Jelcz 882.62 vel JAK
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Czyli może być tak jak BJ napisał, że wymiar kabiny będzie klasyczny ale zastosowali poszerzenie nadkoli ze względu na szersze opony stąd może być lekko ponadnormatywny. Porównywałem wersję ciągnika z systemu Patriot i faktycznie ten do transportu czołgów jest szerszy w podwoziu.
- Sajan
- VIP
- Posty: 425
- Rejestracja: 2012-03-18, 12:18
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Jelcz ma wypuścić wersję pięcioosiową, będzie to największe Jelcz w historii. Nie kusi Ci, żeby sie wstrzymać do czasu wypuszczenia tej wersji?
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Ten mój JAK też chwilę będzie powstawał, może się doczekam :) Choć jeśli to ma być tylko dodanie kolejnej osi, to niewiele to zmienia.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
No to mamy koncept podwozia z zawieszeniem. Wiadomo, że będzie jeszcze rzeźbione ale póki co tak wygląda wstępny kształt:
Długie to bydlę będzie! :)
Jeśli chodzi o technikalia: wykorzystuję swoje wcześniejsze patenty na zawieszenie (oczywiście zmodyfikowane z racji użycia tych maksymalnie - dla tej skali - nieporęcznych piast zwalniających!). Poza tym zarówno napęd jak i skręt mają te nowe Cardany, choć dyferencjały stare (bevelowe), gdyż brak miejsca na nowe (te łączone z kilku elementów). Spodziewam się dobrej dzielności terenowej modelu (z racji przekładni planetarnych w piastach), choć oczywiście nie mam ambicji Trialowych :)
Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Ciekaw jestem tych nowych opon, bo trzeba będzie jeszcze sprawdzić czy nie obcierają gdzieś o ramę przy skręcie...
Długie to bydlę będzie! :)
Jeśli chodzi o technikalia: wykorzystuję swoje wcześniejsze patenty na zawieszenie (oczywiście zmodyfikowane z racji użycia tych maksymalnie - dla tej skali - nieporęcznych piast zwalniających!). Poza tym zarówno napęd jak i skręt mają te nowe Cardany, choć dyferencjały stare (bevelowe), gdyż brak miejsca na nowe (te łączone z kilku elementów). Spodziewam się dobrej dzielności terenowej modelu (z racji przekładni planetarnych w piastach), choć oczywiście nie mam ambicji Trialowych :)
Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Ciekaw jestem tych nowych opon, bo trzeba będzie jeszcze sprawdzić czy nie obcierają gdzieś o ramę przy skręcie...
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Kolejny krok do przodu:
Przednie dwa mosty skrętne. Czekam na te nowe opony, bo trzeba w praniu sprawdzić czy nie będą gdzieś obcierały przy skręcie czy tam pracy zawieszenia...
Przednie dwa mosty skrętne. Czekam na te nowe opony, bo trzeba w praniu sprawdzić czy nie będą gdzieś obcierały przy skręcie czy tam pracy zawieszenia...
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Możesz spokojnie z przodu zrobić Rame na wysokość jednego technic bricka, czyli zaczynając od dołu: plate, technic brick, tile i od wewnętrznej strony ramy na łączeniu dwóch tech bricków po długości dać Liftarm.Żbik pisze: ↑2023-07-23, 20:45
Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Connectorami dobierzesz sobie wysokość zaczepu amorków.
Pozbędziesz się tego wygryzienia a sama rama będzie w wystarczająco sztywna. Coś takiego jak na zdjęciu:
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
No w sumie można tak jak piszesz :) Minus tego rozwiązania jest taki, że trochę utrudnia montaż elementów zawieszenia (sierżanty od góry):dirtzone pisze: ↑2023-08-06, 20:27Możesz spokojnie z przodu zrobić Rame na wysokość jednego technic bricka, czyli zaczynając od dołu: plate, technic brick, tile i od wewnętrznej strony ramy na łączeniu dwóch tech bricków po długości dać Liftarm.Żbik pisze: ↑2023-07-23, 20:45
Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Connectorami dobierzesz sobie wysokość zaczepu amorków.
