42083 Bugatti Chiron [VIDEO]
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
42083 Bugatti Chiron [VIDEO]
Recenzja 42083 Bugatti Chiron
Dane techniczne
Seria: Technic
Rok premiery: 2018
Liczba klocków: 3599
Katalogi: Brickset, Bricklink
Cena: 369.99 EU, S@H: 1700,00 PLN, Bricklink od ok. 1670 PLN
Przedstawiam krótką recenzję na którą nie trzeba czekać ;) 2 lata po wydaniu zestawu 42056 Porsche 911 GT3 RS doczekaliśmy się następcy. Następca różni się mocno choćby ceną, ale też technikaliami. Tym razem LEGO poszło po rozum do głowy i postawiło na słynny model słynnej marki zamiast na kolejne Porsche wyglądające tak samo jak wszystkie inne - niestety padło na samochód którego wiele osób zwyczajnie nie lubi, co w dobie internetu objawia się opiniami typu "LEGO zamknąć, projektanta powiesić, Bugatti zbombardować" podczas gdy wystarczyłoby zwyczajne "nie podoba mi się i nie kupię".
Krótko o samym zestawie: na żywo wygląda przepięknie, choć na pewno nie idealnie, technicznie jest dużą poprawą w stosunku do Porsche, oferuje sporo ciekawych rozwiązań technicznych jak choćby skrzynia, ciekawy stepper do zmiany biegów, bardzo pomysłowa konstrukcja tylnej osi czy świetny mechanizm tylnego skrzydła. Przy tym wiele w nim naprawdę odjechanych technik konstrukcyjnych, no i trzeba docenić że przy zachowaniu skali Porsche weszło tam 1000 części więcej. Zestaw jest zabudowany tak gęsto jak tylko się da, i ciężki jak cegła. Cena? Zaporowa, choć trzeba pamiętać że w przeliczeniu na części wypada tak naprawdę niżej niż przy Porsche (9.7c zamiast 11.1c). Na pewno wiele osób zechce poczekać aż sprzedawcy na Allegro zaczną ze sobą konkurować w sprzedaży tego zestawu.
Jak Chiron wygląda to widać, nastomiast jeśli chodzi o funkcje mamy tu:
- napęd na wszystkie koła (bez centralnego dyfra, bo i prawdziwy Chiron centralnego dyfra nie posiada)
- skrzynię biegów 8 + R z biegami zmienianymi łopatkami i z raczej rewolucyjnymi nowymi częściami (selektor i z20 do zasprzęglania)
- niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach (w tym bardzo ciekawa tylna oś, w której dyferencjał siedzi 2 study niżej niż koła; rozwiązanie genialne i z pewnością warte wykorzystania w MOCach)
- silnik udający W16, w rzeczywistości jest to V8 z dwoma rzędowymi czwórkami przypiętymi do boków
- ruchome tylne skrzydło aktywowane "kluczykiem" wkładanym pod tylny błotnik
- otwieraną maskę, drzwi, kabinę z wnętrzem i działającą kierownicą
- nowe piasty z niby-tarczami hamulcowymi, które wyglądają naprawdę realistycznie po założeniu kół i niby-zacisków
W porównaniu z Porsche:
- w końcu widać silnik, chociaż widok jest dość ograniczony
- dostęp do kierownicy i łopatek zmiany biegów jest znacznie trudniejszy
- nareszcie AWD zamiast RWD
- z zestawu nadal nie dowiadujemy się nic o funkcjach; instrukcja mówi jak model zbudować, i na tym koniec. Jak się obsługuje skrzynię, co ona robi, ile w ogóle jest biegów - to wszystko trzeba ogarnąć samemu
- zawieszenie jest na granicy wytrzymałości, amory odbijają z dużym wysiłkiem
- Chirona znacznie trudniej będzie zmotoryzować, bo jest tak gęsto zabudowany że trzeba chyba wywalić całą skrzynię biegów żeby w ogóle móc coś zrobić
Plusy:
- mimo pewnych wizualnych mankamentów jak brzydka maska, wygląda kosmicznie na żywo
