[MOC] BLACK WIDOW
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] BLACK WIDOW
Dzień dobry,
O takie sobie autko:
Autem tym jeździłem na ostatnim rajdzie ze skutkiem zwycięskim. Jest to GINAF seria G 440 8x8x8 w wersji ze skrętnymi wszystkimi kołami. GINAF z poniższej prezentacji to wersja rozwojowa MKII auta z ostatniego rajdu.
Zmienione względem wersji MKI zostały:
- mechanizm zmiany biegów - był pneumatyczny, jest elektryczny
- wzmocnione klamki w drzwiach - teraz się już nie otworzą w trakcie rajdu
- atrapa chłodnicy - była naklejka, teraz jest atrapa z klocków
- układ wież IR - były 2 a są 3, więcej o tym poniżej
- estetyka kabiny np. lusterka, rejestracja itp.
- inne drobne elementy
Parametry techniczne:
- masa ~2800 kg
- długość - 72 study
- szerokość - 26 studów
- wysokość - 31 studów
- W aucie znajdują się: 3 silniki XL, jeden medium oraz jeden battery box. Battery box wisi za ostatnią osią i stanowi przeciwwagę kabiny.
- zawieszenie - 2 podwójne mosty pływające zawieszone każdy na 4 sprężynach z szarych amortyzatorów. Amortyzatory zbudowane z osiek i łączników.
NAPĘD:
- napęd - 1 silnik XL. Moc układu napędowego 2,21 W
- układ napędowy składa się z silnika (w miejscu atrapy) 2 biegowej linearnej skrzyni biegów. Wykorzystuje też miedzy mostami megakardana mojego autorstwa. Niezależnie od biegu, między silnikiem a kołem w przeniesieniu napędu uczestniczy tylko 3 pary zębatek. Spody mostów są zabezpieczone ślizgami.
STEROWANIE Z WIEŻ IR:
- użyłem patentu znanego już wcześniej (foty na Brickshelfie), tzn. jednym silnikiem napędowym (XL) sterują 2 wieże zasilane z 1 battery boxa. Ma to polepszyć wydajność tegoż XL i lepiej go zasilać. W związku z tym zamiast 2 wież obsługujących: 1 - napęd+zmiana biegów oraz 2 - skręt most1+skręt most 2 są obecnie 3 wieże ( pracujące na 2 kanałach)połączone następująco: 1 - napęd+zmiana biegów, 2 - napęd, oraz 3 - skręt most1+skręt most 2. Taki układ polepsza też teoretycznie dostępność zasięgu z pilota. Na fotce wieże są za kabiną.
PRZENIESIENIE NAPĘDU:
- skrzynia biegów, 2 biegowa linearna ze wzmocnieniem w postaci wodzika. Teraz już zmiana biegów jest elektryczna z wykorzystaniem 1 silnika medium. Niezależnie od biegu każda para zębatek w skrzyni w każdej konfiguracji jest odparta z obu stron bez luzu. Układ zmiany biegów bazuje na przekładni ślimakowej 1:8 z wykorzystaniem TEGO elementu.
SKRĘT:
- skręt - wszystkie osie skrętne. Za skręt odpowiadają 2 silniki XL. Sumaryczna moc układu skrętnego wynosi 4,42 W. Skręt odbywa się 1 i 2 oraz 3 i 4 osią. Oś bliżej środka auta skręca się o nieco mniejszy kąt niż oś krańcowa. W położeniach granicznych listwy zębate ulegają rozprzęgleniu co zabezpiecza zębatki i cały układ przed zbędnymi naprężeniami. Możliwy skręt 1 i 2 osią lub 3 i 4 lub wszystkimi lub jazda krabowa.
DODATKOWE:
Kabina osiada otwierane za pomocą klamek drzwi. Drzwi te na następny rajd będą zaspawane.
GALERIA BS
Filmik z rajdu made in Sariel (pierwsze auto):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_wixeaA ... r_embedded[/youtube]
Dziękuję za uwagę. Komentarze mile widziane.
O takie sobie autko:
Autem tym jeździłem na ostatnim rajdzie ze skutkiem zwycięskim. Jest to GINAF seria G 440 8x8x8 w wersji ze skrętnymi wszystkimi kołami. GINAF z poniższej prezentacji to wersja rozwojowa MKII auta z ostatniego rajdu.
