5510 Off-Road 4x4
: 2011-01-03, 13:20
Recenzja: 5510 Off-Road 4x4
Dane techniczne:
Seria: Model Team
Rok produkcji: 1986-1992
Liczba klocków: 288
Spis części: Peeron, Bricklink
Liczba figurek: 0
Naklejki: Obecne, sklejają klocki
Cena: BL: 21$ - 755$ (używany), brak (nowy), Allegro: ok 80zł (używany)
Krótka historia, czyli jak wszedłem w posiadanie tego zestawu:
Pewnej zimowej niedzieli znalazłem aukcję na której ktoś sprzedawał instrukcję do 5510 i 5580 oraz klocki z tych zestawów. Była to aukcja, ale ja zaproponowałem panu swoją cenę na którą o dziwo się zgodził. Było to 70 zł z przesyłką. Dokupienie braków kosztowało mnie jakieś 30zł i w taki sposób kupiłem te dwa zestawy i siatkę klocków;] Klocki nie były w dobrym stanie, bo niektóre uszkodziły zęby, co pewnie zauważycie. Dlatego też z góry za to przepraszam, podobnie jak brak naklejek, których nie posiadam i nigdy nie naklejam.
Pudełko:
Niestety nie posiadam go. Jednakże jest to standard LEGO jak na tamte czasy. Czyli wytłoczka i odchylane górne wieko. Z przodu widzimy model główny, z tyłu zaś model alternatywny i jedną ideę.
Instrukcja:
Jest to typowa instrukcja z początku lat 90. Budowa jest ujęta w kilkunastu krokach, nikt nie prowadzi nas za rączkę, cały czas trzeba być skupionym na budowie, by czegoś nie pominąć. Stworzenie modelu alternatywnego wymaga od nas jeszcze większej uwagi ponieważ brak spisu części potrzebnego do wykonaniu danego kroku. Całość pozbawiona jest błędów i wszędobylskich obecnie reklam. Moja instrukcja nie za dobrze zniosła próbę czasu i jest mocno zmęczona, choć nadal czytelna. Dwa przykładowe zdjęcia:
Klocki:
Bądźmy szczerzy nie ma tu nic specjalnego. Ot garść bricków, garść slopów, garść platów, kilka zębatek, 5 kół, 4 tile i 2 warte zainteresowania klocki:
- przednia szyba: (Tr-Clear), wystąpiła w 4 zestawach i jest obecnie drogą częścią (ok 15 - 30 zł)
- łopata z serii Fabuland: pojawiła się w 8 zestawach w tym kolorze, kupując ten zestaw należy sprawdzić czy aby na pewno ją posiada. Piszę o tym ponieważ jakieś 90% tych zestawów na Allegro jej nie ma, a dokupienie to wydatek rzędu 15 - 20 zł.
Model główny:
-Jeep 4x4
Samochód wyraźnie wzorowany na słynnym Jeepie Willysie, odwzorowano tu nie tylko wygląd ale i prostotę konstrukcji. Pomimo tego projektanci nie zapomnieli o szczegółach. Dlatego na wyposażeniu znajdziemy zapasowe koło, łopatę, gaśnicę, krótkofalówkę oraz jakże niezbędną w terenie wciągarkę. Nie zabrakło również dodatkowego oświetlenia, zamontowanego na pałąkach ochronnych.
Pojazd prezentuje się bardzo ładnie, jednakże obecnie jego wygląd trąci nieco myszką. Jest to spowodowane tym, iż został zaprojektowany jakieś 25 lat temu! Wnętrze jest moim zdaniem zbyt toporne nawet jak na tamte czasy. Razi zwłaszcza brak jakichkolwiek wskaźników, a można było przecież dać choćby slopa z nadrukiem, czy oponkę na kierownicę. Cieszy za to fakt, że z tyłu wygospodarowano ławeczki dla dodatkowych pasażerów. Dodam jeszcze, że sterowanie kołami jest dość proste i nie nastręcza problemów, natomiast korzystanie z wciągarki jest trudne i uciążliwe, głównie dlatego, że zwijanie sznurka trwa zbyt długo i męczy.