Pozbędziesz się tego wygryzienia a sama rama będzie w wystarczająco sztywna. Coś takiego jak na zdjęciu:
Także pomyślę, ale dziękuję za sugestię :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Nadejszły i nowe opony :)
Spodziewałem się, że będą bardziej "agresywne" ale i tak chyba są spoko :) Wygląda na to, że trzeba będzie poszerzyć przednie mosty o 2 study, żeby koła zgrały się szerokością z tylnymi.
Spodziewałem się, że będą bardziej "agresywne" ale i tak chyba są spoko :) Wygląda na to, że trzeba będzie poszerzyć przednie mosty o 2 study, żeby koła zgrały się szerokością z tylnymi.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Jak poszerzyć to pół biedy :) .
Śmiesznie się złożyło, bo moje opony od Audi też własnie przyszły (wczoraj) i przetestowałem ich właściwości jezdne. Są o wiele twardsze od niekoszernych, więc model stał się żwawszy i łatwiej skręca.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
No tak, są twarde. Ale ogólnie ładne i się nadadzą :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
No i jest poszerzony:
Okazało się, że to nie taka prosta sprawa... W sumie musiałem przednie mosty zbudować od nowa. Ale się udało i mamy teraz szerokość na 22 study (ciut więcej, ale tego już nie przeskoczę) :)
=====
I jeszcze same mosty, gdyby ktoś chciał podpatrzeć:
Okazało się, że to nie taka prosta sprawa... W sumie musiałem przednie mosty zbudować od nowa. Ale się udało i mamy teraz szerokość na 22 study (ciut więcej, ale tego już nie przeskoczę) :)
=====
I jeszcze same mosty, gdyby ktoś chciał podpatrzeć:
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
I kolejny mały postęp - drzwi wejściowo-wyjściowe ;)
Początkowo chciałem je zrobić w całości SNOTem, ale okazało się, że będzie ciężko złapać wymiar pionowy; a jak udało się wySNOTować wymiar, to drzwi miały 2study grubości i nie dałoby rady ich otworzyć :(
Tak więc póki co mamy drzwi brickowe, z szybą (niestety) cofniętą o grubość studa. Celowo staram się zachować wystawanie drzwi poza obrys kabiny o pół płytki - tak jak w realu ze względu na grubość pancerza. Jest to pewnie przerysowane, ale uważam, że warto zachować ten element charakterystyczny. Rodzi to pewne trudności, gdyż zawiasy zbudowane na
i
nieznacznie, ale nie zgrywają się z siatką LEGO w pionie. Zobaczymy czy uda się to rozwiązać.
Początkowo chciałem je zrobić w całości SNOTem, ale okazało się, że będzie ciężko złapać wymiar pionowy; a jak udało się wySNOTować wymiar, to drzwi miały 2study grubości i nie dałoby rady ich otworzyć :(
Tak więc póki co mamy drzwi brickowe, z szybą (niestety) cofniętą o grubość studa. Celowo staram się zachować wystawanie drzwi poza obrys kabiny o pół płytki - tak jak w realu ze względu na grubość pancerza. Jest to pewnie przerysowane, ale uważam, że warto zachować ten element charakterystyczny. Rodzi to pewne trudności, gdyż zawiasy zbudowane na
i
nieznacznie, ale nie zgrywają się z siatką LEGO w pionie. Zobaczymy czy uda się to rozwiązać.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Takie sobie wymarzyłeś? ;)
I bez SNOTu wyglądają całkiem zacnie. Mam chwilową przerwę w budowaniu (bo robota), więc cieszę się, że chociaż Tobie dobrze idzie!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
Dokładnie tak! :D
Ciężko mi znaleźć czas w natłoku zdarzeń, ale coś tam pod górkę popycham ;)
Aktualnie przymierzam się do szyby przedniej - nie będzie łatwo :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: Jelcz 882.62 vel JAK
A szyby są Legowe?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję