[MOC] Trouble on Tatooine

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

[MOC] Trouble on Tatooine

#1 Post autor: Fuku »

Hej, w dniu święta Star Wars, przedstawiam swój najnowszy MOC z tego uniwersum. Jest to też mój największy MOC dotychczas.

Plany zaczęły się jeszcze na początku Projektu Tatooine. Chciałem zbudować niedużą makietę (ale jednocześnie na tyle dużą, by zawrzeć w niej jak najwięcej charakterystycznych dla Tatooine elementów), która będzie częścią wspólnego projektu, ale będzie mogła być też samodzielną dioramką. W końcu, po 2 latach zbierania części, udało sie zrealizować plan.

Jest więc fragment Mos Eisley, z kantyną i innymi typowymi dla Tatooine budynkami oraz, oddzielona niedużym kawałkiem pustyni, "chatka Luke'a", czyli wejście na farmę wilgoci Larsów. Chciałem jeszcze zbudować fragment kosmoportu, jednak musialem poprzestac na tym co jest, limit większości tanowych klockow został wyczerpany. Poszedłem bardziej w kierunku autentyczności, tak więc na makiecie nie jest zbyt gęsto i tłoczno. Jednak trochę "smaczków" wcisnałęm żeby nie było zbyt nudno. Na makietę składa się 12 BP z czego 8 pojedzie na wystawę w ramach Projektu Tatooine, o którym chyba nie muszę tutaj więcej pisać.

Zdjęcia w galerii: https://www.flickr.com/photos/fukusaku/ ... 8951521191
Parę przykładowych:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Postanowiłem również nagrać filmik, który na próbę umieściłem na moim Instagramie w ramach jakiegoś IG TV:

https://www.instagram.com/p/COcugBWpoBJ/

Moc spotkał się z całkiem sporym i pozytywnym odzewem na grupkach Lego na fb, z kolei na IG odzew praktycznie zerowy, najgorzej ze wszystkich dotychczasowych MOCy, nie wiem czemu, ale cóż poradzić ;P

Zapraszam do oglądania i komentowania
Ostatnio zmieniony 2021-05-04, 13:24 przez Fuku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

#2 Post autor: Ex3qtor »

Bardzo podobają mi się rozwiązania przy budynkach - drzwi w "narożniku", obdrapany tynk w rogu innego, no i są bardzo w klimacie.
Zwróciło moją uwagę kaflowanie przez Ciebie terenu tam, gdzie zwykle się tego nie robi - czyli tam gdzie są scenki... Nie jestem w stanie jednoznacznie określić, w jaki sposób, ale zwróciło :).
Solidna praca, co fajne, "funkcjonuje" sama w sobie, jak i w większej całości.
Możesz być z siebie zadowolony, a "odzewami" internetu bym się nie przejmował w ogóle - to są rzeczy niezbadane.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#3 Post autor: Fuku »

Dzięki! Z tym narożnym obdrapany tynkiem bylo troche roboty, ten na dachu już był dużo prostszy. Co do kaflowania terenu, to nie zwróciłem uwagi czy są tam scenki czy nie, w sumie nie planowalem ich nawet dokładnie. Mozliwe ze w rezultacie wyszło tak jak piszesz, założenie miałem takie, że pustynia, która w okolicy farmy była kamienista i płaska, będzie po prostu z płytek, a teren Mos Eisley będzie głównie wykaflowany, jako twardszy, udeptany. Pustynię moznaby zrobic lepiej, wiadomo, ale chciałem zeby była spójna z makieta czyli na wysokosci BP no i oszczedność. Odzewami internetu juz się zbytnio nie przejmuję, bo jak piszesz, są niezbadane, ale czasem jestem ciekawy czemu cos działa tak a nie inaczej :)

Szygalew
VIP
Posty: 1585
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Szygalew »

Piękna sprawa!

Ten troszkę "nagi" teren nie przeszkadza. Kwestia "paru stówek" i by było inaczej :).
Za to zabudowania, ich zaoblone bryły, wspomniane już ubytki w ścianach i na dachach, drzwi (szczególnie te narożne pod tym dziwnym napisem),wszelkie urządzenia na budynkach i wokół nich, jak i stwór, któremu nie udało się wyjść spod piasku.. - wszystko to jest świetnie wykonane i dopieszczone!

Kawał dobrej roboty!

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

#5 Post autor: Falcrum »

Nie wiedziałem, że potrafisz budować makiety :D

Widziałem jeszcze przed premierą na forum, w konkursie First Order Lego, szkoda, że diorama została wyparta poza podium przez kilka miernot o parokrotnie większych rozmiarach.

