
Tak ten model wielu z Was zna z wystaw. Zbudowałem go w 2016 r ale nigdy nie nagrałem filmiku i nie pokazałem go na forum. Chciałem go zabrać na jakąś fajną imprezę motoryzacyjną, na sesję foto video, ale nie wyszło.
Tak wyglądał prototyp.

Potem długo czekał na naklejki w końcu postanowiłem go rozebrać i to był ostatni moment na publikację, więc jest.

MG Metro 6r4 to auto zawsze mnie fascynowało,to był iście szatański pomysł wyprzedzający swoją epokę. Teraz robienie aut WRC z miejskich toczydełek nie jest niczym niezwykłym, patrz np Toyota Yaris. Ale w latach 80 na bazy do rajdówek wybierano raczej bardziej reprezentacyjne modele. Tymczasem MG jako podstawę do budowy tego potwora użyło chyba jednego z najbardziej emeryckich i bezpłciowych aut w historii, czyli Austina Metro.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Austin_Metro
Efekt o dziwo był niesamowity powstało jedno z najbardziej kultowych aut rajdowych w historii.





Model nie jest jakiś specjalnie oryginalny i nasycony nowatorskimi rozwiązaniami zwłaszcza że ma już 7 lat. Ale kilka ciekawostek w sobie kryje.
Po pierwsze ma napęd na cztery koła i niezależne zawieszenie wszystkich kół co przy tej szerokości samochodu wymagało zastosowania pływających dyfrów (ruszają się razem z zawieszeniem) i o ile z tyłu nie nastręczało to specjalnych problemów o tyle z przodu wymagało zastosowania układu kierowniczego pływającego razem z dyfrem. A to nie było już takie proste zwłaszcza, że chciałem mieć jeszcze pracujące koło kierownicy. Koniec końców wszystko się udało ale przednie zawieszenie uzyskuje pełną sztywność dopiero po założeniu nadwozia. To był mój pierwszy model z karoserią zaprojektowaną od początku jako łatwo demontowalna struktura. Można ją zdjąć po wyjęciu 6 pinów.
Swego czasu bardzo mnie cieszył prosty mechanizm zatrzaskiwania drzwi i skomplikowany sposób zainstalowania panelu nad przednim nadkolem.















Napęd to dwa PFL a za sterowanie odpowiada serwo.