[MOC] Cyber Cruiser
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Cyber Cruiser
Witam
Chciałbym zaprezentować kolejny MOC w małej skali, tym razem jako temat wybrałem sportowe samochody(super samochody). Projekt ewoluował w stronę samochodu w stylistyce Sci-Fi/Cyber Punk.
Planowałem sprawdzić możliwość wciśnięcia zawieszenia, silnika z dyferencjałem i ruchomej kierownicy. Poległem z zawieszeniem bo wszystko co się udało skompresować do takich mały rozmiarów było zbyt słabe i albo uginało się w nieodpowiednich kierunkach albo robiło opory na zmodyfikowanych amortyzatorach. Jest to też moje pierwsze użycie mini silnika tłokowego.
Film i zdjęcia będą jakoś w tygodniu, na razie musicie się zadowolić gifami :)
Prezentacja funkcji:
1. Działająca mini kierownica:
Da się nią skręcać kołami, tylko chwycenie za nią jest dosyć niewygodne. Jest też pokrętło mieszczące się w obrysie pojazdu które ma wystarczająco miejsca do ergonomicznego użycia.
2. Otwierane drzwi:
3. Otwierana pokrywa silnika:
Pozwala właściwie jedynie na uchylne spojrzenie do komory silnika. Niestety zabrakło mi już miejsca na mechanizm pozwalający na pełne otworzenie pokrywy. Nie ma tam jakichś cudów w tym mechanizmie - opiera się on na oporach wynikających z wciśnięcia ramienia mechanizmu ciasno pod wewnętrzną powierzchnią paneli łukowych oraz na oporze ruchu niebieskich łączników pin-oś 2L.
Wcześniej próbowałem zrobić otwieranie z zawiasem w środku pojazdu, ale powodowało to dwa problemy - elementy konstrukcyjne zawiasów drzwi i pokrywy silnika wychodziły poza łuki paneli tejże pokrywy i/lub musiałem użyć niebieskich pinów 3L do połączenia tych zawiasów.
4. Mini silnik tłokowy V10 z dyferencjałem
Moje pierwsze podejście do tematu takiej konstrukcji i od razu musiałem modyfikować całą ramę żeby go zmieścić razem dyferencjałem w tylnej części pojazdu.
Dyferencjał jest przesunięty o jeden stud do góry i połączony za pośrednictwem przełożenia Z16 - > Z12. Następnie mam tu kolejną niekoszerną rzecz - obudowa dyferencjału jest połączona z Z20 ze skokiem o jeden stud z powrotem w dół, bo w przeciwnym wypadku silnik był na tyle wysoko że tłoki zatrzymywały się na klapie.
Niestety mini silnik zajmuje dużo miejsca w pionie i korbowód nie pozwala na wejście o 0.5 studa tak jak w przypadku pełnego tłokowego silnika, no ale coś za coś.
Silnik wydaje fajny klekot, ale muszę wymyślić jak to nagrać, bo telefon nagrywając przemieszczający się model zniekształca ten dźwięk sprawiając wrażenie, że to nakładające się klekotanie i zgrzyty zębatek a tak nie jest. Natomiast silnik PF jest za głośny do tego żeby nagrać ten fajny klekot silnika. Prawdopodobnie będę musiał oddalić i jakoś wytłumić silnik żeby to nagrać.
Bonus na koniec - szkielet pojazdu:
Właściwie nadaje się to do użycia w potencjalnie innych modelach, może będę próbował zrobić kolejny pojazd na tym szkielecie.
Mam nadzieję że się Wam spodoba. Pozdrawiam :)
Chciałbym zaprezentować kolejny MOC w małej skali, tym razem jako temat wybrałem sportowe samochody(super samochody). Projekt ewoluował w stronę samochodu w stylistyce Sci-Fi/Cyber Punk.
Planowałem sprawdzić możliwość wciśnięcia zawieszenia, silnika z dyferencjałem i ruchomej kierownicy. Poległem z zawieszeniem bo wszystko co się udało skompresować do takich mały rozmiarów było zbyt słabe i albo uginało się w nieodpowiednich kierunkach albo robiło opory na zmodyfikowanych amortyzatorach. Jest to też moje pierwsze użycie mini silnika tłokowego.