Podoba mi się, że w przeciwieństwie do wielu odwzorowań Tatooine, Twoje budynki nie wyglądają jakby ktoś przejechał po nim papierem ściernym o kilkumilimetrowych ziarnach, to jest mają pewne uszkodzenia czy defekty, lecz nie sugerują jakoby zabudowa właśnie przetrwała bombardowanie planetarne. Wyszło bardzo subtelnie.

Świetna praca, aż chciałoby się zobaczyć ją na żywo.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#6 Post autor: Jellyeater »

Jest klimat i jest moc. Tatooine ma w sobie coś urzekającego. Udało Ci się oddać jego magię.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#7 Post autor: dmac »

Bardzo fajne zabudowania i pojazdy, trudno nie zgadnąć, co to za planeta :) .
Generalnie podoba mi się to, jak wygląda Tatooine odwzorowana niemal monochromatycznie z beżowych klocków; nie ma w tym nic monotonnego.

Jeśli można coś zasugerować - mniej gołych baseplatów, a więcej wydm. Wypełniacz w dowolnym kolorze, a na wierzchu beżowe plate'y albo serki i będzie jeszcze lepiej.

A jest już bardzo dobrze :) .
Brawo!

P.S. Zdjęcie poglądowe wykonane przez Zgrredka: dawno temu na wystawie w Krakowie mieliśmy oceaniczne fale zrobione z tysięcy przezroczystych serków. Może w którymś z BOP-ów będą jeszcze serki w kolorze Tan; wydmy wykonane tą techniką byłyby bajeczne.

Obrazek
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#8 Post autor: Fuku »

Dziękuję, fajnie, że się podoba :)

"Podoba mi się, że w przeciwieństwie do wielu odwzorowań Tatooine, Twoje budynki nie wyglądają jakby ktoś przejechał po nim papierem ściernym o kilkumilimetrowych ziarnach, to jest mają pewne uszkodzenia czy defekty, lecz nie sugerują jakoby zabudowa właśnie przetrwała bombardowanie planetarne. Wyszło bardzo subtelnie." - bardzo się cieszę, że zwróciłeś na to uwagę. Takie było jedno z głównych założeń. Zależało mi na autentyczności, starałem się odwzorować zabudowania tak jak to było pokazane na filmie, nie za bogato.

A co do tego konkursu, to moja praca była jedną chyba z dwóch gdzie ludzie w komentarzach dziwili się, że jest tak wysoko, wygląda na niedokończoną itp ;P

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#9 Post autor: Fuku »

dmac pisze:Bardzo fajne zabudowania i pojazdy, trudno nie zgadnąć, co to za planeta :) .
Generalnie podoba mi się to, jak wygląda Tatooine odwzorowana niemal monochromatycznie z beżowych klocków; nie ma w tym nic monotonnego.

Jeśli można coś zasugerować - mniej gołych baseplatów, a więcej wydm. Wypełniacz w dowolnym kolorze, a na wierzchu beżowe plate'y albo serki i będzie jeszcze lepiej.

A jest już bardzo dobrze :) .
Brawo!

P.S. Zdjęcie poglądowe wykonane przez Zgrredka: dawno temu na wystawie w Krakowie mieliśmy oceaniczne fale zrobione z tysięcy przezroczystych serków. Może w którymś z BOP-ów będą jeszcze serki w kolorze Tan; wydmy wykonane tą techniką byłyby bajeczne.

Obrazek
Nie zauwazyłem komentarza, pojawił się jak pisalem poprzedni...

Dziękuję. Na pewno wydmy wykonane tak jak piszesz, byłyby strzałem w dziesiątkę, na całej wspólnej makiecie, myslę ze jednak pomysł, jeśli był, mógł zostać odrzucony ze względu na koszty (już nie pamiętam ustaleń przy planowaniu collabu). Na tej mojej dioramce, teren pustynny nie jest jakiś duży i byłoby to na pewno do zrobienia i pewnie cała praca wyglądałaby lepiej. Jednak uparłem się na odwzorowywanie tego co widziałem na zdjęciach z filmu i teren w tym miejscu był płaski, kamienisty, bez wydm. Stad, tylko gdzieniegdzie urozazmaicone, baseplaty. Uznałem ze to najlepsze i najwierniejsze rozwiązanie, dostępne dla mnie, biorąc pod uwagę to, ze klocki w kolorze tan to jedyne, jakie mam w duzej ilości dzięki project supportowi. Oczywiście, dałoby się to zrobić lepiej, być może w jakimś innym, nieco ciemniejszym kolorze, dać na BP warstwy plejtów i tili w różnych, pustynnych barwach, może coś w stylu tego co mam przy chatce. Ale chciałem też, żeby pustynia była spójna z resztą wspólnej makiety. Może po wystawie w Ustce uda mi sie podziałać coś jeszcze w tym temacie

Tutaj link do zdjecia, zeby zobrazować, o co mi chodziło z tym terenem

https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAg

ODPOWIEDZ