[MOC] Ursus C-360

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Mrutek

[MOC] Ursus C-360

#1 Post autor: Mrutek »

Ursus C-360

Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Pierwsze co rzuca się w oczy gdy patrzy się na moje dzieło, jest to, że jest to kopia [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=11823&postdays=0&postorder=asc&start=0]fantastycznego ciągnika Jeraca[/URL]. Wszystko to wina niejakiego crisesa, który w poradniku prezentacji MOCy napisał, że nie wolno się śpieszyć... Tak mu uwierzyłem, ze chyba nigdy go nie skończę. Bo skończony nie jest. Na półce stoi już kolejna wersja czerwono-szara z kabiną. Kabina wygląda jako tako. Wrzucę niedługo zdjęcia (aparat padł) - może ktoś będzie miał pomysł jak ją ulepszyć.
Inspiracją dla stworzenia go były traktory Misterzumbiego i oczywiście same 360-tki, które pamiętam z dzieciństwa. Zawsze z kabinami. Żółte, zielone i prawie nigdy czerwone. Jak dla mnie największa różnica między C-330 i C-360, jest taka że 360 pracowały w PGR-ach, a 330 u rolników indywidualnych. Nie wiecie co to PGR? No i dzięki bogu!
Na integracji traktor został skrytykowany za to, że jest to kopia Jeracowego (co z tego, że 2 razy mniejsza), że rozpada się w rękach, że nie jeździ i (tu mnie Żbik zabił), że w środku nie ma zębatek i wał napędowy się nie kręci. Dlatego powstał w innych kolorach (żółty jest jednak najładniejszy), kolejna wersja jest w pełni bawialna -jeździ i nie sypie się (jest niestety mniej podobna do oryginału), wał jest napędzany poprzez zębatki przez tylne koła. Żbiku miałeś rację - da się. Dodatkowo powstała przyczepa, bo co jest wart ciągnik bez przyczepy...
Koła powinny być w kolorze tan - może Misiek w końcu złoży zamówienie. Zazwyczaj się nie śpieszy. Kiedyś będą.
Miał powstać w skali mnifig, niestety jest trochę większy, ponieważ został wyskalowany do kół. Wszystko przede mną.
Jestem otwarty na (sensowną) krytykę, ponieważ czuję, że go jeszcze nie skończyłem.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

A ja mam coraz większą ochotę znaleźć jakieś DUŻE koła modelarskie, które pasowałyby do Lego...

Tak na szybko:
Brak drążka łączącego przednie koła (360 w przeciwieństwie do 330 nie ma dwóch cięgieł od skrętu wychodzących z kolumny kierownicy)
Skrzynka na narzędzia na błotniku bardzo symboliczna, ale na plus :)
Zbiornik na sprężone powietrze powinien być większy (nie ma bricka o średnicy półtora studa, nie?)
Fajnie że pamiętałeś o dwóch dźwigniach od biegów polowych i WOMu przy siedzeniu.

Nie wiem jak to jest z malowaniami 360, ale 355 miały na przykład niebieski silnik i ramę, a cała blacharka była żółta + żółte felgi i szara kabina :)

No i jestem ciekaw jak ta kabina będzie się prezentować.

Awatar użytkownika
Misterzumbi
Zasłużony
Posty: 1469
Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
Lokalizacja: z piekła
brickshelf: misterzumbi
Kontakt:

 

#3 Post autor: Misterzumbi »

Wiem co to ma byc. Niescislosci rzucaja sie w oczy jak ogladasz zdjecia duze...

Zdecydowania za szeroki, w tyle o jedna, moze dwie kropki. Przednie kola sa absolutnie Fe. Nie wiem jak poprawic. Za to warto by przednia os przestawic o pol kropki do przodu.Tylne kola albo za duze, albo blotniki zbyt odstajace... Tez nie wiem jak poprawic, jakos costtam nie pasuje, tu za krotki, tam za dlugi. No nie wiem. Kiera zbyt duza. Pol mniejszy niz ten od Jeraca, to kiego groma ma tak samo duza kierownice? Co tam robi to czarne cos?
Ostatnio zmieniony 2010-08-18, 08:48 przez Misterzumbi, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.

Bartek
Posty: 8
Rejestracja: 2010-08-17, 21:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Barteek97

 

#4 Post autor: Bartek »

Może jestem nowy i nie tak badzo zaawansowany w budowie jak inni na forum, ale według mnie, ma za płaski nos w stosunku do prawdziwego Ursusa. Reszta jest ok oprócz zbiornika na sprężone powietrze ;)
Bartek
Air-cooled VW's www.cal-look.pl

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#5 Post autor: V1 »

Żółty znacznie lepiej wygląda, choć faktycznie - przydałoby mu się parę modyfikacji.
Koła ma znakomite.

