[MOC] Cat Excavator 385B
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-06-25, 18:05
- Lokalizacja: wrocław
-
[MOC] Cat Excavator 385B
Kolejnym MOC'em który pragnę zaprezentować jest CAT 385B:
Maszyna powstawała dwa miesiące. Trwało to tak długo, bo oprócz niewielkiej ilości czasu, zależało mi abym nie musiał iść na kompromisy funkcjonalne. Przede wszystkim chciałem, aby silniki napędowe znajdowały się w wieży. Okazało się to trudnym zadaniem. Most pomysłu Sariela który początkowo zbudowałem na podstawie zdjęć przez niego umiemszczonych okazał się "szybko odpuszczający". Zbudowałem więc swoją wersję na bevelach i takich oto obejmach
http://peeron.com/inv/parts/32532
Takie rozwiązanie zapewnia bezproblemową pracę. W ogóle szeroko pojęta "pancerność" pojazdu stanowiło największy problem. Przy tej masie (ok. 4kg) wszystko miało tendencje do bujania się i rozpinania pod obciążeniem. Dlatego prezentuję właściwie drugą wersję pojazdu, bo w pierwszej irytowało mnie zbyt dużo mniejszych i większych niedociągnięć.
Początkowo użyłem również pneumatyki do podnoszenie podstawy ramienia (2 duże siłowniki). Niestety, mimo zastosowania wydajnego kompresora, ramię podnosiło się bardzo ociężale (jest naprawdę ciężkie), a co najgorsze bardzo szybko opadało. Zastosowanie siłowników śrubowych było strzałem w 10 - są mocne i pozwalają na płynne sterowanie.
Specyfikacja:
- 6 silników
- 1 obwód elektryczny
- 2xPF XL do napędu gąsienic (znajdują się w wieży)
- 1xPF Medium do obrotu wieży (skrzynka ze ślimakiem)
- 1xPF XL do podnoszenia ramienia (siłownik śrubowy)
- 1xPF Medium do drugiej sekcji ramienia (siłownik śrubowy)
- 1xPF Medium do łyżki (przełożenie 9:1, siłownik to tylko atrapa)
Ogólnie z maszyny jestem bardzo zadowolony. Wygląd rzecz gustu (jestem starym technicowcem), najważniejsze jednak dla mnie, że pod względem funkcjonalnym spełniła moje oczekiwania. Jeśli ktoś zgłosi potrzebę to nakręcę również filmik.
Pozdrawiam i zapraszam na
Więcej fotek:
Dodano:
Co do zasięgu ramienia to jest on całkiem spory. W najniższym położeniu ramię jest poniżej linii nadwozia, w najwyższym wygląda to tak:
Film:
I na koniec film (prezentacja ogólna, a potem kopiemy! :) W tle brzęczy mój kawałek kiedyś tam popełniony:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3v-hmvzWb-8[/youtube]
Maszyna powstawała dwa miesiące. Trwało to tak długo, bo oprócz niewielkiej ilości czasu, zależało mi abym nie musiał iść na kompromisy funkcjonalne. Przede wszystkim chciałem, aby silniki napędowe znajdowały się w wieży. Okazało się to trudnym zadaniem. Most pomysłu Sariela który początkowo zbudowałem na podstawie zdjęć przez niego umiemszczonych okazał się "szybko odpuszczający". Zbudowałem więc swoją wersję na bevelach i takich oto obejmach
http://peeron.com/inv/parts/32532
Takie rozwiązanie zapewnia bezproblemową pracę. W ogóle szeroko pojęta "pancerność" pojazdu stanowiło największy problem. Przy tej masie (ok. 4kg) wszystko miało tendencje do bujania się i rozpinania pod obciążeniem. Dlatego prezentuję właściwie drugą wersję pojazdu, bo w pierwszej irytowało mnie zbyt dużo mniejszych i większych niedociągnięć.
Początkowo użyłem również pneumatyki do podnoszenie podstawy ramienia (2 duże siłowniki). Niestety, mimo zastosowania wydajnego kompresora, ramię podnosiło się bardzo ociężale (jest naprawdę ciężkie), a co najgorsze bardzo szybko opadało. Zastosowanie siłowników śrubowych było strzałem w 10 - są mocne i pozwalają na płynne sterowanie.
Specyfikacja:
- 6 silników
- 1 obwód elektryczny
- 2xPF XL do napędu gąsienic (znajdują się w wieży)
- 1xPF Medium do obrotu wieży (skrzynka ze ślimakiem)
- 1xPF XL do podnoszenia ramienia (siłownik śrubowy)
- 1xPF Medium do drugiej sekcji ramienia (siłownik śrubowy)
- 1xPF Medium do łyżki (przełożenie 9:1, siłownik to tylko atrapa)
Ogólnie z maszyny jestem bardzo zadowolony. Wygląd rzecz gustu (jestem starym technicowcem), najważniejsze jednak dla mnie, że pod względem funkcjonalnym spełniła moje oczekiwania. Jeśli ktoś zgłosi potrzebę to nakręcę również filmik.
Pozdrawiam i zapraszam na
Więcej fotek:
Dodano:
Co do zasięgu ramienia to jest on całkiem spory. W najniższym położeniu ramię jest poniżej linii nadwozia, w najwyższym wygląda to tak:
Film:
I na koniec film (prezentacja ogólna, a potem kopiemy! :) W tle brzęczy mój kawałek kiedyś tam popełniony:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3v-hmvzWb-8[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2009-02-09, 14:13 przez mikelniemen, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Czasem to zależy od ich ustawienia ;)mikelniemen pisze:są mocne
Tu się nie zgłasza potrzeby. Tu się oczekuje filmu :Pmikelniemen pisze:Jeśli ktoś zgłosi potrzebę to nakręcę również filmik.
Zdaje mi się, czy ta koparka ma mały zasięg pracy ramienia? Na zdjęciach pokazałeś maksymalnie uniesione do góry ramię?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-06-25, 18:05
- Lokalizacja: wrocław
-
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-06-25, 18:05
- Lokalizacja: wrocław
-
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Żbik wyliczył dokładnie to, co również i mnie rzuciło się w oczy, więc w sumie nic nowego nie napiszę.
Od siebie dodam tylko to, że koparka naprawdę nie jest zła. Kilka poprawek z pewnością poprawiłoby zarówno jej wygląd (ramię), jak i funkcjonalność (pracę łychy), która we wszystkich konstrukcjach Technic jest przecież najważniejsza.
Pozdrawiam (:
Od siebie dodam tylko to, że koparka naprawdę nie jest zła. Kilka poprawek z pewnością poprawiłoby zarówno jej wygląd (ramię), jak i funkcjonalność (pracę łychy), która we wszystkich konstrukcjach Technic jest przecież najważniejsza.
Pozdrawiam (: