[MOC] Warsztat Kowalski

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Warsztat Kowalski

#1 Post autor: Rysiek »

Witam Drogich Forumowiczów,

Dziś przedstawiam Wam warsztat kowalski. Do tego tematu podchodzę po raz trzeci - wiecznie miałem problem z piętrem i dachem. Koniec końców jestem zadowolony.

Co my tu mamy - dwóch kowali ciężko pracuje w kuźni, uczeń dostał zadanie ostrzenia broni na kole szlifierskim. Na górze widzimy jednego z pomocników - jego zadaniem jest dostarczenie surowców ze składu umieszczonego powyżej kuźni (niestety na renderach nie widać linki, Studio ma jakiś problem podczas renderowania tego elementu, szczególnie po wyginaniu).
Przed budynkiem 2 panie dyskutują sobie o sprawach bieżących w towarzystwie psa.
Drogę patroluje jeździec z nacji Black Falcons. Z przeciwnej strony maszeruje szóstka poszukiwaczy przygód, kto wie, może coś kupią u kowala?
Przy tworzeniu drużyny byłem zainspirowany jedną z klasycznych już jak na dzisiejsze czasy gier RPG, jestem ciekaw, czy ktoś zgadnie na czym się inspirowałem :)

Zapraszam do oglądania oraz komentowania.

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

ObrazekBlacksmith's Workshop by Ryszard Bosiak, on Flickr

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Warsztat Kowalski

#2 Post autor: dmac »

No tak, w komputerze można mieć nawet klasyczne zamkowe panele w kolorze Tan ;) .

Ale wcale nie zamierzam krytykować tej pracy. Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".

Elegancko wyszło. Panele bardzo dobrze zintegrowane z resztą muru pruskiego. Czyli, jak to się kiedyś mówiło, "ładnie poleciałeś tudorem" ;) . Otoczenie też bez zarzutu. I mam wrażenie, że nadawałoby się to wszystko na zestaw dla zaawansowanych.
Brawo!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#3 Post autor: Ciamek »

Mi piaskowy tudor kojarzy się z Betrayal at Krondor ; o) Chociaż niewiele w to grałem.

Schludna praca, ale brakuje mi trochę soczystości kolorów.
No i chyba zbyt błyszczące te klocki. Da się to jakoś zmienić przy renderowaniu?

Dach mógłby być z plate'ów : o)
Zdrufko, Ciamek

Szygalew
VIP
Posty: 1585
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Szygalew »

Fajne. Sympatyczne. Takie schludne, jak to określono wyżej. Niemniej, nie podobają mi się trzy rzeczy:

1.Dlaczego filary są akurat do takiej wysokości z szarego (pewnie kamienia), a dopiero dalej brązowe - drewniane? Może tak się budowało, nie wiem, ale jakoś dziwnie mi to wygląda.

2. Woda spływająca po boku komina wlewa się do budynku z uwagi na przerwę między tymże kominem a połacią dachu.

3. Też o dachu. Musisz dać jakiś gąsior na kalenicy czy coś, albo bardziej scalić dwie połacie dachu, by nie było tej przerwy, bo j.w. - woda przez szparę leci do izb.

Trochę żartobliwie to piszę, oczywiście. Chodzi o to, że po prostu nie podobają mi się te szpary. Na pewno można to zniwelować.

Pomarudziłem, więc powtórzę na koniec: bardzo fajnie i schludnie wyszło. :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

Re: Warsztat Kowalski

#5 Post autor: eric trax »

dmac pisze:Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".
Coś w tym jest. Mur pruski i dach z tile wygląda dość naturalnie bez zbędnych kombinacji.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: Warsztat Kowalski

#6 Post autor: Rysiek »

Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze :)
dmac pisze:No tak, w komputerze można mieć nawet klasyczne zamkowe panele w kolorze Tan ;) .

Ale wcale nie zamierzam krytykować tej pracy. Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".

Elegancko wyszło. Panele bardzo dobrze zintegrowane z resztą muru pruskiego. Czyli, jak to się kiedyś mówiło, "ładnie poleciałeś tudorem" ;) . Otoczenie też bez zarzutu. I mam wrażenie, że nadawałoby się to wszystko na zestaw dla zaawansowanych.
Brawo!
Tak, to jest taka drobna przewaga(jedna z nielicznych) budowania na komputerze. Można wiele elementów przetestować w różnych kolorach. Ciekawe czy wyprodukowanie danego klocka w nowych kolorze to jakiś wielki koszt, tzn. załóżmy, że klocek, niech będzie ten panel z murem pruskim, do tej pory był chyba tylko czerwony i żółty. A tu nagle pac, wpada nowy zestaw i ma być w kolorze tan. Czy wprowadzanie nowych kolorów to duża praca do wykonania na etapie projektowania zestawu.