Jak zrobiłeś reflektory w żółtym ? One są oparte na kluczyku oczkowym? Wyglądają świetnie, tylko jak się do cholery trzyma ta czarna kopułka ('lever base') ???
\/1 ______________

Mrutek

#6 Post autor: Mrutek »

V1 pisze:Jak zrobiłeś reflektory w żółtym ? One są oparte na kluczyku oczkowym? Wyglądają świetnie, tylko jak się do cholery trzyma ta czarna kopułka ('lever base') ???
To jest taki patelnio-podobny klocek, którego chyba nie ma na BL - coś jak plate round 1x1 z "ogonkiem". Ma jakieś numerki wytłoczone - mam nadzieję, ze to Lego. Czasami przy jakimś hurtowym zakupie znajduję pojedyncze sztuki.
Misterzumbi pisze:Zdecydowania za szeroki, w tyle o jedna, moze dwie kropki. Przednie kola sa absolutnie Fe. Za to warto by przednia os przestawic o pol kropki do przodu.Tylne kola albo za duze, albo blotniki zbyt odstajace... tu za krotki, tam za dlugi. No nie wiem. Kiera zbyt duza. Pol mniejszy niz ten od Jeraca, to kiego groma ma tak samo duza kierownice? Co tam robi to czarne cos?
Chciałeś powiedzieć, ze przednie koła trzeba trochę cofnąć, ale się pomyliłeś, tak? W C-360 nie wystają przed maskę. Błotniki są za wysoko - tylne koła są ok. Proporcje trzyma dość dobrze. Kurcze, faktycznie kierownica u Jeraca jest za mała!

Obrazek
Misterzumbi pisze: Co tam robi to czarne cos?
Poduszka powietrzna?

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#7 Post autor: V1 »

Przednie koła - faktycznie; albo przesunąć je do przodu, albo raczej skrócić maskę o studa (u Ciebie wydaje się za długa). Koło kończy się równo z końcem maski, a w oryginale wyraźnie przed nią wystaje.

Zrób proszę zdjęcie tego klocka od reflektorów, bo zupełnie nie wiem o czym mowa.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#8 Post autor: Jerac »

Zgadza się, to u mnie kierownica jest za mała - ale z kolei ta większa technicowa była już za duża, a w jakieś kombinacje z flexów nie chciało mi się bawić. Tutaj jest ok.

Nie wiem dlaczego sugerujecie się zdjęciem które dał Mrutek, skoro ono przedstawia wersję 330 a nie 360. Zresztą nawet jest na boku maski napisane... ;p

Obrazek
Jak się na to zdjęcie spojrzy, to faktycznie, rozstaw przednich kół i umiejscowienie osi są zupełnie poprawne, natomiast z resztą jest "coś nie tak". Moje podejrzenia (do sprawdzenia na blueprintach):

-maska za długa o to coś z serkami;
-tylne koła mają za małą średnicę, powinny sięgać prawie do szczytu maski;
-albo przednie koła mają za małą średnicę, albo atrapa chłodnicy sięga za daleko w dół.
-atrapa chłodnicy nie ma proporcji 1:2, raczej 2:3,3 do 2:3,5 tak na oko.
-tylne błotniki są ble, ale to chyba wynika z za małych kół. Przestrzeń między oponą a błotnikiem w tej skali powinna wynosić ja wiem, z płytkę?

Co do tyłu:
Obrazek

Tu może nie bardzo widać, ale przestrzeń między tylnymi błotnikami jest tylko nieznacznie szersza niż szerokość maski. Trzeba mniej więcej o dwie płyki z obu stron ściągnąć do środka, razem z kołami.

A poza tym jest całkiem ok. Fajnie że chciało Ci się odwzorowywać detale, i chyba jednak lepiej wyglądają te bebechy wszystkie w jednym kolorze, a nie w paru jak u mnie.

Mrutek

#9 Post autor: Mrutek »

Jerac, załamujesz mnie - wyłapałeś prawie wszystko z czym walczyłem i nie udało mi się tego pokonać (na razie). Z drugiej strony - nie udawajmy - w pewnej skali coś albo ma 3s albo 4s. Jeśli nawet się uda w 1 wymiarze, to nie uda się w 2-gim. Stąd te wymiarowe nieścisłości.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#10 Post autor: Jerac »

Wcale nie musi być 3 albo 4. Jak dasz płytkę z klamką ( to się zdaje nazywa "plate 1 x 2 with rail"), to masz jakiś tam ułamek. Jakbyś zrobił atrapę samą w sobie 2x3, ale pod spodem dał kafelka albo nawet płytkę 1x2 w kolorze nadwozia, to też miałbyś ułamek.

Obrazek
Tu widać że da się pociągnąć błotniki do środka. Jak będą stykać się z tą ramką 4x6 co tam jest, to będzie bardzo dobrze. Zaczepy co prawda jakoś inaczej będziesz musiał zamocować, ale powinno się dać to zrobić.

Aha - działający wał napędowy z tyłu - bardzo fajnie że jest. Niepotrzebnie zrezygnowałem ze swojego ;>

Mrutek

#11 Post autor: Mrutek »

Jerac pisze:Wcale nie musi być 3 albo 4. Jak dasz płytkę z klamką ( to się zdaje nazywa "plate 1 x 2 with rail"), to masz jakiś tam ułamek. Jakbyś zrobił atrapę samą w sobie 2x3, ale pod spodem dał kafelka albo nawet płytkę 1x2 w kolorze nadwozia, to też miałbyś ułamek.
Obrazek
Tu widać że da się pociągnąć błotniki do środka. Jak będą stykać się z tą ramką 4x6 co tam jest, to będzie bardzo dobrze. Zaczepy co prawda jakoś inaczej będziesz musiał zamocować, ale powinno się dać to zrobić.
Aha - działający wał napędowy z tyłu - bardzo fajnie że jest. Niepotrzebnie zrezygnowałem ze swojego ;>
Przód był początkowo jakoś tak zrobiony. Nie pamiętam dlaczego zrobiłem tak maskę- chyba wydawało mi się ,że tak jest lepiej. Błotniki faktycznie - chyba za bardzo się uparłem na 1 rozwiązanie.
Dzięki za konstruktywna krytykę - o to mi chodziło.

ODPOWIEDZ