- zawiera dużo części dających nowe możliwości, w tym nowe części do skrzyń biegów i nowe piasty
- model pokazuje wiele ciekawych technik konstrukcyjnych i rozwiązań (tylna oś i tylne skrzydło aż się proszą o zastosowanie w MOCach)
- pod wieloma względami poprawiony w porównaniu do Porsche, wliczając pudełko i instrukcje
Minusy:
- zaporowa cena i brak modelu B
- brak PFów i brak łatwej możliwości wbudowania ich w model
- na blisko 4000 części wygląda na mały; na oko wydaje się nawet mniejszy od Porsche bo jest ciut niższy
- zawieszenie ledwo trzyma i spodziewam się że po roku, dwóch stania w modelu oklapną sprężyny
- skrzynia biegów nie robi w zasadzie nic praktycznego; różnicę między biegami ciężko dostrzec nawet po podłączeniu silnika
- W16 nie jest naprawdę W16; LEGO przepuściło świetną okazję żeby w końcu dodać jakieś nowe części do silników i zamiast tego skleciło brzydkiego potworka z tym samych części które mamy od dziesięcioleci
- znikomy walor zabawowy z uwagi na wagę i trudno dostępną kierownicę; zdecydowanie model na półkę
Poniżej kilka fotek z wyprawy (na własną kieszeń, zanim kogoś coś rozboli):
Oryginału można nie lubić, ale samochód za 2 miliony euro robi DUŻE wrażenie na żywo
Niektórzy twierdzą że w ogóle niepodobny ;)
Wolno było zajrzeć do środka, ale nie wsiadać
Kierownica oryginału mało podobna do wersji LEGO
Dla pełni lansu rozkawałkowany model pokazywano w gablotkach
Zestaw w sprzedaży w LEGO House z oficjalną ceną 3200 DKK (ok. 1830 PLN)
Na dobranoc Chiron ubierany jest w piżamkę
Stos Chironów na lotnisku w Billund, tylko brać i lecieć
Recenzja filmowa:
Wywiad z zespołem Bugatti i LEGO w dniu premiery:
Tak wyglądała sama premiera (akcja zaczyna się od 9 minuty):
I jeszcze wywiad z projektantem zestawu, niestety kręcony dzień przed premierą z zakazem rozmawiania o Chironie:
Dane techniczne
Seria: Technic
Rok premiery: 2018
Liczba klocków: 3599
Katalogi: Brickset, Bricklink
Cena: 369.99 EU, S@H: 1700,00 PLN, Bricklink od ok. 1670 PLN
Przedstawiam krótką recenzję na którą nie trzeba czekać ;) 2 lata po wydaniu zestawu 42056 Porsche 911 GT3 RS doczekaliśmy się następcy. Następca różni się mocno choćby ceną, ale też technikaliami. Tym razem LEGO poszło po rozum do głowy i postawiło na słynny model słynnej marki zamiast na kolejne Porsche wyglądające tak samo jak wszystkie inne - niestety padło na samochód którego wiele osób zwyczajnie nie lubi, co w dobie internetu objawia się opiniami typu "LEGO zamknąć, projektanta powiesić, Bugatti zbombardować" podczas gdy wystarczyłoby zwyczajne "nie podoba mi się i nie kupię".
Krótko o samym zestawie: na żywo wygląda przepięknie, choć na pewno nie idealnie, technicznie jest dużą poprawą w stosunku do Porsche, oferuje sporo ciekawych rozwiązań technicznych jak choćby skrzynia, ciekawy stepper do zmiany biegów, bardzo pomysłowa konstrukcja tylnej osi czy świetny mechanizm tylnego skrzydła. Przy tym wiele w nim naprawdę odjechanych technik konstrukcyjnych, no i trzeba docenić że przy zachowaniu skali Porsche weszło tam 1000 części więcej. Zestaw jest zabudowany tak gęsto jak tylko się da, i ciężki jak cegła. Cena? Zaporowa, choć trzeba pamiętać że w przeliczeniu na części wypada tak naprawdę niżej niż przy Porsche (9.7c zamiast 11.1c). Na pewno wiele osób zechce poczekać aż sprzedawcy na Allegro zaczną ze sobą konkurować w sprzedaży tego zestawu.
