Samochód, który stał się słynny dzięki startom w nikotynowych wyprawach Camel Trophy w latach 1990-1997. Jak wiadomo z czasem reklamowanie tytoniu zostało zakazane, także w takiej formie. Mimo tego pojazd wykreował popyt na przygodowe papierosy przyczyniając się do setek zgonów spowodowanych rakiem płuc i pęcherza.
Ogólnie miało być BTT, ale zapomniałem przeczytać szczegółowego opisu zadania ;P
Skala ok. 1:12,5
Ostatnio zmieniony 2010-05-05, 08:42 przez smyk, łącznie zmieniany 4 razy.
Jest tak samo ekologiczny co Toyota Prius. Wyliczono ze przez to ze material na baterie Priusa jest skads z Kanady, potem jada statkiem do chin, a potem dokads jescze a potem dopiero do Japonii, na zbudowanie Priusa potrzeba dokladnie tyle energii i trzeba tak zasmiecic srodowisko ze w momencie kiedy ten smiec wyjezdza z fabryki juz narobil tyle syfu co Land Rover defender w 2/3 swojego bycia...
A auto niewiem... Niema tych Felg w innym kolorze niz zolty? Proporcje sa calkiem calkiem, brakuje mu troche detali... Siedz, porgzeb, opublikuj w MT bedzie git.
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
Misterzumbi pisze:brakuje mu troche detali... Siedz, porgzeb, opublikuj w MT bedzie git.
MT? Wolne żarty, w środku jest napakowany elektryką, tak że nie wiem czy fotel kierowcy tam wepchnę. Zdalne sterowanie, pneumatyczna skrzynia biegów, air-tank, silniki... lata, skacze i pływa ;) Full serwis.
Felgi, oczywiście - są szare. Ale jeszcze nie kupiłem. Generalnie zabrakło mi paru klocków do wykończenia, ale oficjalną premierę planuję gdzieś na kwiecień 2010. Teraz to tylko przymiarka.
kris kelvin pisze:Jakbyśmy my palacze przestali palić to dopiero byście cienko śpiewali łatając kolejne dziury budżetowe :D
Licząc, że akcyza wynosi coś koło 5 zł/paczka i zakładając, że palisz paczkę dziennie, przez te 50 lat (między 18 rokiem życia, a 68 kiedy statystyczny palacz umiera) oddasz państwu 91 tys. zł.
To teraz sprawdź sobie koszty chemioterapii opartej np. na cisplatynie.
kris kelvin pisze:Jakbyśmy my palacze przestali palić to dopiero byście cienko śpiewali łatając kolejne dziury budżetowe :D
Licząc, że akcyza wynosi coś koło 5 zł/paczka i zakładając, że palisz paczkę dziennie, przez te 50 lat (między 18 rokiem życia, a 68 kiedy statystyczny palacz umiera) oddasz państwu 91 tys. zł.
To teraz sprawdź sobie koszty chemioterapii opartej np. na cisplatynie.
Licząc, że z akcyzy na tytoniu państwo zgarnia 22 miliardy, a na leczenie wszystkich chorych na raka (nie tylko palaczy oczywiście) wydaje niecałe 2 miliardy masz okazję milczeć :D
kris kelvin pisze:Licząc, że z akcyzy na tytoniu państwo zgarnia 22 miliardy, a na leczenie wszystkich chorych na raka (nie tylko palaczy oczywiście) wydaje niecałe 2 miliardy masz okazję milczeć :D
tylko szkoda, że pieniadze te nie ida na szpitale tylko na latanie dziury budzetowej. Tak samo jak z akcyzy z paliwa.
Papierosy to jeden z najgorszych nałogów - wiem dobrze bo sam się z tym zmagam. Wydajesz ciężkie pieniądze by się truć i zafundować sobie śmierć w męczarniach - bo tak się umiera na raka płuc.
Wydaje mi się że są, znane medycynie, sposoby na skuteczne rzucenie palenia tylko że .... no właśnie - może jest tak jak z rzekomymi patentami na silniki i samochody niebenzynowe / ropowe. Poza tym plastry np. nicorrete na 5 dni kosztują tyle co 5 paczek Marlboro. Więc biznes się kręci ... paranoja
Ostatnio zmieniony 2009-10-12, 13:01 przez Flymbex, łącznie zmieniany 1 raz.
caro pisze:Dalej to nie jest to o co mi chodziło :P
Chciałbym zobaczyć dokładnie jego lampy, sylwetkę z przodu.
Sylwetki z przodu raczej w tym ujęciu Ci nie dam, ale przynajmniej lampy można oblukać:
Przetestowałem wariant z elementami PF i światła bardzo ładnie działały.
Zdjęcia sylwetki nie mam, więc muszę ją opisać:
Auto jest wysokie - jakieś 25-26 studów i wąskie - dach ma 16 kropek, główna część nadwozia 17, a z błotnikami 18. Koła wystają spod błotników tylko pół studa, więc właściwie całe mieszczą się we wnękach kół. Wykrzyż jest całkiem spory, mimo ograniczeń konstrukcji opartej na wahaczach i drążkach skrętnych. Działa to bardzo efektownie i jest dobrze dobrane do skali pojazdu. Koła potrafią dotykać błotników, ale się w nich nie zakleszczają.
bryła bardzo udana i proporcje w porządku. Od razu widać że to Discovery.
nadaje się do trucktrialu? Chyba ze stabilnością byłoby ciężko.
będzie filmik z jazdy w terenie?
Atr pisze:bryła bardzo udana i proporcje w porządku. Od razu widać że to Discovery.
nadaje się do trucktrialu? Chyba ze stabilnością byłoby ciężko.
będzie filmik z jazdy w terenie?
Ze stabilnością rzeczywiście jest ciężko, bo jest wąski i wysoki.
Typowa trialówka to to nie jest, ale do rajdów typu cross-country nadaje się świetnie. Duża prędkość w lekkim terenie i mnóstwo frajdy z jazdy :)
Na pewno na wiosnę zwiedzę Dyskoteką parę szutrówek, to wtedy może i jakiś promocyjny wideoklip stworzę.
Ps. poprawiłem dach, cofnąłem miejsce, w którym się podnosi i dodałem "lufciki" dachowe nad przestrzenią bagażową. Ale foty w grudniu będę miał dopiero...
Ostatnio zmieniony 2009-10-14, 11:11 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.