Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Rekin
Autor Wiadomość
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-02-22, 17:33   [MOC] Rekin




Dane techniczne:
Wymiary: szerokość 19, wysokość 19, długość 42 study
Waga (z bateriami): 1065 gram
Napęd: PF XL z redukcją 5:7
Skręt: PF M z redukcją 1:9
Zawieszenie: przód niezależne na elementach z 8448, tył: kolebkowe
Inne wodotryski: przechylanie nadwozia podczas skrętu, światła PF lights z przodu, atrapa silnika V4 napędzana łańcuchem z silnika XL, ruchoma kierownica w kabinie.

Dzień dobry. Zdecydowałem się w końcu na pierwszą publikację mojego MOCa na Forum.
Koncepcja pojazdu pojawiła się już dość dawno temu, a głównym założeniem było sprawdzenie działania patentu na pochylanie całego nadwozia podczas skrętu. Idea jest podobna jak w motocyklach – zmniejszenie wpływu działania siły odśrodkowej, choć tutaj mamy mniejszy kąt wychylenia i inaczej jest realizowane samo wychylenie.
Pomysł na efekt pochylania został zerżnięty z zestawów 8226 i 8252 i polega na ustawieniu elementów zawieszenia pod kątem, tak by ruch skręcający koło jednocześnie powodował lekkie unoszenie koła od wewnętrznej i tym samym osiadanie tej strony nadwozia. Tyle że tutaj dodatkowo mamy zawieszenie niezależne na elementach z 8448 z miękkimi amortyzatorami.





Z tyłu jest kolebka z silnikiem PF XL zamontowanym bezpośrednio do niej. Konstrukcja uproszczona do granic możliwości, ale dzięki temu został wyeliminowany efekt uboczny w postaci wahnięcia nadwozia przy nagłym starcie czy zatrzymaniu silnika.
Z kolebki poprowadzony jest łańcuszkiem napęd do atrapy silnika V4.



Pojemnik na baterie został umieszczony centralnie możliwie jak najniżej, dzięki czemu rozkład masy całego pojazdu jest dość optymalny.



Ułożenie liftarmów z przodu, konieczne do odpowiedniego zamontowania przedniego zawieszenia dało skośny przód pojazdu. Stąd pojawił się pomysł na zrobienie mordki i ochrzczenie go rekinem. Na temat pozostałych cech wizualnych się nie wypowiadam, oceńcie sami. Napiszę tylko że dość długo kombinowałem z niektórymi detalami i o ile sama mechanika powstała w dwa popołudnia to cała reszta prawie dwa miesiące (z przerwami). A i tak przydałoby się to i owo poprawić. Ale w końcu to Technic, dziury tu i ówdzie są nawet wskazane, prawda?:)

Jeszcze kilka zdjęć:







Galeria będzie dostępna po upublicznieniu

Film, dość krótki, ale i funkcji niewiele więc nie było sensu się rozwlekać.



Na koniec proszę o wyrozumiałość, to moja pierwsza konstrukcja opublikowana na Forum.
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-22, 17:54   

Na filmie wygląda jakby się kłaniał na tych kołach. Brakuje tylko laseczki i kapelusika ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Mr.Z 


Wiek: 44
Dołączył: 16 Sty 2009
Wpisy: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-22, 17:58   

Fajny.
Hotrodowy wygląd (kolor, koła, bryła)
Trochę dziwaczne to przekrzywienie kół, ale świadczy, że eksperymentujesz, zamiast zrzynać. To jak dla mnie esencja TECHNICa. No i gratuluje Rubikonu (debiutu). Ja wciąż PRZED.
 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-22, 21:05   

Fajny efekt z tym skręcaniem. Jednak w praktyce takie zawieszenie uległoby szybko zniszczeniu. Natomiast gdyby pochylić je w przeciwną stronę wtedy byłoby dużo lepiej. Jednak wówczas mamy znów inna geometrie skrętu.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
stpman 
Model Team


Wiek: 31
Dołączył: 15 Wrz 2007
Wpisy: 485
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-02-22, 21:52   

Mr.Z napisał/a:
Fajny.
Hotrodowy wygląd (kolor, koła, bryła)


Hot Rod to to na pewno nie jest. Silnik z tyłu, za krótka maska itd.
Wygląd owszem jest ciekawy, całe autko jest bardzo dziwne ale sympatyczne, podoba mi się. Zwłaszcza przód mnie urzekł.
Natomiast taki dziwaczny skręt kół do mnie nie przemawia i moim zdaniem jest to niepotrzebny i bezużyteczny bajer;)
_________________
Ride Your Way!
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-22, 22:22   

TT napisał/a:
Jednak w praktyce takie zawieszenie uległoby szybko zniszczeniu

A czy niektóre równiarki nie mają zrealizowanego skrętu właśnie przez pochylanie kół przedniej osi?
_________________
m1longer.com
 
 
 
Flymbex 


Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2009
Wpisy: 176
Skąd: Śląsk / Ornontowice
Wysłany: 2010-02-23, 00:14   

A mi też się z HR skojarzył! Fajny. Tak po za tym Solic z jakiej części Zabrza jesteś?
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-02-23, 07:23   

Dziękuję za ciepłe przyjęcie.
W bardzo wstępnych założeniach miał to być właśnie HotRod i do tego czerwony. Szybko okazało się, że klasycznego hotroda trudno zbudować z takim zawieszeniem, bo ciężko uzyskać efekt mocno wystających kół przednich. Tam po prostu musi coś wystawać przed przednią oś, żeby zamocować amortyzatory. Poza tym całość przedniego zawieszenia jest dość wysoka i po umieszczaniu nad nim atrapy silnika wychodziła bardzo wysoka przednia część.
Miał być też czerwony, ale zaokrąglone panele 2 x 3 x 11 ładnie przypasowały, a że mam je tylko żółte więc taka kolorystyka została.

