Jakie 8x8 mają niezależne zawieszenie
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Jakie 8x8 mają niezależne zawieszenie
Mam prototyp zawieszenia niezależnego nadającego się do 8x8.
Chciałem zbudować Actrosa 8x8 ale Smyk wzbudził we mnie chęć zdobycia informacji jakie rzeczywiście ciężarówki mają niezależne zawieszenie (poza pokraczną Tatrą ;) )
Chciałem zbudować Actrosa 8x8 ale Smyk wzbudził we mnie chęć zdobycia informacji jakie rzeczywiście ciężarówki mają niezależne zawieszenie (poza pokraczną Tatrą ;) )
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Eee, ale z której strony? Czy ja o czymś nie wiem?smyk pisze:Tylko, że one w większości(?) mają niezależne typu tatrowego, czyli z półosiami podwijanymi pod siebie.
Tatrowe zawieszenie ma tylko SKOT i bodajże Pinzgauery, czy jak im tam (ale nie jestem pewny). Wszelakie BTRy 60, 70, 80, 90 mają niezależną zawieszkę jak w samochodach osobowych, tak samo graty produkcji amerykańskiej (Piranha i Stryker). Nie wiem jak nasz Rosomak, ale obstawiam, że tez 'normalne samochodowe' zawieszenie, a nie tatrowe.
Ostatnio zmieniony 2009-10-23, 13:53 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
Zgadza się, najbardziej interesowałaby mnie ciężarówka (nie transporter opancerzony) który ma zawieszenie niezależne oparte o podwójne wahacze.smyk pisze:Atr zbudował coś bardziej zaawansowanego, co pozwala utrzymać koło pionowo niezależnie od położenia półosi. Zgadza się?
Znalazłem taką stronę http://www.global-defence.com/2000/pages/volvo.html z takim tekstem
Jednak nie udało mi się zweryfikować jakiego typu niezależne zawieszenie ma to volvo.To ensure high mobility, independent suspension on all wheels is mounted on the Volvo FL12 8x8
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Na pewno nie tatrowe. Zawieszenie tego typu stosowane było tylko i wyłącznie przez Tatrę (słyszałem też, że jakaś firma miała też na to licencję - prawdopodobnie wspomniany wyżej Pinzgauer) i przez nikogo innego. Zresztą, widać to na tym zdjęciu:Atr pisze:Jednak nie udało mi się zweryfikować jakiego typu niezależne zawieszenie ma to volvo.
Koła są ugięte pionowo, a nie podwinięte względem wału napędowego.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
Zawieszenie niezależne przy sztywnych mostach? Nie rozumiem (albo zjawiska, albo terminologii). Rozwiniesz temat?Duke pisze:zawieszenie niezależne to nie to samo co zawieszenie na wahaczach (a domyślam się ze o wahacze wam chodzi), bo przecież zawieszenie niezależne możemy mieć także przy sztywnych osiach (tak jak w Oshkoshach)
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
ja, przez zawieszenie niezależne, rozumiem takie, gdzie ruch jednego koła, na przykład podczas pokonywania przeszkody, nie wpływa na ruch pozostałych kół.
dlatego wg mnie sztywna oś, czy jak kto woli, oś pływająca, to zawieszenie zależne.
edit: chyba że masz na myśli niezależne zawieszenie osi. wtedy rzeczywiście każda oś może się poruszać niezależnie od pozostałych, ale to ma właściwie każdy pojazd ze sztywnymi mostami.
dlatego wg mnie sztywna oś, czy jak kto woli, oś pływająca, to zawieszenie zależne.
edit: chyba że masz na myśli niezależne zawieszenie osi. wtedy rzeczywiście każda oś może się poruszać niezależnie od pozostałych, ale to ma właściwie każdy pojazd ze sztywnymi mostami.
Ostatnio zmieniony 2009-10-23, 19:30 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 2 razy.
m4rc1n, dobrze to ujął
http://data.primeportal.net/m984/m984_rear/Dsc06407.jpg
tu jest oś sztywna, ale jej sposób zawieszenia powoduje, że praca jednego koła nie wpływa na drugie
http://data3.primeportal.net/transports ... _of_66.jpg
tu też ładnie widać
http://data.primeportal.net/m984/m984_rear/Dsc06407.jpg
tu jest oś sztywna, ale jej sposób zawieszenia powoduje, że praca jednego koła nie wpływa na drugie
http://data3.primeportal.net/transports ... _of_66.jpg
tu też ładnie widać
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
Duke, najwyraźniej nie zrozumiałeś :)
dla mnie oś sztywna to taka, która nie ma żadnych punktów łamania. fotki, które pokazałeś to właśnie takie. ponieważ koła z jednej osi są w jednej osi (fajnie to brzmi, no nie...?? :D), niezależnie od ich położenia, to są to osie sztywne.
nie rozumiem ciebie. jak koła, które są na jednej, sztywnej osi,mogą się poruszać niezależnie?
jeśli przy osi sztywnej, jedno koło się uniesie, to drugie się pochyli, w związku z czym nie będzie już prostopadle do nawierzchni.
mi nie chodzi o takie zawieszenie osi, że każda oś pracuje niezależnie, tylko o koła, na jednej osi, z wahaczami, punktami łamania, itd...
hmm.... widzę, że zrobił się z tego mały offtopic. przepraszam :)
dla mnie oś sztywna to taka, która nie ma żadnych punktów łamania. fotki, które pokazałeś to właśnie takie. ponieważ koła z jednej osi są w jednej osi (fajnie to brzmi, no nie...?? :D), niezależnie od ich położenia, to są to osie sztywne.
nie rozumiem ciebie. jak koła, które są na jednej, sztywnej osi,mogą się poruszać niezależnie?
jeśli przy osi sztywnej, jedno koło się uniesie, to drugie się pochyli, w związku z czym nie będzie już prostopadle do nawierzchni.
mi nie chodzi o takie zawieszenie osi, że każda oś pracuje niezależnie, tylko o koła, na jednej osi, z wahaczami, punktami łamania, itd...
hmm.... widzę, że zrobił się z tego mały offtopic. przepraszam :)
Ostatnio zmieniony 2009-10-23, 21:56 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli Oshkosh określa osie pływające jako niezależne zawieszenie to chyba rzeczywiście chwyt marketingowy. Ja mam takie samo zdanie jak Marcin.
Emilus - dzięki za info. Krótkie i na temat.
Poszperałem w sieci i rzeczywiście wygląda na to, że te Mazy mają niezależne i do na podwójnych wahaczach.
Może komuś jeszcze jakaś maszyna przychodzi na myśl?
Emilus - dzięki za info. Krótkie i na temat.
Poszperałem w sieci i rzeczywiście wygląda na to, że te Mazy mają niezależne i do na podwójnych wahaczach.
Może komuś jeszcze jakaś maszyna przychodzi na myśl?
Ostatnio zmieniony 2009-10-24, 16:52 przez Atros, łącznie zmieniany 1 raz.