Szczerze mówiąc lubię budować bardzo prosto i staram się(na tyle na ile komputer pozwala), żeby te prace były wytrzymałe. Myślę ciągle trochę "zestawowo", trochę jak za czasów jak byłem mały i miałem prawdziwe klocki.
Ciamek pisze:Mi piaskowy tudor kojarzy się z Betrayal at Krondor ; o) Chociaż niewiele w to grałem.

Schludna praca, ale brakuje mi trochę soczystości kolorów.
No i chyba zbyt błyszczące te klocki. Da się to jakoś zmienić przy renderowaniu?

Dach mógłby być z plate'ów : o)
Chodziło mi o inny tytuł, ale to też bardzo ciekawy pomysł :)
Co do soczystości, mam wrażenie, że coś się pozmieniało z renderowaniem w Studio, renderowałem tą samą pracę w jej pierwotnej wersji jakiś rok temu i kolory były bardziej nasycone. Coś jakby światło było teraz nieco słabsze.
Przy renderowaniu można nadać klockom trochę skaz, jednak nie jestem przekonany do tego efektu. Moim zdaniem nie wygląda to do końca tak jakbym chciał.

Plate'y na dachu też by się nadały, ale jakoś bardziej przypadły mi do gustu tile :)
Szygalew pisze:Fajne. Sympatyczne. Takie schludne, jak to określono wyżej. Niemniej, nie podobają mi się trzy rzeczy:

1.Dlaczego filary są akurat do takiej wysokości z szarego (pewnie kamienia), a dopiero dalej brązowe - drewniane? Może tak się budowało, nie wiem, ale jakoś dziwnie mi to wygląda.

2. Woda spływająca po boku komina wlewa się do budynku z uwagi na przerwę między tymże kominem a połacią dachu.

3. Też o dachu. Musisz dać jakiś gąsior na kalenicy czy coś, albo bardziej scalić dwie połacie dachu, by nie było tej przerwy, bo j.w. - woda przez szparę leci do izb.

Trochę żartobliwie to piszę, oczywiście. Chodzi o to, że po prostu nie podobają mi się te szpary. Na pewno można to zniwelować.

Pomarudziłem, więc powtórzę na koniec: bardzo fajnie i schludnie wyszło. :)
Miało być tak sielsko i normalnie, chyba się udało :)
1. Tak, ubzdurało mi się, że na dole będzie kamień, widziałem gdzie takie fundamenty pod słupy, tu mi się to spodobało :)
2. Na pewno można było to lepiej spasować, problem z wirtualnym budowaniem jest taki, że takie miejsca są ciężkie do idealnego zabudowania, nie tak łatwo uzyskać kąty i sprawdzić, czy jakiś klocek jeszcze się tam zmieści.
3. W sumie też jak wyżej :D

A ja jeszcze raz podziękuję za opinię, każda jest cenna :)
eric trax pisze:
dmac pisze:Przeciwnie, tego rodzaju schludne budowanie podoba mi się bardziej, niż popularne ostatnio chatki/zamki posklejane chyba na ślinę, gdzie każdy klocek jest pod innym kątem, żeby było bardziej "naturalnie".
Coś w tym jest. Mur pruski i dach z tile wygląda dość naturalnie bez zbędnych kombinacji.
Dziękuję za komentarz :) Jedyne co bym teraz zmienił ze swojej strony, to zbudowałbym tą konstrukcję budując moduły i łącząc je. Jest tu na to miejsce, ale jakbym chciał się w to bawić, to łatwiej byłoby zacząć zupełnie od nowa.

Awatar użytkownika
Sajan
VIP
Posty: 425
Rejestracja: 2012-03-18, 12:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Sajan »

Czy ktoś wspominał o Baldur’s Gate?

Awatar użytkownika
Rysiek
Posty: 347
Rejestracja: 2019-10-18, 13:15
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: Rysiek »

Sajan, strzał w dziesiątkę ;)

ODPOWIEDZ