Zmienione względem wersji MKI zostały:
- mechanizm zmiany biegów - był pneumatyczny, jest elektryczny
- wzmocnione klamki w drzwiach - teraz się już nie otworzą w trakcie rajdu
- atrapa chłodnicy - była naklejka, teraz jest atrapa z klocków
- układ wież IR - były 2 a są 3, więcej o tym poniżej
- estetyka kabiny np. lusterka, rejestracja itp.
- inne drobne elementy
Parametry techniczne:
- masa ~2800 kg
- długość - 72 study
- szerokość - 26 studów
- wysokość - 31 studów
- W aucie znajdują się: 3 silniki XL, jeden medium oraz jeden battery box. Battery box wisi za ostatnią osią i stanowi przeciwwagę kabiny.
- zawieszenie - 2 podwójne mosty pływające zawieszone każdy na 4 sprężynach z szarych amortyzatorów. Amortyzatory zbudowane z osiek i łączników.
NAPĘD:
- napęd - 1 silnik XL. Moc układu napędowego 2,21 W
- układ napędowy składa się z silnika (w miejscu atrapy) 2 biegowej linearnej skrzyni biegów. Wykorzystuje też miedzy mostami megakardana mojego autorstwa. Niezależnie od biegu, między silnikiem a kołem w przeniesieniu napędu uczestniczy tylko 3 pary zębatek. Spody mostów są zabezpieczone ślizgami.
STEROWANIE Z WIEŻ IR:
- użyłem patentu znanego już wcześniej (foty na Brickshelfie), tzn. jednym silnikiem napędowym (XL) sterują 2 wieże zasilane z 1 battery boxa. Ma to polepszyć wydajność tegoż XL i lepiej go zasilać. W związku z tym zamiast 2 wież obsługujących: 1 - napęd+zmiana biegów oraz 2 - skręt most1+skręt most 2 są obecnie 3 wieże ( pracujące na 2 kanałach)połączone następująco: 1 - napęd+zmiana biegów, 2 - napęd, oraz 3 - skręt most1+skręt most 2. Taki układ polepsza też teoretycznie dostępność zasięgu z pilota. Na fotce wieże są za kabiną.
PRZENIESIENIE NAPĘDU:
- skrzynia biegów, 2 biegowa linearna ze wzmocnieniem w postaci wodzika. Teraz już zmiana biegów jest elektryczna z wykorzystaniem 1 silnika medium. Niezależnie od biegu każda para zębatek w skrzyni w każdej konfiguracji jest odparta z obu stron bez luzu. Układ zmiany biegów bazuje na przekładni ślimakowej 1:8 z wykorzystaniem TEGO elementu.
SKRĘT:
- skręt - wszystkie osie skrętne. Za skręt odpowiadają 2 silniki XL. Sumaryczna moc układu skrętnego wynosi 4,42 W. Skręt odbywa się 1 i 2 oraz 3 i 4 osią. Oś bliżej środka auta skręca się o nieco mniejszy kąt niż oś krańcowa. W położeniach granicznych listwy zębate ulegają rozprzęgleniu co zabezpiecza zębatki i cały układ przed zbędnymi naprężeniami. Możliwy skręt 1 i 2 osią lub 3 i 4 lub wszystkimi lub jazda krabowa.
DODATKOWE:
Kabina osiada otwierane za pomocą klamek drzwi. Drzwi te na następny rajd będą zaspawane.
GALERIA BS
Filmik z rajdu made in Sariel (pierwsze auto):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_wixeaA ... r_embedded[/youtube]
Dziękuję za uwagę. Komentarze mile widziane.
Jeździ lepiej na przełożeniu szosowym, niż niejedno autko na terenowym:]
Wyeliminowałeś wszystkie niedoskonałości bliźniaczych ginafów: Wdówka jest odchudzona - minimum wagi, która pozwala osiągnąć taką konstrukcję, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Jedyna rezerwa jaką widzę, to skręt 2 i 3 osi. Choć nie wiem czy to gra warta świeczki, za krótko dane mi było jeździć w terenie tym Ginafem, żeby móc określić zachowanie się cięgien w każdej sytuacji. Fajnie, że wyciągasz wnioski i praktycznie na każdy rajd jest coś usprawnione - a to patent z wieżami, a to elektryczna zmiana biegów itd.
