[MOC] Liebherr L 580
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
No, to czuję się doceniony :) .M_longer pisze:Teraz naprawdę doceniam cierpliwość i chęci osób które składają skomplikowane modele wirtualnie :)
Pneumatyki to ja mam od cholery, tylko że ostatnio żółty jakoś nie w modzie na moim warsztacie... A siłowników śrubowych - ani jednego. A następny projekt Model Teamowo - Technicowy będzie potrzebował co najmniej trzech. Ale to daleka przyszłość.M_longer pisze: Iiii tam. Zbieraj na pneumatykę :D
Chciałem jeszcze dodać, że gdybyś zrobił gdzieś w industrialnym plenerku identyczne zdjęcie ładowarki z wywrotką jak to, które Cię zainspirowało, byłoby super.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Takich plenerków w mojej okolicy nie ma :(dmac pisze:Chciałem jeszcze dodać, że gdybyś zrobił gdzieś w industrialnym plenerku identyczne zdjęcie ładowarki z wywrotką jak to, które Cię zainspirowało, byłoby super.
A wywrotka po wczorajszej wizycie u sąsiada jest średnio kompletna ;)
A właśnie. Mój sąsiad (oficjalnie zaniosłem przedwczoraj ładowarkę, a wczoraj wywrotkę, by pokazać ją braciszkowi jego żony) BARDZO się zainteresował tym jak działa pneumatyka i wydaje mi się, że gdyby mu tak pokazać jeszcze kilka modeli moooże by się nawrócił, bo wiem że miał kiedyś jakieś (małe) zestawy Technic. I oczywiście nie przeszedł testu "zatrzymaj XLa palcami" :D
Ale ma najlepszy wynik jak do tej pory wśród osób na których to testowałem. Zatrzymał go na całą sekundę, potem go zaczęły palce boleć (na osi była z12 double bevel) ;)
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
"Very good, young padawan, but you still have much to learn." :D
Żeby nie było nudno, to ewidentne plusy pominę i zajmę się od razu minusami:
- jeździ za szybko, widać, że są problemy ze sterownością.
- dlaczego się giba na boki przy podnoszeniu łyżki?
- jak Sariel słusznie zauważył:
I dalej:
=====
Aha i nie podobają mi się te gięte flexy nad tylnymi kołami, bo widać załamania...
Żeby nie było nudno, to ewidentne plusy pominę i zajmę się od razu minusami:
- jeździ za szybko, widać, że są problemy ze sterownością.
- dlaczego się giba na boki przy podnoszeniu łyżki?
- jak Sariel słusznie zauważył:
tym bardziej, że startujesz w MT.Sariel pisze:Osobiście nie jestem przekonany do tego mechanizmu skrętu, bo nie jest on ani trochę realistyczny
I dalej:
to poczekajcie jeszcze czas jakiś... Niebawem nadjedzie moja odpowiedź na ten ostatni wysyp ładowarek ;)Sariel pisze:ale sam we własnych ładowarkach jeszcze nie doszedłem do realistycznego skrętu więc zamilknę.
=====
Aha i nie podobają mi się te gięte flexy nad tylnymi kołami, bo widać załamania...
Ostatnio zmieniony 2009-09-30, 14:32 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Nie widzę żadnych problemów ze sterownością ;)Żbik pisze:jeździ za szybko, widać, że są problemy ze sterownością.
Problemy wynikają z powodu kasowania komend pilota z regulacją prędkości przez starszą wersję. Jeśli chciałbym mieć efektywny skręt podczas jazdy wolniej, musiałbym dorzucić trzecią wieżę IR.
Poza tym, Jerac ma rację :D
A na filmie widać, że może też poruszać się w tempie ślimaka - podczas ładowania Iveco jest to dobrze widoczne :)
Po prostu aby skręcać podczas wolniejszej jazdy silnik od skrętu musi mieć własną wieżę i osobny kanał. A skręcanie pilotem z regulacją prędkości jest do bani :/
Bo XL od podnoszenia łyżki ma duży moment obrotowy ;)Żbik pisze:- dlaczego się giba na boki przy podnoszeniu łyżki?
Wynika to z tego że tył jest na kolebce i ma odrobinę luzu. XL od podnoszenia przechyla ładowarkę w prawo lub w lewo, w zależności od tego w którą stronę się kręci. Aby to wyeliminować, trzeba by zrobić sztywne podwozie bez kolebki.
Żbik pisze:Sariel napisał/a:
Osobiście nie jestem przekonany do tego mechanizmu skrętu, bo nie jest on ani trochę realistyczny
tym bardziej, że startujesz w MT.
Ale żeście się czepili tego skrętu...
No dobra. PRAWDOPODOBNIE dałoby się tam wstawić dwa siłowniki śrubowe. Ale:
- Nie mam więcej siłowników
- Osłabiłoby to ramę
- Śruby są długie, a z tego co kojarzę siłowniki od skrętu są raczej krótkie? :P
- I tak wolę skręt przez racka
- Brak więcej argumentów
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Dla mnie wygląda świetnie, zresztą moje zdanie już znasz...
Mechanika o tyle prosta co skuteczna.
A żeby nie było samych ochów, ą, ę i pełen wersal, to powiem, że wygląd za bardzo MT (cokolwiek to znaczy). Proszę, jest minus...
