[MOC] GBC LunaPark

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

[MOC] GBC LunaPark

#1 Post autor: noniusz »

Witam,

Przedstawiam "model" zbudowany na konkurs , którego inicjatorem jest Jahoo:

Obrazek

Model mieści się w obrębie 4x1 BP, składa się z 6 zasadniczych modułów napędzanych 1 silnikiem XL, dodatkowym "modułem" jest ślimakowa zjeżdżalnia na samym końcu zbudowana z tych klocków oraz linia powrotna napędzana 1 silnikiem M.
Linia powrotna zbudowana została na potrzeby prezentacji, docelowo (dla niewtajemniczonych) MOC ma być częścią całej linii, która ma pojawić w tym roku się na wystawie głównej w Chojnicach oraz jeśli się uda - na tegorocznym Pyrkonie.

Z istotnych rzeczy dla sąsiadów: wejście (po prawej stronie) jest na wysokości 9 bricków, wyjście (po lewej stronie) jest na wysokości 12 bricków. Zarówno wejście jak i wyjście umieszczone są centralnie po środku BP.

W modelu skupiłem się głównie na poprawnym działaniu i zsynchronizowaniu ze sobą poszczególnych modułów, fabuła "lunapark" jest odrobinę naciągana :)
Do konkursu zgłaszam w obecnej postaci, natomiast do lipca jest czas na ewentualne dopieszczenie estetyczne.

Poniżej kilka zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I przede wszystkim film:



To coś zupełnie nowego w moim dorobku, więc jeśli czegoś nie napisałem, nie pokazałem - zapraszam do dyskusji.

Na koniec - podziękowania dla Jahoo za użyczenie 2 testowych koszernych piłeczek (cała reszta na filmie to niekoszerne kulki z gry głodne hipcie), podziękowania również za zainicjowanie konkursu i zmotywowanie do podjęcia nowego wyzwania.

Awatar użytkownika
JAREMA.
VIP
Posty: 697
Rejestracja: 2014-08-12, 21:03
Lokalizacja: Katowice
: 129163908@N07

 

#2 Post autor: JAREMA. »

Ilość modułów w module robi wrażenie :) Wykorzystałeś chyba wszystkie znane mi techniki na transport kulek. Bardzo ciężko będzie z Tobą konkurować :)

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#3 Post autor: noniusz »

Jak mawiają za oceanem "nice to hear that", pomysłów jest jeszcze sporo, ale ilość dostępnych BP (z czego 2 to klubowe) ograniczyła mnie do niezbędnego minimum :)

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1382
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
HELF: biedrus
: 136097482@N04

   

#4 Post autor: Biedrus »

Działa super. Najbardziej mi do gustu przypadł fliper. Przyczepię się tylko do olbrzymiej i trochu kującej w oczy mieszaniny kolorów. Ale to pewnie z braku klocków. W każdym bądź razie, debiut GBC bardzo udany.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#5 Post autor: noniusz »

Biedrus pisze:Przyczepię się tylko do olbrzymiej i trochu kującej w oczy mieszaniny kolorów. Ale to pewnie z braku klocków.
A tu Cię zaskoczę - częściowo masz rację, ale przede wszystkim pomieszałem kolory, żeby całość nie wyglądała monotonnie, zresztą i tak wydaje mi się, że za dużo tu szarego.

Cieszę się, że się podoba.

Awatar użytkownika
gmkkk
VIP
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
HELF: gmkkk

 

#6 Post autor: gmkkk »

Piękne
Widać rękę techicowca
SUUUPER!!!

A skoro to klimat lunaparku to masz rację Noniusz, mogłeś zrobić jeszcze bardziej kolorowe, jak lunapark to lunapark- feeria dźwięku, koloru i swiatła.
Dla Ciebie to nie powinien być problem podłączyć jakiś grający klocek i dołożyć oświetlenie

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3715
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
HELF: legosamigos
: legosamigos
: IRC_legosamigos
Kontakt:

   

#7 Post autor: legosamigos »

A mi się właśnie podoba ten miks kolorów w tym całym module. W końcu to Lunapark :) Lubię jak kulki krążą w obiegu zamkniętym :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#8 Post autor: noniusz »

gmkkk pisze:to nie powinien być problem podłączyć jakiś grający klocek i dołożyć oświetlenie
Akurat nad tym drugim poważnie się zastanawiałem, mam 1 wolną parę świateł PF, ale całość była budowana z myślą o wystawie, czytaj: stałe zasilanie przez większą część dnia, nie wiem, jaką to ma wytrzymałość, więc ostatecznie zrezygnowałem.

Awatar użytkownika
gmkkk
VIP
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
HELF: gmkkk

 

#9 Post autor: gmkkk »


maras
Posty: 70
Rejestracja: 2013-12-20, 09:53
Lokalizacja: Kraków
HELF: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#10 Post autor: maras »

No ładne cacko. Fiuuu fiuuu. Wystarczyłoby na trzy konkursy :). Super podajnik do koła młyńskiego.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#11 Post autor: noniusz »

maras pisze:Super podajnik do koła młyńskiego
Dzięki, akurat nieświadomie od tego podajnika zacząłem cały "projekt".
Było sporo zabawy, aby zsynchronizować wypluwanie piłek i zabieranie ich przez młyn, kombinowanie z dziwnymi przełożeniami... Dzięki Ci Sariel za Gear Ratio Calculator! :)

Jetboy

#12 Post autor: Jetboy »

Takie GBC samo w sobie to jest już coś! Dbra podstawa pod zbudowanie większej pętli na wystawie.
Fajnie jakby te flippery czasem jednak podbijały piłkę. Ale i bez tego jest super!

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#13 Post autor: noniusz »

Jetboy pisze:Fajnie jakby te flippery czasem jednak podbijały piłkę
Zgadzam się, wyglądało by to zdecydowanie bardziej efektownie, ale taka a nie inna konstrukcja to celowy zabieg - zgodnie z założeniami GBC moduł powinien "wypluwać" w miarę regularnie określoną ilość piłeczek, podbijanie ich mogło by to zakłócić, co gorsza "zapchać" flippera, dlatego ostatecznie piłeczki spadają swobodnie do rynny poniżej.

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3526
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
: 117220864@N07
Kontakt:

 

#14 Post autor: SERVATOR »

Technicznie jest świetnie. Baaaardzo hipnotyzujące a o to w GBC chodzi. Fajnie, to wszystko obmyśliłeś i wykonałeś.
Co do prezentacji, to ja bym do tego wsadził mnóstwo figurek i akcesoriów (dzieci, rodzice, psy, lody, balony) i zieleń/roślinność na podłożu. Wtedy Twój MOC jeszcze bardziej przypominałby prawdziwy LUNAPARK.
Ale i bez tego bardzo mi się ta praca podoba i na dziś to na nią zagłosuję w konkursie.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1054
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
HELF: gkurkowski
Kontakt:

 

#15 Post autor: noniusz »

SERVATOR pisze:ja bym do tego wsadził mnóstwo figurek i akcesoriów (dzieci, rodzice, psy, lody, balony) i zieleń/roślinność na podłożu
Paaanie, skąd Ci u mnie takie fikuśne rzeczy? Wiadro zębatek i liftarmów mógłbym ewentualnie wysypać :)
SERVATOR pisze:bardzo mi się ta praca podoba i na dziś to na nią zagłosuję w konkursie.

Kod: Zaznacz cały

Wyłonienie zwycięzców nastąpi poprzez głosowanie w gronie ADM + Jahoo
niemniej cieszę się, ze mogę liczyć na głos publiczności :)

ODPOWIEDZ