[MOC] Gospoda na szlaku
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[MOC] Gospoda na szlaku
Dzień dobry!
Gospoda położona jest na lewym brzegu rzeki nieopodal Afolgardu - głównego grodu w Altermirze, przy szlaku wiodącym z północy na południe. Kraina została zaatakowana przez potężną armię Nieumarłych, która naciera z kierunku południowego. Na jej spotkanie zmierzają zbrojni z Afolgardu, ale nie tylko..
Jest to moja część wspólnej Makiety Castle, którą przygotowujemy na wystawę w Chojnicach.
Kieruję wielkie podziękowania dla wszystkich współuczestników makiety, których strasznie długo i okropnie często męczyłem WIPami niniejszej pracy. Co oczywiste, bez wielu ich cennych uwag i podpowiedzi praca wyglądałaby w wielu miejscach słabiej :). Dziękuję!!!
Zdjęcia ogólne:
I kilka zbliżeń w postaci miniaturek:
Galeria Bricksafe:
https://bricksafe.com/pages/szygalew/porky/medieval-inn
I jeszcze takie coś:
https://www.flickr.com/photos/191904871 ... 936660641/
Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania :)
Ostatnio zmieniony 2023-05-30, 07:34 przez Szygalew, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Miodzio!
Przede wszystkim świetnie wymodelowana roślinność, teren i rzeka (mimo, że nie lubię nieprzymocowanych elementów ;) ), ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Wojsko też niczego sobie ;)
Sławojki są genialne, tylko dlaczego zdjęcie nieostre? ;)
Przede wszystkim świetnie wymodelowana roślinność, teren i rzeka (mimo, że nie lubię nieprzymocowanych elementów ;) ), ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Wojsko też niczego sobie ;)
Sławojki są genialne, tylko dlaczego zdjęcie nieostre? ;)
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
A diabli wiedzą czemu nieostre. Wydawały mi się git.. ;)
Mam jeszcze jakieś ujęcie, postaram się wstawić/zamienić.. [edit] Wstawiłem dodatkową miniaturkę wychodków. Też nie jest idealnie, ale jest odrobinę lepiej ;).
Dziękuję Ci bardzo, Michał! :)
p.s. To nie Sławojki, a zwykłe wychodki.. :p
Zresztą, były by słabsze, gdyby nie twoja uwaga o brak serduszka.. :)
- Falcrum
- VIP
- Posty: 607
- Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
- Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
- brickshelf: GrandVigoFalcrum
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
No, no, no, jest na co patrzeć. Zacznę od drzew, bo te wyszły po prostu fenomenalnie. Przewspaniałe iglaki, będę musiał się nauczyć tak budować. Reszta roślinności również nie zawodzi.
Gospoda również bardzo ładna, podoba mi się prostota i schludność wykonania. Patrzysz i od razu wiesz co to jest.
Jak już wspomniał Mestari, kibelki również świetne, dodają makiecie dużo realizmu.
Most, ponownie, jest niczego sobie, podoba mi się sposób w który zbudowałeś jego łuk. Wykończenie "barierek" z półokrąglaków tylko dodaje całości realizmu.
Jedyne co mi nie przypadło do gustu to podłoże, jak dla mnie za dużo tam studów, sądzę że tile'i można by dwukrotnie więcej zmieścić a efekt tylko byłby lepszy. Niemniej praca fantastyczna, mam nadzieję, że zamierzasz ją zgłosić do MOCa maja.
Gospoda również bardzo ładna, podoba mi się prostota i schludność wykonania. Patrzysz i od razu wiesz co to jest.
Jak już wspomniał Mestari, kibelki również świetne, dodają makiecie dużo realizmu.
Most, ponownie, jest niczego sobie, podoba mi się sposób w który zbudowałeś jego łuk. Wykończenie "barierek" z półokrąglaków tylko dodaje całości realizmu.
Jedyne co mi nie przypadło do gustu to podłoże, jak dla mnie za dużo tam studów, sądzę że tile'i można by dwukrotnie więcej zmieścić a efekt tylko byłby lepszy. Niemniej praca fantastyczna, mam nadzieję, że zamierzasz ją zgłosić do MOCa maja.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Bardzo dziękuję, Falcrum!
