[MOC] 1:13 W900 LongNose - początek

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#16 Post autor: TT »

Bardzo zgrabnie poradziłeś sobie z dachem i jego okolicami.

Co ten potwór ma pod maską?
Pod dźwiami będzie pewno jakiś zbiornik?
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#17 Post autor: Maciej Drwięga »

TT pisze:Co ten potwór ma pod maską?
Jeszcze nic, bo cylindry i tłoki dopiero "się kupują" ;) Docelowo będzie żółciutki CAT V8 albo zwykły rzędowy z sześcioma garami - to zostawiam na deser ;)
TT pisze:Pod drzwiami będzie pewno jakiś zbiornik?
Tak, pod drzwiami pasażera będzie zbiornik ze schodkami, za nim w stronę tyłu drugi, dwa razy większy (już bez stopni) i ten będzie symetryczny (taki sam po stronie kierowcy) Pod drzwiami kierowcy planuję skrzynkę na akumulatory jako schodki do kabiny.
Ostatnio zmieniony 2008-04-18, 11:18 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#18 Post autor: Pietruch »

Naprawdę kawał pożądnej maszyny!!!! .
Maciej Drwięga pisze:Jeszcze nic, bo cylindry i tłoki dopiero "się kupują" Docelowo będzie żółciutki CAT V8 albo zwykły rzędowy z sześcioma garami - to zostawiam na deser
A czy maszyna ma podnoszoną przednią klapę do silnika :) :) . Wedłóg mnie chyba nie ma :( :( , ale nie jestem pewny na 100%. Maszyna jest piękna wszystko pasuje kolorystycznie , naprawdę super projekt i wykonanie :-D :-D . Nie mogę sie doczekac kolejnych zdjęc
Maciej Drwięga pisze: Pod drzwiami kierowcy planuję skrzynkę na akumulatory jako schodki do kabiny.
Bardzo sprytnie to przemyślałeś :-D :-D jedna rzecz spełniająca aż dwie możliwości
skrzynia na akumulator i schodki :) :)
SUPER !!!!!!!!
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#19 Post autor: TT »

pietruch_15 pisze: A czy maszyna ma podnoszoną przednią klapę do silnika :) :) . Wedłóg mnie chyba nie ma :( :( , ale nie jestem pewny na 100%. Maszyna jest piękna wszystko pasuje kolorystycznie , naprawdę super projekt i wykonanie :-D :-D . Nie mogę sie doczekac kolejnych zdjęc
Napewno ma - inaczej to nie byłby M.D.

pietruch_15 pisze: Bardzo sprytnie to przemyślałeś :-D :-D jedna rzecz spełniająca aż dwie możliwości
skrzynia na akumulator i schodki :) :)
SUPER !!!!!!!!
To akurat pomysł konstruktorów KENWORTHA.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#20 Post autor: Maciej Drwięga »

pietruch_15 pisze:kawał pożądnej maszyny
Porządnej, uważaj na ortografię, bo to nie jedyny kwiatek...
TT pisze:Napewno ma - inaczej to nie byłby M.D.
Ano ma... na pewno :) przecież to M.D. ;)
TT pisze:To akurat pomysł konstruktorów KENWORTHA
Obawiam się, że to jest stosowane od dawien dawna, w sumie każda ciężarówka z dziobem (conventional) ma chyba takie rozwiązanie, na pewno zdecydowana większość amerykańskich. Trudno powiedzieć, kto był pierwszy...
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#21 Post autor: szarikm »

Suuuuuuper, zupełnie jak MD. :)
Modele są tak idealnie skopiowane, że na zdjęciach wyglądają "jak żywe"

powodzenia

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#22 Post autor: Maciej Drwięga »

No więc jest tak :)
Obrazek
Troszkę posiedziałem, przemyśleń było wiele, jeszcze więcej było kombinowania i przeróbek. W ramach tego "się wybudowało":

- sypialnia 60";
- tylne zawieszenie - resorowane niezależnie;
- lusterka;
- zbiorniki paliwa i kufer na akumulatory;
- jakieś bzdety na dachu dla dodania smaczku.