Film i zdjęcia będą jakoś w tygodniu, na razie musicie się zadowolić gifami :)
Prezentacja funkcji:
1. Działająca mini kierownica:
Da się nią skręcać kołami, tylko chwycenie za nią jest dosyć niewygodne. Jest też pokrętło mieszczące się w obrysie pojazdu które ma wystarczająco miejsca do ergonomicznego użycia.
2. Otwierane drzwi:
3. Otwierana pokrywa silnika:
Pozwala właściwie jedynie na uchylne spojrzenie do komory silnika. Niestety zabrakło mi już miejsca na mechanizm pozwalający na pełne otworzenie pokrywy. Nie ma tam jakichś cudów w tym mechanizmie - opiera się on na oporach wynikających z wciśnięcia ramienia mechanizmu ciasno pod wewnętrzną powierzchnią paneli łukowych oraz na oporze ruchu niebieskich łączników pin-oś 2L.
Wcześniej próbowałem zrobić otwieranie z zawiasem w środku pojazdu, ale powodowało to dwa problemy - elementy konstrukcyjne zawiasów drzwi i pokrywy silnika wychodziły poza łuki paneli tejże pokrywy i/lub musiałem użyć niebieskich pinów 3L do połączenia tych zawiasów.
4. Mini silnik tłokowy V10 z dyferencjałem
Moje pierwsze podejście do tematu takiej konstrukcji i od razu musiałem modyfikować całą ramę żeby go zmieścić razem dyferencjałem w tylnej części pojazdu.
Dyferencjał jest przesunięty o jeden stud do góry i połączony za pośrednictwem przełożenia Z16 - > Z12. Następnie mam tu kolejną niekoszerną rzecz - obudowa dyferencjału jest połączona z Z20 ze skokiem o jeden stud z powrotem w dół, bo w przeciwnym wypadku silnik był na tyle wysoko że tłoki zatrzymywały się na klapie.
Niestety mini silnik zajmuje dużo miejsca w pionie i korbowód nie pozwala na wejście o 0.5 studa tak jak w przypadku pełnego tłokowego silnika, no ale coś za coś.
Silnik wydaje fajny klekot, ale muszę wymyślić jak to nagrać, bo telefon nagrywając przemieszczający się model zniekształca ten dźwięk sprawiając wrażenie, że to nakładające się klekotanie i zgrzyty zębatek a tak nie jest. Natomiast silnik PF jest za głośny do tego żeby nagrać ten fajny klekot silnika. Prawdopodobnie będę musiał oddalić i jakoś wytłumić silnik żeby to nagrać.
Bonus na koniec - szkielet pojazdu:
Właściwie nadaje się to do użycia w potencjalnie innych modelach, może będę próbował zrobić kolejny pojazd na tym szkielecie.
Mam nadzieję że się Wam spodoba. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 2020-10-22, 16:18 przez SaperPL, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Wygląda bardzo fajnie, nie jest przesadzone jak inne pojazdy w tej tematyce
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
Przerobiłem V6 na V8. W sumie poszło to bez większych komplikacji. Gify zaktualizowane.
Ja wolę takie koncepcje przyszłościowych pojazdów które widuje w dystopijnych sci-fi, gdzie jest prosta bryła i minimalizm. W sumie CyberTruck taki jest i też trochę do niego nawiązuję kształtem w tym modelu.
Dzięki, cieszę się że się podoba :)Ciamek pisze:Fajna zabaweczka!
No to chyba dobrze. Generalnie widzę że bardzo dużo ludzi patrzy na Technica z perspektywy tych dziurawych modeli które mają głównie krawędzie zrobione, ale odkąd są panele to jednak da się fajne rzeczy składać. No chyba że ty o czym innym a ja gadam od rzeczy :PCiamek pisze:Podoba mi się bardzo - czyli ignorantowi w dziedzinie dziurawego Technica.
