[MOC] Arsus IV i Arsus V

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

[MOC] Arsus IV i Arsus V

#1 Post autor: KUKUS »

Witam!
Mam zaszczyt pokazać Wam nowe innowacyjne technologiczne Sterofańskich inżynierów:


Arsus IV:
Obrazek
Galeria Brickshelf
Galeria FlickR

... zasadniczą różnicą w stosunku do III jest łatwiejszy dostęp do kokpitu- Shogun był bardzo obudowany, ale stosunkowo ciężko było pilotowi wsiąść. IV zlikwidowała ten problem- zmniejszono nieco przedni pancerz oraz samą konstrukcję kokpitu. Ręce mecha są bardzo zwrotne, dzięki czemu nikt nie może się czuć bezpieczny ;) (no może poza pilotem). Poza tym zrezygnowano z charakterystycznego dla tej linii mechów koloru zielonego i działek umiejscowionych między nogami.

Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Mała dygresja, jak powstał ten mech- można powiedzieć, że na klimaty space (i space-podobne) nawróciłem się zbyt późno, albowiem roboty z serii exo-force zostały już wyprzedane (wiem, że większość z nich posiadała pewne wady, ale było też kilka naprawdę ładnych modeli). IV to trochę taki hołd oddany tej serii. Moim zdaniem nie wygląda źle, jest wielce bawialny... tylko do wyglądu nóg nie jestem do końca przekonany. Na dalszych zdjęciach z galerii możecie zobaczyć starszą wersję IV (miała brązowe dodatki).



Arsus V:
Obrazek
Galeria Brickshelf
Galeria FlickR

Arsus V to tak naprawdę nieco przypakowana III, która w miejsce działek otrzymała ręce. Działka, w które była wyposażona starsza wersja zoptymalizowano do mniejszych rozmiarów i umieszczono na plecach mecha. Dodatkowa para działek umieszczona na łapach maszyny daje dodatkową radochę przy kontakcie z wrogim oddziałem ;)
Karabinek znajdujący się miedzy nogami wydłużono zwiększając tym-samym magazynek.

... [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=10786]Arsus III - wcześniejsza wersja mecha[/url].

Kilka zdjęć na zachętę:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolejna dygresja: pierwsza wersja piątki została pokazana na ostatnim zdjęciu z powyższej galerii. Idąc za radą fachowca zrezygnowałem z tego dodatku nad kokpitem. Ogólnie projekt uważam za udany i chyba nieprędko go zburzę ;) Trochę kojarzy mi się z tym mechem z gry Gunmetal (ale tylko trochę, bo tamten był wyższy i potrafił się transformować)...


Ciekawostka: pierwsze projekty III powstały jakoś w sierpniu 2009, teraz przedstawiam Wam ulepszoną wersję. A sama idea lini ARSUS jakoś w maju...

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 20:44 przez KUKUS, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Cevillus
Posty: 553
Rejestracja: 2010-04-29, 21:14
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: greenboy55

 

#2 Post autor: Cevillus »

W bardzo ciekawy sposób wykorzystałeś różne elementy Lego. Modele są bardzo dobrze zrobione. Ocena 85% ;)

raczeqq

#3 Post autor: raczeqq »

Wszystko fajnie, gdyby nie te łańcuchy ograniczające swobodę :)

PS: fajny avek ;D

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#4 Post autor: Ither »

O, o, o!
Też miałem rano pisać o łańcuchach. Najpierw piszesz, że to zręczny model Arsusa, a potem go w kajdany zakuwasz :P

Natomiast masywne paluchy z nóg u 5tki są świetne i w ogóle 5ka to w porównaniu z resztą Arsusów cud techniczny :D
Ostatnio zmieniony 2010-08-26, 19:23 przez Ither, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Noobi
Posty: 52
Rejestracja: 2010-08-13, 22:14
Lokalizacja: Katowice
brickshelf: Noobi

 

#5 Post autor: Noobi »

Czwóreczka wygląda fajnie.
Te dwa działa wyglądają poważnie. Po budowie można wnioskować że to jednostka przeciw piechotna.A łańcuchy to element psychologiczny mający uświadomić przeciwnikowi jego straszliwy koniec.
kabinę bym tylko zmienił na niebieską. To znaczy część która zasłania tors minifiga i serk
Lub na górną cześć nakleić znak/ herb Imperatora Q.

