Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Jeep Willys
Autor Wiadomość
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-27, 13:19   [MOC] Jeep Willys



Autko to zbudowałem w kilka dni przed zawodami GPM żeby moja dziewczyna nie nudziła się na zawodach. Warto zaznaczyć, że posiadałem wtedy tylko jednego mediuma, reszta elementów PF została pożyczona od kolegów na zawodach.
Kierowca Jeepa - Deredi, pilota IR pierwszy raz trzymała w rękach dopiero na zawodach, jednak mimo to radziła sobie nieźle i wylądowała w środku stawki.
Zastosowałem tam patent jaki ostatnio wymyśliłem, czyli zwiększanie twardości amorków oraz zmniejszanie skoku.



W kwietniu 2010 roku zmodernizowałem starego Willysa. Wersja v2 jest napędzana XLem zamiast mediuma więc autko ma lepszego kopa. Skręt również został poprawiony, działa szybciej i pewniej niż w pierwszej wersji. Oprócz zmian technicznych poprawiłem też wygląd. Jak się okazało na GPM1/2010, silnik PF XL w napędzie był strzałem w dziesiątkę i Jeep prowadzony przez mojego brata - Samiego zdobył bardzo dobre drugie miejsce wyprzedając nawet mnie.

Dane techniczne

wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 330/190/185
rozstaw osi/kół (mm): 205/150
waga pojazdu (g): 1200
silniki napędowe: 1 PF XL
skręt: 1 PF medium
przełożenie: 1:3
zawieszenie: kolebki amortyzowane
atrapa silnika: brak - silnik napędowy w odpowiednim miejscu
data ukończenia: Wrzesień 2009 (mk I), Kwiecień 2010 (mk II)
co osiągnął:
miejsce 5/9 na GPM5/2009 (sterowany przez Deredi)
miejsce 2/13 na GPM1/2010 (sterowany przez Samiego)
miejsce 8/13 na GPM2/2010 (sterowany przez Deredi)
miejsce 5/10 na GPM4/2010 (sterowany przez Samiego)

Multimedia
Galeria Brickshelf
Galeria Bricksafe
Instrukcja PDF


Ostatnio zmieniony przez Atros 2016-02-13, 20:49, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
m4rc1n 
Ten... Tego... Marcin jestem.


Wiek: 32
Dołączył: 17 Wrz 2009
Wpisy: 369
Skąd: Królewskie Miasto Kraków
Wysłany: 2009-10-27, 18:58   

bardzo ładna terenówka :) szczególnie mi się podoba myk z halfbushem na resorze. Po prostu genialny, aż się prosi żeby pożyczyć ten pomysł... :D

fajna, mała i zgrabna terenówka :)
_________________
MOCs: 4
WIP: who cares?
 
 
 
 
Valmico
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-28, 20:28   

Naprawdę świetny technicowy pojazd. Ładny i do tego wykonany praktycznie cały z elementów technic, brawo :)
I widzę że nawet panel z Haulera został użyty.

Nic, tylko pogratulować budowniczemu wspaniałego pojazdu, a kierowcy udanego startu :D
 
 
 
Barteq 
Group B


Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2009
Wpisy: 157
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-28, 21:07   

Valmico napisał/a:
Nic, tylko pogratulować budowniczemu wspaniałego pojazdu, a kierowcy udanego startu :D


Nie kierowcy, tylko kierowniczce :)
Co do samego pojazdu- jest świetny, fajna linia nadwozia i w terenie sobie dobrze radzi, a i zbudowany tylko z Technic- tak jak lubię.
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2009-10-31, 15:47   

Cieszę się, że nareszcie wykorzystano możliwości, jakie daje regulamin GPM. Cieszę się, że oprócz kolosów, zaczynają się pojawiać małe zwinne terenówki.

Co do samego Jeepa - autko jest sympatyczne, mocne i sprawne, daje sporo radochy z jazdy (miałem okazję, dzięki!)
Najbardziej kuleje skalowanie - 190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Technicowe nadwozie oddające charakterystyczne kształty Jeepa i, jak widać z wpisów wyżej, niektórym się podoba. Na pewno jest lżejsze, niż porządnie zrobione nadwozie w stylu MT. Do tego sporo gramów zaoszczędzono pozbywając się dachu. Efekt tego taki, że maszyny nie da się przewrócić.

3+/5 ;)

ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.
_________________
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Ostatnio zmieniony przez smyk 2009-10-31, 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-31, 20:53   

Dzięki za pozytywne komentarze, cieszę się, że się wam podoba.

smyk napisał/a:
190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.

Zauważ, że rozstaw kół jest znacznie mniejszy od szerokości - 150 mm. Koła są po prostu szerokie. A szerokość Jeepa bez kół to 17 studów.

Na tej fotce jest coś podobnego w realu:



A więc mój Jeep to po prostu "trochę" podrasowana wersja do rajdów trtr ;)

Ale dzięki za krytykę, dzięki niej w przyszłości będzie jeszcze lepiej.

smyk napisał/a:
ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.


Jasne, że tak. I liczę też na was i wasze Panie :)
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-17, 19:20   

Zachciało mi się zrobić instrukcję co konstrukcji Lego - i zrobiłem. Efekt można zobaczyć na filmiku w pierwszym poście.

Okazało się, że jest to bardzo pracochłonne i czasożerne zajęcie i mam nadzieje, że w związku z tym wybaczycie mi necro i double-posting ;)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 11