Nie wiem więc czy to dobrze czy źle ; o)
Dzięki, ale czy możesz podać przykład, powiedzieć trochę więcej? Chodzi o to że jak ludzie robią SciFi/CyberPunk to od razu odjeżdżają w stronę przesadnego zdobnictwa futurystycznymi detalami?Fuku pisze:Wygląda bardzo fajnie, nie jest przesadzone jak inne pojazdy w tej tematyce
Ja wolę takie koncepcje przyszłościowych pojazdów które widuje w dystopijnych sci-fi, gdzie jest prosta bryła i minimalizm. W sumie CyberTruck taki jest i też trochę do niego nawiązuję kształtem w tym modelu.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Chodziło mi dokładnie o to co napisałeś ;) "Chodzi o to że jak ludzie robią SciFi/CyberPunk to od razu odjeżdżają w stronę przesadnego zdobnictwa futurystycznymi detalami?"
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
Tak właśnie myślałem. Przypominało mi to sytuację gdy rozmawiałem z kimś o steampunk i dieselpunk i właśnie tam też jest różnica między budowaniem świata w oparciu o stare technologie (dieselpunk) vs naćkajmy jak najwięcej śrubek, zębatek i innych detali żeby było na wierzchu (steampunk), przynajmniej tak widzę to co google podpowiada w obrazach.
W międzyczasie udało mi się dopchnąć dwa kolejne tłoki do środka, czyli razem 10 i komora silnika w końcu przestaje mi przeszkadzać ze coś obok tłoków jest. Zdjęcia zrobię jak jeszcze jeden detal poprawię.
W międzyczasie udało mi się dopchnąć dwa kolejne tłoki do środka, czyli razem 10 i komora silnika w końcu przestaje mi przeszkadzać ze coś obok tłoków jest. Zdjęcia zrobię jak jeszcze jeden detal poprawię.
Wrzuciłem model na Lego Ideas. Chwilę to zajęło, bo chyba trzy czy cztery razy odbijali mi ponownie do korekty po weryfikacji.
Polecam spojrzeć jak ktoś jest zainteresowany platformą - mimo że nie da się wrzucać gifów to jednak animowane rzeczy da się jakoś wcisnąć.
Planuję zbudować w najbliższym czasie czerwony wariant. Drugi szkielet już czeka na czerwone elementy do zbudowania karoserii.
Polecam spojrzeć jak ktoś jest zainteresowany platformą - mimo że nie da się wrzucać gifów to jednak animowane rzeczy da się jakoś wcisnąć.
Planuję zbudować w najbliższym czasie czerwony wariant. Drugi szkielet już czeka na czerwone elementy do zbudowania karoserii.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3946
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Tu był mój post.
Tu była moja opinia na temat wprowadzania na platformę IDEAS modeli, które nie mają najmniejszych szans na zdobycie 10k głosów.
Na platformę, z którą LEGO nie wie co ze zrobić, bo ostatnio poleciało ponad 20 modeli, które zdobyły 10k głosów.
Usunięcie posta, argumentując to "Kolega już zna Twoje zdanie na temat swoich planów." jest niepoważne.
Tu była moja opinia na temat wprowadzania na platformę IDEAS modeli, które nie mają najmniejszych szans na zdobycie 10k głosów.
Na platformę, z którą LEGO nie wie co ze zrobić, bo ostatnio poleciało ponad 20 modeli, które zdobyły 10k głosów.
Usunięcie posta, argumentując to "Kolega już zna Twoje zdanie na temat swoich planów." jest niepoważne.
Założenie jest że to jest cyberpunkowy pojazd który robi rzeczy trochę inaczej, więc na pewno drzwi są otwierane automatycznie. Prawdopodobnie zmienię "klamki", czyli piny z kulką na krótkie piny jak będę robił czerwoną wersję, żeby to był bardziej przycisk niż taka toporna klamka.legosamigos pisze:Otwieranie drzwi dałbym tak jak w Lamborghini. W ten sposób raczej ciężko by było je zamknąć, wsiadając do auta :) No chyba, że zamykane są elektrycznie ;)
Co do możliwości zrobienia zawiasu z przodu, to raczej zrobiłoby się to brzydkie w przedniej części i jednocześnie spowodowałoby że ten mały łukowy panel by musiał się trzymać albo na niebieskim pinie 3L albo musiałby wisieć tylko na jednym czarnym pinie 2L i z drugiej strony musiałbym zrezygnować z klamki żeby mieć zaczepienie.