piąteczka za bardzo mi się nie podoba
Choć ma swój urok. z profilu przypomina big daddy'ego z bioshoka.
co do uzbrojenia nie chciałbym tego spotkać podczas bitwy:D
Usunąłbym z tyłu tą rakietę/ butle o ile w 4 takie zastosowanie może być
to w 5 raczej nie. Jest za wolna przez co ów butla jest łatwym celem dla przeciwnika.

spacelord
Posty: 951
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: spacelord
Kontakt:

 

#6 Post autor: spacelord »

Ręce wg mnie najsłabiej Ci wyszły... może by się dało tam coś ręko-podobnego dać co trzyma broń, ew ciekawsze wykończenie broni?
Poza tym fajny, tylko poprzednia masywniejsza wersja jakoś bardziej mi przypasowała... może to przez tą zieloną szybkę ;)

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#7 Post autor: KUKUS »

raczeqq pisze:Wszystko fajnie, gdyby nie te łańcuchy ograniczające swobodę :)
Ither pisze: Najpierw piszesz, że to zręczny model Arsusa, a potem go w kajdany zakuwasz :P
..widocznie model byłby zbyt zręczny ;) Nie miałem pomysłu, jak zrobić fajny magazynek, a łańcuch nawet nieźle wygląda.
Noobi pisze:Po budowie można wnioskować że to jednostka przeciw piechotna.A łańcuchy to element psychologiczny mający uświadomić przeciwnikowi jego straszliwy koniec.
... coś w tym jest - łańcuch rzeczywiście wygląda groźnie, ale obawiam się, iż bez drobnych modyfikacji się nie skończy ;) IV rzeczywiście nadaje się bardziej na mniejszego przeciwnika, niż na jakiegoś super wypasionego mecha, aczkolwiek pierwsze wersje IV były naprawdę duże- przypominały mi nieco napakowanego firebata ze zgubionymi proporcjami i nieco kwadratowym torsem. Nie chcąc dłużej z nim eksperymentować przebudowałem go niemal w 100%... ale idea wystającego hełmu pozostała.
Noobi pisze:Usunąłbym z tyłu tą rakietę/ butle o ile w 4 takie zastosowanie może być
to w 5 raczej nie.
... ta rakieta to właściwie działko- pilot z Arsusa też musi się umieć obronić, w razie gdyby mech odmówił posłuszeństwa ;) Gdyby nawet taka butla eksplodowała, to myślę, że przy takim uzbrojeniu mech nie odniósłby poważniejszych szkód. Pierwotnie pilot z butlą miał wchodzić do kokpitu, ale niestety kokpit jest trochę taki "na styk".
spacelord pisze:Ręce wg mnie najsłabiej Ci wyszły... może by się dało tam coś ręko-podobnego dać co trzyma broń, ew ciekawsze wykończenie broni?
... ręce mogą trzymać broń - pierwotnie planowałem jakieś karabinki/gatlingi właśnie w tym stylu, ale z efektów nie byłem zadowolony. Te działka przymocowane przy każdej ręce są wprawdzie zrobione dość prosto, ale przynajmniej dzięki takiemu rozwiązaniu ręce są wolne i zdatne do jakiejś roboty. Ale pomyślę jeszcze by trochę tę broń nieco "urozmaicić" ;)

Małe spostrzeżenie: początkowo nie byłem pewien, czy pokazanie 2-óch mechów w jednym wątku to dobry pomysł- szczególnie chodzi mi o IV. Ale z waszych komentarzy wnioskuję, że nie jest tak źle, aczkolwiek do perfekcji jeszcze trochę brakuje.

Dziękuję za opinie ;)

EDIT 500-tny post ;)
Ostatnio zmieniony 2010-08-27, 12:18 przez KUKUS, łącznie zmieniany 1 raz.

spacelord
Posty: 951
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: spacelord
Kontakt:

 

#8 Post autor: spacelord »

Ale gafę szczeliłem... znalazłem poprzedniego mecha - też miał zieloną szybkę, więc uznałem że tamten i ten (tzn ten u dołu) są w sumie identyczne (więc nie rozpisywałem się o nim)... ale teraz się lepiej przyjrzałem i ten nowy jest dużo dużo lepszy... wszystko ma ładniejsze ;) - a ręce i nogi faktycznie fajnie wyszły...

mógłbyś się pokusić o spróbowanie przeróbki go w pełnego robota, bez kierowcy - może by wyszło z tego coś fajnego?