TT napisał/a:
gdyby pochylić je w przeciwną stronę

Była też taka wersja (szkoda że zdjęcia nie zrobiłem w trakcie budowy). Niestety przy skręcaniu wyglądał jakby wylatywał z zakrętu i zaraz miał koziołka fiknąć:)

Flymbex napisał/a:
po za tym Solic z jakiej części Zabrza jesteś?

Mniej więcej okolice stadionu Górnika. Ale na mecze nie chodzę, raz w życiu byłem i wystarczy:)
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 41
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-02-23, 10:23   

Sympatyczny model i fajnie że nie powiela po raz n-ty tych samych schematów.
Mi się podoba technicznie i kolorystycznie.

Także gratuluję Rubikonu (wiesz, debiutu gdybyś nie wiedział i nawet sobie nie sprawdził).
Przekroczyłeś Rubikon (to pokrewne - gdybyś nie wiedział) więc teraz już zupełnie poważnie zapraszam do działu gdzie nasze konstrukcje naprawdę jeżdżą, choć zastanów się podwójnie, bo my jesteśmy bandą.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2010-02-23, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-24, 21:41   

Autko mi się podoba. Jest ładne i solidnie zrobione. Gratuluję debiutu.
Co do głównej atrakcji - tego dziwnego skrętu... Dzisiaj miałem okazję testować służbowe auto. 120/h po krętych, oblodzonych, dziurawych, kaszubskich i kociewskich drogach, wychodzenie poślizgiem z zakrętu, gra w chikena z przedstawicielami handlowymi i takie tam. Skończyło się (pierwszym w życiu) mandatem na 3km przed końcem podróży...
I właśnie dlatego przyszło mi do głowy, że gdyby to auto miało taki "skręt" to bym się wy....ł* na pierwszym zakręcie i nie musiałbym płacić...
_____________________
* czytaj wywrócił, wywalił
 
 
 
LvR 


Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Wpisy: 63
Skąd: k/Zielona Góra
Wysłany: 2010-02-25, 08:38   

Czytając "Rekin" myślałem że będzie to Berta :)

Ciekawa konstrukcja, jednak zawieszenie....

TT napisał/a:
gdyby pochylić je w przeciwną stronę


solic napisał/a:
Była też taka wersja ... Niestety przy skręcaniu wyglądał jakby wylatywał z zakrętu i zaraz miał koziołka fiknąć:)


Moim zdaniem teraz tak wygląda, w Mietach koła są dość mocno pochylone ale właśnie w 2gą stronę co sprawia wrażenie jak by miały odpaść ale w rzeczywistości właściwości jezdne są bdb.
 
 
 
 
DonArkada2 
On Roader


Wiek: 28
Dołączył: 01 Sie 2008
Wpisy: 169
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-25, 15:01   

LvR napisał/a:
w Mietach koła są dość mocno pochylone ale właśnie w 2gą stronę co sprawia wrażenie jak by miały odpaść ale w rzeczywistości właściwości jezdne są bdb.


W każdym samochodzie są koła pochylone przy skręcie.

Konstrukcja rzeczywiście fajna, fajny przód. Jak dla mnie też takie Hot Rodowe wrażenie sprawia.
_________________
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
 
 
 
 
LvR 


Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Wpisy: 63
Skąd: k/Zielona Góra
Wysłany: 2010-02-25, 16:13   

DonArkada2 napisał/a:
W każdym samochodzie są koła pochylone przy skręcie.


Hmm, nie znam się aż tak na mechanice więc opisuję tylko to co widzę.

Na foto które podlinkowałem W124 nie ma jeszcze maksymalnie skręconych kół a porównując je do np Omegi lub Jetty jest kolosalna różnica w pochyleniu.

Wracając do modelu, na lusterka dał bym po jednym takim klocku którego użyłeś, porównując je do np kierownicy lub zagłówków w fotelach są wedle mnie tyci za duże, chyba że tak ma być :)
Ostatnio zmieniony przez LvR 2010-02-25, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Darecki 


Wiek: 28
Dołączył: 25 Lip 2009
Wpisy: 38
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-26, 22:52   

Model sprawia bardzo pozytywne wrażenie ;) Świetny motyw z przednim zawieszeniem, ale gdyby takie auto istniało na prawdę to ze względu na to bałbym się nim jeździć.. ;D

@LvR, kierowca przynajmniej będzie dużo widział :)
_________________
It's just a ride...
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,065 sekundy. Zapytań do SQL: 10