Witam Drogich Forumowiczów,
Dawno nic nowego nie publikowałem, wracam z dość dużym MOCem. Tematyka M-Tron. Praca zainspirowana katalogiem Lego z bodajże 1991 lub 1992 roku. M-Tron nigdy nie miało żadnej stałej nazwy, w związku z tym stwierdziłem, że zbuduję mały przyczółek dla tej kosmicznej nacji.
W tym wypadku mamy do czynienia z powiedzmy swojego rodzaju elektrownią. Większość bazy znajduję się pod powierzchnią. Pierwsze z pomieszczeń które powstało, to półotwarta platforma z panelem kontrolującym parametry elektrowni. Kolejne pomieszczenie można określić jako połączenie sali technicznej z miejscem do odpoczynku, wypicia kubka gorącej czekolady z dużym oknem z widokiem na kosmos :)
Ostatnie podziemne pomieszczenie to magazyn z windą. Jest tu też trochę miejsca na apteczkę i doraźną pomoc medyczną. Można też zauważyć także aparaturę odpowiedzialną za wentylację i zarządzanie energią. Sama winda powinna działać na zwykłym sznurku, u góry zostało miejsce na zamontowanie axla i zwykłej zębatki.
Dobrze, jedziemy windą do góry. Tu mamy tylko gaśnice i 2 pary przesuwnych drzwi. Oczywiście przy drzwiach jest intercom.
Na zewnątrz dzieje się sporo. Na dachu widać operatora drona, który bada okolicę. Na lądowisku właśnie podchodzi do lądowania jeden mały statek. Asekuruje go przy tym jeden z członków załogi elektrowni. Niedaleko widać Benka rozmawiającego przez krótkofalówkę z jedną Panią z poziomu -1, pewnie umawiają się kawę. Za budynkiem widać zaparkowany pojazd techniczny na gąsienicach. Nie jest zaparkowany tam bez powodu - miejsce to swojego rodzaju ładowarka indukcyjna, wiadomo akumulatory trzeba ładować. Będąc w tym miejscu - z tyłu budynku jest także mały magazyn z drzwiami przesuwnymi.
Co jeszcze do samej małej dioramy - ktoś właśnie wysiadł ze swojego mecha, a w oddali widać pojazd inżyniera.
Sama praca została zbudowana mocno modułowo - każdą ścianę i sufit, zarówno na poziomie -1 i 0, można odłączyć. Całość połączona jest w większości pinami.
Na niektórych renderach można dostrzec również otoczenie. Przyznam się, że tu skorzystałem z zewnętrznego narzędzia do tworzenia terenu z klocków. Chciałem zrobić rozległy krajobraz, ale niestety mój komputer już więcej nie pociągnie. Jeżeli kogoś to będzie interesować, to mogę napisać więcej w tym temacie. Jeżeli ktoś szuka źródła, to na moim profilu na instagramie jest opisane czyja to robota ;)
Troszkę się rozpisałem, pora na rendery. Zapraszam do oglądania i komentowania :)
Więcej obrazów można znaleźć na moim Flickr.
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
M-Tron Power Station by Ryszard Bosiak, on Flickr
[MOC] Elektrownia M-Tron
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Baza jest genialna. Równie genialne jest to sztuczne oświetlenie na renderach. Jak je zrobiłeś?
Ostatnio zmieniony 2020-11-11, 14:15 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Bardzo dziękuję za komentarz. Nad samą bazą pracowałem dość długo, metodą małych kroczków.eric trax pisze:Baza jest genialna. Równie genialne jest to sztuczne oświetlenie na renderach. Jak je zrobiłeś?
Co do świateł, to od niedawna w aplikacji Studio są dostępne kolory "święcące". Tzn, można sprawić, że klocek przy renderowaniu świeci. Szczerze mówiąc na początku musiałem się tym trochę pobawić, żeby zobaczyć co ta opcja daje i może. Tu wykorzystałem pewne swoje spostrzeżenie - czasami mocno świecący klocek sam z siebie może być za mocny, ale jeżeli obudujemy go półprzeźroczystym klockiem to efekt jest dobry i wygląda to jak żarówka.