Ale głównie wtedy byłby problem z estetyką i potencjalnie też z tym jaki ruch wykonują drzwi przy otwarciu, bo już nie miałbym zawiasu na samym końcu liftarma, tylko o jeden stud bliżej.
Akurat z tej części jestem bardzo zadowolony. Chętnie przyjmę sugestie na temat tego jak poprawić zderzak z przodu i światła, przednie rogi pojazdu generalnie, oraz ewentualnie jak poprawić tylne nadkola tak żeby były bardziej symetryczne i nie pokazywały czerwonej ośki 2L.
Widziałem post i rozumiem argument doświadczenia, ale jednak są powody dla których uważam że bardzo dużo sugestii które dochodzi do weryfikacji jest nie akceptowanych z sensownych powodów.M_longer pisze:Tu był mój post.
Tu była moja opinia na temat wprowadzania na platformę IDEAS modeli, które nie mają najmniejszych szans na zdobycie 10k głosów.
Na platformę, z którą LEGO nie wie co ze zrobić, bo ostatnio poleciało ponad 20 modeli, które zdobyły 10k głosów.
Usunięcie posta, argumentując to "Kolega już zna Twoje zdanie na temat swoich planów." jest niepoważne.
Mechanizm z mojego punktu widzenia działa tak:
Zespół ideas preferuje nietypowe pomysły (mój daleko idący wniosek), takie dziwności, odświeżenie jakichś historycznych maszyn czy sytuacji czy starych marek, ale to są rzeczy które trudno wypromować. Dlatego jeśli dużej ilości osób taka niszowa rzecz się spodoba, to jest to jakiś wyznacznik że może jednak to się dobrze sprzeda. Ale robienie takich rzeczy powoduje że mało ludzi może być zainteresowanych danym pomysłem, chyba że zrobisz model który ma bardzo fajne funkcjonalności i to bardzo dobrze zaprezentujesz itp.
Ale większość ludzi lubi mainstreamowe rzeczy, więc jak robisz kolejny samochód, traktor, kombajn, ciężarówkę, koparkę itp, czyli tematy tysiące razy wałkowane przez AFOLi, to jak robisz coś perfekcyjnie i ludziom się to podoba bo jest to popularna tematyka i szybko dobijasz do 10K. Ale jest to kolejny model ciężarówki czy traktora których jest tysiące w sieci. Podobnie jak się robi coś na IP ostatnio popularnej gry, filmu itp. Chodzisz i promujesz to wśród fanów danego IP, którzy niekoniecznie kupiliby zestaw jakby zobaczyli ile to finalnie kosztuje.
Do tego dochodzi problem rozmiaru zestawu. Bardzo dużo dużych zestawów dobija do 10K dlatego że ludzie się ślinią na widok takiej ilości klocków i oczywiście chcieli by je mieć, ale niekoniecznie kupią tak drogi zestaw.
Dobrym odzwierciedleniem tego jest np reddit gdzie ktoś zrobi jakiś bardzo fajny mechanizm i go pokazuje innym jak go zrobić, poświęca czas na wyjaśnienie jak mechanizm działa i w efekcie dostaje tuzin upvote'ów a jednocześnie ktoś wrzuci że kupił porsche albo liebherra i będzie składał przez weekend i ilość łapek w górę idzie w setki. Ale to nie jest równoznaczne z "super, też kupię i też sobie złożę".
Dokładnie ten sam problem jest w przypadku subredditów zorientowanych na pecety. Możesz założyć temat gdzie ludziom wyjaśniasz jak rozwiązać problem, albo zwrócić uwagę na to że problem istnieje i temat zdechnie po kilku godzinach, ale jak wrzucisz tysięczny raz zdjęcia komputera z fajnym chłodzeniem wodnym ze sztywnymi rurkami w których jest kolorowy płyn reagujący na świetlówki UV to temat będzie podbity przez tysiące osób.
