[Zawody] LTTC 2023 rajd #2

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

[Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#1 Post autor: Blaha »

LTTC#2 - 10.06.2023

Miejsce: Śląsk,
1) Gdyby pogoda się poprawiła, to Dolomity
https://goo.gl/maps/a1dEZPbSpFND4yAr9
Dojazd od ulicy Kopalnianej. Z tym że parkujemy trochę wcześniej niż ostatnio, bo jest dalej zakaz.

2) W razie niepogody obczailiśmy taką zadaszoną miejscówkę przy A1
https://goo.gl/maps/wcYEj3yD4EC4nUns7

Godzina: 10:30

Jak zawsze wpisujcie w tym temacie czym będziecie startować. Jeśli będzie to nowa maszyna pamiętajcie o zgłoszeniu jej w temacie [Zawody LTTC] Zgłoszenia modeli na sezon 2023

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#2 Post autor: Aleksander Spyra »

Będę 😊 Standardowo z Ziłem.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#3 Post autor: Kubrick »

Będę z czymś nowym. Jak nie zdążę, to z Uralem. Jeszcze nie wiem z którym ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Kamyk
VIP
Posty: 234
Rejestracja: 2013-03-07, 11:01
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: kamyk970

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#4 Post autor: Kamyk »

Będę, oczywiście z AM General ;)

BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#5 Post autor: BJ »

Będę z Uralem.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#6 Post autor: dirtzone »

Nie skleciłem jeszcze nic na 6 kołach, więc będę z Unimogiem.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#7 Post autor: smyk »

Jak się nic nie wykrzaczy to będę uralem: https://www.lugpol.pl/forum/viewtopic. ... 34#p510534
Rezerwowo stary Kaiser Jeep m724 na legowych 81 mm
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#8 Post autor: Skylark90 »

U mnie sytuacja jest dynamiczna, na wszelki wypadek zgłoszę pojazd ogólnie na ten sezon, ale nie jestem pewien, czy będę. Jeśli tak to z Uralem 43206 4x4 z instrukcji Atrosa.

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#9 Post autor: Blaha »

Ja będę Gazem 34

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#10 Post autor: Aleksander Spyra »

Cześć!
Przygotowałem wyniki, ale chciałbym na wstępie powiadomić że zaktualizowałem pomiary baterii. Dzięki życzliwości Kamyka udało się zmierzyć także Buwizza i tym samym wyznaczyć napięcie nominalne dla wszystkich używanych przez nas źródeł zasilania. No, może do momentu, kiedy Atros przyjedzie z modelem na aku EV3 ;) W porównaniu do wartości, które obliczone zostały dla poprzedniego rajdu, nowe wartości napięcia są niższe, nawet dla Buwizza, który podaje stałe napięcie. Wiąże się to z pomiarem pod obciążeniem - tzn brane jest pod uwagę napięcie, które ma bateria kiedy ma co robić, kręcąc XLami :) Nie uważam, żeby był sens wracać do wyników z pierwszego rajdu i ich przeliczać, bo zawodnicy skończyli z dość dużymi marginesami punktów, ale też dlatego że taki 'awans' miesiąc po fakcie by nikogo raczej nie ucieszył, a ewentualny 'spadek' byłby bolesny.

Widząc wyniki, nie mogę też nie zauważyć faktu, że jako sędzia, i aktualnie zawodnik 'z czołówki', nie jestem idealną osobą do wykonywania takich pomiarów i praktycznie samodzielnego decydowania o przeliczniku. Kiedy głosowaliśmy nad wprowadzeniem mocy zależnej od baterii, zaproponowałem tą zmianę, bo wierzyłem że pozwoli to na wykorzystanie Buwizza, który dotąd był rzadko rozważany do trialu. Z rosnącymi cenami 8878, jak i podeszłym wiekiem tych sztuk które mamy, uważam że Buwizz jest najlepszą opcją dla osób, które nie mają jeszcze combo 2x8878+Sbrick. Po wykonaniu pomiarów i obliczeniu mocy, widzę że źle oszacowałem skalę zagadnienia, a nadmierna pogoń za wyrównaniem szans może wysłać nas w przyszłość, w której mierzymy rezystancję poszczególnych kabli i moc konkretnych silników. Chciałbym więc przestrzec was, bo widzę że sam ku temu zmierzam, że fiksowanie się na tym które źródło zasilania jest najlepsze, jak wyciągnąć z niego najwięcej mocy itd. do niczego przyjemnego nie prowadzi. Będę starał się w przyszłości doświadczalnie wyznaczyć takie zasady np. jak policzyć 'na oko', czy bateria uciągnie daną liczbę silników, opisać jak sprawdzić, czy problemem jest uszkodzony silnik, bateria czy kabel, ogólnie trochę zdesmistyfikować trochę elektronikę Lego. Chyba bajdurzę nie na temat, wybaczcie, jestem przeziębiony i późno już jest. Tam tada-tam, wyniki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I generalka:

