Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] BLACK WIDOW
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 41
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-09-18, 10:34   [MOC] BLACK WIDOW

Dzień dobry,

O takie sobie autko:


Autem tym jeździłem na ostatnim rajdzie ze skutkiem zwycięskim. Jest to GINAF seria G 440 8x8x8 w wersji ze skrętnymi wszystkimi kołami. GINAF z poniższej prezentacji to wersja rozwojowa MKII auta z ostatniego rajdu.

Zmienione względem wersji MKI zostały:
- mechanizm zmiany biegów - był pneumatyczny, jest elektryczny
- wzmocnione klamki w drzwiach - teraz się już nie otworzą w trakcie rajdu
- atrapa chłodnicy - była naklejka, teraz jest atrapa z klocków
- układ wież IR - były 2 a są 3, więcej o tym poniżej
- estetyka kabiny np. lusterka, rejestracja itp.
- inne drobne elementy

Parametry techniczne:
- masa ~2800 kg
- długość - 72 study
- szerokość - 26 studów
- wysokość - 31 studów
- W aucie znajdują się: 3 silniki XL, jeden medium oraz jeden battery box. Battery box wisi za ostatnią osią i stanowi przeciwwagę kabiny.
- zawieszenie - 2 podwójne mosty pływające zawieszone każdy na 4 sprężynach z szarych amortyzatorów. Amortyzatory zbudowane z osiek i łączników.






NAPĘD:

- napęd - 1 silnik XL. Moc układu napędowego 2,21 W
- układ napędowy składa się z silnika (w miejscu atrapy) 2 biegowej linearnej skrzyni biegów. Wykorzystuje też miedzy mostami megakardana mojego autorstwa. Niezależnie od biegu, między silnikiem a kołem w przeniesieniu napędu uczestniczy tylko 3 pary zębatek. Spody mostów są zabezpieczone ślizgami.





STEROWANIE Z WIEŻ IR:

- użyłem patentu znanego już wcześniej (foty na Brickshelfie), tzn. jednym silnikiem napędowym (XL) sterują 2 wieże zasilane z 1 battery boxa. Ma to polepszyć wydajność tegoż XL i lepiej go zasilać. W związku z tym zamiast 2 wież obsługujących: 1 - napęd+zmiana biegów oraz 2 - skręt most1+skręt most 2 są obecnie 3 wieże ( pracujące na 2 kanałach)połączone następująco: 1 - napęd+zmiana biegów, 2 - napęd, oraz 3 - skręt most1+skręt most 2. Taki układ polepsza też teoretycznie dostępność zasięgu z pilota. Na fotce wieże są za kabiną.





PRZENIESIENIE NAPĘDU:

- skrzynia biegów, 2 biegowa linearna ze wzmocnieniem w postaci wodzika. Teraz już zmiana biegów jest elektryczna z wykorzystaniem 1 silnika medium. Niezależnie od biegu każda para zębatek w skrzyni w każdej konfiguracji jest odparta z obu stron bez luzu. Układ zmiany biegów bazuje na przekładni ślimakowej 1:8 z wykorzystaniem TEGO elementu.



SKRĘT:

- skręt - wszystkie osie skrętne. Za skręt odpowiadają 2 silniki XL. Sumaryczna moc układu skrętnego wynosi 4,42 W. Skręt odbywa się 1 i 2 oraz 3 i 4 osią. Oś bliżej środka auta skręca się o nieco mniejszy kąt niż oś krańcowa. W położeniach granicznych listwy zębate ulegają rozprzęgleniu co zabezpiecza zębatki i cały układ przed zbędnymi naprężeniami. Możliwy skręt 1 i 2 osią lub 3 i 4 lub wszystkimi lub jazda krabowa.





DODATKOWE:

Kabina osiada otwierane za pomocą klamek drzwi. Drzwi te na następny rajd będą zaspawane.




GALERIA BS


Filmik z rajdu made in Sariel (pierwsze auto):



Dziękuję za uwagę. Komentarze mile widziane.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-09-18, 10:52   

Jeździ lepiej na przełożeniu szosowym, niż niejedno autko na terenowym:]
Wyeliminowałeś wszystkie niedoskonałości bliźniaczych ginafów: Wdówka jest odchudzona - minimum wagi, która pozwala osiągnąć taką konstrukcję, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Jedyna rezerwa jaką widzę, to skręt 2 i 3 osi. Choć nie wiem czy to gra warta świeczki, za krótko dane mi było jeździć w terenie tym Ginafem, żeby móc określić zachowanie się cięgien w każdej sytuacji. Fajnie, że wyciągasz wnioski i praktycznie na każdy rajd jest coś usprawnione - a to patent z wieżami, a to elektryczna zmiana biegów itd.

Moja bezstronność jest niepodważalna i mimo, że kibicuję wszystkim zawodnikom po równo, to Kuba będzie mieć bardzo trudne zadanie... :]
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-18, 12:51   

Genialna maszyna.
Układ nakierowany na zwycięstwo. Maksimum skuteczności. To tak samo jak ził 4x4x4 ATR tylko w wersji z 8 kołami :-)

Maszyna technicznie bardzo mi się podoba. Zoptymalizowałeś przeniesienie napędu i pewnie niewiele więcej da się jeszcze wycisnąć. 4 osie skrętne tylko pomagają. Masa pojazdu w takim układzie bardzo niska. Skuteczna skrzynia biegów ze skuteczną zmianą. Nawet przekonałeś mnie do tego zawieszenia.
Miałem okazję nim trochę pojeździć i było to bardzo przyjemne.
Takie maszyny chce się oglądać na zawodach.

Czekam na ostatnie zawody GPM i mam nadzieje, że nie dasz wygrać ATRowi :-)
Co 8 kół to nie 4 :-)

Pozdr.
T.
Ostatnio zmieniony przez TT 2010-09-18, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-18, 15:03   

Wygrana na ostatnich zawodach mówi sama za siebie. Auto bardzo dobre a jego modyfikator za dodatkowe osie robi swoje i Emil może startować nim po zwycięstwo całego GPM.

Zawieszka trochę twarda, jak autor sam powiedział to taka sztuka dla sztuki (i dla regulaminu) to całość dopasowuje się do terenu raczej na giętkości ramy. Niemniej jednak efekt jest zadowalający.

Myślę, że o tym kto zwycięży zaważy technika jazdy, bo maszyny mamy oboje dobre. Martwi mnie tylko, że mnie kary będą boleć znacznie bardziej niż ciebie z uwagi na szybszą ciężarówkę o gorszym przeliczniku.
 
 
 
mienso123 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-09-18, 16:44   

Pewnie jest sprawny i w ogóle, ale i tak najbardziej podoba mi się kabina- liftarmowa, a jednak zaokrąglona. Aż chce się zaśpiewać z ktosiem: "I fell right in love with you into a thousand parts I blew"
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-09-19, 20:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
kris kelvin
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-19, 16:11   

Co to znaczy 8x8x8? Nie chce mi się ani szperać ani przebijać przez opis. 8 kółek ma, a po co pozostałe dwie ósemki?
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5371
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-19, 16:12   

kris kelvin napisał/a:
8 kółek ma, a po co pozostałe dwie ósemki?

Osiem kół napędowych, w tym osiem skrętnych :P
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2120
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2010-09-19, 18:20   

Dokladnie:

8 kol jezdnych

x

8 kol napedowych

x

8 kol skretnych
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 12