Miało nie być sypialni a jest. No oczywiście, że jest, bo bez niej wyglądał nieco łyso i sypialnia zostaje. To jest lekka prowizorka, bo tam powininny być po bokach schowki i drzwiczki do niej, ale to będzie poźniej - póki co chciałem tylko zarysować kształt. Większość z Was może się zastanawiać, po co komu biały dach - wiocha straszna. Otóż powody są dwa: zdobycie takiej ilości czerwonych 6081 graniczy z cudem, drugi jest taki, że to ma być rok 80 a tam kolorystyka była dość nietypowa (mam zdjęcia tak właśnie pomalowanych)... Jednym się podoba, drugim nie, mi się podoba a przede wszystkim daje szansę skończenia w rozsądnym czasie i pieniądzach całości :)
Do tego dojdzie jakiś "ślacek" na bokach żeby ładnie "zamknąć" całość. Pewnie będzie to drobna linia przerywana (2 białe / 2 czerwone) o wysokości 1/3 albo 2/3 klocka - w końcu to ma być working truck.
Jest pewnego rodzaju problem z ramą, ale już częściowo sobie z nim poradziłem. Chodzi o to, że przy takim rozstawie osi i takiej kabinie ciężar nie rozkłada się bezpośrednio nad osią co powoduje wyginanie konstrukcji. Obecnie udało mi się to zneutralizować. Niestety rama grubasza być nie może ze względu na wysokość całości (to by skutkowało podniesieniem kabiny względem kół i wyszedł by truck-trial ;) ), nie mogę też wstawić pomiędzy dwie warstwy technic bricków dwóch płytek i tego spiąć, bo wtedy rozsypie mi się wypoziomowanie zawieszenia (znowu wszystko by się podniosło a i tak już kombinowalem - kto się przypatrzy, ten zauważy przy tylnym zawieszeniu...). Najgorsze jest to, że kabina zwiększy jeszcze swój ciężar o połowę (dojdzie całe wnętrze, które notabene będzie w kolorze białym, szarym i może troszkę niebieskiego, ale dominować będzie biel). Jeżeli mówimy o montażu wszystkich urządzeń do holowania (przypominam, w zamyśle kiedyś tam to będzie wrecker), to podwozie zostanie przedłużone o 8 kropek i dojdzie dobre 1,5 kg klocków.... Jak nie więcej. Jeszcze sobie tego nie wyobrażam, ale skończy się pewnie tym czym w K100 - rama będzie na pewnym odcinku będzie solidnie wzmocniona dodatkową warstwą technic bricków.
Zmienię zderzak na bardziej cywilizowany - ten jest typowy dla lat 70, ja pewnie zapodam klasyczny dla Kenwortha gullwing - z lekko uniesionymi końcówkami. Pracy mnie czeka jeszcze sporo.
Co więcej można napisać ? Że poszukuję kilku (heh) klocków (między innymi dwóch kompletnych silników z 8455 - przezroczyste cylindry i żółte tłoki, szarych skrzydełek 4x4 - jedno lewe i jedno prawe) i że brakuje mi jak zwykle czasu :).

Nie chce mi się myśleć co będzie, kiedy zabiorę się za ramię dźwigu i wszelkiego typu kompresory itp. Póki co cieszę się z nadawania kształtu ;)

Zapomniałem dodać - GALERIA
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Korn
Posty: 133
Rejestracja: 2004-11-30, 21:56
Lokalizacja: Łuków
brickshelf: Fireblast

 

#23 Post autor: Korn »

BArdzo fajnie to wyglada... czuć od razu jego siłę i wielkość :) :brawo:
Pozdrawiam.
KoRn

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#24 Post autor: Jerac »

Ależ to wielkie... Zaczynam współczuć ramie :D Swoją drogą, nie możesz jej pogrubić od spodu, ale tylko do tylnych osi? Albo wręcz zrobić jej dwupoziomowej, z dziurawych 16x1x3(wysokość), i połączyć poziomów jakoś? To powinno wzmocnić konstrukcję żeby utrzymać te dodatkowe 1,5 kilo klocków i jednocześnie nie zaburzyć kształtu no i zawieszenia...

Aczkolwiek na tak wielkich rzeczach to ja się wybitnie nie znam :D

I jeszcze tak z czystej ciekawości - co to są te beczkowate twory na amerykańskich ciężarówkach, tuż przed drzwiami do kabiny?

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#25 Post autor: Maciej Drwięga »

Jerac pisze:Swoją drogą, nie możesz jej pogrubić od spodu, ale tylko do tylnych osi?
Tak właśnie jest w K100 zrobione - do tylnych kół rama jest gruba. Sęk w tym, że spinać ze sobą - sztywno i estetycznie - można określone grubości tylko :(. Zobaczę jak to wyjdzie, jest jeszcze opcja, żeby "osobną" ramą połączyć kabinę, sypialnię i to co dobuduję z tyłu jeszcze, wtedy będą dwie ramy równolegle pracowały - takie coś mam w wreckerze w skali 5571 - kontrukcja nie do zdarcia :)
Jerac pisze:co to są te beczkowate twory na amerykańskich ciężarówkach, tuż przed drzwiami do kabiny?
To są filtry powietrza :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

TiTo & Anakin
Posty: 325
Rejestracja: 2004-12-16, 17:27
Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie
brickshelf: tito-anakin

 

#26 Post autor: TiTo & Anakin »

Model rewelacja :) co do zdobycia tych klocków to mam podzielone zdanie :) :D Jeszcze sliper by fajnie wyglądał z plate round 3x3 :) aaaa jak masz rogi w sliperze to bym jedną grubość plate odjął :> Pozatym R.E.W.E.L.A.C.J.A
P.S jak to ma być pomoc drogowa to bym zmiejszył slipera na mniejszy ;]

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#27 Post autor: Pietruch »

Naprawde super :) Kawał pożądnej roboty, czekam z niecierpliwością na ukończenie tego rewelacyjnego projektu
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 64
Rejestracja: 2005-10-16, 17:19
Lokalizacja: Opole
brickshelf: tomke92

 

#28 Post autor: Tomek »

Czy nie myślałeś by kiedyś zbudować "Amerykańską betoniarkę"?

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#29 Post autor: Maciej Drwięga »

Tomek pisze:Czy nie myślałeś by kiedyś zbudować "Amerykańską betoniarkę"?
Myślałem, na bazie modelu 5571 - było kilka razy to poruszane w tym dziale, ale zanim to nastąpiło przesiadłem się na inną skalę, więc plany zostały zaniechane.

PS. Właśnie K100 przechodzi lifting aby ladnie pasowal do W900 :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

TiTo & Anakin
Posty: 325
Rejestracja: 2004-12-16, 17:27
Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie
brickshelf: tito-anakin

 

#30 Post autor: TiTo & Anakin »

Jakieś photo liftingu K100 :]

ODPOWIEDZ