Obrazek

Gratulacje dla wszystkich zawodników! Ja jestem bardzo zadowolony ze swoich przejazdów, na każdej sekcji była ostra walka :) Dawno nie mieliśmy takich piaszczystych sekcji, jestem ciekaw jak wypadłyby maszyny na oponach Lego.
Jutro rozpiszę się bardziej o maszynach i wrzucę fotki, bo trochę tego mam.

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#11 Post autor: Blaha »

Dzięki za kolejny wspaniały rajd. Mimo niepewnej pogody udało się rozegrać ciekawe zawody na nowej miejscówce. Teren pod wiaduktem nie był pofalowany, ale robiliśmy co w naszej mocy, żeby go urozmaicić. Kubrick dzięki za dachówki, a wszystkim Pozostałym za kopanie i tworzenie tras. Rywalizacja wydawała mi się dość zacięta i wyrównana, co potwierdzają wyniki. Fajnie, że pojawia się Nowa Krew - graty za udany występ dla Skylarka oraz liczę, że Keymaker postawi trialówkę i wystartuje ;) Graty dla Kamyka i Olka - bezawaryjne maszyny, pewne i precyzyjne prowadzenie zagwarantowały pierwszy plac. Ze swojego Gaza, przerabianego w sumie na szybko na 2 xl jestem zadowolony. Mocy nie brakowało, a zawieszka w końcu cokolwiek wybiera :) Smykolot na początku miał jakiegoś lenia, ale potem się rozkręcił. Kubrickowi nie połamała się rama i pałąk nie wadził, więc sukces! Bardzo podobała mi się praca zawieszenia w Unimogu Dirtzona. Ciężko jest w krótkim, małym i lekkim modelu uzyskać dobrą pracę zawieszenia. A Tobie dzięki amortyzatorom z Ducati się to bardzo dobrze udało. BJ ze swoim rakietowym Uralem szalał na trasach. Mam wrażenie, że zmiana biegów przebiega sprawniej.

Olku dzięki za opracowanie wyników. Chciałem Ci szczególnie podziękować, bo moim zdaniem wkładasz najwięcej z nas w rozwój trialu. Robisz instrukcje, arkusze liczące wyniki, naprawiasz nam elektronikę, robisz pomiary baterii i ich dogłębną analizę... To wymaga wiele pasji, samozaparcia i wiedzy. Wielki szacun!

Kiedy znów jeździmy? Bo tak żeby Wszystkim pasowało, to widzę datę dopiero 2 września.

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#12 Post autor: Skylark90 »

Ja też bardzo dziękuję za rajd, chyba najbardziej mojej żonie, chociaż tego nie przeczyta xD naprawdę mój wyjazd ważył się do niemalże ostatniej chwili, niestety przy dwójce dzieci (4 i 2 lata), które mocno dokazują to obecność dwóch rodziców a jednego rodzica dużo zmienia.

A co do samego rajdu to zebrałem bezcenne pierwsze doświadczenie. Niby cośtam chwilę pojeździliśmy z Kubrickiem na skałkach w Krakowie czy potem sam po tym mikro-terenie na wystawie w W-wie, ale to się nijak ma do warunków na zawodach, gdzie dochodzą konkretne bramki, czas, kary etc. Robiłem sobie notatki na bieżąco na przyszłość, mam nadzieję, że kolejne moje występy będą tylko lepsze i że za rok przyjadę z własnym pojazdem (najpewniej Star 266, bo mi się podoba i chyba nie jest turbo trudny do zbudowania).

