[MOC] DFC Mk 3
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Lomeltor
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[MOC] DFC Mk 3
Tegoroczna wersja bolidu pod zawody DFC 2017/2018
Z godnie z tym co zostało przyjęte przed spotkaniami, model ma się opierać na podwoziu zaprojektowanym przez Madoca1977, w modelu Type R: https://www.youtube.com/watch?v=NvHmCMvDl68
Dopuszczalne były modyfikacje - wzmocnienie bądź odchudzenie - przy zachowaniu rozstawu kół sposobu skrętu oraz przeniesienia napędu. Te trzy rzeczy musiały pozostać niezmienione.
Całkowicie dowolne jest natomiast nadwozie, choć także można było skorzystać z oryginalnego. Ja chcąc się wyróżnić, postanowiłem zbudować własne i oto efekt.
Specyfikacja:
- skręt: serwo + dodatni caster
- napęd: sinik L + dyferencjał
- sztywne zawieszenie
- zasilanie bateria Li-Po
- waga ~575g
W pierwszej wersji zderzak był bardziej pancerny zbudowany z panelu 11x3x2, jednak jego zaokrąglenie powodowało podbijanie go na bandach, dodatkowo dyferencjał uniemożliwiał zjechanie z bandy gdy model na niej już zawisł. Na pierwszych zawodach musiałem dołożyć jakiegokolwiek lifta, tylko po to aby model nie był tak skoczny. Po drobnej przebudowie i użyciu płaskiego panelu 11x3 efekt znikł a model zyskał moim zdaniem jeszcze bardziej sportowy charakter.
Celowo są też użyte opony dwóch różnych wersji ale tego samego rozmiaru. Tylne, o płaskim profilu, aby model jak najlepiej się rozpędzał oraz przednie, o ściętych krawędziach, aby przy pełnym skręcie i dodatnim casterze miał lepszą trakcję.
Pełna galeria: klik
A żeby nie było tak gołosłownie filmik z naszego pierwszego spotkania zmontowany przez Zozoleon - dzięki!
Na filmiku co prawda jeszcze w pierwszej wersji ze starym zderzakiem, ale duch ten sam ;)
Z godnie z tym co zostało przyjęte przed spotkaniami, model ma się opierać na podwoziu zaprojektowanym przez Madoca1977, w modelu Type R: https://www.youtube.com/watch?v=NvHmCMvDl68
Dopuszczalne były modyfikacje - wzmocnienie bądź odchudzenie - przy zachowaniu rozstawu kół sposobu skrętu oraz przeniesienia napędu. Te trzy rzeczy musiały pozostać niezmienione.
Całkowicie dowolne jest natomiast nadwozie, choć także można było skorzystać z oryginalnego. Ja chcąc się wyróżnić, postanowiłem zbudować własne i oto efekt.
Specyfikacja:
- skręt: serwo + dodatni caster
- napęd: sinik L + dyferencjał
- sztywne zawieszenie
- zasilanie bateria Li-Po
- waga ~575g
W pierwszej wersji zderzak był bardziej pancerny zbudowany z panelu 11x3x2, jednak jego zaokrąglenie powodowało podbijanie go na bandach, dodatkowo dyferencjał uniemożliwiał zjechanie z bandy gdy model na niej już zawisł. Na pierwszych zawodach musiałem dołożyć jakiegokolwiek lifta, tylko po to aby model nie był tak skoczny. Po drobnej przebudowie i użyciu płaskiego panelu 11x3 efekt znikł a model zyskał moim zdaniem jeszcze bardziej sportowy charakter.
Celowo są też użyte opony dwóch różnych wersji ale tego samego rozmiaru. Tylne, o płaskim profilu, aby model jak najlepiej się rozpędzał oraz przednie, o ściętych krawędziach, aby przy pełnym skręcie i dodatnim casterze miał lepszą trakcję.
Pełna galeria: klik
A żeby nie było tak gołosłownie filmik z naszego pierwszego spotkania zmontowany przez Zozoleon - dzięki!
Na filmiku co prawda jeszcze w pierwszej wersji ze starym zderzakiem, ale duch ten sam ;)
Ostatnio zmieniony 2017-11-15, 22:19 przez Lomeltor, łącznie zmieniany 1 raz.
STT | Typowy technicowiec
Powtórzę za Blahą "fajnie, że prezentujesz".
Całkiem fajna zabudowa. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się z pozostałych bo ma chyba najmniej paneli.
Sam też takiego planuję zrobić choć pewnie na SBricku. Za ciężki jestem na takie ganianie jak widać na Waszych filmach. ;)
Gdyby tylko jeszcze ten akumulator nie był taki drogi...
Całkiem fajna zabudowa. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się z pozostałych bo ma chyba najmniej paneli.
Sam też takiego planuję zrobić choć pewnie na SBricku. Za ciężki jestem na takie ganianie jak widać na Waszych filmach. ;)
Gdyby tylko jeszcze ten akumulator nie był taki drogi...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2016-04-14, 19:36
- Lokalizacja: Poznań
-
Czy możecie mniej więcej powiedzięć na jakiej zasadzie konstruujecie te autka? Nie chodzi mi podwozie:). Jestem laikiem w kwesti technisców a szukać informacji to niczym igła w stogu siana.
Jest może jakiś zestaw startowy z technicsów który by dobrze służył jako dawca?Np ta rajdówka na gąsięnicach z power functions?
Jest może jakiś zestaw startowy z technicsów który by dobrze służył jako dawca?Np ta rajdówka na gąsięnicach z power functions?
- Lomeltor
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
"Rajdówka na gąsienicach" nie jest za dobrym przykładem, bo ciężko co kolwiek z tego zrobić.Shus pisze:Czy możecie mniej więcej powiedzięć na jakiej zasadzie konstruujecie te autka? Nie chodzi mi podwozie:). Jestem laikiem w kwesti technisców a szukać informacji to niczym igła w stogu siana.
Jest może jakiś zestaw startowy z technicsów który by dobrze służył jako dawca?Np ta rajdówka na gąsięnicach z power functions?
Jeśli masz dość duży budżet to najlepiej na części wychodzi chyba Volvo - cała plejada silników, elementów też tam trochę jest, więc z jednego modelu dasz radę sklecić coś innego. Fajny też był Crawler, ale teraz już gorzej osiągalny. Z tańszych alternatyw poszukałbym pickup'a 42029 i dokupił silniki.
STT | Typowy technicowiec