Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Atros
2018-05-25, 10:22
[MOC] Tatra 813 8x8
Autor Wiadomość
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 27
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2017-05-14, 17:24   [MOC] Tatra 813 8x8

Cześć.
Atros napisał/a:
W ostatnich sezonach widzę niepokojącą tendencję do kitrania technilogii, może nie na zawodach bo tam każdy chętnie pokazuje i opowiada ale prezentacji na forum ze świecą szukać.



Tatra 813 8x8 w wersji chyba 20stej, nie pamiętam. Pierwsza wersja jeździła na zawodach już w 2013, inna była ze mną na Pyrkonie i w Łodzi, jeszcze inne nie załapały się nawet na zdjęcie.
Koncept i kabina pozostały prawie bez zmian, dopracowywałem mechanikę, chciałem zrealizować utopijny plan. Na pierwszy rajd w tym roku zdecydowałem się wreszcie to zakończyć i wydać wersję ostateczną.

Aktualnie model ma masę 3,09 kg, napędzają go dwa silniki XL, skręt obsługuje silnik XL, zmianę biegów silnik M, a całością zarządza sbrick. Na rajdzie dosadnie zawiódł mnie ten komponent, przy uśrednionych przeszkodach był zrywniejszy niż IR, a przy stałym dużym obciążeniu przestawał zasilać silniki napędowe (bbox pozostawał w tym czasie nieodcięty). Musiałem przez to kompletnie poddać jedną sekcję.. Sprawdziłem to w warunkach rajdowych (później domowych) i wracam do sterowania IR w trialówkach.

Konstrukcyjnie to dla mnie najbardziej wydajny i ogólnie najlepszy model, wcisnąłem tam wszystkie swoje najlepsze patenty i rozwiązania. W kwestiach spornych, kable pospinane są przeźroczystą taśmą klejącą, a te kolorowe nieoryginalne mają plus minus dobre długości i już rok temu je widzieliście :)

Czas zakończyć przygodę z tatrą i to wcale nie przez przegraną na rajdzie (tam bawiłem się świetnie), tylko dlatego, że jest dokładnie taka jak chciałem i nie mam już siły ani ochoty aby ją udoskonalać czy zmieniać, a to były główne powody odwlekania publikacji i rozbiórki na zero, tak więc tutaj jej czas dobiega końca.

Galeria wersji 2013 - http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=528112
Galeria wersji 2014 - http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=542120
Galeria wersji 2015 - http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=555828
Galeria wersji 2016 - http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=560209
Galeria wersji 2017 - http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=569802
Miniaturki wersji 2017 -
Ostatnio zmieniony przez Mistakes 2017-05-14, 17:41, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 774
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-15, 12:21   

No to naprodukowałeś trochę tych 813stek. Finalna wersja technicznie dopracowana po ostatni pin choć jak dla mnie za dużo tych liftów i za ciężka. Niemniej jednak niezawodna.
Dobrze posłużyła za tester Sbricka, niestety przypłaciła to zamknięciem stawki.
Mistakes napisał/a:
Czas zakończyć przygodę z tatrą

Jak widać moda na Tatry się skończyła :)
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 1032
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-16, 10:42   

Chyba nikt nie zgłębił tajników 813-tki jak Ty :)

Zabudowa iście pancerna! I jak na taką waga 3,09 kg. to naprawdę niewiele.
Ciekawie umiejscowiony silnik XL do skrętu, chętnie poznam tajniki działania układu.

Szkoda tylko, że SBrick, pomimo pokładanych w nim nadziei zawiódł...
_________________

 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-05-16, 22:19   

Mi się ta Tatra bardzo podoba. To był też mój pewniak na rasową trialówkę w konkursie i powinna wtedy wygrać. Skręt ciekawie zrobiony, w Łodzi na żywca obadałem z komentarzem autora. Tatra dopracowana i wyciuciana. Osobiście wolę budować na ramkach ale i na liftach jak widać się da. Tatra 813 to od początku mojej przygody z truck trialem niespełnione marzenie aby się jej chycić odważyć i zbudować, Tobie udało się to nad wyraz ze znakomitym skutkiem.

Zazdroszczę konstrukcji, pomyślunku i ciągłego dopieszczania modelu przez tyle sezonów.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 782
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-05-19, 12:37   

Zawsze podobały mi się tatry w Twoim wykonie. Są dopracowane technicznie i wizualnie.
Ta już jest dopieszczona do granic możliwości - jak sam stwierdziłeś. Modele są rozpoznawalne, tak że widać iż wyszły spod Twojej ręki. Fajnie, że budujesz bez ramek. Wygląda to na bardziej spójne i jest nieco większa swoboda przy budowaniu jeśli porównując do ramek. Ja jakoś zawsze te ramki wciskam gdzie popadnie ;) Ale spróbuję kiedyś postawić tatere na liftach.
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1226
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2017-05-23, 00:04   

Model jest świetny. Wizualnie mi się bardzo podoba i moim zdaniem była to najbardziej rasowa maszyna rajdu. Szkoda, że przez wszelkie wizualne wodotryski była trochę przyciężka. W dodatku okazało się, że Sbrick nie doił prądowo przez co osiągi odbiegały nieco od oczekiwań. Wraz z Twoją Tatrą chyba skończyła się definitywnie ich era na LTTC. A pomyśleć, że budowanie Tatry jeszcze niedawno było oczywistym wyborem :)
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-05-23, 09:00   

Ja planuję choć raz w tym sezonie do Was wpaść, właśnie z Tatrą ale byłaby prośba o jakieś kompromisowe dopuszczenie pod jedne zawody bo u nas masy wymagane niższe po 200g i tak też budujem... a tak planuje aby raz się z Wami pościgać, bez spinki, dla funu - no chyba, że 3dom będzie jechał - to pełna mobilizacja ;)
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2100
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2017-05-23, 17:46   

E, spoko, dociążyć łatwiej, niż schodzić z masą. Wpadaj, będzie wesoło.

Co samej tatery, to oczywiście jest świetna. Proporcje, detale... choć i tak moja ulubiona wersja to ta z gaśnicą ;P

A jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to jednak prześwit. I nie mówię tu o oczywistym mankamencie T813, czyli ryjącej wszystko kabinie, a o tym co się dzieje pod mostami. Tam spokojnie można by trochę podnieść, by mniej się wieszać na trasie.

Ale wiesz... rozebrać taką maszynę to świętokradztwo.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
Ostatnio zmieniony przez smyk 2017-05-23, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 13