Mechanika o tyle prosta co skuteczna.
A łyżka na to: niemożliwe!Karol pisze:A i łycha jest za mała!
A żeby nie było samych ochów, ą, ę i pełen wersal, to powiem, że wygląd za bardzo MT (cokolwiek to znaczy). Proszę, jest minus...
Ostatnio zmieniony 2009-09-30, 16:30 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: spacelord
- Kontakt:
-
To jeszcze ja, trochę achów i ochów ;)
Wygląda super! Kolorów już chyba nie można było lepiej dobrać (czerwonym klockom nie jest smutno?? ;P ). Kształt też bardzo udany... ogólnie wizualnie super!
Zawsze lubiłem oglądać technicowe wnętrzności - tu ich nie ma wprawdzie, ale za to wirtualne schematy są - co tylko podnosi końcowe wrażenia...
Czy dobrze działa, czy źle - to nie wiem, bo się nie znam na tym... ale dla mnie działa po prostu fajnie :)
Eh... no i te barierki z flexów i łapek... ciekawe kiedy będzie pierwszy MOC z samych flexów i łapek? (chyba że już po fakcie i przegapiłem....) ;)
Wygląda super! Kolorów już chyba nie można było lepiej dobrać (czerwonym klockom nie jest smutno?? ;P ). Kształt też bardzo udany... ogólnie wizualnie super!
Zawsze lubiłem oglądać technicowe wnętrzności - tu ich nie ma wprawdzie, ale za to wirtualne schematy są - co tylko podnosi końcowe wrażenia...
Czy dobrze działa, czy źle - to nie wiem, bo się nie znam na tym... ale dla mnie działa po prostu fajnie :)
Eh... no i te barierki z flexów i łapek... ciekawe kiedy będzie pierwszy MOC z samych flexów i łapek? (chyba że już po fakcie i przegapiłem....) ;)
Ostatnio zmieniony 2009-09-30, 17:26 przez spacelord, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Czerwone klocki stoją obok :Pspacelord pisze:czerwonym klockom nie jest smutno?? ;P
Te barierki były jeszcze bardziej zamotane:spacelord pisze:Eh... no i te barierki z flexów i łapek... ciekawe kiedy będzie pierwszy MOC z samych flexów i łapek?
Ale coś takiego jak wytrzymałość tam nie istniało...
Oczywiście że widać :) Zrobione celowo. Akurat wersja na której się wzorowałem miała je prowadzone równoległe z linia nadkoli, więc w sumie powinny być jeszcze bardziej zgięte :)Żbik pisze:Aha i nie podobają mi się te gięte flexy nad tylnymi kołami, bo widać załamania...
A tak w ogóle jeśli ktoś jest ciekaw jak ta ładowarka powstawała, to zapraszam TU.
Widać tam między innymi prototyp kabiny szerokiej na 8 studów. Ostatecznie skończyło się na 10 :)
Zdecydowanie jedna z najciekawszych i najładniejszych ładowarek na forum.
Bardzo fajnie udało ci się odwzorować oryginał, choć widać również duże podobieństwo do tegorocznego zestawu 8265.
Jeżeli chodzi o funkcjonalność, nie ma podstaw do żadnych zastrzeżeń - jedyne co rzuca się w oczy, to chyba tylko zbyt szybka jazda maszyny.
Co by nie napisać - świetny MOC!
Pozdrawiam (:
Bardzo fajnie udało ci się odwzorować oryginał, choć widać również duże podobieństwo do tegorocznego zestawu 8265.
Jeżeli chodzi o funkcjonalność, nie ma podstaw do żadnych zastrzeżeń - jedyne co rzuca się w oczy, to chyba tylko zbyt szybka jazda maszyny.
Co by nie napisać - świetny MOC!
Pozdrawiam (:
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Bardzo przepraszam za OT.
Ale jesteście! Napisałem a propos ścieżki dźwiękowej do filmiku ukazującego model Longera, że Moby to jest to - i nikt mnie nie poprawił!
Toż ja od lat żyłem w błędzie, bo ktoś kiedyś na składankę Moby'ego nagrał mi właśnie ten utwór, autorstwa całkiem innej osoby - (Rob D - Clubbed to death)!
Pewnie lepiej zorientowani mieli uciechę z mojej głupoty :) .
Ale jesteście! Napisałem a propos ścieżki dźwiękowej do filmiku ukazującego model Longera, że Moby to jest to - i nikt mnie nie poprawił!
Toż ja od lat żyłem w błędzie, bo ktoś kiedyś na składankę Moby'ego nagrał mi właśnie ten utwór, autorstwa całkiem innej osoby - (Rob D - Clubbed to death)!
Pewnie lepiej zorientowani mieli uciechę z mojej głupoty :) .
Ostatnio zmieniony 2009-10-08, 20:28 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A ja przepraszam za odkopanie wątku, ale powód mam chyba dobry ;)dmac pisze:Bardzo przepraszam za OT.
Gdy budowałem Liebherra zastanawiałem się jakby wyglądał w porównaniu z 8265. No i hmm... coś mnie podkusiło i kupiłem tego Technica...
Porównanie wygląda tak:
Mały ten zestaw :D
Ostatnio zmieniony 2010-01-01, 21:14 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.