Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Bohmerland 1927
Autor Wiadomość
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-17, 22:56   [MOC] Bohmerland 1927

Dobry wieczór!

Po raz pierwszy pomysł zbudowania tej maszyny z klocków Lego wpadł mi do głowy, kiedy zobaczyłem kiedyś koła pasowe w kolorze żółtym. Pomyślałem - O! Koła od Bohmerlanda! Ale klocki Lego były dla mnie wtedy odległą przeszłością.
Po raz drugi - kiedy Nexus ogłosił konkurs na pojazd min. trzyosobowy o mniej niż trzech kołach.
Na konkurs nie zdążyłem, bo za długo zbierałem części i kombinowałem jak to zbudować.
Niestety musiałem zrezygnować z paru drobiazgów, jak m.in. skrzynki z przodu ramy, czy króciec ssący. Czarnych zębatek nie udało mi się znaleźć - mam tylko jedną, więc są obie szare. Nie jestem do końca zadowolony z mocowania wydechu, ale już od tygodni nic lepszego nie przychodziło mi do głowy. Strasznie ciężko zmusić flex hose do utrzymania raz nadanego kształtu....

Większość konstrukcji to cięte na różne kształty rurki 'flex hose'. Wyszedłem z założenia, że skoro dopuszczalne jest ich cięcie na dowolne odcinki, to mogę sobie poszaleć :)

Ale dosyć pitolenia na nieistotne tematy.

Bohmerland to czeska marka motocykli. Jest kojarzony głównie z jednym modelem (nawet nie wiem, czy produkowano inne).
Jest to motocykl trzymiejscowy. Co więcej - według wszelkich znanych mi źródeł - to jedyny na świecie motocykl trzymiejscowy!
Taki pomysł mógł zostać zrealizowany tylko w kraju hokeja na trawie i piłki rowerowej :)
Skonstruował go niejaki A. Liebisch. Silnik - jednocylindrowy czterosuw, 600cm3.
Różne, znacznie różniące się między sobą modele produkowano od drugiej połowy lat 20' aż do aneksji w 1938 roku. Nie sposób je pomylić z innymi maszynami głownie ze względu na niezwykłe w owym czasie kolorowe malowanie. Charakterystyczne i nowatorskie były koła o stalowych obręczach. Zbiorniki paliwa umieszczono z tyłu. Biegi zmieniał.... pasażer! Do wielu wersji montowano boczne wózki. Do dzisiaj zachowało się ich niewiele i osiągają bardzo wysokie ceny. Jest też budowanych na całym świecie wiele replik z różnymi silnikami i wyposażeniem. W Czechosłowacji od wielu lat są organizowane zloty Bohmerlandów. Zresztą szczegóły można znaleźć w każdej książce o historii motocykli, czy też w internecie.

Najpierw oryginał:


I moje maleńkie brzydactwo:


[ galeria ]

Skala jest dopasowana do kół - motocykl jest za duży dla miniludzików, a troszeczkę za mały dla technic-ludzików. Chociaż udało mi się dosyć elegancko posadzić na nim trzech :)

Niniejszym zgłaszam to do BTT etap II ! :)

(Modelik ma ukrytą jedną nie-plastikową część - ktoś znajdzie ? (bo troszeczkę ją widać na zdjęciach :)
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez Lomero 2011-06-19, 02:15, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
ImpreSariO 


Wiek: 32
Dołączył: 24 Lut 2007
Wpisy: 578
Skąd: Wrocław, Wysoka
Wysłany: 2007-11-17, 23:00   

Dobre! My tu gadu gadu o twoim mandacie i problemie Robsona a ty po raz kolejny powalasz swoim talentem. Nazwę to tak "Piękna Bestia". Mam pytanie - czy masz do sprzedania jakieś pomysły na motor bo w mojej głowie pustak panuje jak widzę twoje śliczne modele? Podoba mi się że to że swoje motocykle i inne rzeczy często nie robisz do minifigów. Zrobiłem tak budując swój Batmobile i bardzo na tym skorzystałem. Gratuluje profesjonalnej roboty.
Ostatnio zmieniony przez ImpreSariO 2007-11-17, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pkowalcz
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-17, 23:02   

Szczęka mi odpadła razem z zawiasami. Dobrze, że i tak miałem iść do dentysty.

Jak TO się trzyma? To jest fizycznie niemożliwe, żeby takie coś się nie rozpadało od chuchnięcia z drugiego końca pokoju! Ewidentne czarnoksięstwo, nie ma co!

Ta konstrukcja jest tak absolutnie porąbana, że aż brak mi słów.

PS. Metalowa część to drut w rurze wydechowej, tak?
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5329
Skąd: Lubin
Wysłany: 2007-11-17, 23:04   

V1 = Bardzo fajne motocykle? :-)

Ale tym razem to chyba konstrukcja 'fajnie wygląda, ale nie dotykać'?
Chodzi mi o błotniki...
To nie są przypadkiem rozcięte flexy trzymające się na oponach?
_________________
m1longer.com
 
 
 
Hasky128 
kupię czas...


Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2006
Wpisy: 122
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-11-17, 23:07   

Narobiłeś dymu w jednym temacie, a tu po kryjomu takie cudo:)
To się nazywa chyba "zasłona dymna".
Bardzo podoba mi się sposób wykonania ramy. Wolę nie pytać ile to czasu zajęło takie układanie wszystkich rurek:|
_________________
...
 
 
 
 
Pepin Krootki 
Zło i niedobro


Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2006
Wpisy: 218
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-17, 23:10   

Ale cacuszko. Nie widziałem jeszcze MOCa który by bazował na flexach. Bardzo dobrze dobrałeś też kolory. Da się tym pojeździć po stole;)?
_________________
tu byłem - Pepin
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-17, 23:16   

pkowalcz:
Cytat:
PS. Metalowa część to drut w rurze wydechowej, tak?

Tak! A dokładnie jest to ta część:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=x1687

M_longer - tak, ciąłem czerwony flex na króciutkie odcinki, następnie rozcinałem wzdłuż, nakładałem na trzonek cienkiego pędzelka, i ścinałem kanty :) I mam dosyć i więcej tak nie zamierzam robić :)
Kawałki błotników są naciągnięte na opony, i trzymają się na nich bardzo mocno.


Hasky128:
Cytat:
Wolę nie pytać ile to czasu zajęło takie układanie wszystkich rurek:|

Robiłem go parę miesięcy. Ale postęp robót był uzależniony wyłącznie od tego, czy akurat wpadłem na to jak coś połączyć, czy nie.

Pepin Krootki:
Cytat:
Da się tym pojeździć po stole;)?

Niestety nie. nic w nim nie jest ruchome, poza kolankiem, które ustawicznie się rozprostowuje, i odsuwa od cylindra :)

Więcej nie zamierzam robić konstrukcji z flexów, mam tego serdecznie dosyć :)
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2007-11-18, 04:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2107
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-11-17, 23:28   

Ale dobrze,ze dopiero teraz go publikujesz, bo jeszcze miesiac temu za kacza pletwe wystajaca z silnika moglbys sie obudzic z lufa agenta CBŚ przystawiona do czola :P
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Hasky128 
kupię czas...


Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2006
Wpisy: 122
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-11-17, 23:49   

Cytat:
Ale dobrze,ze dopiero teraz go publikujesz, bo jeszcze miesiac temu za kacza pletwe wystajaca z silnika moglbys sie obudzic z lufa agenta CBŚ przystawiona do czola :P


/drgawki ze wstrzymywanego śmiechu/
_________________
...
 
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2007-11-18, 10:50   

Jeden cylinder i 600ccm? To już chyba kałasznikow płynniej chodzi :D

Przez dłuższy czas nie rozpływałem się w zachwytach na temat faujednowych motorków, bo po prostu były doskonałe jak każde poprzednie i nie miałem co pisać. Ten tutaj to jest już modelarstwo właściwe moim zdaniem, gdzie Lego samo w sobie jest już tylko źródłem materiału. Materiału, nie części.

Chyba rozcinanie flexów wzdłuż to za wiele jak dla mnie. Wygląda fajnie, owszem, ale... jakoś nie mógłbym się do tego skusić. Tym niemniej, od razu mówię, nie zaczynajmy wielkiej dyskusji na ten temat. To tylko moja osobista opinia i jeśli V1 wykorzystuje to w dobrym celu - a tak jest, to zupełnie co innego niż cięcie płytek na trójkąciki bo ktoś przeoczył że trójkąciki istnieją - to jest to zupełnie w porządku.
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Hippotam
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-18, 11:32   

Piekny! Zablogowane!
Ostatnio zmieniony przez Hippotam 2007-11-18, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1449
Skąd: z piekła
Wysłany: 2007-11-18, 12:43   

No dobra, znowu motor, znowu nie Komarek, ale jednak sliczny. Moje zdanie o flexach znacie. Motor fajny, ale ciesz sie swoim dokonaniem "Zuzyl wiecej flexow niz klockow"... Za dwa trzy dni rekord bedzie znowu moj :D :D
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
djtermoz 

Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2007
Wpisy: 176
Skąd: Boston
Wysłany: 2007-11-18, 17:23   

Genialny. Szczegolowy. Piekny. Co prawda zastosowana technika jest za bardzo ekstremalna jak dla mnie. No i szkoda, ze model nie jezdzi (bo niby jak sie maja obracac te kola z "przyklejonymi" blotnikami?)

Czekam na wiecej starych motocykli. Np. takie cudo co zawsze mi sie podobalo:



Bardzo interesujaca konstrukcja bo w zasadzie bez ramy. Wszystko bylo przykrecone do bloku silnika.
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2107
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-11-18, 18:26   

djtermoz, zwolnij, najpierw V1 ma zbudowac komarka ;)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5329
Skąd: Lubin
Wysłany: 2007-11-18, 18:40   

Kubrick napisał/a:
najpierw V1 ma zbudowac komarka

Znając V1 i jego pomysły, NAJPIERW zbuduje motocykl zaproponowany przez djtermoza :-)
Większe wyzwanie ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11