Z "zieleniną" najbardziej się chyba "bawiłem", więc cieszę się, że najbardziej Ci się podoba :). Ale bawiłem się w sumie ze wszystkim po kolei.. Również z podłożem.. Dlatego, gdy piszesz:
Dziękuję Ci za miłe słowa! :)
Z "zieleniną" najbardziej się chyba "bawiłem", więc cieszę się, że najbardziej Ci się podoba :). Ale bawiłem się w sumie ze wszystkim po kolei.. Również z podłożem.. Dlatego, gdy piszesz:
.. to mi troszkę smutno. Ale tylko troszkę :). Myślę, że to najbardziej kwestia gustu po prostu. Przyznam się, że początkowo budowałem drogę bardziej tak jak napisałeś. Ale po namowie castlowców poszedłem bardziej w study, co ostatecznie chyba bardziej mi odpowiada :) Mogłem dzięki temu zrobić fajne koleiny, które niestety zasłoniłem rycerzami.. ;) ( później postaram się załączyć ich zdjęcie)
Dziękuję Ci za miłe słowa! :)
- Falcrum
- VIP
- Posty: 607
- Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
- Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
- brickshelf: GrandVigoFalcrum
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Niech nie będzie Ci smutno, czegokolwiek byś nie zbudował to by mi się coś nie podobało. Ilość tile'i w podłożu to jak najbardziej kwestia gustu, można pójść krok dalej i przypisać to do stylu w którym się buduje - przykładowo u Ciamka nie uświadczysz ani jednego kafla w podłożu. Kolega lechkulina natomiast wyjawił że w swojej makiecie planuje umieścić niemal całkowicie gładki (choć niekoniecznie wykaflowany) teren.
W Twojej pracy powiedziałbym że kafelkowanie jest lekko niespójne, przykładowo mamy bardzo gładką, bezstudową gospodę (nie licząc dachu), dach ganku który jest pół na pół, oraz ziemię, która jest upstrzona studami. W przypadku uklepanej ścieżki można to postrzegać jako fakturę i mikronierówności terenu, natomiast ciężej mi siebie przekonać do tego samego jeśli chodzi o trawę.
A kolein niestety nie widać, w pracy o takich rozmiarach różnica 1-2 plate'ów w wysokości terenu niestety nie jest dostrzegalna. Natomiast z pewnością polepszają one odbiór pracy, nawet jeśli ich nie zauważamy wprost to podświadomie zwiększają one urozmaicenie i "naturalność" terenu.
W Twojej pracy powiedziałbym że kafelkowanie jest lekko niespójne, przykładowo mamy bardzo gładką, bezstudową gospodę (nie licząc dachu), dach ganku który jest pół na pół, oraz ziemię, która jest upstrzona studami. W przypadku uklepanej ścieżki można to postrzegać jako fakturę i mikronierówności terenu, natomiast ciężej mi siebie przekonać do tego samego jeśli chodzi o trawę.
A kolein niestety nie widać, w pracy o takich rozmiarach różnica 1-2 plate'ów w wysokości terenu niestety nie jest dostrzegalna. Natomiast z pewnością polepszają one odbiór pracy, nawet jeśli ich nie zauważamy wprost to podświadomie zwiększają one urozmaicenie i "naturalność" terenu.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
W pełni się zgadzam z Tobą - to jak wygląda teren to kwestia gustu i stylu :).
Znalazłem te koleiny. One wyszły całkiem fajnie:
Dzięki!
Znalazłem te koleiny. One wyszły całkiem fajnie:
Dzięki!
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Sale tronowe to, jak sama nazwa wskazuje, nie jest miejsce, że każdy sobie łazi i ślipi, jak mu się podoba. Stąd i tabliczki "Zakaz fotografowania" tak popularne w PRL... ;)
Dioramka rewelacyjna - powiem nawet, że bardziej podoba mi się fotka WIP, niż "końcowy produkt".
"Jedwabiście!"
Genialnie zrobiony, moim zdaniem, wóz - te ścianki z różnokolorowych pralek są rewelacyjne.