i gdzie ten japoński robot z integracji? trzeba go dopracować i pokazać ;)

a co do trzymania broni - to chodziło mi tylko o pierwszego mecha - on ma dość słabe ręce - a ten drugi - z kolei super :)
Ostatnio zmieniony 2010-08-27, 12:33 przez spacelord, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#9 Post autor: KUKUS »

spacelord pisze:mógłbyś się pokusić o spróbowanie przeróbki go w pełnego robota, bez kierowcy - może by wyszło z tego coś fajnego?
... a wiesz, że to rozważałem :P ??
spacelord pisze:i gdzie ten japoński robot z integracji? trzeba go dopracować i pokazać ;)
... trzeba w nim jeszcze detale dopracować i będzie można założyć stosowny temat ;)
spacelord pisze:a co do trzymania broni - to chodziło mi tylko o pierwszego mecha - on ma dość słabe ręce - a ten drugi - z kolei super :)
... właściwie, IV nie ma w ogóle rąk (tylko te karabiny), ale poważnie zastanawiałem się czy mu ich nie zrobić...
Ostatnio zmieniony 2010-08-27, 20:17 przez KUKUS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#10 Post autor: Jerac »

Zacznę od tego z zielonym łbem - bo jest lepszy. Proporcje są ładnie zgrane, nic nie jest za duże czy za małe, a całość ma taką fajną, przysadzistą ale zarazem całkiem zgrabną sylwetkę. Z każdej strony wygląda zupełnie poprawnie. No i ma normalne dłonie, więc jest praktyczniejszy... nietrudno mi wyobrazić sobie, że po (albo przed) walką maszyna służy do przenoszenia skrzynek z piwem ;>

Teraz tak. Spróbowałbym zrobić go całego w jednym kolorze. Ot tak, z ciekawości, co by z tego wyszło. Teraz jest taka mieszanka czerni, szarości, innej szarości i zielona kropka. Zdaję sobie sprawę z tego że niektóre elementy istnieją tylko w jednym kolorze, dlatego gdybyś zdecydował się go zrobić na czarno, trójniki tak czy siak byłyby szare - ale nic to.
Przydałoby mu się też jeszcze trochę koloru, jakiś pasek, logo, etc.

Ten drugi po prostu jest słabszy. Góra masywniejsza, ale nóżki cieńsze, no i wziąłeś to paskudztwo co to Ci kazałem zdjąć znad głowy zielonogłowego i dałeś mu na klatę. Weź wywal ten klocek za okno jak nie wiesz co z nim zrobić, to wcale nie jest prosta część do wykorzystania :D

Łańcuch jako pas amunicyjny - be. Tym bardziej że wchodzi w lufę, a powinien gdzieś w korpus broni. A w ogóle, co mają reprezentować te cztery stożki przed lufą? Bębenek z amunicją? Obrotowe lufy...?
Ostatnio zmieniony 2010-08-28, 11:08 przez Jerac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KUKUS
VIP
Posty: 852
Rejestracja: 2007-06-25, 09:50
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kukus
Kontakt:

 

#11 Post autor: KUKUS »

Jerac, dzięki za cenne uwagi!

V rzeczywiście dużo bardziej mi się podoba (chociaż spotkałem się z opiniami, że przypomina ona dużą, zautomatyzowaną i inteligentną lodówkę). Zastanawiam się, jak by wyglądał w całości w kolorze białym (oczywiście z pojedynczymi czarnymi elementami), tak żeby pasował do serii SP III. Obecny stan klocków nie pozwala mi, by na ten moment zrobić zmiany kolorystyczne, ale jak tylko dorwę kilka potrzebnych części to z radością zrobię zmiany.

Na czarno też by fajnie wyglądał, ale boję się, iż na zdjęciach nie wszystkie dodatki byłyby widoczne.

A naklejka z logiem Q to dobry pomysł- będę musiał jakieś porządne zaprojektować...
Jerac pisze:no i wziąłeś to paskudztwo co to Ci kazałem zdjąć znad głowy zielonogłowego i dałeś mu na klatę
... właściwie IV powstała przed V ;)

Do jego odnóży też nie jestem do końca przekonany, ale chciałem wymyślić jakąś inną wersję. Stary łańcuch technic idealnie imitowałby magazynek, no ale niestety nie dorwałem go (jeszcze).
Jerac pisze:A w ogóle, co mają reprezentować te cztery stożki przed lufą? Bębenek z amunicją? Obrotowe lufy...?
... coś w rodzaju magazynku ;)

Jak tylko zrobię jakieś ciekawe zmiany, to na pewno zamieszczę update'a w tym temacie...

ODPOWIEDZ