Strona 2 z 10

: 2005-10-31, 20:19
autor: TT
Mam na pulpicie. Skompresowane zdjęcie 2560x1920 w IrfanView do rozmiaru 1024x768 (Maciej nie zapytałem czy mogę je przerobic?). Ładnš mam tapetke :wink: :P

: 2005-11-02, 14:53
autor: Lomero
Nieznam się na ciężarówkach, więc nie mogę niestety ocenić na ile jest zgodny z orginałem, ale poza tym to wyglšda bosko.

Bardzo podobajš mi się drzwi, a także wszelkiego rodzaju "detale" jak silnik, lusterka, a także wspominane przez Ciamka rury. Œwietny pomysł.

Pozdrawiam

: 2005-11-10, 21:52
autor: TiTo & Anakin
no to teraz czas na naszš opinie :)
Model jest super najbardziej podoba mi sie wnetrze i te rury wychodzšce od filtra powietrza :)
A taka moja uwaga ... jak już chrom w lego jest zastepywany szarym to te grzejniczki na stopniach i na zderzaku dałbym szare :)

Pozdrawiam

: 2005-11-10, 22:14
autor: Maciej Drwięga
TiTo & Anakin pisze:jak już chrom w lego jest zastepywany szarym to te grzejniczki na stopniach i na zderzaku dałbym szare
wtedy rury wydechowe tez trzeba by bylo... i tu jest dylemat - albo folia samoprzylepna i oklejanie w stylu Daniela Dila albo... no wlasnie - tam gdzie mozna bylo dac blyskotki - dalem je - reszte pozostawiajac wyobrazni.
przez krotka chwile byla wersja cala szara (oprocz wydechow) - ale wydala mi sie smutna, stad dodatki w chwilowo finalnej wersji :)

jak tylko dostane (wreszcie) od Litronica czesci - hehm (ciezkie westchniecie) - to zaprezentuje szkic kolejnej kreacji...

: 2005-11-10, 22:21
autor: TiTo & Anakin
kurde ja od litronika też czekam na czeœci i nic .... wysłałem mu już swoje (wymiana) i nic hmmm co do tego oklejanie to jest dobry pomysł ale baki teżbyœ musiał okleić aaa to juz wiekszy problem :)

: 2005-11-10, 22:28
autor: Maciej Drwięga
TiTo & Anakin pisze:kurde ja od litronika też czekam na czeœci i nic ....
poki co zachowuje spokoj wzgledny i tlamsze w sobie to co mam do powiedzenia...

TiTo & Anakin pisze:co do tego oklejanie to jest dobry pomysł ale baki teżbyœ musiał okleić aaa to juz wiekszy problem
to prawda... poza tym... to juz nie to samo, mozna zrobic naklejki jakies ale nie oklejac calosci niemal - nie jestem zwolennikiem takich praktyk, co nie znaczy, ze to czasami nie jest konieczne (patrz chlodnica macka cruiselinera w wykonaniu wspomnianego Daniela) lub efektowne... swojego modelu jednak bym tak nie przerobil :)

: 2005-11-11, 11:54
autor: TiTo & Anakin
jeszcze takie pytanie czy układ skretu jest poprowadzony do kabiny ?? bo my mamy dylemat bo tam nie ma miejsca i wogle ine wiem jak on idzie

: 2005-11-11, 13:06
autor: Maciej Drwięga
TiTo & Anakin pisze:jeszcze takie pytanie czy układ skretu jest poprowadzony do kabiny bo my mamy dylemat bo tam nie ma miejsca i wogle ine wiem jak on idzie
nie jest
raczej tego nie zrobicie tak zeby wygladalo ok i dzialalo - na pewno nie przy podnoszonej kabinie.

: 2005-11-11, 13:12
autor: TiTo & Anakin
racja z przodu nie ma miejsca :) tylko tak sie pytałem :) ale w scani było :) i działoało

: 2005-11-11, 14:10
autor: Maciej Drwięga
TiTo & Anakin pisze:ale w scani było i działoało
ale scania ma cofnieta przednia oœ, zdecydowana wiekszosc US COE ma ja na tyle blisko przodu, ze pogodzenie tego z mozliwosciami LEGO nawet w skali 1:13 jest bardzo trudne (mowimy o MT nie o Technic).

tak naprawde dopiero w polowie lat osiemdziesiatych zaczely powstawac ciezarowki COE z cofnieta przednia osia (zwykle do wyboru jako opcja) - co pozytywnie wplywalo na promien skretu i komfort jazdy. komfort jazdy dlatego, ze mozna bylo montowac dluzsze sprezyny a one lepiej tlumily nierownosci. ja jednak zdecydowanie wole konstrukcje bardziej klasyczne z wczesniejszego okresu. w CBE (czy jak kto woli "conventional", ciezarowka z ryjkiem) nie ma problemu ze sterowaniem kolami z kierownicy, tam jest sporo miejsca na swobodne wyprowadzenie wszystkiego co potrzebne :)

dodatkowo trzeba miec na uwadze, ze konstrukcja calego sterowania winna byc na tyle solidna, zeby mozna bylo skrecic kola nie podnoszac calego modelu :)

