Strona 1 z 1

[MOC] Siekierą ciosany

: 2010-08-20, 22:04
autor: Barteq
Obrazek
Napatrzyłem się na nową Scanię Sariela, na to jak pięknie pomyka na RC i sam chciałem zbudować małe, szybkie i zwinne autko. Początkowo miało to być coś w stylu WRC i z napędem na 4 koła, jednak silnik nie dawał sobie rady z oporami, jakie powstawały przy skręcaniu, a żeby te wyeliminować trzeba by dać dyferencjał między osiowy, w którym to z kolei przy pierwszym hamowaniu trzasnął by bevel. Tak więc zamiast starego i oklepanego napędu na tył, postanowiłem zrobić napęd tylko na przód. Właściwie w prowadzeniu nie widać, żadnej różnicy, ale jest satysfakcja z posiadania FWD :) No może, trochę lepiej podjeżdża się pod progi.
Co do karoserii samochodu, to przyznaję się bez bicia, że przód podpatrzyłem z Enzo, zaś tył z 8448. Pan Longer mówił, żeby wywalić panele i dać liftarmy, jednak nie mam pomysłu jak by można je zastąpić.

Tak więc:
-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu";
-Skręt: 1 PF medium z redukcją 5:1;
-Światła PF;
-Zawieszenie przód: brak, tył: niezależne.


Początkowo przełożenie wynosiło 2,334:1, ale akumulatorki są już za słabe i czasami BatBox odcinał zasilanie.

Galeria BS

Na koniec filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AgLITXYQGMg[/youtube]

Re: Siekierą ciosany

: 2010-08-20, 22:20
autor: Sariel
Barteq pisze:-Napęd: 1 RC z redukcją 4,2:1 na "na tym szybszym wyjściu"
Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.

: 2010-08-20, 22:26
autor: Barteq
Sariel pisze:Hm... Nie lepiej użyć wolniejszego wyjścia z mniejszą redukcją albo z 1:1? Jeśli dajesz tak dużą redukcję z szybszego wyjścia, to tak naprawdę dublujesz redukcję która jest wewnątrz samego silnika. Z tą różnicą, że ta w silniku jest efektywniejsza bo zrobiona na lepszych zębatkach. Nie bardzo widzę sens redukowania szybszego wyjścia skoro to wolniejsze masz już ładnie zredukowane.
Owszem, jest lepiej, ale wtedy musiałbym obrócić silnik o 90 stopni i zrobić przekładnie kątową. Zresztą jutro zrobię jeszcze zdjęcie i pokażę w czym leży problem.

: 2010-08-21, 00:13
autor: Filus
Z tego, co widzę po zdjęciach, wydaje mi się, że kierownica to atrapa, dobrze mi się wydaje? Co do samej konstrukcji, w moim przekonaniu to autko jest zbyt wysokie, jak na auto sportowe (bo chyba o takie Ci chodziło). No i nie podoba mi się brak jakiegokolwiek maskowania kabli wewnątrz. Wystarczyłby dach i małe okna i już efekt wizualny byłby lepszy. Podoba mi się natomiast sposób, w jaki rozwiązałeś światła.

: 2010-08-21, 08:16
autor: Bartek
Jak patrzę na twój model, to widzę Hondę CRX ;) Ogólnie to fajnie jeździ, ale przydałoby się ten dach troche osłonić. Reszta Ok.

: 2010-08-21, 09:35
autor: Barteq
Filus pisze:Co do samej konstrukcji, w moim przekonaniu to autko jest zbyt wysokie, jak na auto sportowe
Początkowo miało być WRC i taki prześwit został.
Dachu nie osłaniałem, bo to taki design :) Podobają mi się auta w stylu 8448.

: 2010-08-21, 11:57
autor: Darecki
Bartek pisze:Jak patrzę na twój model, to widzę Hondę CRX ;)
Mi też to auto mi się od razu nasunęło na myśl, kiedy zobaczyłem ten model :) Ale rzeczywiście jest trochę za wysoki, tył wygląda na bardzo toporny, przód za to ma bardzo fajny, agresywny wygląd ;)

: 2010-08-21, 13:55
autor: raczeqq
Chyba po raz pierwszy widzę samochód z napędem na przód! ( z lego )

Szkoda że nie ma dachu , a tak to zbyt wysoki jeszcze jak parę osób wspomniało.

: 2010-08-23, 10:14
autor: Barteq
http://www.brickshelf.com/gallery/Barte ... 0_2945.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Barte ... 0_2946.jpg
Mam nadzieję, że te dwa zdjęcia wyjaśnią, dlaczego napęd jest z "szybszego wyjścia".