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Dzięki, Wielkamucha!
Dobre wyjaśnienie słabego zdjęcia wychodków! To jest bardzo dobra oficjalna wersja! Tak właśnie było :)
Wóz mi się też podoba. Wyjściem do zbudowania go był wóz, który znalazłem w internecie. Chciałem go zgapić, ale wyszło coś kompletnie innego.. ;) Na makiecie będzie ich kilka, bo i armia obrońców musi być większa niż na mojej dioramce. Nieumarłych będzie bowiem dużo...
A co do WIPa, to mi się jednak bardziej podoba ostateczna wersja :)
Dzięki za odzew!
Dobre wyjaśnienie słabego zdjęcia wychodków! To jest bardzo dobra oficjalna wersja! Tak właśnie było :)
Wóz mi się też podoba. Wyjściem do zbudowania go był wóz, który znalazłem w internecie. Chciałem go zgapić, ale wyszło coś kompletnie innego.. ;) Na makiecie będzie ich kilka, bo i armia obrońców musi być większa niż na mojej dioramce. Nieumarłych będzie bowiem dużo...
A co do WIPa, to mi się jednak bardziej podoba ostateczna wersja :)
Dzięki za odzew!
-
- Posty: 974
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Praca robi wrażenie, jest nie tylko duża, ale też dopracowana. Ściany gospody są super, dach wydaje mi się nieco zbyt "nowy". Ogólnie całość ma taki vibe średniowieczno-fantasy gier z lat 2000. Na pewno sprawdzi się jako część makiety Castle, ale wygląda też dobrze jako samodzielny MOC. Szkoda tylko, że most jest ucięty, to ma być krawędź makiety?
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Z reguły tylko czytam i mało pisze ale tym razem zrobię wyjątek i tylko tyle i aż tyle:
Gdyby to był zestaw IDEAS - kupiłbym choćby i dzisiaj!!!
Piękne! Pozdrawiam :)
Gdyby to był zestaw IDEAS - kupiłbym choćby i dzisiaj!!!
Piękne! Pozdrawiam :)
- Deckard Cain
- Posty: 369
- Rejestracja: 2010-06-17, 20:16
- Lokalizacja: Krosno
- brickshelf: DeckardCain
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Świetna praca! Bardzo w moim klimacie, super są te drzewa jak i droga. Budynek ładny tylko brakuje mu cech charakterystycznych dla typowej gospody - tak moim zdaniem.
No i ten "herbowy" wóz z zaopatrzeniem i eskortą robi super wrażenie i ożywia wszystko.
Rozumiem że leśni ludzie zostali wysłani na zwiad, aby sprawdzić jak daleko są umarlaki?
No i ten "herbowy" wóz z zaopatrzeniem i eskortą robi super wrażenie i ożywia wszystko.
Bardzo trafne spostrzeżenie.
Rozumiem że leśni ludzie zostali wysłani na zwiad, aby sprawdzić jak daleko są umarlaki?
Ostatni z Horadrimów
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Jeśli to jest skromny fragment makiety, to ja już się nie mogę doczekać wystawy w Chojnicach :).
Zgrabny budynek i bardzo naturalny teren. Super choiny i fajnie, że w różnych odcieniach.
Brawo!
Zgrabny budynek i bardzo naturalny teren. Super choiny i fajnie, że w różnych odcieniach.
Brawo!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
-
- VIP
- Posty: 1585
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Gospoda na szlaku
Bardzo dziękuję za miłe słowa!
Nie mogę się nie zgodzić ;). Chciałem nawet w pewnym momencie zbudować połać z brązowych kafli 1x4 (które niedawno doszły..) i wtedy bym go pewnie troszkę "postarzył", ale z drugiej strony, nie bardzo chciałem blokować te kafle i ostatecznie został ten co jest.. Dodatkowo, o czym wspomniał @Falcrum, zdaję sobie sprawę, że obydwa dachy gospody trochę nie współgrają. Możliwe, że z czasem to naprawię, bo projekt raczej będzie rozwojowy..