Teraz moja opinia na temat dużych modeli i dlaczego ich generalnie nie robię - po pierwsze chcę robić nowe rzeczy, fun dla mnie polega na tym żeby tworzyć nowe a nie iść za instrukcją i powielać to co już ktoś zrobił. Oczywiście nie da się zrobić całkowicie nowej rzeczy, używamy więc rzeczy które istnieją, z tym się nie spieram. Ale zrobienie np portalowych osi z zawieszeniem na gotowych elementach od lego które zostały specjalnie do tego zaprojektowane, to żaden wyczyn z mojego punktu widzenia. Jeśli robimy model w dużej skali i obudowujemy go systemowymi klockami lego, to jesteśmy już na etapie pikseli i to też mnie nie kręci. Ale to zależy od konkretnego modelu, bo np Trax wciska w traktory taką ilość RC do środka że to jest wyzwanie żeby to skleić do kupy, ale w podobnej skali ciężarówka mnie już nie kręci, bo widziałem ich setki.
Więc teraz ja widzę podejście zespołu Ideas w ten sposób: pokaż nam nowe użycie lego, ale w taki sposób żeby to było podejście jakościowe a nie ilościowe, bo to się musi sprzedać. Model ciężarówki na dużych kołach który będzie kosztował 2000zł to jest pomysł na ciężarówkę nr 1000-coś, bo to jest łatwe do zrobienia bo daliśmy ci elementy do tego żeby było to łatwo zrobić. Więc nie rób tego, tylko wymyśl coś ciekawego i wypromuj to jeszcze żeby pokazać że się ludziom podoba. Lekkim odstępstwem są rzeczy odkrywające jakąś tematykę której Lego mogło nie zauważyć a jednak będzie bardzo duże zainteresowanie wśród ludzi, czyli np odkopanie starego IP. Mogą być też odstępstwa w postaci "zróbmy kubusia puchatka żeby pokazać że platforma działa i że też celuje w rzeczy dla dzieci".
Odnośnie usunięcia twojego komentarza - myślę że nie jest to niepoważne, bo któryś raz włączasz się do dyskusji bez jasnego argumentowania swojego stanowiska (nawet jeśli masz rację, bo tak było w przypadku mojego wątku o napędzaniu ciągnika z naczepy), czyli twój poprzedni komentarz nie wnosił nic konkretnego do dyskusji bo nie dało się z nim dyskutować. I żeby nie było - nie zgłaszałem komentarza, byłem ciekaw czy ktoś inny zareaguje na to i też że wypowiedz inna niż autora wątku zainteresuje innych do zajrzenia do środka.
Ostatnio zmieniony 2020-11-10, 20:38 przez SaperPL, łącznie zmieniany 5 razy.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3946
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Słuszna uwaga. Akurat ich nie mam, pewnie będę musiał zakupić.legosamigos pisze:Są też czarne piny 3L pasujące kolorystycznie do Twoich pojazdówSaperPL pisze:... na niebieskim pinie 3L ...
Obrazek
Nie zmienia to faktu, że bardziej mi pasowało zrobić punkt zaczepienia dla giętkich elementów wyznaczających krawędź dachu/szyby razem z zaczepieniem drzwi niż konstruować coś z przodu i zmniejszać powierzchnię "szyby" z boku.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3946
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Kształtem tak trochę przypomina Teslę CYBERTRUCK
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Trochę wyżej zwróciłem na to uwagę.legosamigos pisze:Kształtem tak trochę przypomina Teslę CYBERTRUCK
Jeśli odnosisz się do tego że CyberTruck nie przeszedł na platformie ideas, to jednak to jest sprawa IP myślę.SaperPL pisze:Ja wolę takie koncepcje przyszłościowych pojazdów które widuje w dystopijnych sci-fi, gdzie jest prosta bryła i minimalizm. W sumie CyberTruck taki jest i też trochę do niego nawiązuję kształtem w tym modelu.
Tak właściwie to początkowo miało być to coś na kształt bugatti veyron/chiron.
Ostatnio zmieniony 2020-10-23, 13:45 przez SaperPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Usunąłęm go ja. Podtrzymuje swoje uzasadnienie - dałeś koledze wybitnie znać, co uważasz o jego działaniach w "Krótkich pytaniach...". Śmiecenie mu w temacie pracy uznałem już za przesadę. Zastrzeżenia proszę zgłosić do administracji, nie róbmy Saperowi więcej bałaganu niż już zrobiliśmy.M_longer pisze:Tu był mój post.
(...)
Usunięcie posta, argumentując to "Kolega już zna Twoje zdanie na temat swoich planów." jest niepoważne.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...