Witam dzisiaj chciałbym zaprezentować moją najżwawszą konstrukcję do tej pory. Jest to model Ariela Nomada, lekkiego auta terenowego przypominającego buggy. Samochód ten jest oparty o konstrukcję brata bliźniaka, szosowego Ariela Atoma - jeden z najszybszych samochodów dopuszczonych do ruchu. Co ciekawe terenowa wersja również posiada napęd tylko na dwa koła. Jednak lekka konstrukcja i tak bez problemu pozwala sunąć po bezdrożach.
Podczas budowy modelu otrzymałem również do recenzji klocek sterujący Buwizz (trochę mniejsza od małego BB kostka sterująca wraz z akumulatorami, sterowana aplikacją z poziomu telefonu). Postanowiłem ją umieścić w nowym modelu oraz wykonać porównanie z przedstawieniem przy okazji prezentacji nowego modelu. Pozwoliło to na zmniejszenie jego masy oraz uzyskanie większej przestrzeni i mocy. Posiada 4 wyjścia bez dołączania kolejnych modułów co jest bardzo wygodne. Jedną z największych zalet na pewno jest możliwość ładowania poprzez micro USB, co bardzo ułatwiło pracę w terenie. Kostkę oceniam bardzo dobrze ma praktycznie same zalety, jedynie brakuje mi możliwości podłączenia fizycznego pada lub innego kontrolera.
W moim pojedzie starałem się odwzorować jak najlepiej konstrukcje pojazdu. Posiada niezależne zawieszenie co na napędzanej tylnej osi okazało się nie lada wyzwaniem w tej skali. Pojazd nie posiada dyferencjału, napęd przekazywany jest bezpośrednio z przełożeniem 3:1 z silników XL. Mimo niewielkich rozmiarów Buwizza nie udało mi się wewnątrz modelu umieścić atrapy silnika. Cieszy mnie również masa pojazdu, ponieważ udało się zamknąć poniżej kilograma.
Dane techniczne:
-Długość 29cm
-Szerokość 18cm
-Wysokość 13cm
-Waga 810g (Buwizz)
-2x XL motory
-1x Servomotor
-1x przedłużacz
-Buwizz lub mały BatteryBox + IR tower
Zdjęcia:
IMG_20180909_173225 by Corrado, on Flickr
Flickr
Zapraszam również do obejrzenia trailera recenzji!
[MOC] Ariel Nomad wraz z recenzją Buwizza
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Ariel Nomad wraz z recenzją Buwizza
Ostatnio zmieniony 2018-09-11, 05:54 przez Corrado, łącznie zmieniany 3 razy.
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA
Miło słyszeć, dzieki bardzo.rajfurke pisze:Ale szybko jeździ, ten Buwizz daje większe napięcie niż 9V? Zawieszenie fajnie pracuje, estetycznie też mi się podoba, bardzo fajny model :)
Tak masz rację na filmie przeważnie jeździł w najszybszym trybie który podaje 11,8V. Buwizz również dostarcza więcej prądu.
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: Ariel Nomad wraz z recenzją Buwizza
Całkiem nieźle pomyka i "pali" gumę :)
Chyba coś ci się zdublowało w opisie :)Corrado pisze:Mimo niewielkich rozmiarów Buwizza nie udało mi się wewnątrz modelu umieścić atrapy silnika. Kostkę oceniam bardzo dobrze ma praktycznie same zalety, jedynie brakuje mi możliwości podłączenia fizycznego pada lub innego kontrolera.
W moim pojedzie starałem się odwzorować jak najlepiej konstrukcje pojazdu. Posiada niezależne zawieszenie co na napędzanej tylnej osi okazało się nie lada wyzwaniem w tej skali. Pojazd nie posiada dyferencjału, napęd przekazywany jest bezpośrednio z przełożeniem 3:1 z silników XL. Mimo niewielkich rozmiarów Buwizza nie udało mi się wewnątrz modelu umieścić atrapy silnika. Cieszy mnie również masa pojazdu, ponieważ udało się zamknąć poniżej kilograma.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Re: Ariel Nomad wraz z recenzją Buwizza
Dzięki bardzo, daje naprawdę dużo frajdy z jazdy.legosamigos pisze:Całkiem nieźle pomyka i "pali" gumę :)
Chyba coś ci się zdublowało w opisie :)Corrado pisze:Mimo niewielkich rozmiarów Buwizza nie udało mi się wewnątrz modelu umieścić atrapy silnika. Kostkę oceniam bardzo dobrze ma praktycznie same zalety, jedynie brakuje mi możliwości podłączenia fizycznego pada lub innego kontrolera.
W moim pojedzie starałem się odwzorować jak najlepiej konstrukcje pojazdu. Posiada niezależne zawieszenie co na napędzanej tylnej osi okazało się nie lada wyzwaniem w tej skali. Pojazd nie posiada dyferencjału, napęd przekazywany jest bezpośrednio z przełożeniem 3:1 z silników XL. Mimo niewielkich rozmiarów Buwizza nie udało mi się wewnątrz modelu umieścić atrapy silnika. Cieszy mnie również masa pojazdu, ponieważ udało się zamknąć poniżej kilograma.
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Atrapa tylko pogarsza osiągi. :-) Pewnie byłoby to niezauważalne, ale świadomość zostaje. Nieźle to śmiga.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Zgadzam się, jednak w tym modelu byłyby to tylko 4 celindry.Jellyeater pisze:Atrapa tylko pogarsza osiągi. :-) Pewnie byłoby to niezauważalne, ale świadomość zostaje. Nieźle to śmiga.
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA
Trafiłeś na TLCB. Gratulacje!
https://thelegocarblog.com/2018/09/14/nomad/
https://thelegocarblog.com/2018/09/14/nomad/
Dzięki, gdyby nie ty prawdopodobnie bym nie wiedział tak szybko! :)
Zapraszam na mój kanał: https://m.youtube.com/channel/UCbtrLK1tn55UNlbh10SQkLA