Zerknijcie teraz na zdjęcia:
A teraz zobaczcie jak prezentuje się wnętrze:
Modele alternatywne:
-Holownik
Jak ma to miejsce w przypadku tej serii model alternatywny prawie zawsze jest gorszy od modelu głównego. W tym przypadku drugi pojazd ma dość ciekawy wygląd dlatego, też postanowiłem go zbudować. Moim zdaniem jest to model jakiegoś terenowego holownika, bo posiada on wciągarkę z tyłu. To co w tym modelu najbardziej mi się podoba to umieszczenie kabiny kierowcy przed przednią osią. Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię takie rozwiązanie.
Natomiast największą wadą moim zdaniem jest fatalne wnętrze, ponieważ zabrakło w nim fotela dla kierowcy. Co do funkcji to mamy tu skrętne koła(za pomocą koła zapasowego za kabiną), dodatkowe wyposażenie i wspomnianą już wciągarkę na wysięgniku, który jest nieruchomy.
Zobaczmy zatem jak wygląda:
Zobaczcie jeszcze kiepskawe wnętrze i kilka szczegółów nadwozia:
-łazik terenowy
Zdjęcie
Model zaprezentowany jako "idea" na tylnej części pudełka przypomina coś na kształt łazika terenowego. Wygląda całkiem nieźle, choć można odnieść wrażenie, że jest połączeniem dwóch powyżej opisanych modeli.
Podsumowanie:
5510 uchodzi za protoplastę całej legendarnej serii Model Team. Obecnie jest to zestaw już raczej zabytkowy, który może wzbudzać, albo politowanie, albo zachwyt. Jego zakup mogę polecić jedynie miłośnikom serii MT lub kolekcjonerom. Dla całej reszty będzie raczej przestarzały i nudny, a ciekawych i rzadkich klocków w nim jak na lekarstwo.
Zalety
- dbałość o szczegóły,
- klasyczny, aczkolwiek ładny wygląd,
- spora bawialność,
- skrętne koła.
Wady:
- brak atrapy silnika,
- utrudnione korzystanie ze wciągarki.
Ocena:
- 8/10
Życzę miłej lektury i zapraszam do komentowania:)
Dane techniczne:
Seria: Model Team
Rok produkcji: 1986-1992
Liczba klocków: 288
Spis części: Peeron, Bricklink
Liczba figurek: 0
Naklejki: Obecne, sklejają klocki
Cena: BL: 21$ - 755$ (używany), brak (nowy), Allegro: ok 80zł (używany)
Krótka historia, czyli jak wszedłem w posiadanie tego zestawu:
Pewnej zimowej niedzieli znalazłem aukcję na której ktoś sprzedawał instrukcję do 5510 i 5580 oraz klocki z tych zestawów. Była to aukcja, ale ja zaproponowałem panu swoją cenę na którą o dziwo się zgodził. Było to 70 zł z przesyłką. Dokupienie braków kosztowało mnie jakieś 30zł i w taki sposób kupiłem te dwa zestawy i siatkę klocków;] Klocki nie były w dobrym stanie, bo niektóre uszkodziły zęby, co pewnie zauważycie. Dlatego też z góry za to przepraszam, podobnie jak brak naklejek, których nie posiadam i nigdy nie naklejam.
Pudełko:
Niestety nie posiadam go. Jednakże jest to standard LEGO jak na tamte czasy. Czyli wytłoczka i odchylane górne wieko. Z przodu widzimy model główny, z tyłu zaś model alternatywny i jedną ideę.
Instrukcja:
Jest to typowa instrukcja z początku lat 90. Budowa jest ujęta w kilkunastu krokach, nikt nie prowadzi nas za rączkę, cały czas trzeba być skupionym na budowie, by czegoś nie pominąć. Stworzenie modelu alternatywnego wymaga od nas jeszcze większej uwagi ponieważ brak spisu części potrzebnego do wykonaniu danego kroku. Całość pozbawiona jest błędów i wszędobylskich obecnie reklam. Moja instrukcja nie za dobrze zniosła próbę czasu i jest mocno zmęczona, choć nadal czytelna. Dwa przykładowe zdjęcia:
Klocki:
Bądźmy szczerzy nie ma tu nic specjalnego. Ot garść bricków, garść slopów, garść platów, kilka zębatek, 5 kół, 4 tile i 2 warte zainteresowania klocki:
- przednia szyba: (Tr-Clear), wystąpiła w 4 zestawach i jest obecnie drogą częścią (ok 15 - 30 zł)
- łopata z serii Fabuland: pojawiła się w 8 zestawach w tym kolorze, kupując ten zestaw należy sprawdzić czy aby na pewno ją posiada. Piszę o tym ponieważ jakieś 90% tych zestawów na Allegro jej nie ma, a dokupienie to wydatek rzędu 15 - 20 zł.
