[MOC] Unistar
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Unistar
Poprzednich trialówek nie prezentowałem na forum, tym razem będzie inaczej. Czemu? Bo to pierwsza z której jestem tak naprawdę zadowolony.
Wybór Unistara na trialówkę nie był może zbyt orginalny, ale jednak jest coś takiego w tej maszynie, ze jest warta zbudowania :) Dla mnie istotne było to, że jest cieżarówką stosunkowo krótką, dzięki czemu mogłem użyć podwozia od mojego Unimoga, nie tracąc czasu na budowę nowego. W rezultacie jednak okazało się, że musiałem je sporo zmodyfikować, głównie ze względu na użycie innych silników.
Unistar jest napędzany dwoma PF XL, z domyślną redukcją 1:9, którą można relatywnie szybko zmienić na inną (1:5 lub 1:3). Waży 2.8 kg, co niestety nie zapewnia zbyt korzystnego przelicznika, ale no cóż, ważne, ze jeździ :)
Jak jeździ można zobaczyć na filmach z ostatniego GPM :)
Wybór Unistara na trialówkę nie był może zbyt orginalny, ale jednak jest coś takiego w tej maszynie, ze jest warta zbudowania :) Dla mnie istotne było to, że jest cieżarówką stosunkowo krótką, dzięki czemu mogłem użyć podwozia od mojego Unimoga, nie tracąc czasu na budowę nowego. W rezultacie jednak okazało się, że musiałem je sporo zmodyfikować, głównie ze względu na użycie innych silników.
Unistar jest napędzany dwoma PF XL, z domyślną redukcją 1:9, którą można relatywnie szybko zmienić na inną (1:5 lub 1:3). Waży 2.8 kg, co niestety nie zapewnia zbyt korzystnego przelicznika, ale no cóż, ważne, ze jeździ :)
Jak jeździ można zobaczyć na filmach z ostatniego GPM :)
Lomero
Jak to już było powiedziane przy okazji GPM, Twój nowy Unistar jest bardzo klimatyczny. Wielkie koła, muskularne nadkola, wyczynowa klatka bezpieczeństwa. Do tego wrażenie dynamiki potęgują skosy tylnej zabudowy, z dachu której wystają odbiorniki IR. Bardzo mi sie to podoba. No i oczywiście lusterka! Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)
Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą. No i ciągle nie kumam jak działa to zawieszenie ;P
Podziwiam temp, w jakim jeździ ten Starek; gdy przestanie się przewracać o własne błotniki, będzie mistrzem.
Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą. No i ciągle nie kumam jak działa to zawieszenie ;P
Podziwiam temp, w jakim jeździ ten Starek; gdy przestanie się przewracać o własne błotniki, będzie mistrzem.
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Ostatnio zmieniony 2008-07-28, 18:46 przez mienso123, łącznie zmieniany 1 raz.
Może zacznę od kabiny - wygląda pięknie, klatka bezpieczeństwa dodaje jej uroku, lusterka i błotniki są świetne, ściana czołowa idealna jak w oryginale.
Zabudowa bardzo mi się podoba, zwłaszcza ten wzorek na górze i opadający tył. Fajnie schowałeś wieże IR. Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie. Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę. Pięknie Lomero, pięknie. :)
Zabudowa bardzo mi się podoba, zwłaszcza ten wzorek na górze i opadający tył. Fajnie schowałeś wieże IR. Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie. Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę. Pięknie Lomero, pięknie. :)
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Na temat spraw technicznych czasu tracił nie będę bo się nie znam, ale wygląd zewnętrzny jest po prostu bombowy. Wygląda po prostu ślicznie. Zdecydowanie najładniejsza trialówka jaką widziałem w moim krótkim życiu :D.
Kabina jest bombowa i ta rama(?) jest kapitalna.
V1 ma poważnego konkurenta w mocu miesiąca. Bardzo poważnego.
Kabina jest bombowa i ta rama(?) jest kapitalna.
V1 ma poważnego konkurenta w mocu miesiąca. Bardzo poważnego.
Ja też nie zanotowałem... a w domu okazało się, że jednego nie ma:/smyk pisze:Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)
Brak otwieranych drzwi to niestety konieczność. Raz, że osłabiły by znacząco kabinę, dwa, ze błotniki są sporo większe niż w orginale, niestety kosztem drzwi. Wnętrze przyznaję, potraktowałem trochę po macoszemu. Na następne GPM postaram się to poprawić.smyk pisze:Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą.
Trochę inaczej zrobione, ale ogóla zasada jest taka sama. Pierwszy był dawno temu Mahjqa :)mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
No niestety taka już wada zawieszenia zależnego, ale i tak nie jest tak źle jak sie można by spodziewać.Pietruch_15 pisze:Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę.
Też mam taką nadzieję :) Wstępne testy pokazują, że jest lepiej, ale wiadomo, że testowanie w domu ma się nijak do warunków jakie panują na trasie.Pietruch_15 pisze:Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie.
Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)
Bardzo dziekuję za tak pozytywne komentarze :)
Lomero
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Wczesniej byl chociazby Bobofrut, a ja podobny patent zastosowalem w tandemie w 266 ;]mienso123 pisze:Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Wlasciwie, to wszystko, co chcialem wychwalac juz zostalo powiedziane. A, ze nawet Kris odezwal sie w tym dziale, to juz chyba mowi samo za siebie. Maszyna jest genialna i doceniaja to wszyscy. Po Kielcach bede w stanie powiedziec Ci cos wiecej ze strony technicznej, bo tez nie do konca pojmuje budowe podwozia i musze to na zywo zobaczyc dokladnie, zeby zajac oficjalne stanowisko :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1479
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
Jako ze do techniki nic nie napisze to powiem cos o budzie. Cala ciezarowka ma wspanialy zarys, jest bardzo ciekawa i bardzo podobna do orginalu. Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow? Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek. Pozatym moja druga "ulubiona" Trialowka.
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek. Pozatym moja druga "ulubiona" Trialowka.
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
Mi też grill nie pasuje, ale znowu, wolałem postawić na wytrzymałość (w końcu to truck trial) niż co chwilę szukać w trawie części.Misterzumbi pisze:Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow?
Już są, dzięki za pomysł :)Misterzumbi pisze:Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Faktycznie, ze skalowania wynika, że powinny być ciut większe. Co do wycieraczek... nie mam pomysłu jak je zrobić, żeby nie wygladały zbyt topornie.Misterzumbi pisze:Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek.
Lomero