Jak Chiron wygląda to widać, nastomiast jeśli chodzi o funkcje mamy tu:
- napęd na wszystkie koła (bez centralnego dyfra, bo i prawdziwy Chiron centralnego dyfra nie posiada)
- skrzynię biegów 8 + R z biegami zmienianymi łopatkami i z raczej rewolucyjnymi nowymi częściami (selektor i z20 do zasprzęglania)
- niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach (w tym bardzo ciekawa tylna oś, w której dyferencjał siedzi 2 study niżej niż koła; rozwiązanie genialne i z pewnością warte wykorzystania w MOCach)
- silnik udający W16, w rzeczywistości jest to V8 z dwoma rzędowymi czwórkami przypiętymi do boków
- ruchome tylne skrzydło aktywowane "kluczykiem" wkładanym pod tylny błotnik
- otwieraną maskę, drzwi, kabinę z wnętrzem i działającą kierownicą
- nowe piasty z niby-tarczami hamulcowymi, które wyglądają naprawdę realistycznie po założeniu kół i niby-zacisków
W porównaniu z Porsche:
- w końcu widać silnik, chociaż widok jest dość ograniczony
- dostęp do kierownicy i łopatek zmiany biegów jest znacznie trudniejszy
- nareszcie AWD zamiast RWD
- z zestawu nadal nie dowiadujemy się nic o funkcjach; instrukcja mówi jak model zbudować, i na tym koniec. Jak się obsługuje skrzynię, co ona robi, ile w ogóle jest biegów - to wszystko trzeba ogarnąć samemu
- zawieszenie jest na granicy wytrzymałości, amory odbijają z dużym wysiłkiem
- Chirona znacznie trudniej będzie zmotoryzować, bo jest tak gęsto zabudowany że trzeba chyba wywalić całą skrzynię biegów żeby w ogóle móc coś zrobić
Plusy:
- mimo pewnych wizualnych mankamentów jak brzydka maska, wygląda kosmicznie na żywo
- zawiera dużo części dających nowe możliwości, w tym nowe części do skrzyń biegów i nowe piasty
- model pokazuje wiele ciekawych technik konstrukcyjnych i rozwiązań (tylna oś i tylne skrzydło aż się proszą o zastosowanie w MOCach)
- pod wieloma względami poprawiony w porównaniu do Porsche, wliczając pudełko i instrukcje
Minusy:
- zaporowa cena i brak modelu B
- brak PFów i brak łatwej możliwości wbudowania ich w model
- na blisko 4000 części wygląda na mały; na oko wydaje się nawet mniejszy od Porsche bo jest ciut niższy
- zawieszenie ledwo trzyma i spodziewam się że po roku, dwóch stania w modelu oklapną sprężyny
- skrzynia biegów nie robi w zasadzie nic praktycznego; różnicę między biegami ciężko dostrzec nawet po podłączeniu silnika
- W16 nie jest naprawdę W16; LEGO przepuściło świetną okazję żeby w końcu dodać jakieś nowe części do silników i zamiast tego skleciło brzydkiego potworka z tym samych części które mamy od dziesięcioleci
- znikomy walor zabawowy z uwagi na wagę i trudno dostępną kierownicę; zdecydowanie model na półkę
Poniżej kilka fotek z wyprawy (na własną kieszeń, zanim kogoś coś rozboli):
Oryginału można nie lubić, ale samochód za 2 miliony euro robi DUŻE wrażenie na żywo
Niektórzy twierdzą że w ogóle niepodobny ;)
Wolno było zajrzeć do środka, ale nie wsiadać
Kierownica oryginału mało podobna do wersji LEGO
Dla pełni lansu rozkawałkowany model pokazywano w gablotkach
Zestaw w sprzedaży w LEGO House z oficjalną ceną 3200 DKK (ok. 1830 PLN)
Na dobranoc Chiron ubierany jest w piżamkę
Stos Chironów na lotnisku w Billund, tylko brać i lecieć
Recenzja filmowa:
Wywiad z zespołem Bugatti i LEGO w dniu premiery:
Tak wyglądała sama premiera (akcja zaczyna się od 9 minuty):
I jeszcze wywiad z projektantem zestawu, niestety kręcony dzień przed premierą z zakazem rozmawiania o Chironie:
