[MOC] NIMR AJBAN SOV
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
[MOC] NIMR AJBAN SOV
Witajcie
Nimr Ajban SOV powstał niejako z potrzeby zagospodarowania podwozia które zbudowałem do testowania układu skrętu skonstruowanego na bazie części z Koparki 42055.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wYeX6-IXJks&t=4s[/youtube][/youtube]
Problemem jest szerokość tego rozwiązania która ogranicza zastosowanie podwozia nawet w skali 1:8 . Dlatego od początku szukałem inspiracji wśród pojazdów militarnych. Te jednak zazwyczaj są silnie opancerzone i zachodziła obawa granicząca z pewnością, że gotowy model będzie zbyt ciężki.
Gdy trafiłem na produkty firmy NIMR Automotive rodem z Abu Dhabi od razu wpadł mi w oko AJBAN w wersji do operacji specjalnych. Miał odpowiednią szerokość, opony pustynne malowanie i odkryte nadwozie. Fajny agresywny projekt nadwozia dobrze pasował do technicowej materii i jakoś szybko mi poszła budowa, zwłaszcza, że mam sporo żółtych klocków.
Początkowo snułem plany wyposażenia go w wyciągarkę, obrotnicę z karabinem maszynowym, mechanizm obrotu kierownicy i inne ekstrasy. Wszak na brak miejsca nie sposób było narzekać, ale szybko okazało się, że i bez tego waga zbliża się do 4 kg i model staje się ociężały. Dałem zatem spokój i pomyślałem o Arnoldzie przemierzającym niegdyś słoneczną Kalifornię w swoim Hummerze. Dlaczego niby szejkowie nie mieliby wozić swoich sokołów na pustynie produktami rodzimej motoryzacji. No i tak powstała cywilna wersja Ajbana.
Potem była już tylko rodzinna wyprawa na Pustynię Błędowską i foto sesja z Rey w roli głównej.
Model nie ma jakiejś specjalnej dzielności terenowej ale po płaskim pomyka całkiem żwawo.
Zaletą jest brak jakichkolwiek elementów przeniesienia napędu, więc gdyby Lego miało w dyspozycji mocne silniki o podobnych rozmiarach to mógłby być z niego niezły szatan.
Napęd 4 x PF L
Skręt 1 x PF L
Zasilanie 2 x PF Battery Pack
Jedyne nie legowe elementy to opony MIL-SPEC ZXL 2.2" TIRES (130 mm)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PxbmGLU6Iek&t=61s[/youtube][/youtube]
Cała galeria
http://bricksafe.com/pages/samolot/nimr-ajban
Nimr Ajban SOV powstał niejako z potrzeby zagospodarowania podwozia które zbudowałem do testowania układu skrętu skonstruowanego na bazie części z Koparki 42055.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wYeX6-IXJks&t=4s[/youtube][/youtube]
Problemem jest szerokość tego rozwiązania która ogranicza zastosowanie podwozia nawet w skali 1:8 . Dlatego od początku szukałem inspiracji wśród pojazdów militarnych. Te jednak zazwyczaj są silnie opancerzone i zachodziła obawa granicząca z pewnością, że gotowy model będzie zbyt ciężki.
Gdy trafiłem na produkty firmy NIMR Automotive rodem z Abu Dhabi od razu wpadł mi w oko AJBAN w wersji do operacji specjalnych. Miał odpowiednią szerokość, opony pustynne malowanie i odkryte nadwozie. Fajny agresywny projekt nadwozia dobrze pasował do technicowej materii i jakoś szybko mi poszła budowa, zwłaszcza, że mam sporo żółtych klocków.
Początkowo snułem plany wyposażenia go w wyciągarkę, obrotnicę z karabinem maszynowym, mechanizm obrotu kierownicy i inne ekstrasy. Wszak na brak miejsca nie sposób było narzekać, ale szybko okazało się, że i bez tego waga zbliża się do 4 kg i model staje się ociężały. Dałem zatem spokój i pomyślałem o Arnoldzie przemierzającym niegdyś słoneczną Kalifornię w swoim Hummerze. Dlaczego niby szejkowie nie mieliby wozić swoich sokołów na pustynie produktami rodzimej motoryzacji. No i tak powstała cywilna wersja Ajbana.
Potem była już tylko rodzinna wyprawa na Pustynię Błędowską i foto sesja z Rey w roli głównej.
Model nie ma jakiejś specjalnej dzielności terenowej ale po płaskim pomyka całkiem żwawo.
Zaletą jest brak jakichkolwiek elementów przeniesienia napędu, więc gdyby Lego miało w dyspozycji mocne silniki o podobnych rozmiarach to mógłby być z niego niezły szatan.
Napęd 4 x PF L
Skręt 1 x PF L
Zasilanie 2 x PF Battery Pack
Jedyne nie legowe elementy to opony MIL-SPEC ZXL 2.2" TIRES (130 mm)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PxbmGLU6Iek&t=61s[/youtube][/youtube]
Cała galeria
http://bricksafe.com/pages/samolot/nimr-ajban
Ostatnio zmieniony 2017-07-01, 13:33 przez SAMOLOT, łącznie zmieniany 1 raz.
Robi wrażenie
fajne podwozie...jaki jest numer katalogowy tych sprężyn w przednim zawiasie ?
8047 ex8053 ex8070 ex8110 8260 8297 8448 42004 42007 ex42030 42036 42037 ex42039 ex42043
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Re: Robi wrażenie
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 912c01#T=Cjaret79 pisze:fajne podwozie...jaki jest numer katalogowy tych sprężyn w przednim zawiasie ?