Model główny:
-Jeep 4x4
Samochód wyraźnie wzorowany na słynnym Jeepie Willysie, odwzorowano tu nie tylko wygląd ale i prostotę konstrukcji. Pomimo tego projektanci nie zapomnieli o szczegółach. Dlatego na wyposażeniu znajdziemy zapasowe koło, łopatę, gaśnicę, krótkofalówkę oraz jakże niezbędną w terenie wciągarkę. Nie zabrakło również dodatkowego oświetlenia, zamontowanego na pałąkach ochronnych.
Pojazd prezentuje się bardzo ładnie, jednakże obecnie jego wygląd trąci nieco myszką. Jest to spowodowane tym, iż został zaprojektowany jakieś 25 lat temu! Wnętrze jest moim zdaniem zbyt toporne nawet jak na tamte czasy. Razi zwłaszcza brak jakichkolwiek wskaźników, a można było przecież dać choćby slopa z nadrukiem, czy oponkę na kierownicę. Cieszy za to fakt, że z tyłu wygospodarowano ławeczki dla dodatkowych pasażerów. Dodam jeszcze, że sterowanie kołami jest dość proste i nie nastręcza problemów, natomiast korzystanie z wciągarki jest trudne i uciążliwe, głównie dlatego, że zwijanie sznurka trwa zbyt długo i męczy.
Zerknijcie teraz na zdjęcia:
A teraz zobaczcie jak prezentuje się wnętrze:
Modele alternatywne:
-Holownik
Jak ma to miejsce w przypadku tej serii model alternatywny prawie zawsze jest gorszy od modelu głównego. W tym przypadku drugi pojazd ma dość ciekawy wygląd dlatego, też postanowiłem go zbudować. Moim zdaniem jest to model jakiegoś terenowego holownika, bo posiada on wciągarkę z tyłu. To co w tym modelu najbardziej mi się podoba to umieszczenie kabiny kierowcy przed przednią osią. Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię takie rozwiązanie.
Natomiast największą wadą moim zdaniem jest fatalne wnętrze, ponieważ zabrakło w nim fotela dla kierowcy. Co do funkcji to mamy tu skrętne koła(za pomocą koła zapasowego za kabiną), dodatkowe wyposażenie i wspomnianą już wciągarkę na wysięgniku, który jest nieruchomy.
Zobaczmy zatem jak wygląda:
Zobaczcie jeszcze kiepskawe wnętrze i kilka szczegółów nadwozia:
-łazik terenowy
Zdjęcie
Model zaprezentowany jako "idea" na tylnej części pudełka przypomina coś na kształt łazika terenowego. Wygląda całkiem nieźle, choć można odnieść wrażenie, że jest połączeniem dwóch powyżej opisanych modeli.
Podsumowanie:
5510 uchodzi za protoplastę całej legendarnej serii Model Team. Obecnie jest to zestaw już raczej zabytkowy, który może wzbudzać, albo politowanie, albo zachwyt. Jego zakup mogę polecić jedynie miłośnikom serii MT lub kolekcjonerom. Dla całej reszty będzie raczej przestarzały i nudny, a ciekawych i rzadkich klocków w nim jak na lekarstwo.
Zalety
- dbałość o szczegóły,
- klasyczny, aczkolwiek ładny wygląd,
- spora bawialność,
- skrętne koła.
Wady:
- brak atrapy silnika,
- utrudnione korzystanie ze wciągarki.
Ocena:
- 8/10
Życzę miłej lektury i zapraszam do komentowania:)