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Ile to już lat. Myślałem, że to było w zeszłym roku. To zawieszenie jest bardziej zabawne niż skrzynia biegów w Porsche. :-D Trzeba nacisnąć, a potem podnieść. :-)2 lata po wydaniu zestawu 42056 Porsche 911 GT3 RS
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Czy po ewentualnym wyjęciu skrzyni biegów da się wsadzić zamiast klockowego silnika, 2 spięte Lki lub XLe tak żeby samochód pojechał? Bo jak pcha go ręka Boga to może być równie dobrze napędzany stopami Flinstona.- nareszcie AWD zamiast RWD
Porsche miały głównie RWD dlatego zapewne model z klocków też taki miał. I również taki model z klocków łatwiej wprowdzić w ruch.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
LEGO Bugatti Chiron Premiere by SarielLego, on Flickr
Tu widać, że sprężyny z przodu są zamocowane bliżej kół niż u ciebie, i pewnie dlatego zawieszenie nie działa ci poprawnie.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Poprawiłem to od czasu sfilmowania recenzji, i na tej podstawie piszę tylko że zawieszka ledwo zipie, a nie że kompletnie opada.Tranzystor pisze:Tu widać, że sprężyny z przodu są zamocowane bliżej kół niż u ciebie, i pewnie dlatego zawieszenie nie działa ci poprawnie.
Edyta: z podziękowaniem dla sivesa1 - szczegółowe zestawienie niebieskiego z pomarańczowym. Fajnie było mieć złożone 42056 do porównania, bo wyszły rzeczy o których już zapomniałem, np. że mechanizm zmiany biegów w Porsche działa znacznie oporniej niż w Chironie, mimo że dostęp do łopatek jest zdecydowanie lepszy.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Fajnie zobaczyć oba obok siebie, ale samo porównanie jest dla mnie trochę bez sensu gdyż mamy 2 różne modele wejściowe. Jasne, można porównać odwzorowanie faktycznego auta i jakość wykonania mechanizmów i na tym zakończyć. Reszta już będzie determinowana przez podejście do konkretnego modelu. Dla mnie nawet jakby Chiron miał wadę skrzyni z 911. nie miał chociażby bajeru ze spoilerem dalej będzie lepszy bo po prostu bryła 911 jest już nudna, to już są dziesiątki lat ;) Co zaś do wyboru koloru to zawsze jestem na + z czymś nowym bo powiększamy istniejącą bazę, a nigdy nie wiadomo kiedy jakiś nam się przyda ;)
Pozdrawiam
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dzięki za porównanie, dla mnie sie przydało. Porsche mam i byłem ciekaw porównania z Bugatti.
Masz może zdjecia jak stoją koło siebie z rożnych perspektyw?
Masz może zdjecia jak stoją koło siebie z rożnych perspektyw?
Ostatnio zmieniony 2018-06-10, 20:25 przez wallyjarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- wallyjarek
- Posty: 1277
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Chciałem zadać to samo pytanie, film na 20 min i mnóstwo pracy poświęconej a brak podstawowego zestawienia obu aut obok siebie. Szkoda.wallyjarek pisze:Dzięki za porównanie, dla mnie sie przydało. Porsche mam i byłem ciekaw porównania z Bugatti.
Masz może zdjecia jak stoją koło siebie z rożnych perspektyw?
I will do what I must! -> You Will try......
http://brickset.com/sets/ownedby-Mlody
http://brickset.com/sets/ownedby-Mlody
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Tu inny Bugatti w formie MOCa wraz z instrukcją https://www.youtube.com/watch?v=wcSdxECOGs4
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję