[MOC] Wagon osobowy typu Bdhpumn
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wagon osobowy typu Bdhpumn
Witam!
Przedstawiam gotowy model wagonu Bdhpumn w malowaniu PKP Przewozy Regionalne.
Dla niezorientowanych jest to ten nowsz typ wagonu piętrowego w odróżnieniu do wagonu typu Bhp, zwanym też Bipą.
Odnośnie samego modelu. Wcześniej pokazywałem go w [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=4225]wersji wirtualnej[/URL]. Gdybym zbudował wagon w tamtej wersji, miałby około 90 cm długości - moim zdaniem nieco za długi. Postawiłem więc na bawialność, tzn. żeby nie był za długi i za bardzo nie ścinał zakrętów (a przy okazji ciął koszty). Wiązało się to przede wszystkim ze zmniejszeniem liczby okien (z 6 do 4) i skróceniem części skrajnych wagonu (też nie ma wszystkich okien).
Dokładny model nadawałby się jedynie do ekspozycji statycznej.
Przejdźmy może do zdjęć.
Na początek w małej scenerii (sam wagon jakoś tak łyso wyglądał):
Ukłony w stronę V1 za niektóre detale.
Sam wagon:
Na torach (na łuku):
Wagon stoi na czterech łukowych torach.
Na koniec wnętrze (dolny pokład):
Wnętrze jest dosyć ubogie, ale w sumie nie o nie tu chodziło.
Więcej zdjęć w galerii.
Model miał powstać na wystawę kolejową, do której jednak nie doszło. A okazało się to dwa dni po tym, jak złożyłem zamówienia na klocki. Dlatego też nie spieszyłem się z publikacją. Tak czy owak jest gotowy na jakąś wystawę, czy do projektu miasto. Co prawda brakuje mi jeszcze trochę żółtych płytek i szarych skosów do dachu - z drugiej strony :), ale jeszcze to nadrobię (tu uśmiech w stronę zamawiających na BL).
Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
Pozdrawiam
Piotrek
Przedstawiam gotowy model wagonu Bdhpumn w malowaniu PKP Przewozy Regionalne.
Dla niezorientowanych jest to ten nowsz typ wagonu piętrowego w odróżnieniu do wagonu typu Bhp, zwanym też Bipą.
Odnośnie samego modelu. Wcześniej pokazywałem go w [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=4225]wersji wirtualnej[/URL]. Gdybym zbudował wagon w tamtej wersji, miałby około 90 cm długości - moim zdaniem nieco za długi. Postawiłem więc na bawialność, tzn. żeby nie był za długi i za bardzo nie ścinał zakrętów (a przy okazji ciął koszty). Wiązało się to przede wszystkim ze zmniejszeniem liczby okien (z 6 do 4) i skróceniem części skrajnych wagonu (też nie ma wszystkich okien).
Dokładny model nadawałby się jedynie do ekspozycji statycznej.
Przejdźmy może do zdjęć.
Na początek w małej scenerii (sam wagon jakoś tak łyso wyglądał):
Ukłony w stronę V1 za niektóre detale.
Sam wagon:
Na torach (na łuku):
Wagon stoi na czterech łukowych torach.
Na koniec wnętrze (dolny pokład):
Wnętrze jest dosyć ubogie, ale w sumie nie o nie tu chodziło.
Więcej zdjęć w galerii.
Model miał powstać na wystawę kolejową, do której jednak nie doszło. A okazało się to dwa dni po tym, jak złożyłem zamówienia na klocki. Dlatego też nie spieszyłem się z publikacją. Tak czy owak jest gotowy na jakąś wystawę, czy do projektu miasto. Co prawda brakuje mi jeszcze trochę żółtych płytek i szarych skosów do dachu - z drugiej strony :), ale jeszcze to nadrobię (tu uśmiech w stronę zamawiających na BL).
Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
Pozdrawiam
Piotrek
Gratuluje, piękny model. Bardzo dobry na wystawy tylko, przy projektowaniu torów i otoczenia należy pamiętać, że promień torów LEGO jest jak to mówia kolejkowicze tramwajowy, więc by takie piękne modele mogły smigać, muszą mieć sporo miejsca a najlepiej dłuuugie proste. Niestety na moja makietę jest za długi.
Czy dach jest łatwy do zdejmowania?
Czy dach jest łatwy do zdejmowania?
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1479
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
Super to to wyglda, nie powiem, bardzo fajnie wyszly ci skosy (tam gdzie sa okna na drugim pietrze... Ale tez ponarzekam troszke, mozliwe ze mma pomysly na "ulepszenie"... Jako pierwsze rzuca mi sie w oczy ze drzwi sa w prawdziwym wagonie troche, no, takie wystajace... Nie dalo by sie ich tak zamocowac zeby wystawaly o te pol plytki? I dodac te szyny? I klamki?
To co zbudowales ciemnoszarym, pewnie lepiej by wygladalo jakby zrobic to z minislopow, zeby sie odcinaly od reszty dachu... I pogrzebal bym sie troche wiecej przy wozkach... Bo w tych wgonach tylko wozki maja mnostwo detali, reszta jest "straight forward"...
Ale i tak dobrze ci wyszedl, i bardzo dobrze, bo jak bede budowal BHP to mam tylko polowe myslenia :D...
Zdrowko
Adam
To co zbudowales ciemnoszarym, pewnie lepiej by wygladalo jakby zrobic to z minislopow, zeby sie odcinaly od reszty dachu... I pogrzebal bym sie troche wiecej przy wozkach... Bo w tych wgonach tylko wozki maja mnostwo detali, reszta jest "straight forward"...
Ale i tak dobrze ci wyszedl, i bardzo dobrze, bo jak bede budowal BHP to mam tylko polowe myslenia :D...
Zdrowko
Adam
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
Rzeczywiście jest dość długi. Na tym zdjęciu dobrze widać, jak bardzo ścina zakręt. Jak wcześniej napisałem, mój wagon jest pewnym kompromisem. Z jednej strony dokładny model byłby za długi, natomiast jeszcze krótsza wersja chyba źle by wyglądała.Capricornus pisze:Gratuluje, piękny model. Bardzo dobry na wystawy tylko, przy projektowaniu torów i otoczenia należy pamiętać, że promień torów LEGO jest jak to mówia kolejkowicze tramwajowy, więc by takie piękne modele mogły smigać, muszą mieć sporo miejsca a najlepiej dłuuugie proste. Niestety na moja makietę jest za długi.
Czy dach jest łatwy do zdejmowania?
Dach trzyma się na 9 klockach "płytka 1x2 z jedną kropką" - po 4 na końcach i 1 na środku (coby nie opadał) i dość łatwo się zdejmuje. Gorzej z dostaniem się na dolny pokład - wymaga to lekkiego demontażu.
Pomyślę :)Misterzumbi pisze:Super to to wyglda, nie powiem, bardzo fajnie wyszly ci skosy (tam gdzie sa okna na drugim pietrze... Ale tez ponarzekam troszke, mozliwe ze mma pomysly na "ulepszenie"... Jako pierwsze rzuca mi sie w oczy ze drzwi sa w prawdziwym wagonie troche, no, takie wystajace... Nie dalo by sie ich tak zamocowac zeby wystawaly o te pol plytki? I dodac te szyny? I klamki?
Faktycznie to ciemnoszare na dachu nie jest jednolitą płaszczyzną z resztą. Jakoś to przeoczyłem. W wózkach zrobiłem jedynie atrapę sprężyn, do reszty faktycznie się nie przykładałem.Misterzumbi pisze:To co zbudowales ciemnoszarym, pewnie lepiej by wygladalo jakby zrobic to z minislopow, zeby sie odcinaly od reszty dachu... I pogrzebal bym sie troche wiecej przy wozkach... Bo w tych wgonach tylko wozki maja mnostwo detali, reszta jest "straight forward"...
Przy BHP będzie nieco trudniej...Misterzumbi pisze: Ale i tak dobrze ci wyszedl, i bardzo dobrze, bo jak bede budowal BHP to mam tylko polowe myslenia :D...
Dzięki za komentarze.
Super :D Jechałem takim wagonem ;P Bardzo fajnie ci wyszedł. Zrób cały skład z lokomotywą spalinową na przedzie ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1479
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
Czytaj i klikaj w linki podane przy opisie, to co zalinkowales to BHP, a te roznia sie od tych ktore zbudowal Pit. A te okna niestety nie nadaja sie do budowy tych wagonow, maja zagiecie nie tam gdzie trzeba...
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
Musze ale to muszę napisać tu posta. Jestem fanem kolejek (takich prawdziwych i 1:87) Ojoj Miałem takie wagoniki tylko w skali 1:87 piękne były a ten jest jeszcze piękniejszy bo z LEGO. Tak tak rasch22 pomyliłeś troszkę sie ten co ty pokazałeś to tzw "bipa" też świetny wagon, Bdhpumn to dużo nowszy typ. Podkreślam model naprawdę świetny !! BOSKI , Celujacy.