A w modelu szalenie podoba mi się maska, chociaż sam model to chyba dowód że Technic, przynajmniej offroadowy, zaczyna tracić sens w za dużej skali. Ale fakt, że jak na tę masę jest imponująco zwinny.
Ostatnio zmieniony 2017-07-01, 20:09 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: NIMR AJBAN SOV
To dobrze, ze zrezygnowałeś z tych dodatków, bo już teraz widać, że koła mocno uginają się pod ciężarem wozu, choć wiadomo, że w Technicu stawia się przede wszystkim na funkcjonalność. Sam model ciekawy, i na pewno ogromny, jednak nie zachwycił mnie aż tak bardzo jak Twój Ził, przy którym stoi na filmie :) No i oczywiście zazdroszczę Ci masę tych żółtych konektorów #2, które są w tej chwili rarytasem. Bardzo podobają mi się zdjęcia na "pustyni"SAMOLOT pisze:...Początkowo snułem plany wyposażenia go w wyciągarkę, obrotnicę z karabinem maszynowym, mechanizm obrotu kierownicy i inne ekstrasy. Wszak na brak miejsca nie sposób było narzekać, ale szybko okazało się, że i bez tego waga zbliża się do 4 kg i model staje się ociężały...
Ostatnio zmieniony 2017-07-02, 11:39 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
W końcu mogłem się przyjrzeć na spokojnie Twojemu modelowi. Nie wypowiem się na temat elementów technicznych, ale wizualnie jest bardzo ładny! Świetnie zaprezentowany w swoim naturalnym środowisku, a i "kierowczyni" jak najbardziej na miejscu:) (choć może nieco za mała, co swoją drogą pokazuje tylko jak spory jest to model). Ogólnie - świetna robota!
Już chwaliłem Twój pomysł na zwrotnice w innym temacie i nadal mi się podoba. Projekt teoretycznie jest super, klocki niestety mają swoje ograniczenia i widzę, że w praktyce wahacze się wyginają. Buda jest ładna ale spróbowałbym jeszcze bardziej zejść z wagą, myślę, że dynamika by znacznie wzrosła.
No i w filmie za dużo zdjęć a za mało ruchomych obrazów.
No i w filmie za dużo zdjęć a za mało ruchomych obrazów.
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
Pewnie mogłem ale nie było takiej potrzeby. Ten luz powodujący rozjeżdżanie się kół nie pochodzi z samego zawieszenia tylko istnieje między starą felgą z Power Pullera a zwrotnicą. Jest tu bardziej widoczny ponieważ koło ma aż 13 cm wysokości i zaledwie 4 szerokości. Przy kołach o niskim profilu i dużej szerokości nie rzuca się tak w oczy.Tranzystor pisze:Mogłeś rozsunąć te wahacze bardziej niż o 1 studa, bo koła się mocno rozjeżdżają. A miejsca tam masz pełno.
Jeszcze jedna sprawa, te opony mają jeszcze taką cechę że są wykonane z bardzo miękkiej mieszanki. Co powoduje, że mają bardzo dobrą przyczepność i niedoskonałe prowadzenie kół po okręgu podczas skrętu ciężkiego modelu wywołuje efekt "podwijania" kół pod powozie. Jeśli rozumiecie co mam na myśli.
Ogólnie nie polecam tych opon są bardzo ciężkie, miękkie i wysokie przez co słabo się nadają do LEGO.
Mój angielski wciąż nie jest najwyższych lotów. Dziękuję, postaram się zapamiętaćJaco3011 pisze:Silniki są podłączone do kół directly, a nie straight :P
Dziękuję za pozytywne opinie.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A wsadziłeś tę piankę z którą je kupiłeś?SAMOLOT pisze:Jeszcze jedna sprawa, te opony mają jeszcze taką cechę że są wykonane z bardzo miękkiej mieszanki. Co powoduje, że mają bardzo dobrą przyczepność i niedoskonałe prowadzenie kół po okręgu podczas skrętu ciężkiego modelu wywołuje efekt "podwijania" kół pod powozie. Jeśli rozumiecie co mam na myśli.
Mi się podoba całokształt pracy. Idealnie pasują skalą te amorki.
Brakuje mi na dachu może jakiejś 'siatki'. A tak to genialnie.
Powiedz, że będziesz w Chojnicach w sobotę chociaż na chwilę i zabierasz model ze sobą :-D
Ps. Jakkolwiek to zabrzmi, bym chciał mieć w domu takiego olbrzyma :-D
Brakuje mi na dachu może jakiejś 'siatki'. A tak to genialnie.
Powiedz, że będziesz w Chojnicach w sobotę chociaż na chwilę i zabierasz model ze sobą :-D
Ps. Jakkolwiek to zabrzmi, bym chciał mieć w domu takiego olbrzyma :-D
Ostatnio zmieniony 2017-07-06, 16:43 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
Nie będę obecny w Chojnicach niestety, ale dzięki uprzejmości kolegów z forum będą tam dwa moje modele.
Ził 130 i model niespodzianka nigdzie wcześniej nie prezentowany.
Zapraszam
Ził 130 i model niespodzianka nigdzie wcześniej nie prezentowany.
Zapraszam
Ostatnio zmieniony 2017-07-06, 22:20 przez SAMOLOT, łącznie zmieniany 1 raz.