Moja bezstronność jest niepodważalna i mimo, że kibicuję wszystkim zawodnikom po równo, to Kuba będzie mieć bardzo trudne zadanie... :]
Wyeliminowałeś wszystkie niedoskonałości bliźniaczych ginafów: Wdówka jest odchudzona - minimum wagi, która pozwala osiągnąć taką konstrukcję, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Jedyna rezerwa jaką widzę, to skręt 2 i 3 osi. Choć nie wiem czy to gra warta świeczki, za krótko dane mi było jeździć w terenie tym Ginafem, żeby móc określić zachowanie się cięgien w każdej sytuacji. Fajnie, że wyciągasz wnioski i praktycznie na każdy rajd jest coś usprawnione - a to patent z wieżami, a to elektryczna zmiana biegów itd.
Moja bezstronność jest niepodważalna i mimo, że kibicuję wszystkim zawodnikom po równo, to Kuba będzie mieć bardzo trudne zadanie... :]
Sezon w pełni!
Genialna maszyna.
Układ nakierowany na zwycięstwo. Maksimum skuteczności. To tak samo jak ził 4x4x4 ATR tylko w wersji z 8 kołami :-)
Maszyna technicznie bardzo mi się podoba. Zoptymalizowałeś przeniesienie napędu i pewnie niewiele więcej da się jeszcze wycisnąć. 4 osie skrętne tylko pomagają. Masa pojazdu w takim układzie bardzo niska. Skuteczna skrzynia biegów ze skuteczną zmianą. Nawet przekonałeś mnie do tego zawieszenia.
Miałem okazję nim trochę pojeździć i było to bardzo przyjemne.
Takie maszyny chce się oglądać na zawodach.
Czekam na ostatnie zawody GPM i mam nadzieje, że nie dasz wygrać ATRowi :-)
Co 8 kół to nie 4 :-)
Pozdr.
T.
Układ nakierowany na zwycięstwo. Maksimum skuteczności. To tak samo jak ził 4x4x4 ATR tylko w wersji z 8 kołami :-)
Maszyna technicznie bardzo mi się podoba. Zoptymalizowałeś przeniesienie napędu i pewnie niewiele więcej da się jeszcze wycisnąć. 4 osie skrętne tylko pomagają. Masa pojazdu w takim układzie bardzo niska. Skuteczna skrzynia biegów ze skuteczną zmianą. Nawet przekonałeś mnie do tego zawieszenia.
Miałem okazję nim trochę pojeździć i było to bardzo przyjemne.
Takie maszyny chce się oglądać na zawodach.
Czekam na ostatnie zawody GPM i mam nadzieje, że nie dasz wygrać ATRowi :-)
Co 8 kół to nie 4 :-)
Pozdr.
T.
Ostatnio zmieniony 2010-09-18, 11:52 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Wygrana na ostatnich zawodach mówi sama za siebie. Auto bardzo dobre a jego modyfikator za dodatkowe osie robi swoje i Emil może startować nim po zwycięstwo całego GPM.
Zawieszka trochę twarda, jak autor sam powiedział to taka sztuka dla sztuki (i dla regulaminu) to całość dopasowuje się do terenu raczej na giętkości ramy. Niemniej jednak efekt jest zadowalający.
Myślę, że o tym kto zwycięży zaważy technika jazdy, bo maszyny mamy oboje dobre. Martwi mnie tylko, że mnie kary będą boleć znacznie bardziej niż ciebie z uwagi na szybszą ciężarówkę o gorszym przeliczniku.
Zawieszka trochę twarda, jak autor sam powiedział to taka sztuka dla sztuki (i dla regulaminu) to całość dopasowuje się do terenu raczej na giętkości ramy. Niemniej jednak efekt jest zadowalający.
Myślę, że o tym kto zwycięży zaważy technika jazdy, bo maszyny mamy oboje dobre. Martwi mnie tylko, że mnie kary będą boleć znacznie bardziej niż ciebie z uwagi na szybszą ciężarówkę o gorszym przeliczniku.
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Pewnie jest sprawny i w ogóle, ale i tak najbardziej podoba mi się kabina- liftarmowa, a jednak zaokrąglona. Aż chce się zaśpiewać z ktosiem: "I fell right in love with you into a thousand parts I blew"
Ostatnio zmieniony 2010-09-19, 19:40 przez mienso123, łącznie zmieniany 2 razy.