Z takich spostrzeżeń na szybko to moja super lekka trialówka (lżejszy był tylko Unimog dirtzone) z dużą mocą z Buwizza beznadziejnie radziła sobie na piachu (ale też tu kwestia kierowcy - to były moje pierwsze dwie sekcje w życiu, gdybym odpuścił gaz, trochę inaczej nim pracował to byłoby lepiej), za to dobrze śmigała na kamienistym podłożu ( i tutaj już starałem się trochę lepiej pracować gazem). Z uwagi na jej prędkość mogłem zrobić pierwsze sekcje bardziej w stylu Kubricka, czyli objazdem na górę po łatwiejszym terenie i przez bramki. Nauczka na przyszłość dla mnie ;) No i muszę potrenować celowanie w bramki, jaka jest średnia szerokość bramki? Postaram się coś sobie zorganizować na działce u teściów, jak będziemy jechać, żeby chociaż umiejętności manewrowania poprawić.

Podoba mi się różnorodność pojazdów - niby dominują Urale w tym roku, ale każdy jest inny, plus w każdej trialówce jest coś unikatowego - a to skrzynia biegów, a to wał napędowy a nie silniki w osiach, totalnie różne podejścia do zawieszenia, różne zasilania. Przez to zawody mają swój niepowtarzalny koloryt :)

No i tez dziękuję tutaj Olkowi za pomoc i poratowanie power bankiem, bo jak zauważyłem - dwa Buwizzy wystarczyłyby spokojnie na cały rajd, gdybym jeździł mniej-więcej jak top 3 jeśli chodzi o czasy przejazdu bez kar xD a że zajmowało mi to dużo dłużej, to było ryzyko, że po trzeciej sekcji odpadnę przez brak paliwa w Buwizzie. Muszę wziąć na to poprawkę na przyszły rajd i po prostu zainwestowac w power bank. Dziękuję też wszystkim, którzy mi doradzali w trakcie jazdy czy dzielili się swoimi doświadczeniami pomiędzy przejazdami. Mam nadzieję, że w przyszłości będę jeździł tylko lepiej ;)

PS: kto wygrał krakowską klasyfikację, tj. kto zebrał więcej kar - ja czy Kubrick? muszę policzyć nasze Z-ty i D-ety xD
PS2: chętnie pojeździłbym w wakacje, nawet w okrojonym składzie i jakieś zawody nieliczące się do generalki, ale żeby nabyć więcej umiejętności. Chyba przełom lipca i sierpnia dla mnie najlepiej, bo tuż po Chojnicach to raczej małe szanse, że się wyrwę z domu

Awatar użytkownika
keymaker
Posty: 41
Rejestracja: 2023-05-01, 15:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#13 Post autor: keymaker »

Było super! Cieszę się, że mogłem spotkać i poznać ludzi, którzy tak jak ja robią coś więcej ze swoimi klockami i nawet nie boją się ich zabrać w teren :D

Widziałem dużo ciekawych i zmyślnych rozwiązań, pewnie zacznę niedługo (w sumie już zacząłem) składać coś własnego, teren zweryfikuje czy da radę czy będzie kompletna klapa.

BTW wrzucałem na czata, wrzucę również tutaj, link do oponek, które miałem założone na MAZie (Type C): https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802hix6iU
Obecnie do kupienia za 66zł komplet.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#14 Post autor: smyk »

Cieszę się, że się nie poddałem, gdy sędziowie napisali mi pod zgłoszeniem, że kabina od Urala jest za mała. Po pośpiesznych przeróbkach udało się wystartować. Pech jednak mnie nie opuszczał: auto nie chciało w ogóle jeździć. Tuż przed startem udało się zdiagnozować uszkodzony kabel. Wymiana, smarowanie układu napędowego i jakoś udało się ukończyć pierwszą sekcję. Auto trochę się rozkręciło, ale ciągle jeździłem nerwowo, zaliczając mnóstwo kar. Jeszcze raz przypomniał o sobie pech i wymieniony tuż przed rajdem kabel wkręcił się w zębatki skutecznie stopując cały układ jezdny. Niepotrzebna kara serwisu i drugi stracony kabel w trakcie jednego rajdu. Za dużo tych strat. Jak na tyle przygód to piąte miejsce jest całkiem niezłe.

Chłopaki ze Śląska zdominowali rajd i obsadzili całe podium - szacun.

Dużo fajnych nowinek, szpiegostwo technologiczne na całego. Wymienię tylko nowatorski tandem Olka, realistyczne i płynnie pracujące zawieszenie w Unimogu Dirtzona, oraz super kształtne nielegowe oponki w Mazie (już do mnie płyną). Dzięki chłopaki, że ciągle wymyślacie coś nowego.

Wynotuję sobie za pamięci rzeczy do poprawy w Uralu:
1) wypinające się amorki przedniego mostu,
2) usztywnienie i kompresja mostów w tandemie,
3) lepsze poprowadzenie wiązek elektrycznych,
4) ograniczenie przechyłów generowanych przez układ napędowy.

Dziękuję za rajd i do następnego. Aby mosty nad głowami nie były nam już potrzebne.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #2

#15 Post autor: Aleksander Spyra »

smyk pisze: 2023-06-12, 20:28 Cieszę się, że się nie poddałem, gdy sędziowie napisali mi pod zgłoszeniem, że kabina od Urala jest za mała.
Sędziowie też się cieszą 😊 Przez naprawy boxów na początku rajdu nie miałem chwili, żeby się Uralowi dokładniej przyjrzeć, dopiero pomiędzy przejazdami udało mi się co nieco podejrzeć. Koncepcyjnie przypomina mi trochę poprzednią wersję M35 Kamyka - tą z dwoma silnikami w tandemie i napędem poprowadzonym do przodu, nawet baza RC się zgadza 😂 Ale podobieństwa się na tym kończą, w tylnym tandemie, jak dobrze widziałem, znajduje się podwójna skrzynia, z której dołem idzie napęd na tandem, a górą wychodzi na przednią oś, co brzmi prosto ale po drodze wchodzi na ramę wałem na nowych CV jointach i omija bazę RC serią kół zębatych w rzędzie. Kosmos 😄 Nie ma co się dziwić, że tak skomplikowana maszyna miała swoje bolączki, myślę że na piątej sekcji pokazała na co ją stać jak się wszystko dobrze ułoży. Będziesz dalej rozwijał koncept?

Moim ulubieńcem był Gaz Blahy, który był już prostą i wydajną maszyną na 3XL, a po transformacji na 2XL spisywał się równie dobrze 😊 Bardzo podoba mi się jak jest zbudowany, wrócił do prostego konceptu i realizuje go bez żadnych wątpliwych technik. Myślę, że byłby to świetny model na kolejną trialową instrukcję po Uralu Atrosa 😍

Co do Urala z instrukcji, to po udchudzeniu kuracją Buwizzową zaskoczył mnie ilością dostepnej mocy. Przy ubytku masy zrobił się trochę sztywny w zawieszeniu, ale myślę że po drobnych uaktualnieniach może być dalej bardzo kompetetywną trialówką.

Jest jeszcze Unimog, który z poprzednikiem też dzieli tylko kabinę. Jestem mocno zaskoczony tym, jak sobie dobrze radził. Zaskoczyło mnie, że z tak wolnym przełożeniem, krótkim rozstawem, zwrotnicami planetarnymi i ultra miękkim zawieszeniem radził sobie na jakby nie było, ciężkim terenie. Zaczynam wątpić we wszystko co wiem o trialu 😂 Podobnie jak Gaz, całość wygląda mega spójnie i nie ma tam jednego niepotrzebnego klocka.

Jeśli chodzi o wynik, to Kamyk ze swoim M35 przypomina mi Verstappena w RB19 😂 Niemożliwa precyzja prowadzenia i opanowanie połączone ze zoptymalizowaną maszyną. Myślę że przesiadka z RC na Buwizza i sterowanie padem dała Kamykowi zastrzyk precyzji, bez którego i tak nas dominował 😂 Cieszę się, że jakoś dotrzymałem mu tempa. Pomogły pechowe kary, chociaż na ostatniej sekcji nawet mając dotknięcie więcej, dzieliła nas niecała sekunda. Chyba trzeba wrócić do zapisywania setnych w czasach przejazdu 👍

Bym zapomniał - fotki są TUTAJ. :)
Ostatnio zmieniony 2023-06-26, 15:29 przez Aleksander Spyra, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