ogólnie most sprawuje się dobrze, ma niezłą sztywność, nie rozpada się, można spokojnie pokonać z gazem do dechy :) Jest modularny, każde przęsło i podpora to osobny element konstrukcyjny, dlatego można zrobić 2-przęsłowy dla dwóch linii itp kombinacje.
Podpory jak widać nie do końca są koszerne... Każda składa się z 4 cylindrów (3x6x6) oraz 8 paneli (1x5x6) oklejonych folią z nadrukiem cegły (każdy element osobno) - dla większego realizmu pozwoliłem sobie na taką zmianę. Dodam, że mam w zapasie 3 skromniejsze podpory z cegiełek 1x2 spełniające warunki koszerności.
Klocki, które wstawiłem w przerwę między trapezoidalnymi elementami to produkty http://altbricks.com (mosty, drzewa, lampy etc). Tak na próbę zobaczyć jak się sprawią.
Pozdrowienia
M
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Szkoda, że nie pokusiłeś się o zrobienie podpór z Lego tylko okleiną, z tile dało by się to zrobić, a tak to średnio to wygląda, choć pomysł bardzo fajny.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Zgadza się, ale zadziałał też czynnik ekonomiczny :) Może z czasem wymienię podpory na wersję czysto klockową.Kruk pisze:Szkoda, że nie pokusiłeś się o zrobienie podpór z Lego tylko okleiną, z tile dało by się to zrobić, a tak to średnio to wygląda, choć pomysł bardzo fajny.
Ok, pstryknę fotki z tym co mam i pokażę jak wygląda.SERVATOR pisze:Pokaż jak to wygląda z filarami z klocków, bo sam most wygląda naprawdę fajnie ale te naklejki kompletnie mi tu nie pasują.
Ja do filarów mostowych się nie czepiam. Każdy orze jak może ;-)
Ale:
-przęsła górą bez krzyżulców - grozi utratą stateczności,
-łożyska na filarach mostu wszystkie nieprzesuwne - grozi awarią na podporach,
-cieńkie lifty 5L i 6L dostają ostro po d... ;-) zbuduj symetrię tych połączeń od wewnątrz,
-poprzecznice za rzadko.
także tego... ;-)
Ale:
-przęsła górą bez krzyżulców - grozi utratą stateczności,
-łożyska na filarach mostu wszystkie nieprzesuwne - grozi awarią na podporach,
-cieńkie lifty 5L i 6L dostają ostro po d... ;-) zbuduj symetrię tych połączeń od wewnątrz,
-poprzecznice za rzadko.
także tego... ;-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
Próbowałeś zrobić boczki (krata płaska?) samemu?meler pisze:trapezoidalnymi elementami
Znalezione przy okazji:
ale brzmi mi to bardziej zrozumiale niż:https://olawa998.wordpress.com/2014/10/21/ekspertyza-stanu-technicznego-mostu-na-rz-odra-w-olawie/ pisze:siódmy krzyżulec od strony WD (licząc od wjazdu na most od strony Oławy) na skutek mocnego uderzenia został zniekształcony (ma widoczne ślady wgnieceń ze skręceniem i przemieszczeniem na całej długości pręta, z wyraźnymi śladami rozerwania stali i odspojeniem blach węzłowych); szósty krzyżulec od strony WG (licząc od wjazdu na most od strony Oławy) na skutek uderzenia został wgnieciony (tylko w dolnej części) z widocznym skręceniem i przemieszczeniem blach oraz wyraźnym śladem pęknięcia stali w rejonie węzła dolnego; siódmy krzyżulec od strony WG (licząc od wjazdu na most od strony Oławy) na skutek uderzenia został nieznacznie odkształcony z widocznym uszkodzeniem powłoki malarskiej; lokalne zniszczenie nawierzchni bitumicznej na moście (warstwy ścieralnej).
:)Układ nadnamiotowy nieposzerzony, symetryczny, bez przemieszczen w linii środkowej. Komora IV prawidłowa
Dziękuję wszystkim za uwagi i komentarze. Będę starać się wprowadzać poprawki do konstrukcji. W pierwszym poście nie napisałem od czego zaczął się pomysł - chciałem spożytkować walające się cylindry, panele i 8 krat - prosty most aż się prosił. Po drodze okazało się, że sama kratownica jest za niska, więc ją podwyższyłem cienkimi liftami.
W jakim sensie dostają? Chodzi Ci o obciążenie czy walory estetyczne? :) Jeśli masz na myśli umieszczenie tych liftów od wew. to zastanawiałem się nad tą opcją długo, ale padło finalnie na zewnątrz. Spróbuję przebudować.
Krzyżulce i łożyska... most bywa pod ciężkim ostrzałem i musi być prosty w naprawie :) Dzieci nie mają litości.
Dobrej nocy,
M
BONBINI pisze: -cieńkie lifty 5L i 6L dostają ostro po d... ;-) zbuduj symetrię tych połączeń od wewnątrz,
W jakim sensie dostają? Chodzi Ci o obciążenie czy walory estetyczne? :) Jeśli masz na myśli umieszczenie tych liftów od wew. to zastanawiałem się nad tą opcją długo, ale padło finalnie na zewnątrz. Spróbuję przebudować.
Krzyżulce i łożyska... most bywa pod ciężkim ostrzałem i musi być prosty w naprawie :) Dzieci nie mają litości.
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy - kasa :) Delikatnie popłynąłem i muszę zrobić post, dlatego nie rozważałem takiej możliwości. To było też powodem takich a nie innych podpór - użyć dostępne duże elementy (które i tak musiałem uzupełnić zakupami). Ale w przyszłości jak będzie okazja, chętnie poćwiczę inne rozwiązania.szarikm pisze:Próbowałeś zrobić boczki (krata płaska?) samemu?meler pisze:trapezoidalnymi elementami
Dobrej nocy,
M
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
"Dostają" w sensie dostają największych naprężeń od strony zewnętrznej. Najlepiej jak są symetryczne połączenia,np. cienki lift, gruby lift, cienki lift. Wtedy piny pracują tylko na ścięcie (docisk pomijam) bez dodatkowego zginania.meler pisze:W jakim sensie dostają? Chodzi Ci o obciążenie czy walory estetyczne? :) Jeśli masz na myśli umieszczenie tych liftów od wew. to zastanawiałem się nad tą opcją długo, ale padło finalnie na zewnątrz. Spróbuję przebudować.
Ta uwaga to raczej jako ciekawostka. Jeśli most przeszedł pozytywnie dziecięce odbiory to jest bezpieczny ;-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.