Niemniej, bardzo Ci dziękuję, Pepe! Tak jak napisałeś, faktycznie bardzo rzadko piszesz na forum (9 wpisów od 2011 roku), dlatego jest mi niezmiernie miło, że postanowiłeś zareagować właśnie na moją pracę :).
Nie wiem szczerze mówiąc jakie cechy szczególne powinna mieć gospoda.. ;) Myślę, że te cechy mogą być głównie "zlokalizowane" wewnątrz. A wnętrz, jak to u mnie, nie ma..
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to może jakaś większa beczka z "miodem" widoczna dla widza albo jakiś piec do różnych wypieków w/przy ogródku.. Pod małym daszkiem jest stół i osobnik zajadający kurczę i popijający z kufla, ale oczywiście nie zrobiłem odpowiedniego zdjęcia.. ;)
Idea była taka, że po prostu wszyscy muszą pomóc, bo zagrożenie przerasta którąkolwiek z oddzielnych frakcji..
Wóz, jak i wojsko, tak jak piszesz, faktycznie dużo chyba dodają obrazowi - bez nich byłoby nudno :)
DZIĘKI!!
Nie mogę się nie zgodzić ;). Chciałem nawet w pewnym momencie zbudować połać z brązowych kafli 1x4 (które niedawno doszły..) i wtedy bym go pewnie troszkę "postarzył", ale z drugiej strony, nie bardzo chciałem blokować te kafle i ostatecznie został ten co jest.. Dodatkowo, o czym wspomniał @Falcrum, zdaję sobie sprawę, że obydwa dachy gospody trochę nie współgrają. Możliwe, że z czasem to naprawię, bo projekt raczej będzie rozwojowy..
To tylko zabieg dostosowujący dioramę do wymogów Konkursu Castle.. Róg mostu jest już na miejscu :). Nie jest to brzeg makiety. Na "zachód" od mostku będzie jeszcze 6 BP. Natomiast od wschodu (po tej stronie, gdzie stoi konik przy koniowiązie i wodopoju) faktycznie jest brzeg makiety.
Byłby to bardzo duży zestaw IDEAS.. ;)
Niemniej, bardzo Ci dziękuję, Pepe! Tak jak napisałeś, faktycznie bardzo rzadko piszesz na forum (9 wpisów od 2011 roku), dlatego jest mi niezmiernie miło, że postanowiłeś zareagować właśnie na moją pracę :).
Deckard Cain pisze: ↑2023-05-31, 22:56 Budynek ładny tylko brakuje mu cech charakterystycznych dla typowej gospody
Nie wiem szczerze mówiąc jakie cechy szczególne powinna mieć gospoda.. ;) Myślę, że te cechy mogą być głównie "zlokalizowane" wewnątrz. A wnętrz, jak to u mnie, nie ma..
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to może jakaś większa beczka z "miodem" widoczna dla widza albo jakiś piec do różnych wypieków w/przy ogródku.. Pod małym daszkiem jest stół i osobnik zajadający kurczę i popijający z kufla, ale oczywiście nie zrobiłem odpowiedniego zdjęcia.. ;)
Możliwe, że to prawda - muszę tu zaufać Waszej opinii ;)Deckard Cain pisze: ↑2023-05-31, 22:56 Fuku pisze: ↑31 maja 2023, 17:10
Ogólnie całość ma taki vibe średniowieczno-fantasy gier z lat 2000.
Bardzo trafne spostrzeżenie.
Raczej po prostu na bitwę.. Umarlaki będą zaraz pod moją częścią..Deckard Cain pisze: ↑2023-05-31, 22:56 Rozumiem że leśni ludzie zostali wysłani na zwiad, aby sprawdzić jak daleko są umarlaki?
Idea była taka, że po prostu wszyscy muszą pomóc, bo zagrożenie przerasta którąkolwiek z oddzielnych frakcji..
Wóz, jak i wojsko, tak jak piszesz, faktycznie dużo chyba dodają obrazowi - bez nich byłoby nudno :)
Na makiecie będzie na prawdę dużo świetnych rzeczy :)(One będą się za chwilę pojawiać na forum..) Ja też nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć całość! :)
DZIĘKI!!