Pozdrawiam
Ps
Kto dla mnie zbuduje ST44 w tej skali tak mi się marzy ... oh
Pozdrawiam
Ps
Kto dla mnie zbuduje ST44 w tej skali tak mi się marzy ... oh
Cb1100RR
Wagonik piękny i ogromny! Ale przede wszystkim piękny! Świetnie że ma wnętrze.
Przydałoby się coś, jeśli nie wywietrznik na dachu (rozumiem że nie miały), to może tabliczka z boku, z numerem wagonu, klasą, stacją docelową, albo ze dwie?
Na legowych torach sobie nie poszaleje? Czy te 4 tory, które zajmuje to nie 90-stopniowy łuk?
Przydałoby się coś, jeśli nie wywietrznik na dachu (rozumiem że nie miały), to może tabliczka z boku, z numerem wagonu, klasą, stacją docelową, albo ze dwie?
Na legowych torach sobie nie poszaleje? Czy te 4 tory, które zajmuje to nie 90-stopniowy łuk?
Ostatnio zmieniony 2008-01-22, 17:58 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
Tak, 4 tory to 90 stopni, 8 to 180 stopni, 16 to pełny okrąg.V1 pisze:Czy te 4 tory, które zajmuje to nie 90-stopniowy łuk?
picie, integrujemy się w lutym, aby sprawdzić czy pojedzie ?? :DV1 pisze:Na legowych torach sobie nie poszaleje?
V1, Już poprawiłem :)
Ostatnio zmieniony 2008-01-22, 18:11 przez szarikm, łącznie zmieniany 2 razy.
O, wątek się rozwinął :)
Ja ze swojej strony jeszcze dodam, że te wagony nowszego typu (Bdhpumn) mają niezależne wózki - każdy wagon posiada dwa wózki dwuosiowe. Można je zatem dowolnie łączyć.
W przypadku wagonów Bhp wózki są trzyosiowe i łączą dwa sąsiednie wagony. Wiąże się to z tym, że wagony tego typu muszą być łączone w zespoły, z wagonami krańcowymi i środkowymi.
Jeśli chodzi o jazdę, to daje radę. Nie pamiętam tylko, czy w całym zakresie prędkości, bo ostatnio testowałem na wersji roboczej wagonu już chwilę temu. Jedynie nic nie może stać zbyt blisko torów po wewnętrznej zakrętu.
Dzięki za opinie i komentarze.
Już Ci na to odpowiedziano.rasch22 pisze: Nie żebym sie czepiał ale wydaje mi sie że drzwi były nad wózkami tzn na półpiętrze a nie na wysokości dolnego pokładu ;) <ciach>
Ja ze swojej strony jeszcze dodam, że te wagony nowszego typu (Bdhpumn) mają niezależne wózki - każdy wagon posiada dwa wózki dwuosiowe. Można je zatem dowolnie łączyć.
W przypadku wagonów Bhp wózki są trzyosiowe i łączą dwa sąsiednie wagony. Wiąże się to z tym, że wagony tego typu muszą być łączone w zespoły, z wagonami krańcowymi i środkowymi.
E tam, SOK na takiej małej stacyjce :)Nygusek pisze:Tylko gdzieś SOK wyparował... miejmy nadzieję, że nie wpłynie to ujemnie na poziom bezpieczeństwa Twoich pasażerów ;)
Tabliczka to jest dobry pomysł, wezmę pod uwagę. Do innych napisów można zrobić naklejki.V1 pisze:Przydałoby się coś, jeśli nie wywietrznik na dachu (rozumiem że nie miały), to może tabliczka z boku, z numerem wagonu, klasą, stacją docelową, albo ze dwie?
Na legowych torach sobie nie poszaleje?
Jeśli chodzi o jazdę, to daje radę. Nie pamiętam tylko, czy w całym zakresie prędkości, bo ostatnio testowałem na wersji roboczej wagonu już chwilę temu. Jedynie nic nie może stać zbyt blisko torów po wewnętrznej zakrętu.
Chętnie :)szarikm pisze: picie, integrujemy się w lutym, aby sprawdzić czy pojedzie ?? :D
martinbb pisze: Kto pierwszy pokusi się o Eu07? ;)
Bobofrutx pisze: Zrób cały skład z lokomotywą spalinową na przedzie ;P
Ale macie życzenia :D Budujcie, budujcie...Robson1903 pisze:Kto dla mnie zbuduje ST44 w tej skali tak mi się marzy ... oh
Dzięki za opinie i komentarze.