[MOC] MAN f90 - hakowiec

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#16 Post autor: dirtzone »

legosamigos pisze:Pięknie odwzorowana kabina, choć efekt w kabinie troszkę psuje szpara między drzwiami a samą kabiną.
Bez tej szpary ciężko byłoby otworzyć drzwi bez rozginania klocków :D
legosamigos pisze:A cóż to się stało, że rozsypał się prawie w drobny mak?
Chciałem zobaczyć jak jeździ po pochyłościach i oczywiście bardzo mądrze musiałem to sprawdzać na szczycie tej betonowej górki. Po czym w napędzie rozpiął się cv joint, a jedynym spowalniaczem był silnik. Dalszy rozwój wypadków był przypadkowy :)
(tak wiem, niepodpartych cv jointów nie wkładamy do napędu)

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

#17 Post autor: SAMOLOT »

Brawo. Bardzo udany model, drobne mankamenty już koledzy wytknęli, więc nie będę się powtarzał. Gratuluję przede wszystkim kroku w kierunku Modelteam. Ja też się męczę z pierwszym moim modelem w tym stylu i wiem, że nie jest łatwo. Widziałem dokładnie takiego samego na mieście parę dni temu i od razu pomyślałem o twoim modelu "o jaki podobny".

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#18 Post autor: Żbik »

Bardzo sympatyczny model. Najbardziej podoba mi się kabina - z przodu wygląda jak prawdziwa. Dobrze widzę, że ma 19 studów szerokości?

Przyczepię się natomiast do zawieszenia - takie użycie tych elementów:

Obrazek

powoduje, że przy większym wychyleniu pojawiają się naprężenia skrętne. Oczywiście luzy są w stanie "wybrać" te naprężenia ale co do zasady tak nie powinno być :) Trzeba używać cięgien z połączeniem kulowych na obu końcach (oczywiście wówczas musi być trzeci punkt podparcia dla stabilizacji poprzecznej - od góry):

Obrazek

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#19 Post autor: dirtzone »

Żbik pisze:Dobrze widzę, że ma 19 studów szerokości?
Nadkola mają 19 studów, a sama kabina 18.
Żbik pisze:Przyczepię się natomiast do zawieszenia - takie użycie tych elementów:
powoduje, że przy większym wychyleniu pojawiają się naprężenia skrętne. Oczywiście luzy są w stanie "wybrać" te naprężenia ale co do zasady tak nie powinno być :) Trzeba używać cięgien z połączeniem kulowych na obu końcach (oczywiście wówczas musi być trzeci punkt podparcia dla stabilizacji poprzecznej - od góry):
Zdaje sobie sprawę z tego wszystkiego, ale muszę się przyznać, że trochę poszedłem na łatwiznę. Ale też trochę z powodu braku miejsca nad mostami, żeby dać trzeci zaczep od góry. W osi napędowej ramie haka przy obracaniu niemalże obciera o dyfer. System skrętu przedniej osi trochę udziwniłem, chciałem zbudować coś innego niż na listwie zębatej i też trochę ciężko było mi tam rozlokować cięgna. Natomiast w ostatniej osi wykminiłem, że jeśli wszystkie punkty zaczepu siłowników i tych niby cięgien będą w jednej osi z kołami, to wystarczą tylko dwa te niby cięgna do utrzymania wszystkiego :D

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-12-03, 23:14 przez dirtzone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#20 Post autor: Kruk »

Bardzo udany model :) Gratki :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

ODPOWIEDZ