A1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Tak też zrobiłem. Nosiłem się z tym zamiarem od dawna - czułem jakiś "wewnętrzny przymus", bo jakoś PF przestało mnie bawić.. za ciężkie są te moje modele, zbyt mocno stawiam na wygląd.. No i potem się tym nie bawię, więc tylko stał ten stary F100 z PFami w środku i je blokował. Wraz z PF wyleciało zawieszenie, dzięki czemu nie jest przy okazji tak karykaturalnie podniesiony z tyłu :)
Tak, to mnie też zaczęło drażnić, jak patrzyłem na niego na półce. Ewidentnie źle to zeskalowałem, budka telefoniczna się tam zrobiła. Drażniący błąd, bo w porównaniu do całego ogromu pracy, jaki włożyłem (przy swoich ograniczonych umiejętnościach i doświadczeniu w budowaniu jeżdżących pojazdów) w mechanikę starego F100, to obniżenie kabiny byłoby zmianą po prostu banalną, szybką i przyjemną a wiele dodającą do wyglądu. Teraz ją obniżyłem, mam nadzieję, że jest lepiej. Dodatkowo dach jest szerszy, tam nie ma takiego mocnego ścięcia ku górze - to też źle zrobiłem poprzednio :) Przy okazji zmieniłem słupki na tilowe :)
Kolejna dość ważna zmiana, to atrapa V8 pod maską - zostawiłem dwubiegową skrzynię, więc pracuje się szybciej lub wolniej w zależności od przełożenia. Może przesadziłem z wielkością disha w środku, ale atrapa V8 też jest przeskalowana :) Czekam na Wasze opinie w tej kwestii.
Oprócz tego parę pierdół:
- dishe 3x3 jako kołpaki (były 4x4);
- poszerzone siedzenia;
- wycieraczki;
- wlew baku pod kątem (pierdoła totalna) :)
- cięte hose z tyłu na klapie zamiast barów 3 i 4.
W sumie to narobiłem się przy tym downgradzie dosyć mocno. Z zewnątrz wygląda niemal tak samo, ale całe podwozie trzeba było zupełnie przebudować, wywalić zawieszenie itp. Wprawdzie została stara dwubiegowa skrzynia, ale z przodu podpięcie serwo trzeba było zmienić na skręt kierownicą, omijając jednocześnie wał prowadzący do silnika.. no to było zupełnie nowe, ale dosyć dobrze się przynajmniej przy tym małym technikowaniu bawiłem :) Dopasowanie zewnętrznej skorupy do nowego podwozia to też niezła zabawa - model niby nie jest jakiś potężny, ale odczuwalnie większy od tych, co ostatnio budowałem, więc trochę długo to trwało. Pomocne przy tym wszystkim było bricklinkowe studio.
Bardzo możliwe, że lepiej było olać temat i zbudować coś nowego.. ale jakoś lubię ten MOC :)
Obejrzyjcie proszę wideo - widać szczegółowo nowy silnik :) Oryginał:
Cały album z masą pięknych zdjęć jest tutaj: https://bringatrailer.com/listing/1972-ford-f-100-14/
a4 by Jakub Marcisz, on Flickr
A2 by Jakub Marcisz, on Flickr
A6 by Jakub Marcisz, on Flickr
A7 by Jakub Marcisz, on Flickr
B1 by Jakub Marcisz, on Flickr
B2 by Jakub Marcisz, on Flickr
C2 by Jakub Marcisz, on Flickr
C5 by Jakub Marcisz, on Flickr
D1 by Jakub Marcisz, on Flickr
D2 by Jakub Marcisz, on Flickr
E1 by Jakub Marcisz, on Flickr
E2 by Jakub Marcisz, on Flickr
E3 by Jakub Marcisz, on Flickr
M1 by Jakub Marcisz, on Flickr
M2 by Jakub Marcisz, on Flickr