Oświetlenie na zewnątrz wspomogłem niewidocznym na renderach sztucznym słońcem. Po prostu zbudowałem wielką bryłę ze święcących klocków i umieściłem ją dość wysoko na "niebie". :D
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Podziwiam za zbudowanie czegoś tak dużego w programie, mi przy dużo mniejszych modelach program zaczyna wariować. Ta seria to nie moje klimaty, ale wygląda to ładnie
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Kosmos :D Dzięki za tipa, jak będę miał czas to się trochę tym pobawię bo brzmi ciekawieRysiek pisze:Oświetlenie na zewnątrz wspomogłem niewidocznym na renderach sztucznym słońcem. Po prostu zbudowałem wielką bryłę ze święcących klocków i umieściłem ją dość wysoko na "niebie". :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Dziękuję za komentarz, obawiam się, że dalej muszę pozostać tylko w strefie wirtualnej ;) Ale mam nadzieję, że przyjdzie taki piękny dzień, kiedy będę mógł znowu pobudować jak człowiek, z normalnych klocków :)legosamigos pisze:No fajnie to wygląda, tylko czekam aż praca będzie z realnych klocków ;)
Bardzo mi miło, dziękuję. Na szczęście mam dość wydajnego laptopa, ale w momencie, gdy do pracy dodałem skały to myślałem, że mój laptop zacznie lewitować. Mam wrażenie, że aplikacja nie jest zbyt wydajna, ale patrzę z optymizmem w przyszłość, średnio raz bądź dwa na miesiąc pojawiają się aktualizacje.Fuku pisze:Podziwiam za zbudowanie czegoś tak dużego w programie, mi przy dużo mniejszych modelach program zaczyna wariować. Ta seria to nie moje klimaty, ale wygląda to ładnie
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania z tym związane, to pisz śmiało, w razie możliwości postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)eric trax pisze:Kosmos :D Dzięki za tipa, jak będę miał czas to się trochę tym pobawię bo brzmi ciekawieRysiek pisze:Oświetlenie na zewnątrz wspomogłem niewidocznym na renderach sztucznym słońcem. Po prostu zbudowałem wielką bryłę ze święcących klocków i umieściłem ją dość wysoko na "niebie". :D
Ostatnio zmieniony 2021-02-08, 11:45 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naturalbornuser
- Posty: 109
- Rejestracja: 2019-11-08, 11:40
- Lokalizacja: Oświęcim
- brickshelf: dimnix
- Kontakt:
-
Ta baza jest mega :) Przez dłuższy czas sądziłem, że jest zbudowana z realnych klocków a tylko światła i tło są dorobione w programie. Nie śledzę wirtualnego LEGO przez co najmniej 10 lat i moje zaskoczenie jest duże, że można wygenerować tak dobrze wyglądające moce.
Oczywiście najbardziej podobają mi się wszystkie światełka. Przezroczysty zielony to są właśnie te klimaty zestawów space z lat 90, które się wspomina :) W tym przypadku jeszcze dodatkowo podświetlone. Zastanawiam się czy gdyby zrobić tę konstrukcję w realu i podświetlić ją diodkami czy udałoby się uzyskać tak dobry efekt na zdjęciach jak tutaj.
Oczywiście najbardziej podobają mi się wszystkie światełka. Przezroczysty zielony to są właśnie te klimaty zestawów space z lat 90, które się wspomina :) W tym przypadku jeszcze dodatkowo podświetlone. Zastanawiam się czy gdyby zrobić tę konstrukcję w realu i podświetlić ją diodkami czy udałoby się uzyskać tak dobry efekt na zdjęciach jak tutaj.
Ostatnio zmieniony 2021-02-08, 11:45 przez Naturalbornuser, łącznie zmieniany 1 raz.
Naturalbornuser, dziękuję bardzo za komentarz, cieszę się, że się praca podoba :)
Oj tak, w wirtualnych klockach się sporo dzieje. Do tego praktycznie dobry soft jest za darmo :) Po za zgrabnymi narzędziami do budowania, pojawiają się chociażby takie jak użyłem tu - generatory terenu.
Niektórzy też łączą narzędzia ze sobą, budują np. w Studio, a renderują w zewnętrznym narzędziu, żeby mieć lepszy efekt. Mam wrażenie, że Studio ma dość słabo rozbudowane możliwości związane ze światłem, no chyba, że po prostu słabo ogarniam tą część tej aplikacji :)
Tak jak wspomniałem powyżej, ze światełkami zrobiłem drobny trick ;) Kurczę, jeżeli się nie mylę, to do Lego można dostać sporo ciekawych światełek w 100% kompatybilnych. Czy byłby taki sam efekt? Na pewno inny, ale czy lepszy, czy gorszy, to pewnie bardzo indywidualna kwestia :)
Oj tak, w wirtualnych klockach się sporo dzieje. Do tego praktycznie dobry soft jest za darmo :) Po za zgrabnymi narzędziami do budowania, pojawiają się chociażby takie jak użyłem tu - generatory terenu.
Niektórzy też łączą narzędzia ze sobą, budują np. w Studio, a renderują w zewnętrznym narzędziu, żeby mieć lepszy efekt. Mam wrażenie, że Studio ma dość słabo rozbudowane możliwości związane ze światłem, no chyba, że po prostu słabo ogarniam tą część tej aplikacji :)
Tak jak wspomniałem powyżej, ze światełkami zrobiłem drobny trick ;) Kurczę, jeżeli się nie mylę, to do Lego można dostać sporo ciekawych światełek w 100% kompatybilnych. Czy byłby taki sam efekt? Na pewno inny, ale czy lepszy, czy gorszy, to pewnie bardzo indywidualna kwestia :)