: 2006-01-25, 00:11
autor: Maciej Drwięga
No więc po niemal trzech miesiącach istnienia model doczekał się nieznacznych przeróbek (a w sumie to sporo się zmieniło ;) ). Jest tak:
- zmienione przednie zawieszenie - na mniej trwałe, ale dające więcej miejsca na silnik;
- zmienione sterowanie przednią osią - "wałek od kręcidełka" schowałem pod gorną warstwę ramy podwozia, dzięki temu nie zabiera miejsca silnikowi... z tego jestem dumny :D, taki sam patent dam w W900;
- totalnie przebudowany silnik - teraz bardziej przypowina 8V92TA z Detroit - stopień realizmu zadowalający, więc zmianę zaliczam do udanych ;)
- wyrzuciłem stopnie na zbiornikach paliwa, dzięki temu model stał się lżejszy optycznie;
- z tego samego powodu wywalilem skrzynkę na narzędzia i schodki przed tylną osią, docelowo dam jakieś leciutkie stopnie tylko;
- zmienione zawiasy kabiny na mniej trwałe (totalnie nietrwałe !! wyglądają jednak fajniej od topornych lifarmów);
- zmieniona dolna linia przodu kabiny, w tej chwili bardziej przypomina prawdziwe K100;
- sama kabina osadzona ciut niżej niż poprzednio, koła przednie niemal chowają się w nadkolach - efekt bardzo carakterystyczny dla prawdziwego K100, dzięki temu zabiegowi udało mi się optycznie powiększyć koło samo w sobie;
- przy okazji kabina została cofnięta nieznacznie (o 1 kropkę) a więc i przednia oś się wysunęła do przodu - to ukłon w stronę starszych, klasycznych K100; w nowych można było zamówić przednią oś lekko cofniętą w ramach poprawy promienia skrętu :).

Przyznać muszę, że do liftingu sprowokował mnie powstający równolegle Kenworth W900. Duża, jasna kabina K100 wydawała się zbyt duża. Ustalenie właściwych proporcji okazało się sporym problemem. O pomoc z ich ustaleniem zwróciłem się do "internetowych" znajomych, między innymi do Hanka - tego od www.highway-hank.de. Ogólnie wniosek był taki, że jest OK. W900 jest sporo niższy od K100 a sam w sobie K100 z kaibną Aerodyne jest potężny - to jedna z największych kabin COE jakie były seryjnie produkowane. Jedynie bardziej przestronna (co nie znaczy większa na zewnątrz) jest kabina Freightlinera Argosy, ze względu na obniżoną komorę silnika.
Pokusiłem się jednak jeszcze o jeden eksperyment. Nie mogłem znaleźć nigdzie zdjęć K100 i W900 (z przełomu lat 70 i 80) tak aby uchwycić różnicę w wysokości. Pokombinowałem troszkę i dwa zdjęcia z profilu obydwu pojazdów przeskalowałem tak, aby felgi były jednakowej wielkości (jedyny rozsądny punkt odniesienia) po czym nałożyłem sylwetki jedna na drugą (z użyciem przezroczystości 50%). No i bajer :). Po tym zadecydowałem się przeprowadzić małe zmiany - K100 już został nieznacznie obniżony, W900 dostanie 2/3 bricka więcej przy najbliższej okazji i będzie cacy :) To taki kompromis pomiędzy skalą 1:13 a zbyt malymi kołami 24x43...

Efekt ?
Obrazek
Więcej fotek pod http://lego.drwiega.net/vit200/lifting/
Na chwilę obecną nie zmieniam galerii na brickshelfie, może jeszcze coś pozmieniam nieznacznie, być może nieco obniżę dach sypialni - o 2/3 bricka, zobaczę jak to optycznie wyjdzie :)

pozdrawiam

: 2006-01-25, 00:28
autor: TiTo & Anakin
Hmmm ... Silnik spoko tylko może zasłoń tłoki :) jakoś i mi sie wydaje ze skrzynia biegów jakaś chyba za chuda, nie wiem nie widziałem orginału. Zawiasy nie moge to powiedzieć ze są do bani, ale to moze być to że buda jest ciężka.
Pozdrawiam

: 2006-01-25, 06:32
autor: Maciej Drwięga
TiTo & Anakin pisze:Silnik spoko tylko może zasłoń tłoki jakoś i mi sie wydaje ze skrzynia biegów jakaś chyba za chuda, nie wiem nie widziałem orginału.
Tłoków nie zasłonię, właśnie ma być je widać :)
Co do skrzyni - myślałem, żeby ją zrobić nieparzyście, ale olalem ten temat - sporo zabawy a efekt raczej mizerny.

: 2006-01-25, 07:52
autor: TT
Poprzednie zawiasy były bardziej estetyczne. Jak to wygląda w rzeczywistości?
Pozatym silnik bardzo szczegółowy. Ta rura to majstersztyk :wink:

: 2006-01-25, 08:27
autor: Maciej Drwięga
TT pisze:Poprzednie zawiasy były bardziej estetyczne. Jak to wygląda w rzeczywistości?
No właśnie w ten sposób...
Obrazek

http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... w_k100.jpg
http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... le0009.jpg
http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... le0002.jpg